Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi w aprilii rs 125?

Jak zmieniać biegi w aprilii rs 125?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Jak zmieniać biegi w aprilii rs 125?

Postprzez Karnos123452 » 9/9/2011, 15:18

Witam

Dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem aprilii rs 125 , zawsze jeździłem srką i nie umiem wogóle zmieniać biegów ;/ Jak się mogę tego nauczyć wiadomo że pierwsze 500-600 km to będe jeździł tylko po drogach gdzie dziennie przejezdzaja 2 samochody , jednak mam kilka sytuacji w których nie wiem co robić z biegami , kiedy wcisnac sprzegło dlatego mam prośbe opisze mi co mam zrobić w niniejszych sytuacjach :

1. Jadę około 80 km/h jest zakręt na którym chce zwolnić do 40 i wejść ale po wejsciu znowu przyspiszyć , co robić ?
2. Jadę około 60 km/h ale chce zwolnić do 10 km/h (przejscie dla pieszych) a potem znowu jechać te 60 km/h
3. Jadę 90 km/h i chce się zatrzymać w wyznaczonym celu.
4. Jadę 80 km/h i nagle chce zahamować (ktoś mi wyjechał)
5. Chce ruszyć , przy jakich obrotach zmieniać biegi ?


Pozdrawiam , i z góry dzięki za odpowiedzi;]
Karnos123452
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/9/2011, 15:12


Postprzez fincher » 9/9/2011, 15:39

Ogólnie proces zmiany biegów jest Ci już znany ?
Chodzi mi tu o użycie sprzęgła, gazu z użyciem nogi.
Jeżeli tak to dobrze jeżeli nie to nie zaczynaj nauki na aprilce bo poprostu szkoda motorka.

1 Odpuszczasz gaz i normalnie pokonujesz zakręt. Po pokonaniu łuku odkręcasz manetkę aby się wyprostować i jedziesz dalej.
2 W trakcie hamowania robisz redukcje o 1 czy 2 biegi w dół ( zależnie na którym jedziesz) i po pokonaniu przeszkody (przejścia) normalnie odkręcasz manetkę i nabierasz prędkości odpowiednio idąc w górę z biegami.
3
Naciskasz na hamulec przedni (ale nie za mocno bo ci zablokuje koło i bum) i równocześnie wraz z utratą prędkości redukujesz biegi.
4 tak jak w pkt 3
5
Nie wiem jak w rs ale w tzr aby ruszyć żwawo potrzeba około 7k obrotów.
Wbijasz 1 bieg wkręcasz silnik na obroty i puszczając sprzęgło dodajesz gazu i jedziesz.

Każda redukcja odbywa się z międzygazem a czas każdej zmiany biegu ( w dół czy górę) nie może być dłuższy niż 1sek.
....
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Karnos123452 » 9/9/2011, 16:50

No własnie , pierwszy raz będe zaczynał z biegówką , jednak przecież nie będe wydawał około 2000 zł żeby kupić jakis motor żeby na nim zaczynać z biegami. Jeżdze dużo samochodem a to chyba jest podobnie wiec powinnem dać radę ;]

A jeszcze się zapytam jak się zatrzymam i wrzuce luz to mogę odpuścic sprzęgło na zapalonym czy mi zgasnie czy bedzie normalnie chodził ?
Karnos123452
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/9/2011, 15:12

Postprzez madcap » 9/9/2011, 16:51

w dziale technika jazdy jest cały temat o tym "problemie"
zamykam
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr