Problem z elektrykÄ…
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Problem z elektrykÄ…
Cześć. Wczoraj w garażu byłem przepalć moją R6 99'. Akumulator mam padnięty więc podłączyłem na kable do auta. Motocykl odpalił po czym wszystko co było elektryczne zwariowało. Licznik w miejscu pokazywał 20-30km/h, kontrolki się paliły na przemian, przerywacz od kierunków szalał jak opętany z zawrotną prędkością a jak chciałem włączyć światła to zgasł. Powiedzcie mi co się mogło zepsuć ponieważ totalnie nie wiem co to może być?
-
Janol - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/11/2011, 21:48
- Lokalizacja: Oleśnica
Wydaję mi się, że po******liłeś elektrykę. Moto z auta raczej się nie powinno odpalać. Motor w samochodzie pracował ?
Bo jeśli tak, to prądy płynące w aucie (większe niż w motrocyklu) mogły Ci narobić rabanu tu i ówdzie
Bo jeśli tak, to prądy płynące w aucie (większe niż w motrocyklu) mogły Ci narobić rabanu tu i ówdzie
http://www.bikepics.com/members/smal88/ | GSF 600N>GSF 650S
-
smal88 - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
- Lokalizacja: niedaleko Puław
niby jaka jest róznicą napięcia miedzy autem a moto ? przecież tu i tu masz około 12 V ( 11,7V-14.5V mniej wiecej ) na natęzenie ? przecież to zalezy ile moto chce ciągnąc, a to zalezy od mozliwosci generatora - w tym przypadku aku samochodowego i alternatora auta, i od kabli rozruchowych a dokładniej srednicy. wiec moto sobie pobiera tylko tyle prądu ile chce pobrac, nie moze pobrac wiecej i spalic elektryki równie dobrze mozna odpalać skuterka od kombajnu o ile tu i tu jest instalacja 12V
prędzej doszło do jakiegos zwarcia w instalacji, albo moze podpiałes klemy na odwrót. rozepnij aku i odczekaj troche i podłącz ponownie moze to coś da.. choc elektrykiem nie jestem
prędzej doszło do jakiegos zwarcia w instalacji, albo moze podpiałes klemy na odwrót. rozepnij aku i odczekaj troche i podłącz ponownie moze to coś da.. choc elektrykiem nie jestem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
zgadzam się z heniem, ja swoją kawe zx9r pare razy paliłem z aku samochodowego i nigdy nic się nie stało, kumpel co handluje motorami też nie raz odpalał z kabi i zawsze było git, tak że szukał bym przyczyny w elektryce, może sałba masa albo gdzieś masz przebicie np. przy ramie
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Teraz temp. poniżej zera, więc pewnie wilgoci troche było gdy się rozgrzał. Podejrzewam, że garaż nie ogrzewany.
Daj moto do ciepełka, oczywiście najperw aku wypnij i naładuj.
Podepnij i sprawdz czy działa. bezp. również i tą żarówke
Daj moto do ciepełka, oczywiście najperw aku wypnij i naładuj.
Podepnij i sprawdz czy działa. bezp. również i tą żarówke
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
Auto było odpalone i lekko gazu bo aku też był słaby i nie chciał przekręcić. Motor stoi w zimnym garażu. Klemy na pewno dobrze były przypięte. Zastanawia mnie czy fakt, że podłączyłem kable elektryki bezpośrednio do klemów a nie puściłem przez akumulator mogły mieć z tym coś wspólnego? Tak swoją drogą to co mogło strzelić? P.S Aku jest całkiem padnięte i do wymiany.
-
Janol - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/11/2011, 21:48
- Lokalizacja: Oleśnica
podejrzewam że to moze byc tak jak miałem w aucie. aku słabe - podpinam pod drugie aku sprawne, odpala bez zająkniecia. odpinam jade 100 metrów i gaśnie. okazuje sie że alternator nie daje rady naładować tak słabego aku, elektryka wariuje i nie działa wtrysk. moze u ciebie tak samo, wariuje bo alternator nie daje rady z ładowaniem. lepiej wtedy nie odpalać bo mozna spalic sam regulator napiecia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
12V 8Ah około 90-140zł zależy jaka firma i gdzie kupiony Dzięki za porady. Motorek niebawem na warsztat idzie bo chce zainstalować crash-pady to przy okazji zmienię aku i sprawdzą mi tę elektrykę Mam nadzieję, że nic nie pierdykło i nie polecę po kosztach.
-
Janol - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/11/2011, 21:48
- Lokalizacja: Oleśnica
Żeby odpiąć akumulator samochodowy (źródło zasilania) od motocykla w motocyklu powinien być nawet w minimalnym stopniu naładowany akumulator, inaczej można spalić wszelkie elektroniczne elementy oraz regulator napięcia.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no to masz odpowiedz moto nie moze chodzic bez aku, jak go odpaliles to powinienes go zostawic na podpietych kablach na zgaszonym aucie, moj ma np takie zabezpieczenie ze jak odepne go od aku to zgasnie twoj nie zgasl ale zaczal wariowac z pradami, tak mi sie wydaje ze to bylo przyczyna chyba ze masz cos spierdzielone
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Rozwikłanie zagadki przyniósł czas. Z najlepszą diagnozą wygrywa hubi199. Gdy temperatura wróciła do normy wszystko działa jak należy Winą obarczam mróz. Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, mimo iż nie przyczyniły się do naprawy to nauczyły mnie wielu rzeczy temat do zamknięcia.
-
Janol - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/11/2011, 21:48
- Lokalizacja: Oleśnica
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości