Zobacz wÄ…tek - lozysko przedniego kola
NAS Analytics TAG

lozysko przedniego kola

Enduro, Cross
_________

lozysko przedniego kola

Postprzez faxe9 » 27/9/2011, 09:18

witam,mam maly luz na przednim kole yamaha yz 125,nie wiem czy to na lozyskach czy na aluminiowej tulejce stozkowej bo jak ja wyciaglem to byla lekko podgryziona dookola. i teraz nie wiem czy wybijac lozysko czy tylko wymienic tulejke
faxe9
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/9/2011, 18:56
Lokalizacja: wrocław


Postprzez henio12323 » 27/9/2011, 09:20

przeciez to czuc/widac na czym jest luz ;P na tulejkach raczej luzu nie bedzie ;P tylko na łozyskach. chyba ze źle masz koło skręcone na ośce to wtedy moze byc luz i wtedy łozysko moze szybko sie uszkodzic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez faxe9 » 27/9/2011, 09:28

w srodku sa 2 lozyska i przez nie idzie tulejka? obojetnie w ktora strone bede wybijal?[/i]
faxe9
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/9/2011, 18:56
Lokalizacja: wrocław

Postprzez henio12323 » 27/9/2011, 10:20

tak z przodu są 2 łozyska. miedzy łozyskami jest tulejka jeszcze. od zewnatrz sa uszczelniacze w które wchodzą dystanse. wiec najpierw wyciagasz dystanse. potem wg mnie najłatwiej jest wydłubac stare uszczelniacze, potem wybic łozysko czyms długim. tzn że jak masz połozone koło to wybijesz te łozysko blizej ziemi:P potem wychodzi ci łozysko jedno i tulejka a potem walisz w drugą strone żeby drugie łozysko wybijesz. czasami nie da sie wybic wszystkiego w jedną strone. bo jest kołnierz do którego dochodzi łozysko. sprawdź jeszcze czy nie masz gdzies zabezpieczen bo czasem są takie spotykane. i na przyszłosc zajrzyj najpierw do serwisówki tam to powinno byc opisane :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 27/9/2011, 10:22

W środku sa dwa łożyska plus zegier (zabezpieczenie). Ośkę wybija się z lewej do prawej (pozycja jak siedzisz za kierownicą tak jest u mnie w kacie). Z jednej strony masz nakrętkę i z tej co ja mam nakrętkę właśnie wybijam w lewą stronę. Oblukaj dobrze ośkę czym sie różni i wybijaj delikatnie. Będziesz widział czy wychodzi. U mnie w kacie jest jeszcze tulejka między łożyskami w środku. Najlepiej zobacz sobie na schemacie, yamaha na pewno taki ma. A łożyska najlepiej się wybija wkrętakiem ale tylko łożysko zużyte i ja robiłem to tak ze kładłem na kołku drewnianym i wybijałem z góry na dół. Potem obracałem i powtarzałem czynność. Dłużej mi się zeszło żeby zegier wyjąć niż wykręcić koło i wymienić łożyska.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez faxe9 » 27/9/2011, 12:23

dzieki za pomoc,juz skladam:) jeszcze jedno pytanie czy nalozyc smaru do srodka piasty gdzie jest ta tuleja?
faxe9
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/9/2011, 18:56
Lokalizacja: wrocław

Postprzez mentorsct » 27/9/2011, 14:41

Możesz jak nakładałem, ale nie za dużo bo to wszystko potem ma wpływ na opory toczenia się koła.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 27/9/2011, 15:23

ee tam opory :D nawal smaru ile sie da. smar zawsze uszczelnia. ja nawet jak kupuje kryte łozyska to odkrywam i dokładam troche smaru. i powiem że albo tak wyszło albo rzeczywiscie to cos pomaga bo po takim zabiegu łozysko zawsze dłuzej mi trzymało. jak wbijesz łozyska to nawal smaru pod uszczelniacz. no i potem w wargi uszczelniacza zeby ładnie uszczelniło sie z dystansem. no i smaru daj w srodku piasty jak masz tą tulejke miedzy łozyskami. po prostu popatrz gdzie mogła by sie woda dostac do łozyska i tam zabezpiecz smarem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 27/9/2011, 19:48

heh oporow nie bedzie
jak ja kupilem ktm to w domu patrze co takie luzy na lozyskach a tu sie okazalo ze kola niedokrecone:P
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 27/9/2011, 21:10

noo ja tez tak raz załatwiłem łozyska. bo jakims cudem sie nakrętka rozkręciła potem na lagach sie wysunęło i luzy wielkie. kupiłem łozyska i sie okazało że wystarczyło dokręcic. ale mimo to przez to lekkich luzów nabrało. dlatego napisałem od razu że moze oska niedokręcona no albo te łozyska :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê