Zobacz wątek - yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...
NAS Analytics TAG

yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...

Enduro, Cross
_________

yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...

Postprzez Lapkos » 11/11/2011, 20:14

Witam . Po około 2 godzinach jazdy w lekkim terenie i na torze pojawiły się następujące problemy : motocykl najpierw jeździł około godzinę po wale ze stałą prędkością często na 5 biegu bez żadnego pałowania bez problemów , potem pojechałem z kolegą na tor i już tam zauważyłem coś dziwnego motocykl strasznie słabł w połowie łuku i kilka razy zabuczał, zjechał z obrotów i zgasł.Przy gazowaniu na prostej drodze miałem dziwne uczucie jakby sprzyczyną tego braku mocy było ślizganie sprzęgła?Potem pojechaliśmy na lekki teren łąki, pola itp i tam znowu zaczęły się problemy dlatego postanowiłem wracać do domu . W drodze powrotnej już było nie ciekawie na 1 i 2 motocykl w miare szedł , na 3,4,5 przy odkręcaniu manetki zamiast przyśpieszać i wyć obroty zchodziły i motocykl buczał a nie terkotał .Przy następnym zakręcie zgasł i to by było na tyle. Kopka luźna można ją ręką chechłać... Motocykl kupiłem miesiąc temu i niby miał włożony nowy tłok(był na dotarciu) , wymienioną korbe , łożyska na wale itp. Od momentu kupna wyjeździłem na nim z 5 motogodzin aż do dziś...Mieszanke robiłem około 1:30-1:35 .
Czyżby coś się pozacierało (luźna kopka czyli brak kompresji?) czy może coś z koszem sprzęgłowym .
Pozdrawiam proszę o pomoc
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez MJR128 » 11/11/2011, 20:38

Na 90% zatarty tłok.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez henio12323 » 11/11/2011, 21:42

sciagnij wydech zobacz w jakim stanie tłok :D ale zapewne tłok padł ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WojciechW » 11/11/2011, 21:58

603 665 839 zadzwon do mnie, podjedziesz i zobacze co Ci padlo :)
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Lapkos » 11/11/2011, 22:14

ok Wojciech . Dzięki za propozycje jutro zadzwonie . Pozdrawiam
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez barek253 » 11/11/2011, 23:23

zobaczylem tylko tytul i odrazu pomyslalem tlok wiec sprawdz go na poczatek
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 11/11/2011, 23:24

jak najbardziej przyczyna zatartego tłoka, już ja to przerabiałem :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Lapkos » 12/11/2011, 16:19

Witam ponownie . Panowie postanowiłem puki co zadebiutować i samemu rozbebłać yz .
Zdjąłem cylinder i prosze zobaczyć jak wygląda tłok mający niby przy kupnie przejechane 1 motog , a ja na nim zrobiłem może 5motog... Czy to że jeździłem około 3 godziny bez przerwy mogło aż tak zniszczyć tłok czy raczej po prostu kupiłem gó**no ?
Obrazek (otwórz link)
Co mogło być przyczyną że tak zjechało ten tłok głównie po jednej stronie ? jakis za duży luz na korbie ?? zapodaje filmik na którym pokazuje jaki jest luz na korbie : http://www.youtube.com/watch?v=802E27HoRJs
Do tego zapodaje filmik z cylindrem ... po wyczyszczeniu i głębszym okiełznaniu raczej nie widzę tam żadnych rys ani nierówności czyli na szczęście cylinder w porządku ??
http://www.youtube.com/watch?v=F5_cwivyXdU
Pozdrawiam i proszę o sugestie jak teraz najlepiej dobrać średnicę tłoka , co dodatkowo powymieniać uszczelki itp ??
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Screamer » 12/11/2011, 16:27

Nie, raczej nie możliwe że przez te 3 mth, tak można było zjechać tłok, nawet jakbyś na sucho jeździł, po prostu sprzedawca wcisną ci kit. Z korbowodem chyba jeszcze aż takiej tragedii nie ma, i na cylindrze też żadnych rys nie widać
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Postprzez Damianooo1998 » 12/11/2011, 16:40

WEdług mnie luz na korbie masz tylko na boki więc taki chyba moze byc chociaz niewiem jak to w wyczynówkach a cylinder spoko
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez grunder » 12/11/2011, 16:45

Lapkos tak z ciekawośći odczytaj od dołu jakiej firmy jest tłok. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Lapkos » 12/11/2011, 16:59

tłok Vertexa , selekcja B 53,940 (tak jak mówił sprzedający)
moto z tej aukcji : http://allegro.pl/yamaha-yz-125-i1876351247.html
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez MJR128 » 12/11/2011, 17:03

Jestem ciekaw czy ktoś poda trafny powód usterki 8)
Daj jeszcze dobre zdjęcie góry cylindra. Powierzchni łączenia cylindra z głowicą.

A luz na korbie badasz w ten sposób jak pokazuje Ci na obrazku:
Obrazek
Zaczynając od tego, że przysuwasz korbę do kraju, aby dobrze przylegała do wału. Łapiesz za stopę korbowodu i ruszasz góra dół. Jeśli wyczujesz jakikolwiek luz w tej płaszczyźnie to korba jest to wymiany. Musisz się skupić, bo łatwo się pomylić, w której płaszczyźnie jest wyczuwalny przez ciebie luz.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez barek253 » 12/11/2011, 17:53

o kur.. jaki tłok:(
luz na korbie góra dół sprawdź dokładnie
a co do wymiaru tłoka najlepiej oddać do pomiaru cylinder i wtedy dobierać z odpowiednim luzem
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez kris514 » 12/11/2011, 18:14

jaki miałeś poziom wody w chłodnicy? Czy czasami nie było płynu za mało??
sprawdź gaźnik czy aby na pewno dysze są ok.
tak wyglądał tłok gdy do motoru była założona za mała dysza (120 zamiast 460)
a tak po za tematem moim zdaniem drogo dałeś ja rok temu kupiłem sobie taką tylko że z 2004r było trochę do zrobienia ale wyniosła mnie 4500 z częściami
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kris514 » 12/11/2011, 19:59

a i jeszcze zapomniałem dodać żebyś sprawdził stan połączenia głowicy z cylindrem (można sprawdzić tylo przez odkręcenie głowicy od cylka) jak wygląda tak jak tłok na obrzeżach no to klapa (ja złożyłem na oring miedziany zrobiony u tokarza i oczywiście przegrzany i na sylikon stawiam że niepotrzebnie ale wolałem być spokojny ) jeśli możesz to odpisz co było nie tak
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 12/11/2011, 20:15

masakra, krótko mówiąc, sprawdził bym gaźnik, dysze, ustawienie gaźnika, serwisówka i dokladnie ile gdzie obrotów, pompe wody, ale to po ponownym złożeniu, no i mieszanka czy nie była za uboga, a następnie nicasil czy jest w dobrym stanie, nowe uszczelki, łożysko na główkę i tłoczek

niestety troszkę to bd kosztowało
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez MJR128 » 12/11/2011, 21:12

To nie jest wina tylko złej mieszanki paliwowo-powietrznej.
Autorze zapodaj tą fotkę od góry cylindra.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez waw13 » 12/11/2011, 21:51

kolego zle troche trafiles:) znam temat.podaj meila
waw13
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12/11/2011, 21:46

Postprzez Bostorn » 12/11/2011, 23:38

senekkorzenna napisał(a):Bostorn myślę że przy takim stanie tłoka to nicasil jest już naruszony.
Obawiam się że trzeba będzie zainwestować niestety w cały zestaw.
Jest taka prawda że jak kupuje się używany sprzęt to warto zainwestować w mechanika aby wszystko przeglądną i ustawił.


jeżeli rysy nie są straszne, można jeszcze przechonowac cylka i niestety ale kilka selekcji leci z tego powodu ale można dalej śmigac

tak czy siak straszna rzecz ;/ nikomu nie życze takiej wtopy, bo sam wiem jak to boli..
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr