Polerka ramy w Aprilia rs 50 ( 2010 r )
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Polerka ramy w Aprilia rs 50 ( 2010 r )
Witam, posiadam aprilkę rs 50 z 2010 r. Pomijając fakt, iż ma zepsuty czujnik paliwa chciałbym jej wypolerować ramę na " lusterko " ;D
Teraz moje pytanko do was - Co jest mi potrzebne do tej polerki? jakie papiery wodne, pasty, ścierki itp.. jestem w tym temacie zielony a chciałbym odwalić taką modyfikację na następny sezon. Chciałbym dodać, iż aprilia jest po szlifie ( ma rysy po prawej stronie na ramie są one około 3 mm głębokości ) jeżeli tego nie zetrę to będzie ujowy efekt;/ słyszałem też, że trzeba ściągnąć stary lakier z ramy, czym mam to zrobic? opalarką do drewna? xd
A teraz tak serio, potrzebujÄ™ waszej pomocy, polegam na was jak na " Zawiszy"
Pozdro manetkowicze
Teraz moje pytanko do was - Co jest mi potrzebne do tej polerki? jakie papiery wodne, pasty, ścierki itp.. jestem w tym temacie zielony a chciałbym odwalić taką modyfikację na następny sezon. Chciałbym dodać, iż aprilia jest po szlifie ( ma rysy po prawej stronie na ramie są one około 3 mm głębokości ) jeżeli tego nie zetrę to będzie ujowy efekt;/ słyszałem też, że trzeba ściągnąć stary lakier z ramy, czym mam to zrobic? opalarką do drewna? xd
A teraz tak serio, potrzebujÄ™ waszej pomocy, polegam na was jak na " Zawiszy"

Pozdro manetkowicze

-
stuncik1 - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
- Lokalizacja: Kowalów
Ciężko będzie zrobić polerkę bez rozbierania motocykla, najlepiej jakbyś miał pełny dostęp do ramy (lub przynajmniej duży dostęp).
Sprawa w skórcie wygląda tak:
Kupujesz:
- Papiery wodne - kilka rozmiarów (np. 600, 1000, 1500, 2000, 2500)
- Zwykły papier ścierny
- PastÄ™ do polerowania
- Zdzierasz dokładnie lakier z ramy papierem ściernym (możesz wziąść np. wiertarkę z założonym filcem z papierem)
- Wszystko elegancko czyścisz.
- Zabierasz się za wygładzanie powierzchni papierem wodnym.
- Bierzesz najgrubszy (czyli np. 600)
- Maczasz papier w wiaderku z wodą i zaczynasz ścierać rysy
- Czynność powtarzasz wielokrotnie, jak widzisz że rysy nie schodzą, bierzesz coraz cieńszy rozmiar (1000, 1500...)
- Wkońcu czynność kończysz na rozmiarze 2500 (nie ma sensu na jeszcze mniejszym) i w ten sposób pozbędziesz się wszystkich rys
- Wszystko czyścisz i nakładasz pastę do polerowania i wcierasz, polerujesz całą ramę
Tak uzyskałem efekt lustra dawno temu w RS 125.
Roboty jest sporo, poradnik przeczytałem kiedyś na forum TZR.
Koszt roboty: około 50 zł
Czas pracy: ...

Sprawa w skórcie wygląda tak:
Kupujesz:
- Papiery wodne - kilka rozmiarów (np. 600, 1000, 1500, 2000, 2500)
- Zwykły papier ścierny
- PastÄ™ do polerowania
- Zdzierasz dokładnie lakier z ramy papierem ściernym (możesz wziąść np. wiertarkę z założonym filcem z papierem)
- Wszystko elegancko czyścisz.
- Zabierasz się za wygładzanie powierzchni papierem wodnym.
- Bierzesz najgrubszy (czyli np. 600)
- Maczasz papier w wiaderku z wodą i zaczynasz ścierać rysy
- Czynność powtarzasz wielokrotnie, jak widzisz że rysy nie schodzą, bierzesz coraz cieńszy rozmiar (1000, 1500...)
- Wkońcu czynność kończysz na rozmiarze 2500 (nie ma sensu na jeszcze mniejszym) i w ten sposób pozbędziesz się wszystkich rys
- Wszystko czyścisz i nakładasz pastę do polerowania i wcierasz, polerujesz całą ramę
Tak uzyskałem efekt lustra dawno temu w RS 125.

Roboty jest sporo, poradnik przeczytałem kiedyś na forum TZR.
Koszt roboty: około 50 zł
Czas pracy: ...


-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Bardzo przydatny poradnik co do polerki, wielkie Dzięki, jednak mam jeszcze jedno pytanie.. Czy ścierając stary lakier z ramy papierem ściernym nie uszkodzę nic? słyszałem, że są jakieś specjalne preparaty do ściągania farby, jednak nie wiem jak się nazywają..;/
-
stuncik1 - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
- Lokalizacja: Kowalów
no ale co mozesz uszkodzic musisz dotrzec sie do aluminium i dalej to aluminium docierac papierem, mozesz najpierw jakims preparatem zmyc albo grubszym wodnym papierem jechac az farba calkowicie zejdzie, w sklepach z materialami budowlanymi widzialem takie zmywacze do farb olejnych moze tym zejdzie
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
może ktoś z was nagrać filmik jak przygotowuje jakiś element do polerki i moment polerki?;d jeżeli wam to tak wyjdzie jak mówicie, to i ja się zabiorę do polerowania swojej " Apki " ;D z góry dzięki wszystkim za pomoc. Lewa!
-
stuncik1 - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
- Lokalizacja: Kowalów
Po pierwsze za ch*** nie spolerujesz 3mm rys.
Po drugie jak masz farbę na ramie to przy polerowaniu będziesz miał mega problem w okolicach spawów.
Po Trzecie chyba nie zdajesz sobie sprawy ile roboty potrzeba żeby osoba niedoświadczona wyciągnęła wszystko z ramy (a to musisz zrobić) i później złożyła wszystko z powrotem.
Jak i tak masz malowaną ramę, to zaszpachluj te rysy i proszkowo pomaluj całą ramę. Roboty z rozbieraniem i składaniem ramy też mnóstwo, ale przynajmniej jest szansa powodzenia.
Po drugie jak masz farbę na ramie to przy polerowaniu będziesz miał mega problem w okolicach spawów.
Po Trzecie chyba nie zdajesz sobie sprawy ile roboty potrzeba żeby osoba niedoświadczona wyciągnęła wszystko z ramy (a to musisz zrobić) i później złożyła wszystko z powrotem.
Jak i tak masz malowaną ramę, to zaszpachluj te rysy i proszkowo pomaluj całą ramę. Roboty z rozbieraniem i składaniem ramy też mnóstwo, ale przynajmniej jest szansa powodzenia.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
hehe ja sobie wyobrazilem jak rozszlifowujesz te 3mm rysy - na wylot bo profil ramy wiecej nie ma bankowo a to ze nie sa to dziory na wylot to przez to ze sie wgniotly miejsca rys.
Jak dla mnie sprawdzić malowanie - proszek czy pistolet, ja przy f4 mam czech ramy proszkiem, druga czesc normalnie
jezeli pistoletem to mozesz zaszpachlowac, zrobic zaprawke i zvlowy, jesli proszek to gola rama spowrotem na proszek bo sie bedzie zarlo. cierpliwy lakiernik dalby rade na proszku tez zaprawke zrobic ale to praktycznie kurzem i 10 warstw
jak chcesz polerowac jednak to na spawach polecam opalarke do sciagniecia farbya do polerki tam niskie obroty i bardzo miekka gabke
reszta jak pisali panowie wyzej tyle ze rysy po szlifie zostana :/
Jak dla mnie sprawdzić malowanie - proszek czy pistolet, ja przy f4 mam czech ramy proszkiem, druga czesc normalnie



reszta jak pisali panowie wyzej tyle ze rysy po szlifie zostana :/
-
Veenom - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 28/6/2010, 23:01
- Lokalizacja: Strzałkowo
Dzięki koledzy za rady, oglądałem na necie filmiki amatorów, jak radzą sobie z polerką i zainspirowało mnie to.. ;D napierw sobie spróbuje na rowerze zrobić polerkę, a później na moto.;D Sprawdzałem, ile sianka kosztuje polerka całej ramy u normalnego lakiernika ( 500-800 zł ) jak mi taką cene zaśpiewali to podziękowałem ;D motor i tak musze " ogołocić " z plastików bo daje wszystkie do malowania na czarny mat. I tak właśnie sobie pomyślałem że z takim kolorkiem plastików rama wypolerowana na lusterko dawałaby całkiem ciekawy efekt.
Wrzuce wam fotki jak skończę polerkę, żeby pochwalić się efektem końcowym
Jeszcze raz dzięki wszystkim. Lewa!


-
stuncik1 - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
- Lokalizacja: Kowalów
ee tam troche wszyscy narzekacie. a tak na prawde czy ktos z was polerował rame że doradzacie ?
ja polerowałem kilka ram, standardowo za baze miałem rame od hondy CR. mimo róznych rys efekt był powalający! najpierw trzeba ocenic własnie rysy. głębokich sie nie usunie, ale przy ogólnym efekcie bedą mało widoczne. polecam zaczac od papieru wodnego 600, potem 100 1500 i 2000. nastepnie mechanicznie polerowac filcem/gąbka/szmatkami bawełnianymi na wiertarce i pastą polerską, ja uzywałem zwykłej tempo za 4.50 zł. i było praktycznie lustro
i co fakt w CR masz rame odsłonietą ale nie trzeba było i tak praktycznie nic demontowac. jedynie skrzela zasłaniające częśc ramy. ( nie ma co sie tez bardzo starac z zasłoniętymi czesciami ramy bo po co jak ich nie widac ?
)
co do późniejszego utrzymania, jak wiadomo alu sie utleniam a malowanie bezbarwnym to nieporozumienie. ale wystarczy raz na miesiąc wziac szmatke z odrobiną pasty polerskiej i ręcznie przeleciec i jest jak nowa ;D
co do tych głębokich rys - to w CRkach tam jest miejsce gdzie sie butami trzyma ramy, i rysy są niektóre na prawde głębokie, ale po tym zabiegu i tak było w tym miejscu lustro
i co prawda było widac grube rysy, ale z odległosci 5 metrów nie rzucało sie nic w oczy
ja polerowałem kilka ram, standardowo za baze miałem rame od hondy CR. mimo róznych rys efekt był powalający! najpierw trzeba ocenic własnie rysy. głębokich sie nie usunie, ale przy ogólnym efekcie bedą mało widoczne. polecam zaczac od papieru wodnego 600, potem 100 1500 i 2000. nastepnie mechanicznie polerowac filcem/gąbka/szmatkami bawełnianymi na wiertarce i pastą polerską, ja uzywałem zwykłej tempo za 4.50 zł. i było praktycznie lustro


co do późniejszego utrzymania, jak wiadomo alu sie utleniam a malowanie bezbarwnym to nieporozumienie. ale wystarczy raz na miesiąc wziac szmatke z odrobiną pasty polerskiej i ręcznie przeleciec i jest jak nowa ;D
co do tych głębokich rys - to w CRkach tam jest miejsce gdzie sie butami trzyma ramy, i rysy są niektóre na prawde głębokie, ale po tym zabiegu i tak było w tym miejscu lustro

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Aprilia rs 50 2010r.
Witam
Mam aprilie rs 50 z roku 2010
Jakie sÄ… blokady w tym roczniku?
Pozdro

Mam aprilie rs 50 z roku 2010
Jakie sÄ… blokady w tym roczniku?
Pozdro


- karolexxx4
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/5/2011, 21:00
- Lokalizacja: Katowice
no rama już jest wypolerowana tylko coś chyba ( jak zwykle ) spieprzyłem ;/ Owszem w ramie widzę już własne odbicie, ale wypolerowane aluminium wydaje mi się takie ,, Zabrudzone '' próbowałem to zmyć samą wodą, nie pomaga.. czystym filcem też nie.. wszystko było ok do póki nie zacząłem polerować pastą.. kupiłem paste Turbo za 6 zł nałożyłem na filc i jazda, z tym że po chwili zamiast zobaczyć czyste świecące się alu zobaczyłem jakieś takie jakby zamglone odbicie.. Co zrobiłem źle? leciałem papierami 360 500 600 800 1500 2000 2500 wodoodpornymi. Liczę na szybką odpowiedź, Pozdro 

-
stuncik1 - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
- Lokalizacja: Kowalów
hmm po paście powinno byc jeszcze lepiej
moze masz zły sposób polerki. kup paste tempo k2 i koliste ruchy wykonuj
po takich papierach nawet przy polerce ręcznej bedzie lustro 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Czytałem poradniki do polerek aluminium i wyczytałem tam, że mogły się u mnie pojawić Ultra rysy w które zaszła pasta i wywołuje to efekt takiego mleka a nie polerki.;/ czy możliwe jest, żeby po papierze 2500 powstały takie mini ryski w które weszła pasta i nie moge jej zbytnio wydobyć z tego miejsca?;) co o tym myślicie?
Ja mam sugestie abyś przeczytał regulamin w punkcie pisania post pod swoim postem i korzystania z opcji "edytuj"
senekkorzenna
Ja mam sugestie abyś przeczytał regulamin w punkcie pisania post pod swoim postem i korzystania z opcji "edytuj"

-
stuncik1 - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
- Lokalizacja: Kowalów
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości