Zobacz wątek - [Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
NAS Analytics TAG

[Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.

Enduro, Cross
_________

[Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.

Postprzez kt000s » 29/12/2011, 21:49

Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

Dopiero zaczynam swoją zabawę z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku miesięcy oczytuje się na różnego rodzaju stronach/forach etc. Chcę wykorzystać okres zimowy na zakup motocykla.

Wybór padł na Suzuki DR-Z 400. Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów).

PrzechodzÄ…c do sedna:
Znalazłem ciekawą ofertę sprzedaży DR-Ztki we Wrocławiu, jednak ponieważ jestem z pół.-wsch. Polski wolałbym wybrać się w drogę po wstępnym przypatrzeniu się motorowi przez kogoś na miejscu. Ponieważ sam nie jestem doświadczony w tym temacie - też będzie mi ciężko ocenić adekwatność stanu motocykla do zaproponowanej ceny. Czy może ktoś polecić firmę lub osobę prywatną, która mogłaby (np. za opłatą) dokonać wstępnej weryfikacji na miejscu? Najlepiej by to była osoba, które ma doświadczenie w tego typu motorach.

Z góry dziękuję za pomoc:)
-- pozdrawiam
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32


Postprzez kris514 » 29/12/2011, 22:18

niestety ja ci nikogo takiego nie polece ale chciałem sie zapytac czy jezdziłes kiedykolwiek czyms takim (bo to diabeł na kołkach)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Dzesiu10 » 29/12/2011, 22:34

kris514 drz to nie az taki diabeł:)
ja mógłbym pomóc ale to od 2 stycznia bo wtedy bede we Wrocku. jak coś priv.pzdr
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez kt000s » 29/12/2011, 22:46

Jeździć, jeździłem - z crossami dopiero zaczynam zabawę. Typów było kilka:
- a to CRF 250, EXC 250 (tu z rejestracją jest problem, do tego jazda do pracy czy też na nieco większe odległości nie wchodzi w grę)
- a to CRF 450 lub EXC 450 (to też niemałe motory)
- inne

Wybór padł na DR-Z - w wersji S, SM (chociaż nie tylko) - nie ma problemów z rejestracją - sama charakterystyka jazdy i prowadzenie też bardziej przyjazne niż wymienione 450tki.

Do Wrocławia chciałbym się wybrać w przyszły weekend (6-8 stycznia).
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32

Postprzez grunder » 29/12/2011, 22:55

viewtopic.php?t=39463

Miłej lekturki, tu są znawcy od motocykli.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez kt000s » 30/12/2011, 18:02

Eh. Temat zakupu we Wrocławiu już nieaktualny. Trzeba szukać czegoś innego.

Brnąc dalej w temat wątku "Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie." - prośba o Wasze opinie czy da się pogodzić:
"Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów). "

Jak rozpocznę zmaganie w terenie będę wiedział czy złapie bakcyla i wtedy przyjdzie pewnie czas na zakup czegoś typowego na tor. Pytanie do praktyków czy mój wybór na ten moment jest trafny.
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32

Postprzez grunder » 30/12/2011, 21:11

Podaj swoje gabaryty oraz doświadczenie na 2oo. Doradzimy, a moment na wybór motocykla zawsze trafny jest :)
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez kt000s » 30/12/2011, 21:41

190cm, 85kg. Na crossach nie ma doświadczenia - jedynie okazjonalne jazdy. Za młodych lat jeździłem trochę. Ze względu na dwojaki charakter użytkowania długo zastanawiałem się nad optymalnym wyborem konkretnego modelu.

Myślałem, że na twardszej kostce będę mógł połączyć i tor i asfalt (krótkie dojazdy do pracy) - nie jest to jednak podobne bezpieczne...
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32

Postprzez henio12323 » 30/12/2011, 21:58

suzuki DRZ 400 w zwykłej wersji to spoko maszynka na 1 moto w teren. nie jest narwana, nie jest mega cięzka. ale tez nie jest słaba żeby mogła sobie gdzieś nieporadzic. u mnie kolezka smigał zwykłą kilka sezonów ( to jego 1 moto po WSKach mztkach itp ) smigał i na torze, i po asfalcie. choc latał nie za często. teraz wymienił na nowego ktma.
co do jazdy po torze i po asfalcie - czy to bezpieczne, ja tam smigam tak cfały sezon ;D nie ma w tym nic dla mnie niebezpiecznego, wiadomo że typowo SM prowadzi sie lepiej i moze lepiej hamuje, ale jak dla mnie to i tak przy tych heblach brzytwach brembo moto staje praktycznie w miejscu na kostce. smiało mozna tak smigac. u mnie wychodzi 50/50 teren asfalt. codziennie na uczelnie na kostkach, a po zajeciach na tor :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kt000s » 30/12/2011, 22:31

Takie właśnie planuje u mnie przeznaczenie. Codzienny dojazd do pracy i zabawa na torze w weekendy. Co finalnie przeważy - zobaczymy. Cieszę się, że decyzja (przemyślana) okazała się realna - tak by na jednym egzemplarzu i jednym komplecie opon ogarnąć dwa tematy. Dziękuję za rady. Pro/Const za tym chętnie się dowiem.
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32

Postprzez henio12323 » 30/12/2011, 23:59

na jednym egzemplarzu - posmigasz :D ale robiąc nie wiele km :P mi realnie jak pisałem idzie ze 3 oponki na tył - 1 na przód minimum. jak kupisz nówke przystosowana w miare do jazdy po asfalcie ( np michelin AC-10 ) to sezon polatasz, a potem oponka bedzie praktycznie na smietnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kt000s » 31/12/2011, 10:25

Czy są jakieś alternatywy w stosunku do DR-Ztki - zważywszy na moje gabaryty i charakter użytkowanie? Ma ktoś praktycznie doświadczenie w użytkowanie tego motoru? W różnych serwisach sprzedażowych pojawia się sporo modeli - ceny jednak nie porywają.
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32

Postprzez zbyho222 » 31/12/2011, 10:47

Fajną alternatywą może być Yamaha WR 250 F lub Kawasaki KLX 250 bardzo fajne motocykle które bez problemu zarejstujesz...polatasz w miarę długo bez remontu WR 250 F 2 razy na sezon ustawianie zaworów i git.... a klx 250 latasz,latasz i latasz :) Można też zobaczyc cos ze stajni KTM lub Honda :)
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 31/12/2011, 12:00

dokładnie, yamaha jest jeszcze wr 450f bedzie podobna do drztki, kawasaki masz jeszcze klx 300, choc to dosyc rzadkie moto. KTM ma oczywiscie EXC :D ale to juz raczej jest wyczyn niz soft. w porównaniu EXC 450 a DRZ 400 czy WR450F to EXC to szatan :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zbyho222 » 31/12/2011, 12:07

Zależy jakie roczniki WR 450 F bo od 2006 roku szły takie same silniki jak w YZF 450 tylko wiadomo ze inaczej zestrojone :) a odblokowana dysponuje juz tą samą mocą co FULL CROSS :) Ciekawostka WR 450 szły na alu-ramie od 2007 roku :)
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez kt000s » 31/12/2011, 13:10

Rozważałem większość z wymienionych. EXC to już mocno sportowe do tego nie wszystkie mają homologacje. YZF czytałem o większej awaryjności. Myślałem też o CRF450 ale cena większa i może zbyt zrywne jak na pierwszy corss. DR-Z jest podobno bardziej "płynna" jeżeli chodzi o charakter jazdy. Zostaje jeszcze WR450 ale polecono mi bardziej DR-Z.

A jak wygląda kwestia zmian/usprawnień w przypadku DR-Z? Kiedy wychodziły kolejne usprawnione wersje w danej linii (S, E)?
kt000s
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/12/2011, 21:32

Postprzez henio12323 » 31/12/2011, 15:34

EXC wszystkie maja homologacje. wersja SX z wyglądu rózni sie tylko tym że nie ma swiateł itp.
YZF - awaryjność zerowa - o ile sie dba. a dbanie kosztuje. my mówimy o WR i to na dodatek wersji z obnizoną moca ( bardziej uliczna wersja) ogólnie jest podobna do DRZ. CRF ? zwykła to wyczynówka, wersja X to enduro ( hard enduro ) ale to jest sprzęt pokroju ktma EXC,

wersje E to wersje sportowe, prawie takie same bedą jak EXC, CRFX itp. wersja S nie wiem jaka to dokładnie, ale chyba to była uliczna wersja - taka w sam raz na początek do nauki,, i do smigania i po asfalcie i w terenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zbyho222 » 31/12/2011, 16:45

Powiem Jasno :) Jeżeli Masz Kase na Utrzymanie Bierz WR 450 F, Honde CRF X 250 albo 450 albo KTM wybor należ do ciebie od 250 do 530 chyba tak to jakoś szło jeżeli trochę z kasą cienko na utrzymanie moto.... To DRZ idealna bedzię na takie wymagania jak napisałes :) Aha WR-ki tez są wersje uliczne typowo chyba to sa R-ki jak dobrze pamietam :) a na tych bedziesz długo jezdził bez remontów :) tylko szczerze w terenie ich brakuje juz sporo :)
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 1/1/2012, 13:44

własnie w yamahach jest odwrotnie :D F to mocna sportowa wersja - wyczynówka. R - to wersja uliczna :D co do suzuki - wersja E nie odbiega duzo od np yamahy WR 450 R :P wiec tez jest godna polecenia i wcale taniej nie wyjdzie niz yamaha
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê