[Aktualności] Fiat 126P z silnikiem Yamahy R1
Posty: 13
• Strona 1 z 1
[Aktualności] Fiat 126P z silnikiem Yamahy R1
Dyskusja na temat: Fiat 126P z silnikiem Yamahy R1
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Fiat 126P z silnikiem Yamahy R1
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Fiat 126P z silnikiem Yamahy R1
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Nie zapominajmy, że Fiat 126 to wymysł w całości włoski, żadnej "polskiej myśli technicznej" tutaj nie uświadczymy.
Pierwsze polskie Fiaty 126p były konstruowane na silnikach 600ccm włoskich i ogólnie z włoskich części. Potem stopniowo produkcję przestawiano na polską, wstawiano polski silnik (najpierw również 600ccm, potem 650ccm, by na końcu powrócić do włoskiego silnika Lancii 700ccm).
Więc przestańmy się tu ekscytować, że to nasi konstruktorzy coś takiego wymyślili, bo tylko kompromitujemy się za granicą, nasi konstruktorzy palca do tego nie przyłożyli, to było tylko u nas produkowane (znacznie dłużej niż u Włochów - u nich produkcja zakończyła się w 1980, u nas w 1998)
I również ten fiat na filmiku to NIE JEST POLSKI FIAT!!!!
Przeróbki Fiatolota 126 i wsadzanie silników motocyklowych do tego wynalazku na zachodzie jest bardzo popularne, wystarczy poszperać w YouTube, a znajdzie się tego naprawdę pełno - najpopularniejsze są silniki Hayabusy.
W Polsce niegdyś brał udział w rajdach maluszek (zresztą istniejący, działający, będący w rękach tego samego właściciela cały czas) z silnikiem Kawasaki 750.
Po co to wszystko napisałem:
Autor artykułu może wprowadzać w błąd pisząc o "polsko-japońskiej" współpracy.
No i drugi błąd, gdyż nie jest to Fiat 126P a po prostu 126. <br><hr>ChaoticBiker
Pierwsze polskie Fiaty 126p były konstruowane na silnikach 600ccm włoskich i ogólnie z włoskich części. Potem stopniowo produkcję przestawiano na polską, wstawiano polski silnik (najpierw również 600ccm, potem 650ccm, by na końcu powrócić do włoskiego silnika Lancii 700ccm).
Więc przestańmy się tu ekscytować, że to nasi konstruktorzy coś takiego wymyślili, bo tylko kompromitujemy się za granicą, nasi konstruktorzy palca do tego nie przyłożyli, to było tylko u nas produkowane (znacznie dłużej niż u Włochów - u nich produkcja zakończyła się w 1980, u nas w 1998)
I również ten fiat na filmiku to NIE JEST POLSKI FIAT!!!!
Przeróbki Fiatolota 126 i wsadzanie silników motocyklowych do tego wynalazku na zachodzie jest bardzo popularne, wystarczy poszperać w YouTube, a znajdzie się tego naprawdę pełno - najpopularniejsze są silniki Hayabusy.
W Polsce niegdyś brał udział w rajdach maluszek (zresztą istniejący, działający, będący w rękach tego samego właściciela cały czas) z silnikiem Kawasaki 750.
Po co to wszystko napisałem:
Autor artykułu może wprowadzać w błąd pisząc o "polsko-japońskiej" współpracy.
No i drugi błąd, gdyż nie jest to Fiat 126P a po prostu 126. <br><hr>ChaoticBiker
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mnie siÄ™ bardziej podobuje z piecem od Kawy:-) Np Fiat ZX126-R:D <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Ft5Aj4CkI_Y" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=Ft5Aj4CkI_Y</a><br><hr>gorrrÄ…cy kubek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Produkcja Malucha zakończyła się w 200 roku tak zwaną serią "Happy End". A mówi się że to polski sprzęt, bo zmotoryzował Polskę. Taka ikona motoryzacji tamtych lat.<br><hr>OwczarKomentatorzy napisał(a):Nie zapominajmy, że Fiat 126 to wymysł w całości włoski, żadnej "polskiej myśli technicznej" tutaj nie uświadczymy.
Pierwsze polskie Fiaty 126p były konstruowane na silnikach 600ccm włoskich i ogólnie z włoskich części. Potem stopniowo produkcję przestawiano na polską, wstawiano polski silnik (najpierw również 600ccm, potem 650ccm, by na końcu powrócić do włoskiego silnika Lancii 700ccm).
Więc przestańmy się tu ekscytować, że to nasi konstruktorzy coś takiego wymyślili, bo tylko kompromitujemy się za granicą, nasi konstruktorzy palca do tego nie przyłożyli, to było tylko u nas produkowane (znacznie dłużej niż u Włochów - u nich produkcja zakończyła się w 1980, u nas w 1998)
I również ten fiat na filmiku to NIE JEST POLSKI FIAT!!!!
Przeróbki Fiatolota 126 i wsadzanie silników motocyklowych do tego wynalazku na zachodzie jest bardzo popularne, wystarczy poszperać w YouTube, a znajdzie się tego naprawdę pełno - najpopularniejsze są silniki Hayabusy.
W Polsce niegdyś brał udział w rajdach maluszek (zresztą istniejący, działający, będący w rękach tego samego właściciela cały czas) z silnikiem Kawasaki 750.
Po co to wszystko napisałem:
Autor artykułu może wprowadzać w błąd pisząc o "polsko-japońskiej" współpracy.
No i drugi błąd, gdyż nie jest to Fiat 126P a po prostu 126. <br><hr>ChaoticBiker<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a Wie ktoś jak on rozwiązał kwestie napędu ? z zębatki prosto na połośke czy moze na skrzynie ?
Myśle nad takim projektem na lato tylko nie wiem jak z tym przeniesieniem napędu
<br><hr>boloCBR600


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie zmieścił by "laci"Komentatorzy napisał(a):Wg. mnie lepsze wrażenie robiłby bez tuningu optycznego<br><hr>;)<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A właśnie tu się mylicie drodzy panowie. Wszelakie udoskonalenia były autorstwa polskich inżynierów, jak chociażby lepsze, wydajniejsze hamulce połączone ze zmianą felg. Więc o ile projekt był włoski, to jego udoskonalenia są jak najbardziej zaczerpnięte z polskiej myśli technicznej.<br><hr>Kitol
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nic nowego
w latach 70 (pod koniec) któryś z polskich kierowców (z Automobilklubu Wielkopolskiego) startował na wyścigach maluchem z silnikiem motocyklowym chyba z hondy
niestety nie pamiętam kto to był
coś mi świta że Ryszard Kopczyk ale głowy bym nie dał
nawet w pojemności klasowej się mieścił<br><hr>andy
w latach 70 (pod koniec) któryś z polskich kierowców (z Automobilklubu Wielkopolskiego) startował na wyścigach maluchem z silnikiem motocyklowym chyba z hondy
niestety nie pamiętam kto to był
coś mi świta że Ryszard Kopczyk ale głowy bym nie dał
nawet w pojemności klasowej się mieścił<br><hr>andy
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
dokładnie też go z wyścigów pamiętam <br><hr>MattiKomentatorzy napisał(a):nic nowego
w latach 70 (pod koniec) któryś z polskich kierowców (z Automobilklubu Wielkopolskiego) startował na wyścigach maluchem z silnikiem motocyklowym chyba z hondy
niestety nie pamiętam kto to był
coś mi świta że Ryszard Kopczyk ale głowy bym nie dał
nawet w pojemności klasowej się mieścił<br><hr>andy<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
masz pewnie na myśli Zbigniewa Szwagierczaka i jego 126p z silnikiem VFR750... poklep sobie na youtube, są archiwalne filmy z toru i z wyścigów górskich<br><hr>autorKomentatorzy napisał(a):nic nowego
w latach 70 (pod koniec) któryś z polskich kierowców (z Automobilklubu Wielkopolskiego) startował na wyścigach maluchem z silnikiem motocyklowym chyba z hondy
niestety nie pamiętam kto to był
coś mi świta że Ryszard Kopczyk ale głowy bym nie dał
nawet w pojemności klasowej się mieścił<br><hr>andy<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości