Motocykl dla poczÄ…tkujÄ…cego
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Motocykl dla poczÄ…tkujÄ…cego
Witam!
Niedługo kończe 18 lat ( na dniach ) i chciałbym sobie sprawić motor. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z motorami tylko ze skuterami. Chciałbym sprawić sobie motor o pojemności 125 ccm nie większy. Do samochodów wogóle mnie nie ciągnie a od dawna zastanawiałem się nad motocyklem. Jaki motor polecacie ?
Na oku mam Honde NSR ( rocznik 98 ) i yamaha 80 ccm. Słyszałem także o Zipp Pro 125 ccm - nie wiem co o nim sądzić. Sporo osób twierdzi że to chińczyk i się psuje a inni że nie jest złym wyborem dla początkującego kierowcy. Warto kupić Zipp pro 125 ? Dlaczego tak lub nie ? Jaki Wy motocykl polecacie ? Z góry dziękuje za pomoc ! aaaa... limit to do max. 4500 zł. Znajde coś w tej cenie ?
Niedługo kończe 18 lat ( na dniach ) i chciałbym sobie sprawić motor. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z motorami tylko ze skuterami. Chciałbym sprawić sobie motor o pojemności 125 ccm nie większy. Do samochodów wogóle mnie nie ciągnie a od dawna zastanawiałem się nad motocyklem. Jaki motor polecacie ?
Na oku mam Honde NSR ( rocznik 98 ) i yamaha 80 ccm. Słyszałem także o Zipp Pro 125 ccm - nie wiem co o nim sądzić. Sporo osób twierdzi że to chińczyk i się psuje a inni że nie jest złym wyborem dla początkującego kierowcy. Warto kupić Zipp pro 125 ? Dlaczego tak lub nie ? Jaki Wy motocykl polecacie ? Z góry dziękuje za pomoc ! aaaa... limit to do max. 4500 zł. Znajde coś w tej cenie ?
- kovvalex
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
- Lokalizacja: Warszawa
Zrób na szybkości prawko A puki jeszcze możesz.
Sportowe 125 w 2t nie jest zbyt dobrym pomysłem. Motocykl o takiej pojemnośći szybko Ci się znudzi a awaryjność i spalanie takiego sprzętu też ma znaczenie. Przykłądowo powiem Ci żę 125 w2T spali prawie 2 razy tyle co wymieniony niżej GS
Rozejrzyj siÄ™ za GS500
Sportowe 125 w 2t nie jest zbyt dobrym pomysłem. Motocykl o takiej pojemnośći szybko Ci się znudzi a awaryjność i spalanie takiego sprzętu też ma znaczenie. Przykłądowo powiem Ci żę 125 w2T spali prawie 2 razy tyle co wymieniony niżej GS
Rozejrzyj siÄ™ za GS500
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
ale czemu ?
jedyna rzecz która jest na minus dla 500tek to waga. nie ma co porównywać lekkiej NSRki do ciezkiego GSa.
co do osiągów, nsr ma silnik 2T jak pewnie wiesz charakterystyka tego silnika na asfalt jest marna, moto jedzie tylko na wysokich partiach obrotów, pozatym silnik jest nerwowy i narwany. silnik z GS 500 generuje podobną ilość kucy, i nieco wiecej momentu, ale cała moc jest dostepna z dołu. wiec w praktyce na GS jeździ sie płynniej i wygodniej. co do osiągów dobra 125 w 2T bedzie szybsza od GS 500. choc jak bys sie wybrał na trase chociazby 100 km to odczujesz jak męczy sie silniczek w 125, a jak luzacko smiga sobie taki GS
jedyna rzecz która jest na minus dla 500tek to waga. nie ma co porównywać lekkiej NSRki do ciezkiego GSa.
co do osiągów, nsr ma silnik 2T jak pewnie wiesz charakterystyka tego silnika na asfalt jest marna, moto jedzie tylko na wysokich partiach obrotów, pozatym silnik jest nerwowy i narwany. silnik z GS 500 generuje podobną ilość kucy, i nieco wiecej momentu, ale cała moc jest dostepna z dołu. wiec w praktyce na GS jeździ sie płynniej i wygodniej. co do osiągów dobra 125 w 2T bedzie szybsza od GS 500. choc jak bys sie wybrał na trase chociazby 100 km to odczujesz jak męczy sie silniczek w 125, a jak luzacko smiga sobie taki GS
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Ty nie kupisz? Czy problem z rodzicami.
Patrząc z ekonomicznego punku widzenia, motocykl klasy 500 jest owiele bardziej opłacalny niż wymienione 125ccm.
Nawet z odsprzedażą nie powinno być takiego problemu 500, dodam, że części do gs jest mnóstwo.
Patrząc z ekonomicznego punku widzenia, motocykl klasy 500 jest owiele bardziej opłacalny niż wymienione 125ccm.
Nawet z odsprzedażą nie powinno być takiego problemu 500, dodam, że części do gs jest mnóstwo.
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
Daruj sobie 125. Chłopaki wyrzej mają rację, bierz jakąś fajną 500 bo potem będziesz żałował. Moim zdaniem najfajniejsza to Honda CB500 ale jest też Suzuki GS500, i Kawa ER5.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Tylko sądząc po pierwszym poście autora, to jego pierwszy jednoślad, czyli prawdopodobnie będzie chciał gdzieś pojechać dalej co jakiś czas, dajmy choć by trasę 200 km, chyba logiczne że taka 500 miej się zmęczy i będzie większy komfort niż na 125. Nie wierzę, że autor będzie jeździł tylko i wyłącznie po mieście.
Zastrzeżenia na PW.
-
Boshi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2349
- Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
Chłopaki dobrze mówią, 500-set bedzie dobre. Sam tak zaczynałem i nie załuje Też myślałem nad czymś mniejszym, ale przekonali mnie na GPZ i dobrze ze tak sie stało:)
-
blondynka96 - Świeżak
- Posty: 313
- Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Prawko zrobiłem , bo zachciało mi się jeździć skuterem takim 125-250. Wcześniejszy kontakt z moto bardzo okazjonalny i dotyczył pojazdów o pojemności 100-200.
Podczas jazd na nauce i oglądania różnych moto rzędu 125 wydawał mi się o wiele poręczniejszy niż to powyżej 400 (które oznaczało "wielki" motocykl). Bardziej zwracałem uwagę na szerokość moto niż np. na jego ciężar. Pojemność miała uboczne znaczenie.
Ostatecznie mam yamahę xj6, w której bardziej odczułem ciężar (ok. 210 kg) niż pojemność (600cm3), bo musiałem go ze trzy razy podnosić po parkingowym upadku lub przy nauce jazdy na maleńkich prędkościach.
Sądzę, że dasz sobie radę zarówno z 125 jak i 500. Weź pod uwagę:
125 jest lżejsza, ale ma to praktycznie tylko znaczenie w momencie gdy moto stoi (lub leży...). W ruchu nie odczujesz różnicy pomiędzy 125 a 500.
Podobnie wymiary - 125 jest mniej więcej tak samo długa jak większe moto.
szerokość kierownicy - bardziej zależy od typu moto (uniwersalne/torowe są węższe niż chopery/cruisery/enduro/adventure). To MA OGROMNE znaczenie w ruchu miejskim (przeciskanie się).
Moc - jeśli będziesz jechał poza uliczki (a będziesz) to 500 cm3 jest lepsze i bezpieczniejsze niż 125cm3. Dlaczego bezpieczniejsze? Bo możesz zdołać uciec w razie zagrożenia. Na 125 też możesz się rozpędzić do prędkości zabójczej (tak, i 125, i 1000 pozwala na osiągnięcie prędkości przy których niewiele zostaje z ciebie gdy ktoś zdecyduje się przeciąć twój tor) ale brak elastyczności silnika w przypadku małej pojemności nie zostawia ci wiele wpływu na twoje możliwości reakcji.
Nie wspominam o sytuacji gdy na moto siedzą dwie osoby, 125 w dwie osoby to już max możliwości moto chociaż o niebo lepiej niż skuter 50cm3 w pojedynkę.
Pewnie nadal masz wątpliwości więc przejdź się do salonu (raczej z nowymi moto) i weź na jazdę próbną dwa moto - 125 i 600 (pięćsetek nowych raczej nie ma). I wówczas zdecydujesz. W tym tygodniu ma trochę padać ale temp. rzędu 5 C więc kilka kilometrów zdołasz przejechać nawet bez zimowych rękawic. Ale spodnie i kurtka powinny być odpowiednie.
Daj znać i powodzenia!
Podczas jazd na nauce i oglądania różnych moto rzędu 125 wydawał mi się o wiele poręczniejszy niż to powyżej 400 (które oznaczało "wielki" motocykl). Bardziej zwracałem uwagę na szerokość moto niż np. na jego ciężar. Pojemność miała uboczne znaczenie.
Ostatecznie mam yamahę xj6, w której bardziej odczułem ciężar (ok. 210 kg) niż pojemność (600cm3), bo musiałem go ze trzy razy podnosić po parkingowym upadku lub przy nauce jazdy na maleńkich prędkościach.
Sądzę, że dasz sobie radę zarówno z 125 jak i 500. Weź pod uwagę:
125 jest lżejsza, ale ma to praktycznie tylko znaczenie w momencie gdy moto stoi (lub leży...). W ruchu nie odczujesz różnicy pomiędzy 125 a 500.
Podobnie wymiary - 125 jest mniej więcej tak samo długa jak większe moto.
szerokość kierownicy - bardziej zależy od typu moto (uniwersalne/torowe są węższe niż chopery/cruisery/enduro/adventure). To MA OGROMNE znaczenie w ruchu miejskim (przeciskanie się).
Moc - jeśli będziesz jechał poza uliczki (a będziesz) to 500 cm3 jest lepsze i bezpieczniejsze niż 125cm3. Dlaczego bezpieczniejsze? Bo możesz zdołać uciec w razie zagrożenia. Na 125 też możesz się rozpędzić do prędkości zabójczej (tak, i 125, i 1000 pozwala na osiągnięcie prędkości przy których niewiele zostaje z ciebie gdy ktoś zdecyduje się przeciąć twój tor) ale brak elastyczności silnika w przypadku małej pojemności nie zostawia ci wiele wpływu na twoje możliwości reakcji.
Nie wspominam o sytuacji gdy na moto siedzą dwie osoby, 125 w dwie osoby to już max możliwości moto chociaż o niebo lepiej niż skuter 50cm3 w pojedynkę.
Pewnie nadal masz wątpliwości więc przejdź się do salonu (raczej z nowymi moto) i weź na jazdę próbną dwa moto - 125 i 600 (pięćsetek nowych raczej nie ma). I wówczas zdecydujesz. W tym tygodniu ma trochę padać ale temp. rzędu 5 C więc kilka kilometrów zdołasz przejechać nawet bez zimowych rękawic. Ale spodnie i kurtka powinny być odpowiednie.
Daj znać i powodzenia!
- Wojciech_Moto
- Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
- Lokalizacja: Mazowsze
OK dzięki za pomoc.
Wybrałem sobie Aprilie 125 RS - słyszałem że jeden z lepszych w klasie. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry - myśle że do nauku i na trochę dłużej starczy.
Przejechałem się nim i powiem że strasznie mi się spodobała rska. Miło się siedzi, wygodne połozenie pedałów itp.
Co sądzicie o Aprili rs 125 ? Jutro mam jechać wpłacić zaliczke!
Wybrałem sobie Aprilie 125 RS - słyszałem że jeden z lepszych w klasie. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry - myśle że do nauku i na trochę dłużej starczy.
Przejechałem się nim i powiem że strasznie mi się spodobała rska. Miło się siedzi, wygodne połozenie pedałów itp.
Co sądzicie o Aprili rs 125 ? Jutro mam jechać wpłacić zaliczke!
- kovvalex
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
- Lokalizacja: Warszawa
Spalanie RS czy innego wynalazku 2t to jest kosmos jak na taką pojemność.
Sam chciałem kupić 125 ale w końcu natrafiła się okazja zakupu fz6 N
Wcześniej przejechałem się paroma 125'tkami i stwierdziłem że kupie fz6 i najwyżej ją zablokuje.
Przez 100 km miałem lekkiego stracha ale później zgrałem się z moto i nawet nie potrzebowałem jej blokować.
Spokojnie kupuj 500 albo chociaż 250 w 4t, łatwiej się na tym uczyć niż na 125 2t którą cały czas trzeba kręcić jak głupią i pali po 7 l.
Ale i tak decyzja należy do Ciebie
Sam chciałem kupić 125 ale w końcu natrafiła się okazja zakupu fz6 N
Wcześniej przejechałem się paroma 125'tkami i stwierdziłem że kupie fz6 i najwyżej ją zablokuje.
Przez 100 km miałem lekkiego stracha ale później zgrałem się z moto i nawet nie potrzebowałem jej blokować.
Spokojnie kupuj 500 albo chociaż 250 w 4t, łatwiej się na tym uczyć niż na 125 2t którą cały czas trzeba kręcić jak głupią i pali po 7 l.
Ale i tak decyzja należy do Ciebie
- macko3131
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 3/4/2010, 00:28
po 7 litrów na postoju
apka to dobry sprzęt nie raz było pisane o niej, wiec poczytaj istniejące wypowiedzi.
apka to dobry sprzęt nie raz było pisane o niej, wiec poczytaj istniejące wypowiedzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości