zmiana na wiekszy motocykl
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
zmiana na wiekszy motocykl
witam. Mam maly problem co do wyboru wiekszego motocykla. Dotychczas jezdzilem troche na hondzie 125 Varadero. Teraz zastanawiam sie nad kilkoma motocyklami , np. Suzuki gs500 , suzuki gsxr 600 srad, honda cbr 600 f2,f3 lub jesli sie trafi to f4. Chcialbym sie dowiedziec ile spalaja te motorki? Czy nie sa awaryjne ? I ktory bylby najlepszy?
- redeye7
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39
Zacznę klasycznie - polecam 500 ccm. Sam zaczynałem od CB500 i uważam że to dobry pomysł. Z wymienionych osobiście brałbym GS (jeśli chodzi Ci o tego z owiewkami). Co do 600 (srad cbr) - uważam że po 125 to trochę za dużo. Oczywiście da się opanować itd, ale imho lepiej cieszyć się jazdą na 500 niż pół sezonu walczyć z opanowaniem sprzęta. Po za tym moto zawsze można sprzedać i zmienić na mocniejsze. Sam stałem przed dylematem "po kolei czy raz a dobrze ?". Zdecydowałem "po kolei" i nie żałuję. Dużo sie nauczyłem na cebuli - wywrotki nie były bolesne dla portfela, a sprzedałem ją w ciągu 4 dni za dobra cenę.
Co do spalania: cb500 ok 5,5/100 (podejrzewam ze gs podobnie), CBR 6-8/100 (w zależności od stylu jazdy), srad podobnie. Cykl: miasto 70% trasa 30%.
Awaryjnosc: cebula - tylko czesci eksploatacyjne, CBR (obecnie) - tylko eksploatacja + napinacz łańcuszka rozrządu - to niestety wada wszystkich cbr. Ale na szczęście sprężyna (bo ona pada) kosztuje ok 19pln i u mnie daje radę przez 8kkm, co bedzie dalej to się okaże.
Oczywiście wszystko zależy od stanu sprzęta który kupisz. Nie ma okazji i warto o tym pamiętać
pzdr.pitti
Co do spalania: cb500 ok 5,5/100 (podejrzewam ze gs podobnie), CBR 6-8/100 (w zależności od stylu jazdy), srad podobnie. Cykl: miasto 70% trasa 30%.
Awaryjnosc: cebula - tylko czesci eksploatacyjne, CBR (obecnie) - tylko eksploatacja + napinacz łańcuszka rozrządu - to niestety wada wszystkich cbr. Ale na szczęście sprężyna (bo ona pada) kosztuje ok 19pln i u mnie daje radę przez 8kkm, co bedzie dalej to się okaże.
Oczywiście wszystko zależy od stanu sprzęta który kupisz. Nie ma okazji i warto o tym pamiętać
pzdr.pitti
- pitti
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 29/9/2008, 11:51
- Lokalizacja: W-wa
wielkie dzieki za odpowiedzi. Fachowa pomoc ,nie to co na innych forach,krytykuja za byle co. Mam jeszcze jedno pytanie. Ile tysiecy km na motor to duzo ? Wiem jak jest w samochodach, ze np.200 tys na samochod to juz duzo jezeli chodzi o benzyniaka. A jak to sie ma do motocykli?
- redeye7
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 17/10/2011, 07:39
- robertold
- Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 10/5/2010, 13:39
redeye7 napisał(a):wielkie dzieki za odpowiedzi. Fachowa pomoc ,nie to co na innych forach,krytykuja za byle co. Mam jeszcze jedno pytanie. Ile tysiecy km na motor to duzo ? Wiem jak jest w samochodach, ze np.200 tys na samochod to juz duzo jezeli chodzi o benzyniaka. A jak to sie ma do motocykli?
tak naprawdę nie powinieneś patrzeć na przebieg tylko na stan faktyczny motocykla - po pierwsze bardzo łatwo tak jak i w samochodzie "skorygować licznik" po 2 wszystko zależy od tego jak ktoś jeździł na moto i jak o nie dbał - możesz mieć sztukę z małym przebiegiem ale zarżniętą a może się trafić duży przebieg ale był oczkiem w głowie właściciela i wszystko jest super zadbane.
sam sprowadzam samochody z Niemiec i śmieszą mnie kupujący - wszyscy narzekają że sprzedawcy kręcą liczniki a jak zobaczą samochód z przebiegiem 250 to płaczą że taki duży i że takiego to nie chcą bo taniej mogą mieć z przebiegiem 140... tyle że często te 140 to albo ulep albo prawdziwy przebieg 350 - 400.... mentalność ludzi jest śmieszna...
podsumowując moje żale patrz na stan nie na przebieg bo przebieg to najmniej istotny element na którym w żadnym wypadku nie można polegać - najlepiej w ogóle nie brać go pod uwagę wtedy ocena jest najtrafniejsza.
- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
KaG napisał(a):Najlepszy byłby GS500
żeby ona jeszcze miała siłe jechać , niby 500 w 4t, ale to dla kogoś kto faktycznie słabo jeździ i taka pojemność mu w zupełności wystarczy.
W klasie 500, dobrze kręci się Kawa ER-500, jeździłem i dla kogoś po 125 czy zaraz po egzaminie na A, polecam tą kawe.
A swoją drogą Hornet 600 -spójrz na nią
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Tym się nie da szaleć :D:D, 46 KM i chłodzona powietrzem, przejedź się a zobaczysz . Miałem z nią do czynienia i nigdy więcej, jak już wspomniałem w klasie 500cm3, dla mnie najbardziej dopracowaną jednostką jest ER5.
A i zależy dla kogo taka moc ma wystarczyć, z moich doświadczeń dla mnie, TO NIE JEDZIE...
Pozdrawiam
Do autora tematu: awaryjność zależy w jakim stanie technicznym jest motocykl, jak dbasz tak masz, generelanie gdyby motocykl był awaryjny to by w cale nie wyszedł na rynek . Najlepszy z tych co wymieniłeś to CBR, tylko...Czy nie zadużo na początek? Przejedź się i oceń sam, bo ze 125 na 600 to spory skok, źle sugerowałem Ci Horneta. Przymyśl.
A i zależy dla kogo taka moc ma wystarczyć, z moich doświadczeń dla mnie, TO NIE JEDZIE...
Pozdrawiam
Do autora tematu: awaryjność zależy w jakim stanie technicznym jest motocykl, jak dbasz tak masz, generelanie gdyby motocykl był awaryjny to by w cale nie wyszedł na rynek . Najlepszy z tych co wymieniłeś to CBR, tylko...Czy nie zadużo na początek? Przejedź się i oceń sam, bo ze 125 na 600 to spory skok, źle sugerowałem Ci Horneta. Przymyśl.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Ja zgadzam się z grunderem. GS-em nie da się pobawić, poszaleć.
Z klasy 500 jest jeszcze GPZ o którym zawsze się zapomina mimo ze to naprawdę dobry motocykl.
Z klasy 500 jest jeszcze GPZ o którym zawsze się zapomina mimo ze to naprawdę dobry motocykl.
-
blondynka96 - Świeżak
- Posty: 313
- Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
O właśnie GPZ jest jeszcze, ale dość już stary i nie jeden miał sporo właścicieli i kto wie jak oni dbają. Często widzę GPZ z dużym przebiegiem. Dorwać w dobrym stanie to już dla mnie rzadkość. A cena dość niska i kusząca.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
Nie znamy tez budżetu autora tematu wiec można go polecić tak czy siak.
GPZ-ty właśnie kusza cena. Nie wiem do końca czym to jest spowodowane ze w podobnej cenie stoi GS 92-93r i GPZ 95-98r.
Mój GPZ z 96r się trzyma:D I nie ma za dużego przebiegu.
GPZ-ty właśnie kusza cena. Nie wiem do końca czym to jest spowodowane ze w podobnej cenie stoi GS 92-93r i GPZ 95-98r.
Mój GPZ z 96r się trzyma:D I nie ma za dużego przebiegu.
-
blondynka96 - Świeżak
- Posty: 313
- Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
W tych pieniądzach jakiego byś nie wybrał to możesz znaleźć zdrowa sztukę.
Co do moto, to zależy czego szukasz:D
Spokojna jazda to GS
Jeśli chciałbyś czasem przycisnąć czy tez po prostu poczuć więcej adrenaliny to CB lub GPZ.
Naprawdę wdzięczne maszyny.
A co ze strojem??
Co do moto, to zależy czego szukasz:D
Spokojna jazda to GS
Jeśli chciałbyś czasem przycisnąć czy tez po prostu poczuć więcej adrenaliny to CB lub GPZ.
Naprawdę wdzięczne maszyny.
A co ze strojem??
-
blondynka96 - Świeżak
- Posty: 313
- Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
redeye7 napisał(a):duzo pali taka maszyna ? Wie ktos jak too z tym przebiegiem jest?
To zależy od rodzaju motocykla. Turystyczne B-eemki przejeżdzają nie raz i po 200 000 km. Sporty po 100 000 są najczęściej zajechane na maksa, mimo że teoretycznie po takim przebiegu powinien nastąpić generalny remont(pare kPLN-ów wpakować) i można by jeździć dalej. Większość na sportach się nie oszczędza, więc ja bym na maszynę, która ma więcej niż ~60 000 nie patrzył wcale. Jak kupisz coś co ma 20 - 30 tysięcy przejechane, a było odpowiednio eksploatowane, to nic się dziać nie powinno.
-
Atlantis - Świeżak
- Posty: 381
- Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
- Lokalizacja: Poznań
GPZ naprawde dobra maszyna. Pali w miescie około5,5 do 6 litrow. Swojego uzywam od roku ma ponad 30tys przebiegu i narazie wszystko chodzi sprawnie. Oby jak najdłuzej!
A co do ich zywotnosci to wydaje mi sie ze bedzie bardzo podobna.
Plusem GPZ jest chłodzenie ciecza i wieksza moc.
A co do ich zywotnosci to wydaje mi sie ze bedzie bardzo podobna.
Plusem GPZ jest chłodzenie ciecza i wieksza moc.
-
blondynka96 - Świeżak
- Posty: 313
- Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 41
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości