Zobacz wątek - siwo za moim gixxerem!!
NAS Analytics TAG

siwo za moim gixxerem!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

siwo za moim gixxerem!!

Postprzez pawelwydra-18 » 6/9/2011, 19:59

Witam. Jestem posiadaczem k-czwórki 600;) Dzieje się coś takiego, że gdy jadę na gumie dłużej jak kilometr robi się za mną siwo;/ Rozebrałem airboxa i okazało się, że mam tam olej....wnioskuje więc, że przy sporym pionie dostał się tam olej przez odmę i z tond ten siwy dym. Oleju dolałem 0,5 litry ponad maxymalny stan więc oczko było całe pełne w pozyzji prostej. I teraz pytanie....czy to przez to, że nalałem za dużo oleju tak dymi, czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny?? A ile wy lejecie oleju do swoich sprzętów?? Wydaje mi się, że pierścienie powinny być ok bo maszynka nic nie straciła na mocy oraz , ani na zimnym ani na ciepłym piecu nie dymi...
Z góry dzięki za odpowiedź;))
pawelwydra-18
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/12/2007, 21:12
Lokalizacja: Lublin


Postprzez PrimoGhost » 6/9/2011, 21:07

Umiesz nieźle latać na gumie a nie wiesz, że moto użytkowane w ten sposób wymaga przeróbki? Tzn wykonania przegrody w układzie smarowania? Bo inaczej KAŻDY sprzęt zajedziesz w krótkim czasie. Lata kilometr na gumie i dziwi się, że układ smarowania nie wyrabia... Sorry stary, ale tego nie łapię i myślę, że to prowokacja.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957


Postprzez sonycbr77 » 7/9/2011, 17:07

olej ponad stan :shock: pewnie simeringi juz ci wypierdz..... i kopci przez to czlowieku miedzy min a max jest ok do polowy oczka
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez pawelwydra-18 » 7/9/2011, 18:56

dobra...jeszcze raz. Moto kupiłem 2 miechy temu, a przesiadłem się ze skutera malagutti f15, więc nie miałem jeszcze do czynienia z moto w czterosuwie. No na gumie nawet mi nieźle idzie, ale naprawdę sporo jeździłem na rowerze no i po za tym zawsze się wścikałem w ten sposób na moich simsonach motorynkach i tym skuterze. I dla tego napisałem tutaj, żeby może ktoś mi podpowiedział jak przygotował swój moto, żeby go nie zajeździć!! Bo zwiększością jak rozmawiam walą tylko oleju ponad stan i tyle. Moto ani nie dymi na zimnym ani na ciepłym silniku tylko tak jak napisałem wali dymem jak zbyt długo pociągnę na gumie!! A może wystarczy przerobić odmę żeby zrobić tak jak by obieg???
pawelwydra-18
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/12/2007, 21:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez adamRS » 7/9/2011, 19:32

Niezłe jaja. Gdy się za coś zabierasz najpierw szukasz o tym konkretnych informacji, dopiero później się za to zabierasz a nie na odwrót bo później właśnie takie są skutki. Powinieneś mieć zamontowaną przynajmniej przegrodę w misce olejowej gdy chcesz walić takie długie gumy. Twój silnik pewnie już ładnie dostał w palnik. A dym może brać się z tego że przez filtr ciągnie olej do komory spalania. Poczytaj trochę o tym.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Meciek » 8/9/2011, 09:54

Co wy gadacie, jak nie łapiesz jakiegoś wielkiego pionu to nie trzeba nic przerabiać. Też zdarza mi się latać na gumie jakieś większe odległości i nigdy nie było problemu z silnikiem. Olej leje zawsze pod górną kreskę.


Dym był przez to ,że zalałeś za dużo oleju i się przelał. Mój znajomy tak miał i już rokminiałem ten temat. Nad przeróbkami pomyśl jak będziesz chciał się nauczyć zwalniać bo do tego potrzebny jest już naprawdę dobry pion.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Paweł_zx6r » 8/9/2011, 10:08

Czyli rozumiem że z roweru przesiadłeś się na skuter , ze skutera na 600 i latasz ponad kilometr na gumie . Wybacz ale dla mnie to jest prowokacja . Co do dymu , najprawdopodobniej jak już było wcześniej napisane , przegroda w misce powinna pomóc .


PS .

Gratuluje umiejętności i wrodzonego talentu do jazdy na gumie :)
zx6r 2004r - CBR F4i =)
Avatar użytkownika
Paweł_zx6r
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8/9/2011, 08:06
Lokalizacja: Łódź/Kraków

Postprzez RUTRA.RD » 8/9/2011, 10:51

w necie znajdziesz mnóstwo na temat przerobki kawy oczywiscie glownie na stronach anglojezycznych.

powiem jak mowi jeden pan ' jak bedziesz sprzedawał ten motor nie zapomnij poinformowac kupujacego jak go uszatkowałeś'
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez pawelwydra-18 » 9/9/2011, 21:20

Kurcze chłopaki no naprawdę nie robię sobie z was jaj. Udaje mi się jechać długie odcinki, ale wcześniej uczyłem sie na moim skuterze i też czasami udawało mi się pojechać kilkadziesiąt metrów na sprzęcie co miał zaledwie 5km. A na tym moto śmigam już od dwóch miesięcy i prawie co dzień ćwiczyłem. No właśnie rozmawiałem z chłopakami i każdy mi mówił żeby dolać oleju a będzie wszystko ok, no ale właśnie napisałem że mam problem z tym olejem bo przelewa mi się do airboxa, ale tu kurde zamiast mi coś doradzić większość mnie wyśmiała;/
pawelwydra-18
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28/12/2007, 21:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez PrimoGhost » 10/9/2011, 07:47

Ok kolego.. powiedzmy, że Ci wierzę. .. 4 sprawy
1. Nalewanie oleju ponad stan to NAPRAWDĘ poroniony pomysł.
2. Twoje moto powinno teraz jechać na sprawdzenie kompresji, moim zdaniem dodałeś silnikowi jakieś 50 tys km przebiegu w złych warunkach.
3. Zrób przegrodę w misce olejowej, wtedy sprzęt nie będzie dostawał tak po dupie. W sensie silnik, główka ramy, Rama, zawieszenie to już inna historia.
4. Poczytaj trochę o ewolucjach.

Przyznam, że Cie podziwiam, jeżeli mówisz prawdę.. Ja jeżdżę praktycznie torową wersją 636 a na gumę go nie postawię na tak długi czas. Fakt, faktem zbyt mocno szkoda mi motocykla, bo ciężko na niego ryłem, ale nawet jakbym zaczął ćwiczyć długą jazdę na gumie, myślę, że szybko zaliczyłbym plecy.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez hugo2003 » 10/9/2011, 19:54

PrimoGhost napisał(a): wersją Fakt, faktem zbyt mocno szkoda mi motocykla, bo ciężko na niego ryłem, ale nawet jakbym zaczął ćwiczyć długą jazdę na gumie, myślę, że szybko zaliczyłbym plecy.



I tu sie zgodze!!! Czasami zazdroszcze kolesiom na YT jak stawioaja kolo i robia z moto co im sie podoba ... niskie (ok 40cm) i krotkie (ok 20m) stawialem ale balem sie ze znow bede musial wydac wieksza kase na naprawe sprzetu a pozniej plucie sobie ze po co ja to robilem.... ale kto co woli powodzenia stary!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr