Zobacz wątek - KTM 250sx 2t 2004r czy Kawasaki kx250 2t 2004r co kupic ??
NAS Analytics TAG

KTM 250sx 2t 2004r czy Kawasaki kx250 2t 2004r co kupic ??

Enduro, Cross
_________

Postprzez Bostorn » 22/1/2012, 10:00

oleju nie ocenia się tylko po kolorze, jeżeli jest brunatny ale jego lepkosc jest wysoka, czujesz na paluchac, nie jest jak woda, to olej nadaje się jeszcze do użytku

olej powinno się wymieniac co 8-10mth w zależności od stylu jazdy

i 1 podstawowe pytanie 1mth mierzone licznikiem, czy według swoich metod?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez henio12323 » 22/1/2012, 10:18

słuchaj jak chcesz być mądrzejszy od nas wszystkich - to nic nie rób, dalej sobie wymieniaj olej co 20 mth, do tłoczka nie zaglądaj bo jestes amatorem... twoja decyzja. dla mnie mozesz w ogóle nie myc moto i katować po prostych. - ja tylko radze jak sie dba o wyczynówke. a co zrobisz twoja kwestia :)


zbycho - skoro lubisz latać po lasach na 2T pomysl nad ktmem EXC 250/300 - silnik duzo lepiej przystosowany pod lasy, duzo wyzszy v max niz torówka, wiec lecąc sobie 100 km/h przez las silnik w tyłek tak nie dostaje, a ty masz taka sama frajde ;P inne przełozenia tez są duzo przyjemniejsze, no i wiadomo wygodniejsza kanapa na rajdy oraz lepsze zawieszenie na leśne warunki. a na tor zawsze mozna wjechac. ja tam na swoim 525 startuje w zawodach MX :P wiec na enduro tez da sie smigac po torze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez acab90 » 22/1/2012, 10:33

zbycho :D 200 ml na 5 l wachy to ty jestes hardcorem :) pewnie połowe wypluwa tego oleju bo nie daje rady przerobić :) . Nigdy bym nie nalał tego samego oleju z przekładni do paliwa w 2t w tych silnikach musi być olej z najwyzszej półki i przeznaczony do mieszanki paliwa bo te silniki pod tym wzgledem sa bardzo delikatne i nie toleruja byle jakiego oleju . :) a co do tych mth to powiedz mi henio co ile ty wymieniasz olej w 4t :) bo słyszałem własnie ze w 4t sie wymienia co 8 , 10 mth a nie w 2t . nie pisz mi tylko ze w 2t i w 4t olej sie wymienia po przejechaniu tyle samo mth. Do Bostron ja mierze mth tak na oko zegarkiem wyjezdzam np o godz 14 :) wracam o 15:30 i licze to jako np 1 mth bo wiadomo postój jakis zrobie itp . Nie mam licznika do mth ;/
KX 250 2T 2006r
acab90
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21/1/2012, 11:50
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Postprzez henio12323 » 22/1/2012, 10:40

hahahaha <lol2>
to 2T on zawsze nie przepali 100% mieszanki. im wiecej oleju tym wieksze dbanie, przy lataniu po lasach i tak nie musisz miec pełnej mocy, wiec warto zalać wiecej oleju dla ochrony silnika. pozatym ten olej castrola który leje zbycho jest równie dobry co twój motul. to i to pełen syntetyk. a do skrzyni tak samo - ja do ktma ten olej lałem do silnika. ja wymieniam co 10 mth wg mojego licznika. z tym że zadna wyczynówka nie liczy sobie tak mth jak mój KTM bo ja mam dokłądniejszy pomiar w liczniku. ( w wyczynówkach jak są liczniki to mierzą prosty czas pracy silnika ) w 2T co tyle samo sie wymienia ;) czemu mam nie pisać tak ? jak nie wierzysz odpal ksiązke serwisową i poczytaj. wszystko pisze wyraźnie co ile sie zmienia olej. taki pomiar mth jest bezsensowny. to juz lepiej przeliczać ile paliwa wyjeździłeś - w ksiazce serwisowej na pewno masz info ile litrów to ile mth
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez acab90 » 22/1/2012, 10:59

Mi się wydaje ze ty masz takie podejscie henio ze im wiecej pieniedzy ładujesz w motor tym bardziej sie tobie wydaje ze o niego dbasz tak jak z tym olejem im wiecej tym lepiej <lol2> . Wiem ze 2t wszystkiego nie spali i zawsze troche tego oleju wypluje ale przy 200ml na 5 l wachy to chyba sie dyfuzorem cofa haha :D Nie mam ksiązki serwisowej ale na 5 litrach paliwa latam około 2 godziny po lesie :)
KX 250 2T 2006r
acab90
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21/1/2012, 11:50
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Postprzez zbyho222 » 22/1/2012, 11:45

acab90 chłopie po twojej wypowiedzi zaczynam sądzieć ze jesteś Amatorem do potęgi xxxxx :D Chyba ci to dzieci z podstawowki mowiły.... wez do ręki olej motula i tego castrola mają identyczne parametry.... Jest tu kilku uzytkowników co maja chomiki z serwisowkami poszukaj poczytaj i wypowiedz potem :D Wcale nie pluje dyfuzorem oleju mam ten motor od 2008 roku i jakos co do tego nie miałem problemu nigdy.....

Drogi Heniu mi nie chodzi o v-max :D W lesie chopke zrobisz z byle czego z głupiego pnia a to jakiś wąwoz co traktorami drzewo worzą dla mnie jest to frajda.... Może faktycznie CR-ka dostaje po dupie zobaczymy jak CRF 490 bedzie latac bo już zakupilem tylko czekam za silnik bo go dałem kumpplowi do całkowitego czyscczenia i poskładania na nowo :D
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 22/1/2012, 12:36

dokładnie, pojęcia nie masz zielonego o czym piszesz. a myslisz że cos wiesz w temacie. - nie chodzi o pakowanie duzej ilosci kasy w moto. ale porządne utrzymanie wyczynówki niestety kosztuje. i kogo nie stać - polecam kupic enduro.

zbychu wiem że nie chodzi o v max. ale chodzi o prędkosci przelotowe, jadac wyczymen 100 km h zarzynasz juz silnik i ten silnik padnie momentalnie, w takim EXC 100 km/h mozna sobie gonić i silnik pracuje bez wiekszego obciązenia, i bez remontów mozna dłuzej polatac- jak dla mnie w las takie enduro jest duuuzo bardziej ekonomiczne - spala mniej, remonty robi sie około 2X rzadziej niz w przypadku wyczynówki, mocowo racja że słabszy ale w terenie jak dla mnie wiekszy moment z dołu i dłuższe biegi + elastyczniejszy silnik pozwalają po prostu na więcej w stosunku do wyczynówki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez acab90 » 22/1/2012, 12:58

Nie mogę nigdzie znalezc polskiej serwisówki do kx 250 na chomikach znalazłem ale wszystko pisze po angielsku. znacie jakies strony z polskimi serwisówkami:) .
KX 250 2T 2006r
acab90
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21/1/2012, 11:50
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Postprzez ganek_95 » 22/1/2012, 13:22

ty acab90 masz jakis gleboki problem psychologiczny uprzesz sie i postawisz na swoim. nie ma polskich serwisowek w necie i jak bys pomyslal to istnieje cos takiego jak tlumacz - kazdy z nas to robi. Tu Ci podpowiadamy jak dbać o motocykl wyczynowy. Nie sztuką jest wydać na zakup kase i pozniej nic nie robic przy moto. my tylko doradzamy co ile mth robic jakie czynnosci a to czy nas posluchasz to twoj problem. chcemy zeby bylo dobrze. po twoich wypowiedziach widac ze jestes amatorem i uczyles sie od ,,przedszkolakow'' jak dbac o crossowke ;p Rób tak dalej a zycze ci powodzenia w uzbieraniu kasy na remonty.
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez zbyho222 » 22/1/2012, 13:22

tylko są angielskie :D
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez ganek_95 » 22/1/2012, 13:27

nom dokładnie :D
Honda XR 125L --> YZ 125
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez acab90 » 22/1/2012, 13:52

Ganek wes chopie odbij hahaha<lol2> zajmij sie swoim xr 125L Haha i sie nie wypowiadaj na temat wyczynówki kx 250 :) . Moj silnik był robiony w tej firmie www.nmr.pl ogólnie kapitalny remot :) po odebraniu silnika Mechanik który to robił i który serwisuje motocykle najlepszym zawodnika w polsce powiedział przy odbieraniu silnika ze spokojnie bez zadnego wkładu 2 ,3 sezony przy takiej amatorskiej jezdzie i oleju do paliwa na poczatku kazał lac 150ml a po dotarciu 120ml . Pytam sie was z cikawosci jak sprawa wyglada u was ale widze ze tak jak na wiekszosci forach wypowiadaja sie ludzie w typie Ganek za przeproszeniem w dupie był gówno widział
KX 250 2T 2006r
acab90
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21/1/2012, 11:50
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Postprzez Dzesiu10 » 22/1/2012, 15:12

Pewnie Ganek by Cię na tym xr objechał więc stul dziób dziecko. Powiedzieli Ci co i jak masz robić przy moto powiedzieli, coś jeszcze? nie chcesz słuchać to nie . Miąłem taki sam motocykl jak Ty i remont robiłem co sezon mimo tego że chodził jak marzenie ale luzy na tłoku sie już spore porobiły a bałem się o cylinder. Henio zna się na rzeczy więc się nie kłóć.Jak wiesz lepiej to po jaką cholerę się pytasz? Rób jak chcesz ok nasze porady znasz ale nie tykaj się ludzi z forum bo niedługo będziesz mógł popatrzeć na strone główna bo Cie stąd wypier... Porada tak od serca. Zainwestuj w uszczelki i pomierz co trzeba bo potem Ci tłok pęknie i będzie płacz. nie pozdrawiam

P.S. Nie ma manuali po polsku trzeba się trochę pomęczyć. Ale zresztą po co Ci ona jak i tak wiesz lepiej kiedy co masz robić..
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Bostorn » 22/1/2012, 16:05

a ja bym proponował polepic bałwana i dac sobie na wstrzymanie :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na gr