Regulacja klamki sprzęgła - Bandit 600
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Regulacja klamki sprzęgła - Bandit 600
Witam. Ostatnio występował w moim Bandicie taki oto problem iż czasami nie mogłem wrzucić 1-biegu. Działo się to oczywiście nie przy odpaleniu silnika i ruszeniu lecz np podczas zatrzymania się na skrzyżowaniu gdy chciałem wrzucić 1-bieg z biegu jałowego. Problem udawało mi się jakoś rozwiązywać puszczając sprzęgło i wciskając je jeszcze raz(czasami nawet 2 lub 3 razy a czasami pomagało zgaszenie silnika i odpalenie go ponownie i wtedy 1-bieg wchodził). Doszedłem wtedy do wniosku iż może linka sprzęgła jest słabo naciągnięta przez co dokonałem regulacji siły jej naciągu tuz przy klamce. Problem polega jednak na tym iż owa dźwignia chodzi teraz trochę ciężko co jak wiadomo nie jest komfortowe a problem w zupełności nie został usunięty gdyż nadal czasem zdarzają się takie sytuacje iż nie mogę wbić 1-biegu. Poza tym znalazłem gdzieś taka anegdotę że jeśli linka sprzęgła jest zbyt mocno naciągnięta to może doprowadzić do przypalenia tarcz gdyż sprzęgło jest zawsze lekko wciśnięte. Co więcej po regulacji próba wrzucenia 2-biegu przy jednoczesnym szybkim ruszaniu czasami powodowała że wchodził jałowy niczym 2-bieg i to też nie jest zbyt dobre bo silnik wtedy wyje a motocykl nie jedzie ;/. Skłoniło mnie to do wniosku ze ewidentnie mam zbyt mocno naciągnięta linkę sprzęgła. Powiedzcie proszę jak Wy macie wyregulowaną klamkę sprzęgła i czy u was ona chodzi ciężko czy leciutko? Może ktoś miał podobny problem? Dodam iż problem z wbiciem 1-biegu występował przy wciśniętej do manetki klamce sprzęgła 

Pozdrawiam
GSF 600 S

GSF 600 S
-
MotoFazer - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03
Musisz miec luz na klamce sprzegla ok 2-3mm jesli nadal bedzie sie dzialo tak ze motocykl nie rusza lub nie przyspiesza (obroty rosna a on nie przyspiesza ) to spalone sprzeglo ....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale motocykl jak ma wbity bieg to rusza i przyspiesza całkiem dobrze (nie przyspiesz tylko na jałowym ale to normalne) więc sprzęgło jak narazie jest ok:D problem jest właśnie żeby ten 1-bieg wbić. problem nie występuje za każdym razem oraz również nie występuje przy wbijaniu czy redukcji innych biegów. luz 2-3 mm? czyli co klamka ma luźno chodzić? gdzie ten luz mierzyć? sorki ze o to pytam ale jestem 'świeżakiem'
Pozdrawiam
GSF 600 S

GSF 600 S
-
MotoFazer - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03
wymieni linke na nowa, dobrze ja poprowadzic, wczyscic kurde to za co ciagnie linka zebatka przednia jupe syfu tam wrzuca, wymienic sprezyny w sprzegle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
olej został wymieniony razem z filtrem oleju jakieś 2 tygodnie temu (przed wymianą problem też występował). klamka wydaje się ze wyregulowana (czyli lekki luz na klamce pozostawiłem ). no i tak: to że bieg jałowy wchodzi zamiast 2 podczas przyspieszania chyba udało się usunąć (widocznie problem z regulacja klamki sprzęgła) ale to że czasem 1-bieg wejść nie chce niestety nadal się zdarza. To nie jest tak ze za każdym razem 1-bieg nie wchodzi to się zdarza dajmy na to 1/10 przypadków. Orientuje się ktoś ile może kosztować taka że tak powiem regulacja czy jak kto woli dostrojenie skrzyni biegów?
Pozdrawiam
GSF 600 S

GSF 600 S
-
MotoFazer - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03
chyba znalazłem odpowiedź w necie na moje pytanie. wrzucę możne komuś się przyda:
1. trudności z włączeniem biegu:
sprzęgło ciągnie
Naprawić sprzęgło.
źle wyregulowana dźwignia zmiany biegów
Wyregulować.
wodzik w skrzyni zgięty lub zatarty
Naprawić/ wymienić.
zakleszczony na wałku tryb biegu
Naprawić/ wymienić.
zużyty wałek (lub płyta) sektorowa
Wymienić.
inne poważne uszkodzenie wewnętrzne
Większość uszkodzeń skrzyń biegów ma swe źródło w brutalnej eksploatacji skrzyni biegów. Nic zatem dziwnego, że najczęściej uszkodzenia dotyczą 2 i 3 biegu.
Jeśli problemy nie ustaną lub będą strasznie uciążliwe to będę musiał niezwłocznie udać się do serwisu (mam nadzieję że do wiosny dociągnę). Dzięki wszystkim za pomoc!
1. trudności z włączeniem biegu:
sprzęgło ciągnie
Naprawić sprzęgło.
źle wyregulowana dźwignia zmiany biegów
Wyregulować.
wodzik w skrzyni zgięty lub zatarty
Naprawić/ wymienić.
zakleszczony na wałku tryb biegu
Naprawić/ wymienić.
zużyty wałek (lub płyta) sektorowa
Wymienić.
inne poważne uszkodzenie wewnętrzne
Większość uszkodzeń skrzyń biegów ma swe źródło w brutalnej eksploatacji skrzyni biegów. Nic zatem dziwnego, że najczęściej uszkodzenia dotyczą 2 i 3 biegu.
Jeśli problemy nie ustaną lub będą strasznie uciążliwe to będę musiał niezwłocznie udać się do serwisu (mam nadzieję że do wiosny dociągnę). Dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam
GSF 600 S

GSF 600 S
-
MotoFazer - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03
To nie był mój motor, ale wiem że właściciel olał sprawe śmiga dalej. Póki jest to jak piszesz 1/10 to tez można to olać, no chyba ze masz kasę
ale ja bym już dośmigał ten sezon, a na wiosnę "zbada" skrzynie w serwisie, od razu zrobisz wymianki na lato 


-
Przemk - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości