Zobacz wątek - Pare pytań
NAS Analytics TAG

Pare pytań

O wszystkim
_________

Pare pytań

Postprzez Bystry » 19/10/2011, 22:24

Siema

Nie każdy mnie lubi, a ja lubię to. Do rzeczy, potrzebuje info, nie spamu, najlepiej konkretnych odpowiedzi. Za wszystkie dziękuje z góry.

1. Co sądzicie o Cagiva Raptor 125? Czy jest możliwość zmiany tłumika do owego motocykla/motoroweru? Na taki którzy by nie przypominał kosiarki ?

2. Jak to jest z motocyklami które nie mają prawa do rejestracji, dlaczego tak się dzieje? Można coś zrobić żeby istniała możliwość zarejestrowania ich?

3. Od czego zacząć. Kupno ubrań czy motocykla ?

Resztę pytań dodam jak mi się przypomną, nie piszcie postów typu "tak" "sprawdź w google. Potrzebuje konkretów, zobaczymy na ile poważni są tutaj ludzie :))
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57


Postprzez Arturo925 » 19/10/2011, 22:45

Taki mały teścik powiadasz...
A więc:
1. Motocykl o pojemności 125ccm, 2t, spalanie na poziomie 5-8l, części nie ma za wiele, ale jak komus zależy to na pewno w Niemcowni znajdzie.
Owszem, tłumik można zmienic jak w każdym innym motocyklu, ale na to że 2t przestanie być 2t nie licz.

2. Nie wiem, wiec sie nie wypowiadam.

3. Lepiej zacząć od ubrań. Kask podstawa, bez rękawic muchy/pszczoły/krowy poobijają Ci nie miło palce, a w razie gleby będziesz miał piękną zdrapkę o ile coś zostanie, kurtka, spodnie i najlepiej buty. Nikt nie mówi tu o alpinestarsach czy dainese. Nawet głupi buzer jest lepszą opcją niż T-shirt.

Z pełną powagą, na życzenie ;)

Czas rozkminić po co Ci to :D

Raptor fajna rzecz. Gdybym miał na oku w przystępnej cenie, bez prawa rejestracji to bym wziął. Zawsze to sie można pobawić
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna


Postprzez Bystry » 19/10/2011, 23:12

Dobra o takie odpowiedzi mi chodziło, co do:
1. wiem, że to nadal będzie śmigać jak kosiarka, ale odgłos może się zmieni.
2. -
3. Polecił byś jakieś firmy, ciuchy, wiadomo, nie chińszczyznę, że jak się przewrócę w biegu to się zedrze do skóry mojej tylko coś w przystępnej cenie i dobre.

Rozkmina: Zacząłem pracę więc poważniej zaczynam myśleć o zakupie motunga/afto, jak to cenowo wygląda, auto w rodzinie jest tylko motunga brakuje :))

Zastanawiam się jeszcze nad Hondą F3, ze względu zapasu mocy ( śmigałem już kiedyś F3, nie długo i nie daleko, ale podobała mi się jazda, pozycja i oddawanie mocy ) cenę i myślę, że posłuży na dłużej niż owa 125/250. Będę w stanie sobie co jakiś czas ją ulepszać, a w związku z tym posłuży mi na dłużej i będzie częścią mnie.
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez Arturo925 » 20/10/2011, 09:35

Ogólnie 125 w 2t jak sie wkręci to wcale nie ma takiego tragicznego dźwięku. Można sie przyzwyczaić ;)
Brzmienia raczej nie zmienisz.
Ogólnie lepszą opcja byłaby F3 bo spalanie wyjdzie Ci podobnie, z tym że do F3 jest więcej części. No i wiadomo, moc juz jest konkretna :D

Buzery zaczynaja sie ogólnie od 200zł ( http://allegro.pl/ochraniacz-buzer-zolw ... 56988.html ), z tym ze to chyba tylko opcja na lato. Bo nie wiem czy założyłbyś na to jakąś kurtkę czy coś :P
Za 270zł jest bodajże kurtka Ozone Delta. Tylko do niej musiałbyś sobie dokupić żółwia bo standardowo go nie ma. Czyli za tą kurtkę około 300zł. Do tego jakieś spodnie też z Ozone i byłoby sii. Są też jakieś spodnie motocyklowe typu jeansy, ale one dosyć drogie są.

Nie wiem czy masz kask, czy nie, ale jak nie masz za dużo funduszy to LS2 jest całkiem dobre. Tylko integrale, bo reszte to sobie o kant dvpy można.
Ja mam LS2 FF366, wykonany bardzo dobrze, nie ciśnie w żadnym miejscu w czachę, wszystko się otwiera i zamyka sprawnie. Ale przy ponad 100km/h zaczyna się robić głośno. Nie wiem jak sprawa stoi z innymi kaskami.

Rękawice za 100zł z groszem można znaleźć. Przejrzyj sobie allegro i zobacz które Ci wpadna w oko

Wszystko Ci tu wymieniałem po taniości, wiec zaraz sie ktoś moze przyczepić że to czy tamto jest do dvpy, ale przecież każdy ciuch motocyklowy jest lepszy niz zwykłe ubranie ;)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez Bystry » 20/10/2011, 12:37

pan_wiewiorka napisał(a):
Bystry napisał(a):Dobra o takie odpowiedzi mi chodziło, co do:
1. wiem, że to nadal będzie śmigać jak kosiarka, ale odgłos może się zmieni.

Lepiej żeby się nie zmieniał, bo będzie gorzej. Głośniej ale będzie to przypominało skuter na przelotach. Śmiech i tyle.

Dzięki, czyli ta opcja odpada.

Bystry napisał(a):2. Jak to jest z motocyklami które nie mają prawa do rejestracji, dlaczego tak się dzieje? Można coś zrobić żeby istniała możliwość zarejestrowania ich?

Zależy, jeśli motocykl był zgruzowany albo sprowadzony jako gruz. Może być też składak. Najlepiej pojechać na szrot, dogadać się z właścicielem, że u nich kupiłeś ramę a reszta to części. Wtedy chyba rzeczoznawca i tyle. Tutaj pisz do Madcapa albo Czestera, lepiej się w tym wyznają.

Chodzi mi o to, że często widuje na allegro motocykl sprawny, odpala i wszystko śmiga, ale nie można go zarejestrować. Można wychaczyć za "grosze" i zastanawiałem się czy opłaca się coś robić żeby można go było zarejestrować czy odpuścić sobie.

Bystry napisał(a):3. Polecił byś jakieś firmy, ciuchy, wiadomo, nie chińszczyznę, że jak się przewrócę w biegu to się zedrze do skóry mojej tylko coś w przystępnej cenie i dobre.

Ilość kasy? Jak niewiele, to Ozone.

Kasa siÄ™ zawsze znajdzie, ale wiadomo nie na Alpiny.

Bystry napisał(a):[...]myślę, że posłuży na dłużej niż owa 125/250. Będę w stanie sobie co jakiś czas ją ulepszać, a w związku z tym posłuży mi na dłużej i będzie częścią mnie.

Zależy do czego sprzęt ma być. Jeśli dojazd do pracy/szkoły bez latania długodystansowego, to bierz 250. Inna sprawa, może Małe Wiadro? Niby 125 ale ludzie dookoła świata tym latali.


Małe wiadro? pracy/szkoły/dłuższe dystanse

Arturo925 napisał(a):Ogólnie 125 w 2t jak sie wkręci to wcale nie ma takiego tragicznego dźwięku. Można sie przyzwyczaić ;)
Brzmienia raczej nie zmienisz.
Ogólnie lepszą opcja byłaby F3 bo spalanie wyjdzie Ci podobnie, z tym że do F3 jest więcej części. No i wiadomo, moc juz jest konkretna :D

Chodzi właśnie też o spalanie, bo jest podobne, a wiadomo, że czasem ten zapas się może przydać. Więcej części wiążę się z większymi wydatkami u mechanika, ale cóż nikt nie powiedział, że będzie lekko.

Buzery zaczynaja sie ogólnie od 200zł ( http://allegro.pl/ochraniacz-buzer-zolw ... 56988.html ), z tym ze to chyba tylko opcja na lato. Bo nie wiem czy założyłbyś na to jakąś kurtkę czy coś :P
Za 270zł jest bodajże kurtka Ozone Delta. Tylko do niej musiałbyś sobie dokupić żółwia bo standardowo go nie ma. Czyli za tą kurtkę około 300zł. Do tego jakieś spodnie też z Ozone i byłoby sii. Są też jakieś spodnie motocyklowe typu jeansy, ale one dosyć drogie są.

Nie wiem czy masz kask, czy nie, ale jak nie masz za dużo funduszy to LS2 jest całkiem dobre. Tylko integrale, bo reszte to sobie o kant dvpy można.
Ja mam LS2 FF366, wykonany bardzo dobrze, nie ciśnie w żadnym miejscu w czachę, wszystko się otwiera i zamyka sprawnie. Ale przy ponad 100km/h zaczyna się robić głośno. Nie wiem jak sprawa stoi z innymi kaskami.

Rękawice za 100zł z groszem można znaleźć. Przejrzyj sobie allegro i zobacz które Ci wpadna w oko

Wszystko Ci tu wymieniałem po taniości, wiec zaraz sie ktoś moze przyczepić że to czy tamto jest do dvpy, ale przecież każdy ciuch motocyklowy jest lepszy niz zwykłe ubranie ;)


Dzięki za konkretne rady, na pewno dużo skorzystam z Waszej pomocy. Połka wyższa od Ozona?
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez Bystry » 20/10/2011, 13:59

Chodziło mi Wiewiór o wyższą półkę od Ozona :) ale chyba przy redlinie zostane :))
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez mirekm71 » 20/10/2011, 14:27

W 2t nie mozna sobie ot tak zmienic tlumika chyba, ze jest dedykowany do modelu. Tlumik w 2t jest obliczany dla danego silnika jak i airbox.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Bystry » 20/10/2011, 15:28

To o zmianie wydechu do 2T już wiemy wszystko :)

Teraz chciał bym więcej info na temat F3, ogólnych, najlepiej potwierdzony doświadczeniem i czy nadaje się na 1 moto.

Jakiej firmy polecacie ciuchy, kaski.

Kask - Shoei, AGV coś więcej ?
Rękawice ?
Kombi skórzane czy materiałowe, jedno częściowe czy dwu.
Buty ?

Rękawice, kask, kombi, buty. Bardziej się opłaca kupić wyższy model z tańszej półki czy niższy model z wyższej półki gdzie przedział cenowy jest podobny.
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez sligi » 20/10/2011, 15:51

co do kombi to polecam 2częściowego Tschula.. mam już drugie z kolei i wszystko z nim git, no i cena przystępna.
sligi
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 12/3/2008, 09:44

Postprzez zxer » 20/10/2011, 16:11

f3 nadaje sie tak na pierwsze moto jak ciezarowka do jazdy w korkach. Jezdzic bedzie.

Rękawice, kask, kombi, buty. Bardziej się opłaca kupić wyższy model z tańszej półki czy niższy model z wyższej półki gdzie przedział cenowy jest podobny.


to takie pytanie typu czy szklanka jest w polowie pelna czy pusta. Bierz to co wygodniejsze.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Bystry » 20/10/2011, 16:35

zxer napisał(a):f3 nadaje sie tak na pierwsze moto jak ciezarowka do jazdy w korkach. Jezdzic bedzie.

Rękawice, kask, kombi, buty. Bardziej się opłaca kupić wyższy model z tańszej półki czy niższy model z wyższej półki gdzie przedział cenowy jest podobny.


to takie pytanie typu czy szklanka jest w polowie pelna czy pusta. Bierz to co wygodniejsze.


Skuter też jeździć będzie.

Odpowiedz z dupy, nie masz pojęcia to usuń post i nie pisz więcej, a jak masz problemy z czytaniem to zawołaj kogoś kto Ci przeczyta mój pierwszy post i wytłumaczy.
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez mar111cin » 20/10/2011, 17:19

Proponuję nie spamować na forum, a trochę je poczytać w działach tematycznych.
Bo pytanie jest w stylu jednopostowego neokida.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Bystry » 20/10/2011, 17:27

Zadaje konkretne pytania i uzyskałem jak na razie parę konkretnych odpowiedzi. Problemu nie widzę. Jak zdobędę info to będzie można usunać temat. Zamiast przyczepiać się do mojego tematu po usuwał być spam, bota.ru a nie mu tutaj mówi na jakim poziomie jest mój post, weź się za swoją robotę, a nie czepiasz się. Wypowiedz się w temacie jak masz coś do powiedzenia na temat moich pytań, a jak nie to wyjdź i nie rób na siłę problemu.
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez mar111cin » 20/10/2011, 17:36

1000postów na koncie i ani jednego tematu nie widziałeś o tłumiku do motorowera, czy też "ubranie czy motocykl?". Nie ośmieszaj się, ok ?

Temat zamykam.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)



Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości




na górê