[Motocykle egzotyczne - spostrzeżenia] Motocykle elek
Posty: 43
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.Komentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to siÄ™ nie uda...<br><hr>Kpt<br>
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Autor nie mówił o sprawności elektrowni, a sieci elektrycznej. A to wielka różnica. Prosimy podać pozostałe Twoim zdaniem kłamliwe informacje.<br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeżeli autor miał na myśli sprawność sieci elektrycznej to tym gorzej dla niego. Nie będę wymieniał szczegółowych uwag bo to nie ma sensu. Zmiażdżyłbym ten artykuł i co z tego (poza straconą godziną lub dwoma na robieniu recenzji)? Takich publikacji jest pełno w większości serwisów telewizyjnych i internetowych. Wczuj się w to i pomyśl jak czuje się gościu, który widzi pełno takich rzeczy. Może na przyszłość po prostu bądźcie profesjonalistami i podawajcie źródła do każdej liczby (specyfikacje techniczne, strony producentów, instytucje itd.)? To powinno rozwiązać problem. Z mojej strony wygląda to tak, że chcieliście skopać motocykle elektryczne - nie ważne jaka jest prawda, dokopać im i już. I lud się cieszy i są wejścia. Super.<br><hr>Sprawność sieci kilka procent ŻALKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>Komentatorzy napisał(a):Autor nie mówił o sprawności elektrowni, a sieci elektrycznej jako całości. A to wielka różnica. Jeśli jesteś taki dociekliwy, sugerujemy podliczyć dokładnie jaki procent z energii zawartej w węglu spalanym w np. Kozienicach dociera do gniazdka netto (efektywność elektrowni, straty przesyłu, itd). Prosimy też podać pozostałe Twoim zdaniem kłamliwe informacje.<br><hr>Lovtza<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mamy czas, wszyscy się dzięki temu czegoś dowiemy!<br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>Komentatorzy napisał(a):Autor nie mówił o sprawności elektrowni, a sieci elektrycznej jako całości. A to wielka różnica. Jeśli jesteś taki dociekliwy, sugerujemy podliczyć dokładnie jaki procent z energii zawartej w węglu spalanym w np. Kozienicach dociera do gniazdka netto (efektywność elektrowni, straty przesyłu, itd). Prosimy też podać pozostałe Twoim zdaniem kłamliwe informacje.<br><hr>Lovtza<br>Komentatorzy napisał(a):Jeżeli autor miał na myśli sprawność sieci elektrycznej to tym gorzej dla niego. Nie będę wymieniał szczegółowych uwag bo to nie ma sensu. Zmiażdżyłbym ten artykuł i co z tego (poza straconą godziną lub dwoma na robieniu recenzji)? Takich publikacji jest pełno w większości serwisów telewizyjnych i internetowych. Wczuj się w to i pomyśl jak czuje się gościu, który widzi pełno takich rzeczy. Może na przyszłość po prostu bądźcie profesjonalistami i podawajcie źródła do każdej liczby (specyfikacje techniczne, strony producentów, instytucje itd.)? To powinno rozwiązać problem. Z mojej strony wygląda to tak, że chcieliście skopać motocykle elektryczne - nie ważne jaka jest prawda, dokopać im i już. I lud się cieszy i są wejścia. Super.<br><hr>Sprawność sieci kilka procent ŻAL<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ale po co ta frustracja? Czy nie mozna napiszać, że moim zdaniem autor sie myli, ponieważ to, to i tamto? Trochę szacunku dla innych! Takie anomiowe obszczekiwanie i do tego te żałosne wstawki polityczne dają powody aby sądzić że po drugiej stronie jest jakiś niespełniony, zakompleksiony frustrat małym ptaszkiem... A potem wszyscy sie dziwią że debata publiczna wyglada w Polsce tak jak wyglada, w momencie gdy nikt tutaj nie ma dla nikogo minimum szacunku.<br><hr>SiSiKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
o ile na szosowe to chyba jeszcze chwilke poczekamy, to taki KTM Freeride E - zaczął do mnie przemawiać.. cichy.. mogę śmigać już od drzwi mieszkania, nie wkurzając sąsiadów.. szybka wymiana akumulatora i znów "podobno" 100km po krzakach, czyli wokół okolicy aż nadto.. oby cena była zblizona do realności..<br><hr>jeDrASS
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Porównywanie do mediów tak zakłamanych jak TVN to bezczelność, ale zgadzam się z resztą Twojej wypowiedzi. Motocykle elektryczne to przyszłość, ZERO i Quantya pokazały że można i z pewnością za 15, najdalej 20 lat, lat 95% z nas będzie jeździć elektrycznymi moto.<br><hr>bez_kaskuKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
cała idea aut na wodór została stworzona tylko po to by zamydlić ludziom oczy. to nigdy nie będzie funkcjonowało. a dobrze odciągnęło opinie publiczną od aut na prąd, poczytaj o EV-1 albo obejrzyj 'kto zabił elektryczny samochód'<br><hr>marekKomentatorzy napisał(a):dziwi mnie, że przy dyskusji o pojazdach elektrycznych nie mówi się o pojazdach zasilanych ogniwami (np wodorowymi), James May prezentował kiedyś hondę z takimi ogniwami. Wodór jest trudny w magazynowaniu i transporcie co hamuje tą technologię ale są w opracowaniu ogniwa oparte na kwasie mrówkowym. produkcja takiego kwasu nie jest szkodliwa dla środowiska a spaliny to woda, same ogniwa po wyczerpaniu także da się w znacznej części poddać recyklingowi. zasięg aut na ogniwie wodorowym to ok 400km, czas tankowania zbliżony do tankowania lpg.
co do elektrycznych motocykli to pewnie ona powstaną ale nie jako sprzęt do dawania frajdy czy adrenaliny ale jako tani środek lokomocji<br><hr>Patryk<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Autor pisze. że problem rozwiązałyby elektrownie atomowe. Te jak pokazuje praktyka w Azji (np. w Japonii czy u Ruskich) są cholernie niebezpieczne, Niemcy z nich rezygnują właśnie z tego powodu i idą w "offshore wind power". W przyszłości być może będzie dużo (w wielu lokalizacjach) źródeł energii elektrycznej (między innymi wiatrowni) więc problem strat energii w dystrybucji zostanie zminimalizowany.<br><hr>bez_kasku
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Autor pisze o elektrowniach w kontekście zanieczyszczenia powietrza. Tutaj elektrownie by pomogły. Poza tym problem z elektrowniami atomowymi nie wynikaja z zasady ich działania tylko tego ze są źle albo bezmyslnie eksploatowane (Czarnobyl), albo ktoś nie wykazał się dostatczną wyobraźnią (Japonia) - kto stawia elektrownie atomową na brzegu oceanu w najbardziej aktywnym sejsminicznie rejonie świata?<br><hr>Kapitan BombaKomentatorzy napisał(a):Autor pisze. że problem rozwiązałyby elektrownie atomowe. Te jak pokazuje praktyka w Azji (np. w Japonii czy u Ruskich) są cholernie niebezpieczne, Niemcy z nich rezygnują właśnie z tego powodu i idą w "offshore wind power". W przyszłości być może będzie dużo (w wielu lokalizacjach) źródeł energii elektrycznej (między innymi wiatrowni) więc problem strat energii w dystrybucji zostanie zminimalizowany.<br><hr>bez_kasku<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To znaczy z czym się zgadzasz? Ciągle czekam tutaj na konkrety co się w tekście nie zgadza. Najbardziej interesuje mnie jaki % twoim zdaniem energii zawartej w węglu trafia ostatecznie do gniazdka elektrycznego, bo chyba to najbardziej oburzyło jednego z przedmówców.<br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>Komentatorzy napisał(a):Porównywanie do mediów tak zakłamanych jak TVN to bezczelność, ale zgadzam się z resztą Twojej wypowiedzi. Motocykle elektryczne to przyszłość, ZERO i Quantya pokazały że można i z pewnością za 15, najdalej 20 lat, lat 95% z nas będzie jeździć elektrycznymi moto.<br><hr>bez_kasku<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dojdzie akcyza, podatek, podatek drogowy i inne cuda za które już teraz płacimy w benzynie to ciekawe czy tak się będzie opłacało jeździć na "prąd". Kupiłeś auto/motocykl na którego wydałeś swoje oszczędności i teraz wydaj sobie drugie tyle na pojazd elektryczny dlatego bo (narazie) jest tańszy w tankowaniu. Jest jeszcze jedna kwestia pojazdów elektrycznych - sprawność akumulatorów w zimie. Jeszcze w żadnym artykule nie było nawet wzmianki o sprawności akumulatorów w zimowych warunkach.<br><hr>motocyklista
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Miałem tu na myśli, dalszą część wypowiedz kolegi, że trochę zbyt negatywnie podeszliście do tematu motocykli elektrycznych. To czy się nie przyjmą czy przyjmą to zostawmy rynkowi, ludziom którzy będą (lub nie) je kupować. Byłem w Londynie (gdzie są prawne zachęty do ekologicznych pojazdów) i jeździ tam sporo aut o obniżonej emisji CO2. Jesteśmy w UE (niestety) i ona na nas wymusi za pewien czas ograniczenie emisji C02. Już powoli się mówi o podatku ekologicznym (zależnym od wysokości emisji CO2). Ogólnie artykuł fajny, ale trochę MZ w złym świetle przedstawiacie motocykle elektryczne. MZ to przyszłość motoryzacji. Wiem, że nie ma zapachu benzyny, fajnych dźwięków z tłumika i (na razie) moc jest słabiutka tych maszyn, ale to jest MZ przyszłość (nie tak odległa). <br><hr>bez_kaskuKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>Komentatorzy napisał(a):Porównywanie do mediów tak zakłamanych jak TVN to bezczelność, ale zgadzam się z resztą Twojej wypowiedzi. Motocykle elektryczne to przyszłość, ZERO i Quantya pokazały że można i z pewnością za 15, najdalej 20 lat, lat 95% z nas będzie jeździć elektrycznymi moto.<br><hr>bez_kasku<br>Komentatorzy napisał(a):To znaczy z czym się zgadzasz? Ciągle czekam tutaj na konkrety co się w tekście nie zgadza. Najbardziej interesuje mnie jaki % twoim zdaniem energii zawartej w węglu trafia ostatecznie do gniazdka elektrycznego, bo chyba to najbardziej oburzyło jednego z przedmówców.<br><hr>Lovtza<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ehhhh te Japońce to głupoleKomentatorzy napisał(a):Autor pisze. że problem rozwiązałyby elektrownie atomowe. Te jak pokazuje praktyka w Azji (np. w Japonii czy u Ruskich) są cholernie niebezpieczne, Niemcy z nich rezygnują właśnie z tego powodu i idą w "offshore wind power". W przyszłości być może będzie dużo (w wielu lokalizacjach) źródeł energii elektrycznej (między innymi wiatrowni) więc problem strat energii w dystrybucji zostanie zminimalizowany.<br><hr>bez_kasku<br>Komentatorzy napisał(a):Autor pisze o elektrowniach w kontekście zanieczyszczenia powietrza. Tutaj elektrownie by pomogły. Poza tym problem z elektrowniami atomowymi nie wynikaja z zasady ich działania tylko tego ze są źle albo bezmyslnie eksploatowane (Czarnobyl), albo ktoś nie wykazał się dostatczną wyobraźnią (Japonia) - kto stawia elektrownie atomową na brzegu oceanu w najbardziej aktywnym sejsminicznie rejonie świata?<br><hr>Kapitan Bomba<br>

<br><hr>bez_kasku
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
My też uważamy (a przynajmniej ja w redakcji reprezentuję tą frakcję), że elektryki to przyszłość. Autor pisze o plusach i minusach, nie rozstrzyga co jest lepsze. Nie ma u nas żadnej linii politycznej poprawności. Ten artykuł nie jest ani za, ani przeciw pojazdom elektrycznym. W moim odczuciu ilustruje w którym jesteśmy miejscu i jakie są problemy po drodze do rozwiązania. Ja bym chętnie kupił sensowny skuter elektryczny na dojazdy do pracy, ale przed wyłożeniem pieniędzy chciałbym wiedzieć z czym się to je. Poza tym nie dajmy sobie wmówić wszystkiego, co opowiadają PR-owcy i unijni politycy...<br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>Komentatorzy napisał(a):Porównywanie do mediów tak zakłamanych jak TVN to bezczelność, ale zgadzam się z resztą Twojej wypowiedzi. Motocykle elektryczne to przyszłość, ZERO i Quantya pokazały że można i z pewnością za 15, najdalej 20 lat, lat 95% z nas będzie jeździć elektrycznymi moto.<br><hr>bez_kasku<br>Komentatorzy napisał(a):To znaczy z czym się zgadzasz? Ciągle czekam tutaj na konkrety co się w tekście nie zgadza. Najbardziej interesuje mnie jaki % twoim zdaniem energii zawartej w węglu trafia ostatecznie do gniazdka elektrycznego, bo chyba to najbardziej oburzyło jednego z przedmówców.<br><hr>Lovtza<br>Komentatorzy napisał(a):Miałem tu na myśli, dalszą część wypowiedz kolegi, że trochę zbyt negatywnie podeszliście do tematu motocykli elektrycznych. To czy się nie przyjmą czy przyjmą to zostawmy rynkowi, ludziom którzy będą (lub nie) je kupować. Byłem w Londynie (gdzie są prawne zachęty do ekologicznych pojazdów) i jeździ tam sporo aut o obniżonej emisji CO2. Jesteśmy w UE (niestety) i ona na nas wymusi za pewien czas ograniczenie emisji C02. Już powoli się mówi o podatku ekologicznym (zależnym od wysokości emisji CO2). Ogólnie artykuł fajny, ale trochę MZ w złym świetle przedstawiacie motocykle elektryczne. MZ to przyszłość motoryzacji. Wiem, że nie ma zapachu benzyny, fajnych dźwięków z tłumika i (na razie) moc jest słabiutka tych maszyn, ale to jest MZ przyszłość (nie tak odległa). <br><hr>bez_kasku<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mówiąc "to się nie uda" nie miałem na myśli całkowitego upadku projektów, powszechnej społecznej niechęci i masy minusów, a jedynie jedną tycią prawdę, że po prostu dźwięk silnika to integralna część jazdy motocyklemKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Sprzedam kompletny zestaw do przeróbki motocykla na elektryczny.Silnik w piascie Enertrac kontroler kelly, rollgaz....wszystko bez baterii.kontakt na maila<br><hr>werner molders
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeśli chodzi o sprawność to autora może trochę poniosło ale rozumiem jego tok rozumowania. Może i sprawność cieplna elektrowni jest wyższa, ale ilość energii chemicznej zawartej w wiązaniach chemicznych węglowodorów, ma się nijak do ilości energii uzyskiwanej z jej spalania. Do tego dochodzą straty podczas zmiany napięcia czy przesyłu. Jednak kwestia spalania węglowodorów dotyczy również silnika spalinowego więc tej kwestii bym nie ruszał.<br><hr>krydkaKomentatorzy napisał(a):Silniki elektryczne w samochodach - jak najbardziej!
Silniki elektryczne w motocyklach - to się nie uda...<br><hr>Kpt<br>Komentatorzy napisał(a):Ten artykuł zawiera mnóstwo kłamstw i przekłamań, a do tego część informacji jest od rzeczy. Jedną z kilkunastu nieprawd, najbardziej rażącą i łatwą do sprawdzenia jest podawana sprawność elektrowni - "kilka procent". O reszcie nawet nie wspomnę.
Autor pisze, że jest studentem jednej z politechnik i pasjonatem tematu. No takich teraz mamy studentów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiodące media są bardzo nierzetelne. Ścigacz.pl w sprawie motocykli elektrycznych jest jak TVN w sprawie polityki.
Zdaję sobie sprawę, że motocykle elektryczne mogą się nie podobać, nie przyjąć, ale kłamstw nie trawie. Następnym razem idźcie na całość i napiszcie, że elektrownia ma 1% sprawności. Merytorycznie artykułowi to i tak już nie zaszkodzi.<br><hr>Zbulwersowany nierzetelnością Ścigacz.pl<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wracając do kwestii sprawności:
elektrownia węglowa miedzy 30% a 50%, w przypadku elektro-ciepłowni w okolicach 55% i więcej (<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses</a>)
Elektrownia oparta na turbinie gazowej (<a href="http://site.ge-energy.com/prod_serv/products/gas_turbines_cc/en/midrange/ms9001e.htm" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://site.ge-energy.com/prod_serv/products/gas_turbines_cc/en/midrange/ms9001e.htm</a>)j w konfiguracji kombinowanej (gazowo - parowej <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_gazowo-parowy" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_gazowo-parowy</a>) 52%
Sprawność sieci przesyłowej w Ameryce 6.6% czyli jakies 4% sprawności elektrowni
Sprawność diesla w ciężarówce około 37% średnio, szczytowo koło 45% (<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Power_and_fuel_economy" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Power_and_fuel_economy</a>)<br><hr>Sprawnosc
elektrownia węglowa miedzy 30% a 50%, w przypadku elektro-ciepłowni w okolicach 55% i więcej (<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_power_transmission#Losses</a>)
Elektrownia oparta na turbinie gazowej (<a href="http://site.ge-energy.com/prod_serv/products/gas_turbines_cc/en/midrange/ms9001e.htm" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://site.ge-energy.com/prod_serv/products/gas_turbines_cc/en/midrange/ms9001e.htm</a>)j w konfiguracji kombinowanej (gazowo - parowej <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_gazowo-parowy" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_gazowo-parowy</a>) 52%
Sprawność sieci przesyłowej w Ameryce 6.6% czyli jakies 4% sprawności elektrowni
Sprawność diesla w ciężarówce około 37% średnio, szczytowo koło 45% (<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Power_and_fuel_economy" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Power_and_fuel_economy</a>)<br><hr>Sprawnosc
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Motopcykl z zasięgiem 30 km? NIE. Samochód? NIE Ale skuter na miasto kupiłbym w każdej chwili. Koszt 2 zł za 100 km, ładowanie z gniazdka w domu i czego chcieć więcej do jazdy po mieście. Nawet na deptak można wjechać bo taki sprzęt nikomu by nie przeszkadzał. Miesięcznie byłbym do przodu o paręset zł - niestety zakup jest 2 razy droższy a najkosztowniejszy w tej chwili element czyli akumulator trzeba będzie wymienić po pierwszej zimie (i codziennym ładowaniu). Rocznie jestem do przodu o 3000 zł (zimą i w niepogodę jazda odpada). Natomiast do tyłu o 1500 na amortyzacji (4 letnia), i 2000 na zużyciu akumulatorów (wymiana co 2 lata przy koszcie 4k zł). Interes taki sobie ale i tak bym kupił dla bajeru jako uzupełnienie moto
<br><hr>jarekt

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 43
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości