yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...
Posty: 62
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
ja honowałem i nie było biedy
zależy kto i w jaki sposób to robi i na jakich maszynach
nawet w internecie są końcówki do własnoręcznego honowania

zależy kto i w jaki sposób to robi i na jakich maszynach
nawet w internecie są końcówki do własnoręcznego honowania

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ja miałem zatarty cylinder, rozsadziło mi tłok, zrobiło jajo z nicasilu ale oddałem do honowania, nie było idealnie bo się nie dało, ale maszyna odpalała, jeździła i dało sie coś z nią zrobic
mój po honowaniu podobnie wyglądał http://www.youtube.com/watch?v=C7OpHrRkSQI
mój po honowaniu podobnie wyglądał http://www.youtube.com/watch?v=C7OpHrRkSQI
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Witam . Zapodaje troche fotek i filmik cylindra i głowicy zebyscie mogli lepiej to ocenić ...
Co do cylindra muszę powiedzieć że oglądałem go dość dokładnie i nie widzę na powłoce ani jednej ryski jedynie małe przebarwienia co widać na zdjęciach i nie są to na pewno ryski)ani żadnego zagłębienia itp ... Luzu na korbie w kierunku góra->dół nie ma żadnego , nawet najmniejszego...
Co do płynu w chłodnicy było go tyle ile trzeba na 100% , ogólnie motorek dzień przed awarią działał idealnie , jedynie zawsze po odpaleniu(zapalał bez ssania) jak pochodził sobie 5 minutek trzeba było z 5sekund manetką na postoju pokręcić żeby się po prostu wydymił na gęsto(ale to chyba normalne?zalewał się i nie przepalał stojąc przez te kilka minut?)
Mieszanke robiłem zawsze w ten sposób: mam karnister 5 literków i na 5 literków dawałem 140ml (1:35)oleju castrol power cos tam full syntetyk także raczej zła mieszanka tutaj odpada.
Cały czas zastanawiam się czy to ja go przegrzałem czy kupiłem złom :p i nie wiem czy po 2 godzinach dość szybkiej jazdy ze stałą prędkością +70km/h motocykl miał prawo się przegrzać ?? bo po tłoku wyraźnie widać że miał bardzo gorąco
Nie wiem nie będę się dalej wymądrzał bo po prostu to mój pierwszy motocykl 2t , moje pierwsze rozbieranie silnika , moja pierwsza awaria itd xd chciałbym tylko uniknąć nikasilowania cylindra bo wiadomo to najdroższe
puki co tak myślę tłoczek+uszczelki+łożysko na główkę korby to będzie standard jesli cylinder będzie się nadawał ?
Fotki i filmik :
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
TO PONIŻEJ JEST NAJLEPSZE ...CO Z TĄ PODZIARGANĄ POWŁOKĄ NA GŁOWICY ZROBIĆ :p ?
(otwórz link)
NO I FILMIK : http://www.youtube.com/watch?v=23FHj1oeqrU
Ps. ktoś tam wyżej chciał mojego maila , jakby co podaje : xsokpalx@o2.pl
Co do cylindra muszę powiedzieć że oglądałem go dość dokładnie i nie widzę na powłoce ani jednej ryski jedynie małe przebarwienia co widać na zdjęciach i nie są to na pewno ryski)ani żadnego zagłębienia itp ... Luzu na korbie w kierunku góra->dół nie ma żadnego , nawet najmniejszego...
Co do płynu w chłodnicy było go tyle ile trzeba na 100% , ogólnie motorek dzień przed awarią działał idealnie , jedynie zawsze po odpaleniu(zapalał bez ssania) jak pochodził sobie 5 minutek trzeba było z 5sekund manetką na postoju pokręcić żeby się po prostu wydymił na gęsto(ale to chyba normalne?zalewał się i nie przepalał stojąc przez te kilka minut?)
Mieszanke robiłem zawsze w ten sposób: mam karnister 5 literków i na 5 literków dawałem 140ml (1:35)oleju castrol power cos tam full syntetyk także raczej zła mieszanka tutaj odpada.
Cały czas zastanawiam się czy to ja go przegrzałem czy kupiłem złom :p i nie wiem czy po 2 godzinach dość szybkiej jazdy ze stałą prędkością +70km/h motocykl miał prawo się przegrzać ?? bo po tłoku wyraźnie widać że miał bardzo gorąco

Nie wiem nie będę się dalej wymądrzał bo po prostu to mój pierwszy motocykl 2t , moje pierwsze rozbieranie silnika , moja pierwsza awaria itd xd chciałbym tylko uniknąć nikasilowania cylindra bo wiadomo to najdroższe

Fotki i filmik :







TO PONIŻEJ JEST NAJLEPSZE ...CO Z TĄ PODZIARGANĄ POWŁOKĄ NA GŁOWICY ZROBIĆ :p ?

NO I FILMIK : http://www.youtube.com/watch?v=23FHj1oeqrU
Ps. ktoś tam wyżej chciał mojego maila , jakby co podaje : xsokpalx@o2.pl
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
cylinder nie jest ok. która to była selekcja tłoczka ? cylek jest albo brudny - został osad z oleju. a jezeli tego nie da sie doczyscic to znaczy że powłoki juz prawie nie ma
a głowica widac że nie raz przywitala sie z pierscieniami 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
barek jak ty na oko widzisz grubosc nicasilu oO przeciez to ma mikrometrowe warstwy
to nie zeliwo że widzisz grubosc tuleji
głowica jest pokancerowana bo pisałem wyzej - spotkała sie z pierscieniami albo pękneitym tłokiem. nic z tym nie rób. chyba że są powbijane kawałki np pierscieni to wypadało by je usunąc. mozna tez delikatnie przegłądzic papierem sciernym. ale nie ma co tego szlifować na gładko, bo tylko powiekszysz sobie komore ;D

głowica jest pokancerowana bo pisałem wyzej - spotkała sie z pierscieniami albo pękneitym tłokiem. nic z tym nie rób. chyba że są powbijane kawałki np pierscieni to wypadało by je usunąc. mozna tez delikatnie przegłądzic papierem sciernym. ale nie ma co tego szlifować na gładko, bo tylko powiekszysz sobie komore ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Autorze tematu powiedz mi co to jest tam na środku głowicy w miejscu świecy?
Czy na tym zdjęciu głowicy świeca była wkręcona?
Uszkodzenie głowicy nie jest spowodowane tylko wcześniejszymi kolizjami z jakimiś twardymi odłamkami.
Czy na tym zdjęciu głowicy świeca była wkręcona?
Uszkodzenie głowicy nie jest spowodowane tylko wcześniejszymi kolizjami z jakimiś twardymi odłamkami.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
elektroda mogła sie potem ułamac
gdyby to była ona to by moto nagle zgasł i nie odpalił
a jemu muliła od jakiegos czasu, dopiero potem padło 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Podpowiem wam, że są dwie przyczyny. Jedna to zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna jak tu już ktoś wspominał, a druga... no Panowie postarajcie się 

Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Panowie tak w głowicy wkręcona była świeca :]
Panie MJR128 proszę odkryć już karty heheh :]
Muszę być pewny czy cylinder nadaje się do uzytku ... dlatego odzwiedze chyba mechanika lub kolegę z Gorzowa z którym skontaktowałem się dzięki forum :] bo wiadomo takie rzeczy trzeba raczej sprawdzić na żywo a nie na zdjęciach ...
Panie MJR128 proszę odkryć już karty heheh :]
Muszę być pewny czy cylinder nadaje się do uzytku ... dlatego odzwiedze chyba mechanika lub kolegę z Gorzowa z którym skontaktowałem się dzięki forum :] bo wiadomo takie rzeczy trzeba raczej sprawdzić na żywo a nie na zdjęciach ...
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
aha i przed chwilą mój ojciec co się zna trochu lepiej odemnie wyczaił że właśnie niby elektroda jest złamana ... pytanie tylko czy złamała się w trakcie pracy czy po demontażu ale na 99% po demontażu wyglądało to tak samo czyli ułamało się w trakcie pracy silnika ... i to dlatego taka dziura na głowicy ??
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
edytuj posty
no i masz pryzczyne, przegrzałeś, padła swieca pekła elektroda i narobiła bałaganu
dziwne tylko że ażtakiego
bo zdarza sie ze pekający p[ierscien pęka i wydmuchuje go bez zadnych szkód większych. a u ciebie jedna elektroda narobiła sporo
wiec miałes troche pecha

no i masz pryzczyne, przegrzałeś, padła swieca pekła elektroda i narobiła bałaganu



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No dobra. Zaczynamy.
Były dwie przyczyny awarii.
1. Zła mieszanka paliwowo-powietrzna - zbyt uboga.
2. Podniesiony stopień sprężania.
ad.1
Wysoka temperatura spalania powodowała topienie się elektrod i z czasem stopienie ich całkiem. Niestety ceramiczna osłona katody nie mogła ulec spaleniu więc odłamywała się z biegiem czasu. Spowodowała ona te głębsze wgniecenia w głowicy. Zapewne dawno nie sprawdzałeś stanu świecy. Na głowicy widać też rysy biegnące promieniowo do świecy, które były prawdopodobnie efektem czyszczenia głowicy np. śrubokrętem z nagaru. Widoczne są też ślady szlifowania po zewnętrznej średnicy komory spalania. Zapewne poprzedni właściciel miał taką samą przygodę.
ad.2
Prawdopodobnie ktoś planował głowicę lub wykonał jakiś inny ruch w celu podwyższenia stopnia sprężania. Możliwe jest też, że tłok lub korbowód nie były odpowiednich wymiarów (z innych modelów), co zwiększało stopień sprężania. Efektem było spalanie stukowe, które objawiało się w miejscach gdzie chwilowe ciśnienie gwałtownie wzrastała. Całkiem prawdopodobne, że odpał nie następował za pomocą tej stopionej świecy, ale właśnie tylko i wyłącznie dzięki spalaniu stukowemu.
Cylinder i resztę najlepiej daj do wglądu komuś, kto pracuje z silnikami wyczynowymi. Przeglądnij dysze w gaźniku. Sprawdź czy silnik nie łapał lewego powietrza. Wyrównaj głowicę szlifując ją. Odprężysz ją w ten sposób i może wystarczy to by zapobiec spalaniu stukowemu. Mimo wszystko jeździłbym na benzynie 98.
Poprzedni właściciel nie usunął usterki. Naprawił tylko następstwa usterki.
Były dwie przyczyny awarii.
1. Zła mieszanka paliwowo-powietrzna - zbyt uboga.
2. Podniesiony stopień sprężania.
ad.1
Wysoka temperatura spalania powodowała topienie się elektrod i z czasem stopienie ich całkiem. Niestety ceramiczna osłona katody nie mogła ulec spaleniu więc odłamywała się z biegiem czasu. Spowodowała ona te głębsze wgniecenia w głowicy. Zapewne dawno nie sprawdzałeś stanu świecy. Na głowicy widać też rysy biegnące promieniowo do świecy, które były prawdopodobnie efektem czyszczenia głowicy np. śrubokrętem z nagaru. Widoczne są też ślady szlifowania po zewnętrznej średnicy komory spalania. Zapewne poprzedni właściciel miał taką samą przygodę.
ad.2
Prawdopodobnie ktoś planował głowicę lub wykonał jakiś inny ruch w celu podwyższenia stopnia sprężania. Możliwe jest też, że tłok lub korbowód nie były odpowiednich wymiarów (z innych modelów), co zwiększało stopień sprężania. Efektem było spalanie stukowe, które objawiało się w miejscach gdzie chwilowe ciśnienie gwałtownie wzrastała. Całkiem prawdopodobne, że odpał nie następował za pomocą tej stopionej świecy, ale właśnie tylko i wyłącznie dzięki spalaniu stukowemu.
Cylinder i resztę najlepiej daj do wglądu komuś, kto pracuje z silnikami wyczynowymi. Przeglądnij dysze w gaźniku. Sprawdź czy silnik nie łapał lewego powietrza. Wyrównaj głowicę szlifując ją. Odprężysz ją w ten sposób i może wystarczy to by zapobiec spalaniu stukowemu. Mimo wszystko jeździłbym na benzynie 98.
Poprzedni właściciel nie usunął usterki. Naprawił tylko następstwa usterki.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Posty: 62
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości