Zobacz wÄ…tek - honda mt
NAS Analytics TAG

honda mt

Enduro, Cross
_________

honda mt

Postprzez szymek_85 » 8/2/2012, 20:22

witam mam takie pytanka dotyczace mt 80. Pierwsze to takie . robilem szlif cylindra pod tlok w renomowanej firmie zajmujacej sie takim czyms i po zalozeniu pierscienie mi szczelily. Nie wiem wlasnie czego to wina. Przedtem tez juz kilka razy na starym cylindrze mi poszly pierscienie. nie wiem moze jakies szajskie tloki kupuje ,a moze olej jest do d.... po 2 rozkrecilem silnik zeby powymieniac kilka rzeczy i nie moge rozkminic sprzegla . kupowialem w sklepie i niby do tego modelu sÄ… 3 tarcze. ja mialem tam wsadzonych 5 z tym ze bez jednej przekladki pomiedzy tarczami.na stronkach szukalem i w katalogach i albo sa 4 albo 3 . prubowalem to zlozyc na milion sposobow i po zlozeniu nie wiem czy maja ciasno siedziec w koszyku czy troche ma byc luzu i najwazniejsze gdy zloze karter to ten tloczek nie dochodzi i lapie sprzeglo przy samym koncu wcisniecia sprzegla. (nie ma to roznicy ile tarcz sprzegla dam) ,moze te 4 sprzezyny nie moga byc do konca docisniete, moze srubki tzreba kilka obrotow odkrecic ,,, nie wiem szukalem tego wszedzie i dalej nie wiem . Z gory dzieki za szczere odpowiedzi :) :)
szymek_85
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 20:09


Postprzez Dominik15 » 21/2/2012, 22:03

Renomowana firma? jaka ?
chinska!?
padaja ponoc jak sie zle zalozy tlok..
Totalny hardcore we wszystkich dziedzinach^^
- I love it; )
Dominik15
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/2/2012, 21:40
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu


dominik15

Postprzez szymek_85 » 26/2/2012, 20:00

nie chce mi sie gadac z takimi pajacami ale jak juz pisze to napisze ,ze taka co robi szlify i zajmowala podobnym zanim ktos wpadl na taki zajebisty pomysl zeby takiego ''dominik 15'' ukulać ,a skoro juz wiesz co to jest tlok to jestes zajebisty i mozesz sie o tym pochwalic qmplą z podstawowki . Nie pisz lepiej juz wiecej bo nikt nie chce czytac Twoich skrupulatnych wnioskow i przemyslen
szymek_85
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 20:09

Postprzez KAPELA911 » 26/2/2012, 20:31

a tłok jak wygląda? są jakieś przytarcia na starych tłokach i na tym nowym czy nie? Może za mały luz jest. Gość robił Ci szlif pod tłok czy tylko powiedziałeś wymiary tłoka a on to zrobił?
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez kris514 » 26/2/2012, 22:51

wiec tak
Jak z rostawieniem zamkow(w dt była roznica miedzy motorem na płynie i powietrzakiem)
Jesli chodzi o sprzegło to zauwazyłem ze tak daja jak sa przekładki lub tarcze wytarte
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez KAPELA911 » 27/2/2012, 13:20

a jak z twoją wiedza na temat silników ogólnie jest bo moze popełniasz te same błedy przy składaniu? opisz ten tłok wstaw zdjecie
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez szymek_85 » 28/2/2012, 20:10

dzieki ze ktos normalny napisal :) wiec jezeli chodzi o sprzeglo to zlozylem je tak jak w orginale wg. katalogu 4 tarcze . Zjechany byl tez tłoczek ,wiec go wymienilem ,zobaczymy ale mysle ze bedzie ok . Jezeli chodzi o cylinder to szlif byl robiony pod tlok i tlok ma tyle luzu ile ma mien bo upewnilem sie u kilku znajomych z serwisow moto , i wlasnie mozliwe ,ze wiem co moze byc nie tak. Chodzi o sam tlok (nie mam zdjec starych bo je wywalilem ale szczelaly pierscienie w okolicy zamkow przy wydechu.Zdjecie jest z nominalu taki sam jak zamowilem,nie mam jeszcze wszystkich czesci wiec nie sprawdze czy wszystko smiga) pierscienie sa cieniutkie jak w podobnych wysokoobrotowych silnikach stozkowe (dobrze zalozylem) ale po wlozeniu do cylindra jest ...albo nie ma wcale przerwy -zamyka sie prawie na zamku wiec moze troche mu to wartaloby zwiekszyc ta przerwe i tak samo jak docieralem poprzednie to ustawialem mu obroty jak najmniejsze zeby nie grzal sie za fest na poczatku i chyba źle zrobilem bo chodzil tak wolno prawie jak 4takt ,a powinien miec duzo wieksze obroty na neutral. Nie wiem moze Wy mi poradzicie cios wiecej z gory dzieki :) aha a na silnikach znam sie w miare (bardziej na samochodowych ale ten akurat mi sie juz sni po nocach i go tyle razy juz skladalem ,ze z zamknietymi oczami moge go rozlozyc i zlozyc) aha jeszcze jedno . Nie wiem ile oleju potrzeba do lag z przodu , szukam w necie juz kilka dni i nie moge znalezc
szymek_85
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 20:09

Postprzez szymek_85 » 28/2/2012, 20:11

tlok
szymek_85
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 20:09

Postprzez henio12323 » 28/2/2012, 20:19

hmm dobrze ze napisałeś ze odpowiedniąstroną zakłądasz pierscienie, bo kolega który sobie serwisował skuterka własnie załozył w drugąstrone tzn wycięcie w pierscieniach na zamek było na górze rowka w tłoku, natomiast zamek był u dołu :d raz odpalił i pierscien pękł.

skoro jestes też pewien co do tolerancji pasowania tłoka do cylindra. to pozstaje jedynie kwestia kątów ;D albo korbe masz krzywa, albo cylinder krzywy :P tuleja tam siedzi ? moze sie obróciła ? i teraz zamek pierscienia trafia na kanały płuczące ?

co do sprzegła - mozesz miec wsadzone i 10 tarczy wazne jest to żeby wysokosc zestawu była taka sama jak w oryginale. często maszyny maja np 7 grubych tarcz i przekładek, zamiast tego zamienniki/lub sportowe sprzęgła oferują zestawy 8 tarczowe cieńsze, które po złozeniu maja ten sam wymiar co 7 tarczowe sprzęgło - róznica jest w oddawaniu ciepła no i w przenoszeniu napędu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szymek_85 » 2/3/2012, 21:58

dzieki kolego za odp. Korbe mam prosta bo sprawdzalem czy nie ma luzow zadnych, a jesli chodzi o cylinder czy uszczelke metalowa to nie moglo sie nic w inna strone kantnac bo inaczej by szpolki nie wskoczyly do cylindra i do pokrywy. ale cos musi byc nie tak skoro pierscienie sie upierdzielily obok zamkow . tzn jeden peknal ,a 2 sie ulamal od tego pierwszego. nie wiem,,, zobacze jeszcze raz ,wsadze nowy ,poskladam wszystko do qpy i zobaczy sie . Jak znowu szczeli to wtedy bedzie wiekszy problem . Moze bedzie trzeba jakos to pozniej wszystko dokladniej przemierzyc ... ale to jest banalnie prosty silniczek to musi byc banalna prosta rzecz .moze jakis syf sie dostal po miedzy pierscienie i zablokowalo to ,(bo przedtem to skladalem na dworze na szybciocha i moglo sie tam cos dostac )a jak bedzie to wina walu czy czegos konkretnego to wyj, to na zlom bo juz nudzi mi sie patrzec tyle na te same czesci i wiecznie przy nim grzebac . :)
szymek_85
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8/2/2012, 20:09

Postprzez kris514 » 3/3/2012, 09:10

Jeszcze sprawdź czy zamki nie znajdują się niebezpiecznie blisko kanałów
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê