Malowanie ramy spray'em...
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Malowanie ramy spray'em...
Witam, planuje pomalować moją rame sprayem..
Co najlepiej zrobić najpierw?
Tzn, jaki papier scierny użyc itp.
Może jakieś techinki, ile warstw nałożyc.
Robię to pierwszy raz i uprzedze niektórych stwierdzenie, oddanie ramy malarzowi oraz kupno nowej nie wchodzi w gre
Co najlepiej zrobić najpierw?
Tzn, jaki papier scierny użyc itp.
Może jakieś techinki, ile warstw nałożyc.
Robię to pierwszy raz i uprzedze niektórych stwierdzenie, oddanie ramy malarzowi oraz kupno nowej nie wchodzi w gre

Jedno serce....Jedno Bicie.... Motocross Ponad Zycie <3!
- alanmx32
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 25/6/2011, 13:02
- Lokalizacja: Nowogard
Domyślam się, że na tą ramę mógł czasem polecieć olej, lub jakieś inne tłuste środki, więc pierwsze co zrób od razu po rozebraniu całego moto to umyj ramę chemią np. dimer, akra K2, następnie bardzo dokładnie spłucz wodą (przed użyciem zapoznaj się z ulotką, bo Cię mogą ręce piec przez kilka następnych dni)
Napisz, w jakim stanie jest rama, bo jeśli w dobrym, to wystarczy stary lakier zmatować papierkiem 320, (trzesz papierkiem dopóki powierzchnia nie będzie matowa, nawet w zakamarkach musisz się pomęczyć), jeśli nie zmatujesz lakier szybko odpadnie, (staraj się też nie przetrzeć starej powłoki lakieru, jeśli to zrobisz to będziesz musiał psiknąć to podkładem) następnie musisz namoczyć lekko ręcznik papierowy benzyną ekstrakcyjną i odtłuścić całą ramę dokładnie, a potem wystarczy tylko pomalować, nie wiem jakim kolorem chcesz teraz malować i jaki jest poprzedni, ale załóżmy, że jest to normalny lakier i będzie normalnie krył, w takim wypadku dajesz 3 cienkie warstwy, chyba że uznasz, że 2 wystarczą, ale to wszystko wyjdzie w praniu.
Kładąc pierwszą warstwę nie przejmuj się, że prześwituje stary lakier, po prostu psikasz z odpowiedniej odległości i jedziesz dalej, jeśli będziesz męczył to samo miejsce to polecą zacieki i nie będzie to ładnie wyglądało, nawet po drugiej czasem prześwituje, więc powtarzam warstwy muszą być cienkie! Pomiędzy warstwami robisz przerwę, nie wiem w jakich warunkach to robisz, więc Ci nie powiem jakie te przerwy, ale zazwyczaj jest to 30min.
Pokaż jakim lakierem chcesz to pomalować.
Napisz, w jakim stanie jest rama, bo jeśli w dobrym, to wystarczy stary lakier zmatować papierkiem 320, (trzesz papierkiem dopóki powierzchnia nie będzie matowa, nawet w zakamarkach musisz się pomęczyć), jeśli nie zmatujesz lakier szybko odpadnie, (staraj się też nie przetrzeć starej powłoki lakieru, jeśli to zrobisz to będziesz musiał psiknąć to podkładem) następnie musisz namoczyć lekko ręcznik papierowy benzyną ekstrakcyjną i odtłuścić całą ramę dokładnie, a potem wystarczy tylko pomalować, nie wiem jakim kolorem chcesz teraz malować i jaki jest poprzedni, ale załóżmy, że jest to normalny lakier i będzie normalnie krył, w takim wypadku dajesz 3 cienkie warstwy, chyba że uznasz, że 2 wystarczą, ale to wszystko wyjdzie w praniu.
Kładąc pierwszą warstwę nie przejmuj się, że prześwituje stary lakier, po prostu psikasz z odpowiedniej odległości i jedziesz dalej, jeśli będziesz męczył to samo miejsce to polecą zacieki i nie będzie to ładnie wyglądało, nawet po drugiej czasem prześwituje, więc powtarzam warstwy muszą być cienkie! Pomiędzy warstwami robisz przerwę, nie wiem w jakich warunkach to robisz, więc Ci nie powiem jakie te przerwy, ale zazwyczaj jest to 30min.
Pokaż jakim lakierem chcesz to pomalować.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Tzn rama jest w takim srednim stanie..
Dobrze sie trzyma ale co nie gdzie lekka rdza.
Podkład będe dawać szary..
I to jest rama chińczyka wieć nie musi to być Perfekcyjna robota..
Zatarłem Kawasaki KX 85 i musze sprzedać tego chińczyka aby naprawić kawke..
Dobrze sie trzyma ale co nie gdzie lekka rdza.
Podkład będe dawać szary..
I to jest rama chińczyka wieć nie musi to być Perfekcyjna robota..
Zatarłem Kawasaki KX 85 i musze sprzedać tego chińczyka aby naprawić kawke..
Jedno serce....Jedno Bicie.... Motocross Ponad Zycie <3!
- alanmx32
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 25/6/2011, 13:02
- Lokalizacja: Nowogard
Mam nadzieję, że koszty malowania tej ramy będą współmierne do zysków wynikających z owego malowania. Czas pracy przy takiej ramie, metr papieru jednego, arkusz drugiego, jakieś opakowanie podkładu, lakieru, butelka benzyny i pewnie cos tam dojdzie. Tu sie śruba urwie, tam kabelek.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
pogoda do kitu na takie malowanie przydało by sie żeby było co najmniej te 10 stopni na plusie jak jest za zimno to farba się nie chce odpowiednio rozporwadzac
GSX-R 750 95r
- piotrek7714
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 21/4/2011, 13:05
- Lokalizacja: ELW
ee tam chinczyka mozna i pędzlem pomalowac
zmatuj po prostu powierzchnie papierkiem 600 potem przepoleruj 1000 wodnym, kilka razy psiknij w garazu sprejem ( tak żeby temp była taka jak zaleca producent farby zazwyczaj własnie te 10-15 stopni) i bedzie ok
sam tak na szybko malowałem chinczyka swojego. stosunkowo do nakładu pracy i kasy, wyszło super, całkiem zmienił wygląd
i o to chodziło 




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Podsumowanie:
1. Mycie ramy chemią
2. Matujesz ramę 320 w miejscach, gdzie stary lakier jest w bdb stanie, a tam gdzie jest rdza odpryski itp lecisz papierkiem 180, a następnie poprawiasz 320.
3. Tam gdzie widać goły metal psikasz podkładem w sprayu, 1-2 cienkie warstwy. Po wyschnięciu czyli po około 1godzine przetrzyj 320 tylko lekko, żeby przetrzeć. Staraj się to zrobić tak by nie było widać przejścia z starego lakieru na podkład.
4. Podwieszasz ramę na jakichś drutach, albo czymś innym, tak byś do wszystkiego miał łatwy dostęp.
5. Odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną (od tego momentu nie dotykaj paluchami malowanego elementu)
6. Malowanie.
Nie maluj całej ramy podkładem, bo po co? To zbędne koszty. Nie wiem po co to robisz w chińczyku skoro tam ramy nie widać, ale ok.
Akra K2 - 10zł na orlenie
Papierki - 10-15zł
Podkład w sprayu - 10zł
Benzyna ekstrakcyjna 5zł/0,5L
Lakier - 2-3 puszki po 400ml, każda po 10zł = 20/30zł
_____________________________________________
Łącznie do zapłaty: 55/70zł
Gotówka: 100zł
Reszty nie trzeba
Jak widać cena nie jest tragiczna, a jak ktoś ma coś u siebie w domu to wyjdzie jeszcze taniej. Tylko roboty trochę przy tym jest :/
1. Mycie ramy chemią
2. Matujesz ramę 320 w miejscach, gdzie stary lakier jest w bdb stanie, a tam gdzie jest rdza odpryski itp lecisz papierkiem 180, a następnie poprawiasz 320.
3. Tam gdzie widać goły metal psikasz podkładem w sprayu, 1-2 cienkie warstwy. Po wyschnięciu czyli po około 1godzine przetrzyj 320 tylko lekko, żeby przetrzeć. Staraj się to zrobić tak by nie było widać przejścia z starego lakieru na podkład.
4. Podwieszasz ramę na jakichś drutach, albo czymś innym, tak byś do wszystkiego miał łatwy dostęp.
5. Odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną (od tego momentu nie dotykaj paluchami malowanego elementu)
6. Malowanie.
Nie maluj całej ramy podkładem, bo po co? To zbędne koszty. Nie wiem po co to robisz w chińczyku skoro tam ramy nie widać, ale ok.
Akra K2 - 10zł na orlenie
Papierki - 10-15zł
Podkład w sprayu - 10zł
Benzyna ekstrakcyjna 5zł/0,5L
Lakier - 2-3 puszki po 400ml, każda po 10zł = 20/30zł
_____________________________________________
Łącznie do zapłaty: 55/70zł
Gotówka: 100zł
Reszty nie trzeba

Jak widać cena nie jest tragiczna, a jak ktoś ma coś u siebie w domu to wyjdzie jeszcze taniej. Tylko roboty trochę przy tym jest :/
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Dzisiaj pomalowałem wkońcu ramę. Według mnie wygląda nawet bardzo dobrze. W sumie jestem zadowolony. Przedewszystkim że nigdy wczesniej robiłem czegoś takiego. Załączam kilka fotek.
http://postimage.org/image/5es8balxb/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/gsermhwfz/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/yz1ntyxrz/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/cylbdcf3z/ (otwórz link)
Lecz napotkał mnie jeden problem, a w sumie dwa. Przy zakładaniu prawego kartera na silnik, zauważyłem że na stołku leży jakaś śróbka/bolec. Nie mam pojęcia skąd on wypadł ani do czego on służy. Również zauważyłem że sprzęgło chodzi za gładko, przed rozkręceniu kartera chodził cięzko, raczej jak każde sprzęgło. Więc może ten bolec miał coś wspólnego ze sprzęgłem. Również załączam zdjęcia. Prosze o Pomoc!
http://postimage.org/image/popjqfn27/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/pfrz0ia9r/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/axursiiyn/ (otwórz link)
Dowiedziałem sie ze ten bolec to Popychacz sprzęgła, wie ktoś może jak mam go zamontować i gdzie on sie znajduje?
http://postimage.org/image/5es8balxb/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/gsermhwfz/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/yz1ntyxrz/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/cylbdcf3z/ (otwórz link)
Lecz napotkał mnie jeden problem, a w sumie dwa. Przy zakładaniu prawego kartera na silnik, zauważyłem że na stołku leży jakaś śróbka/bolec. Nie mam pojęcia skąd on wypadł ani do czego on służy. Również zauważyłem że sprzęgło chodzi za gładko, przed rozkręceniu kartera chodził cięzko, raczej jak każde sprzęgło. Więc może ten bolec miał coś wspólnego ze sprzęgłem. Również załączam zdjęcia. Prosze o Pomoc!
http://postimage.org/image/popjqfn27/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/pfrz0ia9r/ (otwórz link)
http://postimage.org/image/axursiiyn/ (otwórz link)
Dowiedziałem sie ze ten bolec to Popychacz sprzęgła, wie ktoś może jak mam go zamontować i gdzie on sie znajduje?
Jedno serce....Jedno Bicie.... Motocross Ponad Zycie <3!
- alanmx32
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 25/6/2011, 13:02
- Lokalizacja: Nowogard
zapewne wchodzi w srodek sprzegla. A linke sprzegla masz przyczepioną do tego odkreconego karteru? Jesli tak to napewno wchodzi w srodeczek sprzegla,napewno jest otwor, tam wsun bolec i zaloz karter i zobacz czy sprzeglo dziala
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
- oskaarek
- Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
- Lokalizacja: Inowrocław
http://postimage.org/image/i9946z9tr/ (otwórz link)
Dokładam taki mały diagram ponieważ chwilowo nie mam zdjecia karteru.
Jak widać w punkcie A zaczepiana jest linka i idze ona do Punktu B czyli do tej 'łapki'
W pokrywie wszystko wygląda na to że jest to kierowane do Punktu C. Jeszcze jutro dodam dokładniejsze zdjecia karteru.
Bożę, naprawiłem tę sprzęgło, motur złożony, zawieszenie działa lepiej niż w Japońcu, ale ku*wa mać zaprzeproszeniem teraz nie wiadomo czemu nie moge zmienic biegu, nie wiem coś sie chyba zablokowało . Przedtem biegi działały normalnie. Nie wiem o co chodzi, pómóżcie, wiem że ten motor to był rupieć, ale własnie dlatego że był pokatany kupiłem go z chęcią do naprawy .
Dokładam taki mały diagram ponieważ chwilowo nie mam zdjecia karteru.
Jak widać w punkcie A zaczepiana jest linka i idze ona do Punktu B czyli do tej 'łapki'
W pokrywie wszystko wygląda na to że jest to kierowane do Punktu C. Jeszcze jutro dodam dokładniejsze zdjecia karteru.
Bożę, naprawiłem tę sprzęgło, motur złożony, zawieszenie działa lepiej niż w Japońcu, ale ku*wa mać zaprzeproszeniem teraz nie wiadomo czemu nie moge zmienic biegu, nie wiem coś sie chyba zablokowało . Przedtem biegi działały normalnie. Nie wiem o co chodzi, pómóżcie, wiem że ten motor to był rupieć, ale własnie dlatego że był pokatany kupiłem go z chęcią do naprawy .
Jedno serce....Jedno Bicie.... Motocross Ponad Zycie <3!
- alanmx32
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 25/6/2011, 13:02
- Lokalizacja: Nowogard
cos xle złozyłes, zdejmij pokrywe sprzegła zobacz w tym mechanizmie czy wszystko działa jak nalezy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dobra biore sie do roboty, za godzinke max 2 napisze jak tam.
Dzięki wielkie, wszystki działczy. Jeszcze teraz kupić olej silnikowy, podłączyć CDI i zobaczymy co ztego bedzię ;D
Edytuj posty!
komarcc
Dzięki wielkie, wszystki działczy. Jeszcze teraz kupić olej silnikowy, podłączyć CDI i zobaczymy co ztego bedzię ;D
Edytuj posty!
komarcc
Jedno serce....Jedno Bicie.... Motocross Ponad Zycie <3!
- alanmx32
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 25/6/2011, 13:02
- Lokalizacja: Nowogard
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości