Zobacz wątek - Ciśnienie w oponach/ rozmiar
NAS Analytics TAG

Ciśnienie w oponach/ rozmiar

Enduro, Cross
_________

Ciśnienie w oponach/ rozmiar

Postprzez szuki1996 » 12/3/2012, 22:07

Witam nie weim czy w dobrym dziale pisze.
Do rzeczy, mam w swojej dt zalozona opone 120/90/18 a chcem zalozyc opone od dr 130/80/18. Bedzie ona pasowac? Nie znam sie na rozmiarach które liczby na co wskazuja. A jakie ma byc cisnienie w oponach w teren? W quadach wiem ze ma byc malo chyba pol atmosfer, a w endura nie mam zielonego pojecia.
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28


Postprzez henio12323 » 12/3/2012, 22:23

masz DT 80, to słabe moto na taką oponke, mozna powiedziec że 1 liczba to jest szerokosc opony, 130 montuje sie w motocyklach enduro 450 ccm i wyżej. nawet w 40 konnych 125 MX zakłada się max 110 szerokosci, moto straci moc, nie bedzie sie lepiej prowadziło. i zwiekszy sie zuzycie paliwa. jednym słowem wszystko jest na minus. do DT załóż drobną kostke max 100, kolega do swojej jak smigał tylko w terenie załozył dopasowaną z przedniej oponki, to była wąska 90 szerokosci, drobna kosteczka, moto w ogóle nie tracił na niej mocy i był lekki bo oponka wazyła połowe tej opony 130 ;P no i drobna kostka swietnie sie wgryzała w terenie. co do cisnienia - ustala sie je pod teren i pod samą opone. około 1 atm bd ok, z tym że warto sie zorientować czy masz trzymak opony. jak nie masz to przy takim cisnieniu moze ci urywać wentyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Sumomoto » 13/3/2012, 13:31

Henio ma rację za duża opona!
W DT jest szansa, że max 100-110 będzie dobra.
na szerokiej oponie motocykl straci dużo mocy na kole, bo zwiększy się opór toczenia i będzie wrażenie, że motorek jest za słaby.
Ciśnienie zależy od terenu i wagi. Ja jest trzymak (taki drugi wystajacy "wentyl"), to prawie dowolnie (np do0.6!), ale na niskim ciśnieniu też jest większy opór, ale za to lepiej się trzyma i czyści.
W motocyklu lekkim, o niewielkiej mocy, można się pokusić o niższe ciśnienie, nawet do 0,8, ale unikałbym wykorzystywania piekielnej dynamiki DTka na mocno utwardzonym gruncie, zwłaszcza przy hamowaniu (przyspieszanie nie jest w tym przypadku tak groźne). Spróbuj i tak i tak. Polecam kiedyś spróbować niskiego ciśnienia. Doskonałe na trudny technicznie teren np. góry).
Motocykl, w innym terenie) robi się "gumowy i elastyczny", ale warto o takie doświadczenie, chociażby w ramach treningu:)
Ciśnienie możesz spróbować określić "na oko" (polecam doświadczonym). jak siedzimy - wszystkie kostki dotykają podłoża i tez będzie dobrze.
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Ciśnienie w oponach/ rozmiar

Postprzez Bostorn » 13/3/2012, 15:28

szuki1996 napisał(a):Witam nie weim czy w dobrym dziale pisze.
Do rzeczy, mam w swojej dt zalozona opone 120/90/18 a chcem zalozyc opone od dr 130/80/18. Bedzie ona pasowac? Nie znam sie na rozmiarach które liczby na co wskazuja. A jakie ma byc cisnienie w oponach w teren? W quadach wiem ze ma byc malo chyba pol atmosfer, a w endura nie mam zielonego pojecia.


podstawowe pytanie, chcesz tą dtką jeździc, czy ją pchac?

na takiej oponie jak 120 ma problemy z jazdą na 130 będziesz ją musiał pchac aby gdzieś wjechała

podstawowa opona do tej maszyny to 100 max 110

moja wyczynówka ma 100 i max 110, nikt nie zakłada 120, nie mówiąc o 130.

a powietrza w dętkach myśle że po 1 atmosferze powinno wystarczyc
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez szuki1996 » 13/3/2012, 19:43

No dzięki koledzy. A opone o szer. 120 kupilem juz taką z motorem
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez Bostorn » 13/3/2012, 19:47

to jak się skończy wstawiaj 100 bądź 110 a zobaczysz co to znaczy dobrze dopasowana opona :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 13/3/2012, 19:53

dokładnie, ja oryginalnie miałem oponke chyba 80 albo 90 nie była to kostka tylko opona typu DURO. potem tez bez wiekszej wiedzy kupiłem jakąs opone o której nie wiedziałem nic. jak sie okazało kupiłem 140 szerokosci, kostki musiałem poscinac bo nie weszła w wahacz, moto dziwnei sie prowadziło, z początku było dla mnie na plus, szczególnie w grzązkim piasku, jednak po jakims czasie załozyłem starą łysa oponke, - nieporównywalnie lepiej sie zbierał, tam gdzie nawet na kostce miałem lepsza przyczepność, na starej łysej oponce jechałem szybciej bo moto sie w ogóle nie muliło ( a i tak nie miał mocy takiej żeby mielic - wiec perfekcyjna trakcja była mi zbędna) dlatego tobie tez polecił bym wsadzic cos waskiego, żeby nie zamulać moto, bo nie masz 50 kucy pod tyłkiem żeby ci zamiatało na kazdym biegu, bo po to sie stosuje duze oponki. jak masz te 10-15 koni to praktycznie koło nie mieli jak sie smiga, wiec drobna wąska opona spokojnie wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê