KTM EXC 450
Posty: 12
• Strona 1 z 1
KTM EXC 450
Witam ponownie na forum
Ostatnio zainteresowałem się trochę motocrossem, a że wcześniej nie za bardzo interesowała mnie grupa motocykli enduro, to nie wiem za dużo na ich temat.
Interesują mnie wszelkie informacje na temat moto wymienionego w temacie. Jak wypada w porównaniu z innymi endurakami tej klasy? I przede wszystkim: czy koszty utrzymania są rzeczywiście tak wysokie? Jak wypadają w porównaniu do niewysilonego drz 400, zakładając głównie weekendowe latanie?
Podejrzewam, że takich tematów już trochę, także trochę wyrozumiałości
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostatnio zainteresowałem się trochę motocrossem, a że wcześniej nie za bardzo interesowała mnie grupa motocykli enduro, to nie wiem za dużo na ich temat.
Interesują mnie wszelkie informacje na temat moto wymienionego w temacie. Jak wypada w porównaniu z innymi endurakami tej klasy? I przede wszystkim: czy koszty utrzymania są rzeczywiście tak wysokie? Jak wypadają w porównaniu do niewysilonego drz 400, zakładając głównie weekendowe latanie?
Podejrzewam, że takich tematów już trochę, także trochę wyrozumiałości
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
sprzet swietny o ile zadbany i serwisowany. koszty utrzymania spore bo to jednak nadal wyczynówka. w porównaniu z DRZ nawet ta najmocniejsza ktm wymaga wiecej uwagi - DRZ to po prostu nadal soft enduro/dual sport ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
http://ktm.katalog-motocykli.pl/motocyk ... 450-racing tutaj podają moc 48KM z 450ccm, więc wydaje się, że nie jest to dużo bardziej wysilony od 40KM z 400ccm w drz. Na czym polega wyczynowość tego silnika? Zastosowane materiały?
Czy przy amatorskiej, weekendowej jeździe koszty utrzymania są podobne do tych opisanych tutaj:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
I najważniejsze pytanie: ile trzeba przeznaczyć na zakup dobrze utrzymanego, używanego egzemplarza?
Czy przy amatorskiej, weekendowej jeździe koszty utrzymania są podobne do tych opisanych tutaj:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
I najważniejsze pytanie: ile trzeba przeznaczyć na zakup dobrze utrzymanego, używanego egzemplarza?
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
moc to jedno. moment obrotowy i sposób oddawania mocy to drugie
DRZ nim sie wbije na obroty mija chwile czasu . jest po prostu nieco ospała. choć po zmianie gaźnika na sportowy ( np z ktma ) dostaje troche wigoru.
co do kosztów - zalezy na co trafisz. jak trafisz cos po remoncie, to smigasz praktycznie 2-3 sezony bez zaglądania. a jak trafisz cos do remontu to z miejsca mozesz nawet 5 tysi liczyc w częsci. a potem znów dobre 2-4 sezony mozna ganiać
na zakup ? zalezy, juz za około 10 tysi mozna kupic zadbana 450 starszej generacji, najlepsze wg mnie silniki były z 2006/7 roku. ( na 1 wałku rozrządu ) najmniej problemów z przeglądami i spora wytrzymałosc
nowsze silniki juz są na regulacjach płytkowych, no i nieco mniej wytrzymują. choć te nowe od 2011 roku silniczki też niezłe
nie ma jako tako progu cenowego bo czasem mozan na prawde tanio wyrwać. kwestia wszystko sprawdzic przy zakupie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
co do kosztów - zalezy na co trafisz. jak trafisz cos po remoncie, to smigasz praktycznie 2-3 sezony bez zaglądania. a jak trafisz cos do remontu to z miejsca mozesz nawet 5 tysi liczyc w częsci. a potem znów dobre 2-4 sezony mozna ganiać
na zakup ? zalezy, juz za około 10 tysi mozna kupic zadbana 450 starszej generacji, najlepsze wg mnie silniki były z 2006/7 roku. ( na 1 wałku rozrządu ) najmniej problemów z przeglądami i spora wytrzymałosc
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
co do tego porównania i kosztów, nie patrz na to, bo te koszta są robione pod serwisówkę
częśc z nich jest faktyczna i nie da się nic zrobic aby wydłużyc pewnych elementów żywotnośc ale:
exc 250 w 2t tłok spokojnie wytrzymuje ok 60-80mth przy normalnej jeździe
-korba wraz z łożyskami, trudno ją zajeździc ale wypada sprawdzic wszystko raz-2x w sezonie i co 2gi tłok wymienic
-uszczelniacze przedniego zawieszenia wymienia się tylko wtedy kiedy czyszczenie pyłowych nic nie daje i już mokro się robi,
czasami wystarczy przeczyscic uszczelniacz pyłowy i od razu mamy problem z głowy
- napęd,kupując dobry napęd, dbając o niego możesz latac nawet 2 sezony, kwestia napęcia, smarowania, mycia, krótko i zwięźle dbania o niego
zawieszenie tył oraz koła: przód, tył. Sprawdzamy czy występują na nich luzy i jakie one są, w kołach sprawdza się występowanie luzów na boki, lewo oraz prawo,góra, dół.
To samo robimy z wahaczem, kołyską, pdsem itp, sprawdzamy czy sztywno wszystko siedzi, lub też czy występują luzy.
większą częśc informacji doczytasz w dziale offroad
częśc z nich jest faktyczna i nie da się nic zrobic aby wydłużyc pewnych elementów żywotnośc ale:
exc 250 w 2t tłok spokojnie wytrzymuje ok 60-80mth przy normalnej jeździe
-korba wraz z łożyskami, trudno ją zajeździc ale wypada sprawdzic wszystko raz-2x w sezonie i co 2gi tłok wymienic
-uszczelniacze przedniego zawieszenia wymienia się tylko wtedy kiedy czyszczenie pyłowych nic nie daje i już mokro się robi,
czasami wystarczy przeczyscic uszczelniacz pyłowy i od razu mamy problem z głowy
- napęd,kupując dobry napęd, dbając o niego możesz latac nawet 2 sezony, kwestia napęcia, smarowania, mycia, krótko i zwięźle dbania o niego
zawieszenie tył oraz koła: przód, tył. Sprawdzamy czy występują na nich luzy i jakie one są, w kołach sprawdza się występowanie luzów na boki, lewo oraz prawo,góra, dół.
To samo robimy z wahaczem, kołyską, pdsem itp, sprawdzamy czy sztywno wszystko siedzi, lub też czy występują luzy.
większą częśc informacji doczytasz w dziale offroad
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Dzięki za odpowiedzi. W tym sezonie chyba zostaje jeszcze na asfalcie, ze względu na fundusze. A co powiecie o XR400? Słyszałem o nim wiele dobrego.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
noo niezły sprzet, ale ciezszy i bardfziej lajtowy od EXC. takie cos między hard enduro (wyczynówka do enduro ) i soft enduro- czyli takie moto na miasto o wyglądzie enduraka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Tylko problemem w XR 400 jest to, że nie ma ich prawie w ogóle, ani na allegro, ani na mobile.de. Co powiecie o TTR 600? Sprzęt słabszy od ktm, cięższy, ale pokrewieństwo z XT więc części pewnie tanie i jest ich od groma.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
noo tak własnie XR to rzadki sprzęt...
TTR to taki dobry sprzet, ale zamiast TTR wolałbym ktma LC4.
ale ty skaczesz z moto na moto, jak mozna porównac ttr do EXC 450 xd
TTR to taki dobry sprzet, ale zamiast TTR wolałbym ktma LC4.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Wiem, że skacze
ale chcę moto, którym nie będę się bał jeździć przez koszty, a jednocześnie które da mi jak najwięcej zabawy z jazdy. Przyznam, że lc4 ciekawe moto ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
to sie trzeba konkretnie określic
niestety nie ma moto idealnego - albo mocna wyczynówka, super zawias lekkosc itp i remonty albo ociezały słabszy gorszy zawias i brak remontów
sa tez takie moto przejsciowe, jest to np kawasaki klx w starszej wersji, jest 250 i 300 małe moto, ale dosyc lekkie do 120 kg wagi w sportowej wersji, ma koło 30 kucy i całkiem niezły zawias, sporo na las i na tor. i nie wymaga tylu remontów co sporetowe kawasaki KX czy KXf. innym sprzetem takim to suzuki DRZ 400, są rózne wersje, im mocniejsza i lzejsza tym z kolei nieco wiecej wymaga, ale nawet najmocniejsza wersja E nie wymaga tyle co np ktm EXC 400. DRZ ma niezłe zawieszenie, da sie nawet troche poskakać. choc wada jest waga i generalnie kąty i sama rama - nie ma tej zwrotnosci i zwinnosci wyczynówki. no i jest własnie LC4 których jest kilkanascie wersji w najmocniejszych SC sprzet wazy nie duzo bo chyba nawet ponizej 130 kg, silnik mocny, zawieszenie też pozwala na sporo, no i przy nie mega ekstremalnym lataniu smiga sie praktycznie bez remontów ( choc te wersje SC wymagaja wiecej, bo nie maja duzego obiegu oleju, a mniej oleju to częstsza wymiana itp )
do typowo skoków zaden ten sprzet sie nie nadaje, bo zawieszenie jest zestrojone na pokonywanie płaskich przeszkód - kamieni, kłód, nierównosci. zawieszenie w crossówkach jest typowo pod skoki - twarde, mozliwosc odpowiedniej regulacji itp
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
niestety nie ma moto idealnego - albo mocna wyczynówka, super zawias lekkosc itp i remonty albo ociezały słabszy gorszy zawias i brak remontów
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
sa tez takie moto przejsciowe, jest to np kawasaki klx w starszej wersji, jest 250 i 300 małe moto, ale dosyc lekkie do 120 kg wagi w sportowej wersji, ma koło 30 kucy i całkiem niezły zawias, sporo na las i na tor. i nie wymaga tylu remontów co sporetowe kawasaki KX czy KXf. innym sprzetem takim to suzuki DRZ 400, są rózne wersje, im mocniejsza i lzejsza tym z kolei nieco wiecej wymaga, ale nawet najmocniejsza wersja E nie wymaga tyle co np ktm EXC 400. DRZ ma niezłe zawieszenie, da sie nawet troche poskakać. choc wada jest waga i generalnie kąty i sama rama - nie ma tej zwrotnosci i zwinnosci wyczynówki. no i jest własnie LC4 których jest kilkanascie wersji w najmocniejszych SC sprzet wazy nie duzo bo chyba nawet ponizej 130 kg, silnik mocny, zawieszenie też pozwala na sporo, no i przy nie mega ekstremalnym lataniu smiga sie praktycznie bez remontów ( choc te wersje SC wymagaja wiecej, bo nie maja duzego obiegu oleju, a mniej oleju to częstsza wymiana itp )
do typowo skoków zaden ten sprzet sie nie nadaje, bo zawieszenie jest zestrojone na pokonywanie płaskich przeszkód - kamieni, kłód, nierównosci. zawieszenie w crossówkach jest typowo pod skoki - twarde, mozliwosc odpowiedniej regulacji itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dzisiaj przymierzyłem się do 250tki i powiem wam super sprawa;) zabawa jak nie wiem. Chyba w tym sezonie pozostane jeszcze na asfalcie, a w następny trzeba będzie inwestować w enduro/cross ;
:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości