Rozladowuje sie aku podczas jazdy. CBR F3
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Rozladowuje sie aku podczas jazdy. CBR F3
Witam. Jak w temacie. Sprawa wyglada tak: Podlaczam naladowany aku i po paru godzinach jazdy, przy probie odpalenia aku jest tak rozladowany ze nie odpala, jak podlacze poprzez klemy z auta, to odpali ale pochodzi chwile i gasnie.
Czy to moze byc wina alternatora lub niesprawnego aku??
Wszystkie kontrolki sie swieca normalnie swiatla tez, ale przy wylaczonym silniku.
Przy wlaczonym silniku lekko przygasaja kontrolki i swiatla.
Czy to moze byc wina alternatora lub niesprawnego aku??
Wszystkie kontrolki sie swieca normalnie swiatla tez, ale przy wylaczonym silniku.
Przy wlaczonym silniku lekko przygasaja kontrolki i swiatla.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
Musisz sprawdzić napięcie ładowania. Podepnij woltomierz równolegle do aku. Sprawdzisz napięcie. Następnie odpal moto, włącz światła i zwiększ delikatnie v obr. Jeśli napięcie aku nie wzrośnie powyżej napięcia przy wyłączonym silniku i odbiornikach, to masz winowajce, Sprawdź też wydajność prądową!
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
Śmierdzi mi to padniętym regulatorem napięcia. Mierniczek do rączki i posprawdzać jakie są napięcia w średnim zakresie obrotow.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Dobra Panowie jutro posprawdzam to co doradziliscie, ale jeszcze jedna sprawa byc moze zwiazana z tym tematem.
Przy dodawaniu gazu na wyzszych obrotach traci moc, dusi sie itd.
Czy to moze miec zwiazek z ta sprawa??
Przy dodawaniu gazu na wyzszych obrotach traci moc, dusi sie itd.
Czy to moze miec zwiazek z ta sprawa??
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
Tak patrze na twoje posty i sobie mysle, nie czas pozbyc sie tej cebry? podczas 159 postow wymieniles juz chyba z 10 roznych problemow z tym moto i konca nie widac. Nie poczuj sie urazony, tak tylko sobie pomyslalem ...
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Rosiboj i tu Cie zaskocze bo mam dwie CBRy akurat problem dotyczy tej ktora zamierzam sprzedac, ale zeby sprzedac musi byc sprawna. A zeby Ciejeszcze bardziej zaskoczyc to ta CBRa to juz moja 5.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
Z jedna nie ale co rusz z tymi CBR-kami jakis problem. Niby takie niezawodne...
Dobra wracajac do tematu...
Jesli aku jest na maksa rozladowany ze juz nie ma sily nawet rozrusznikiem zakrecic to czy maja prawo swiecic sie kontrolki i swiatla??
Dobra wracajac do tematu...
Jesli aku jest na maksa rozladowany ze juz nie ma sily nawet rozrusznikiem zakrecic to czy maja prawo swiecic sie kontrolki i swiatla??
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
tak. Mają prawo się świecić bo to tylko około 8A prądu. Rozrusznik potrzebuje go co najmniej 100A.
Napięcie prawidłowe ładowania powinno być przy włączonych światłach przy 5tyś obrotów między 13,9-14,5 (idealnie 14,2V). Niektóre starsze konstrukcje mają nawet do 15V ale nie więcej.
Akumulator naładowany ma minimum 12,7V (gęstość elektrolitu jak zwykły z korkami między 1,27-13,1).
Regulatory oprócz regulacji napięcia mają swoją wydajność prądową i większość starszego typu (jak w tej CBR) ma nominalnie regle do około. 20-30A max. Im cieplejszy regiel (a grzeje się sam ze swojej pracy oraz z silnika motocykla) tym jego wydajność spada i w starszych sztukach ta wydajność często spada do mniej niż z 15A co pociąga za sobą spadek napięcia gdyż z prawa Ohma napięcie i prąd są ze sobą powiązane.
Stąd sprawdź ładowanie na gorącym motocyklu. Nie zaraz po odpaleniu. 13,5V to absolutne minimum przy światłach i 5tyś obr. by nie występowało w przypadku obrotów jałowych lub innych większych obciążeń (światła drogowe, stop, kierunki) spadki do napięcia rozładowywania gdyż jeżeli regiel nie ma mocy to ciągnie z akumulatora i tak po jeździe po godzinie zamiast w pełni naładowanego aku masz np 12,4V mierzone godzinę po zatrzymaniu.
ps. Teściu miał 2 cbr (600 F2 i ma bladego sc28 - łącznie 4 lata) ) i jakoś nic poza eksploatacją mu się nie psuło a stan miał na prawdę igła.
Napięcie prawidłowe ładowania powinno być przy włączonych światłach przy 5tyś obrotów między 13,9-14,5 (idealnie 14,2V). Niektóre starsze konstrukcje mają nawet do 15V ale nie więcej.
Akumulator naładowany ma minimum 12,7V (gęstość elektrolitu jak zwykły z korkami między 1,27-13,1).
Regulatory oprócz regulacji napięcia mają swoją wydajność prądową i większość starszego typu (jak w tej CBR) ma nominalnie regle do około. 20-30A max. Im cieplejszy regiel (a grzeje się sam ze swojej pracy oraz z silnika motocykla) tym jego wydajność spada i w starszych sztukach ta wydajność często spada do mniej niż z 15A co pociąga za sobą spadek napięcia gdyż z prawa Ohma napięcie i prąd są ze sobą powiązane.
Stąd sprawdź ładowanie na gorącym motocyklu. Nie zaraz po odpaleniu. 13,5V to absolutne minimum przy światłach i 5tyś obr. by nie występowało w przypadku obrotów jałowych lub innych większych obciążeń (światła drogowe, stop, kierunki) spadki do napięcia rozładowywania gdyż jeżeli regiel nie ma mocy to ciągnie z akumulatora i tak po jeździe po godzinie zamiast w pełni naładowanego aku masz np 12,4V mierzone godzinę po zatrzymaniu.
ps. Teściu miał 2 cbr (600 F2 i ma bladego sc28 - łącznie 4 lata) ) i jakoś nic poza eksploatacją mu się nie psuło a stan miał na prawdę igła.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Panowie napiecie sprawdze jutro, dzisiaj zauwazylem ze jak daje mu na wysokie obroty podczas jazdy lub postoju ze nagrzewa sie regulator napiecia, po czym gasnie...
Wydaje mi sie ze to dlawienie ktore wystepuje poczas jazdy przy wysokich obrotach i postoju ma zwiazek z tym wszystkim.
Wydaje mi sie ze to dlawienie ktore wystepuje poczas jazdy przy wysokich obrotach i postoju ma zwiazek z tym wszystkim.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
Sprawdzilem ladowanie i raz jest raz go nie ma, Niepodlaczony aku po naladowaniu ma ok 13V po podlaczeniu aku pod klemy i uruchomieniu silnika raz spadaja i raz wzrastaja, tak samo przy dodawaniu gazu waha sie miedzy 12 a 13 V
Ja mysle ze to bedzie albo akumulator albo regulator.
Ja mysle ze to bedzie albo akumulator albo regulator.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Jeszcze jednej rzeczy nie napisalem: poczas ladowanie aku akumulator pecznieje, kiedys zapomnialem o nim i ladowal sie dwie doby i zrobila sie z niego pilka.
Jeszcze wczesniej byl ladowany przez jakis czas po kilka razy dziennie.
Ładuje go prostownikiem samochodowym 7.5A
Gdyby nie to ze ma prawidlowe napiecie po naladowaniu to juz dawno bym go wymienil.
Jeszcze wczesniej byl ladowany przez jakis czas po kilka razy dziennie.
Ładuje go prostownikiem samochodowym 7.5A
Gdyby nie to ze ma prawidlowe napiecie po naladowaniu to juz dawno bym go wymienil.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
bart69as napisał(a):akumulator <b>pecznieje</b>, [...] zrobila sie z niego <b>pilka</b>





Tak czy inaczej akumulator do kosza, więc nie rozumiem czemu nie zacząłeś od jego wymiany.
bart69as napisał(a):Gdyby nie to ze <b>ma prawidlowe napiecie po naladowaniu</b> to juz dawno bym go wymienil.
To o niczym nie świadczy, niby akumulator to prosta rzecz, ale nie takie rzeczy widziałem.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Ładowaniem 7.5A przez dwie doby to automatycznie "zabiłeś" ten akumulator. Dobrze, że tylko "napęczniał" a nie wystrzelił w kosmos.
Akumulator motocyklowy powinno się ładować prądem 10 razy mniejszym od jego pojemności, czyli jeżeli akumulator ma 10Ah to ładujemy prądem 1A. Po około 10-12 godz. amperomierz będzie nam pokazywał minimalny prąd czyli, ze akumulator jest naładowany.
Ogólnie pisząc ugotowałeś akumulator zbyt wysokim prądem.
Akumulator motocyklowy powinno się ładować prądem 10 razy mniejszym od jego pojemności, czyli jeżeli akumulator ma 10Ah to ładujemy prądem 1A. Po około 10-12 godz. amperomierz będzie nam pokazywał minimalny prąd czyli, ze akumulator jest naładowany.
Ogólnie pisząc ugotowałeś akumulator zbyt wysokim prądem.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości