Zobacz wÄ…tek - Husaberg FE 450 - regulacja zaworow
NAS Analytics TAG

Husaberg FE 450 - regulacja zaworow

Enduro, Cross
_________

Husaberg FE 450 - regulacja zaworow

Postprzez us07 » 12/11/2011, 20:14

Witam. Od 3miesiecy jestem posiadaczem Husaberga FE450 z 2004r. Moto spisuje sie zajebiscie, jestem max zadowolony. Nadszedl czas na regulacje zaworów, bylem u mechanika i podał kowotę 250 za zregulacje, 50 za okrsowe sprawdzanie. Dajcie znac czy to rozsądne kwoty?

Zamierzam nauczyć się to robić sam i może ma ktoś jakiegoś manuala z instrukcją regulacji?
Wiecie może czy w bergu występują płytki czy to standardowa regulacja?

Jaki szczelinomierz powinienem kupić ( wiem, ze motocyklowy - czy standardowy z allegro za 30 zł sprawdzi się?)

Może ktoś podpowie na co zwracać szególna uwagę by sprzęt posłużył jak najdłuzej..?
Na dzień dzisiejszy (jazda enduro po lesie i łąkach) wymieniam olej i filtr co 20mth, co kilka wyjazdów piorę i nasączam filtr powietrza (co 2-3 wyjazdy).

Może ktoś z was ma taki sprzęt - jakiego przebiegu/ilu mth mogę się doczekać przy odrobinie szczęscia i zachowaniu podstawowych czynności serwisowych? Co jaki czas należałoby wymienić podzespoły eksploatacyjne silnika/remoncik?
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06


Postprzez Bostorn » 12/11/2011, 20:23

skąd kolego jesteś? jak z okolic lublina to pomożemy, coś ogarnąc ew dogadali bysmy się co do takich pierdół, i cena jest stanowczo zbyt wysoka
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez us07 » 12/11/2011, 20:34

Jestem z Leszna miedzy Poznaniem a Wroclawiem wiec niestety Lublin to dla mnie drugi koniec Polski. Chetnie "przyjąblym" kilka lekcji gararzowego grzebania przy swoim sprzęcie a przy grubszych tematach oddałbym sprzęt do kogoś kto grzebie nie tylko dla kasy ale i dla przyjemności (robiąc to dobrze a nie tylko szybko,szybko, siano i nastepny prosze...). Na dzien dzisiejszy zostają mi ubogie dot. Husabega instrukcje w necie i porownywanie ich z instrukcjami KTM-a - częsć tematów jest dość podobna.
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06

Postprzez barek253 » 12/11/2011, 20:35

regulacja za droga i to dużooo
szczelinomierz jak najbardziej wystarczy
serwisówki na google
co do przebiegu to już w serwisówce się dowiesz i tam też sprawdzisz co ile i co wymieniać
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez us07 » 12/11/2011, 20:44

ok w serwisówce jest napisane co ile km/mth wymiana którego podzespołu - i tu moje pytanie czy faktycznie trzymać się tego co tam napisane... Jazdz amatorska różni się od wyczynowej, jazda po torze od jazdy po lasach...Olej i filtry spoko ale czy wymianę tłoka i pozostałych części silnika należy wykonywać faktycznie w podawanych czasookresach? Czy bledem jest podejście: wymina oleju, filtrów i regulacja zaworów jak serwisówka każe a tematy wymainy podzespołów silnkia wtedy jak zużycie będzie już widoczne/słyszalne czy też jak silnik nie będzie już domagał..?
us07
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06

Postprzez kris514 » 12/11/2011, 20:45

http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryzacja tutaj powinieneś znaleźć.
Z mojego doświadczenie wiem że lepiej jak byś kupił bardziej rozbudowany a mianowicie wszystkie standardowe listki + dodatkowo 0.01mm , 0.02mm ,0.03mm , 0,04mm i powinno być git. nigdy nie oddawałem do mechanika sam niedawno po raz pierwszy regulowałem płytkowo (jest trochę trudniej niż w standardowej regulacji)
z tego co widzÄ™ jest tam standardowa regulacja
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez barek253 » 12/11/2011, 21:55

powinna być rozpiska na turystyczna jazdę i na jazdę w zawodach przynajmniej ktm tak ma
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 12/11/2011, 22:06

druga sprawa to zaleznosc jakie są czesci. bo serwisówka mówi o oryginalnych, jak miałes zmieniane to czasy moga sie zmienic. trzymaj sie serwisówki, a na pewno nie bedzie źle. z kolei podczas kazdej kontroli sprawdzasz czy luzy duzo odstajączy nie. jak co miesiąc np wychodzi ci spora róznica to rób serwis co niecały miesiac :P a jak po miesiącu róznicy nie ma to przedłuż czas bo bez sensu rozbierac moto :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê