pierwszy motor dla "maluszka"
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
pierwszy motor dla "maluszka"
W związku z tym, że to mój pierwszy post n forum witam wszystkich serdecznie
Mam następujące pytanie (wiem, że ktoś może zarzucić bo już było, ale nie znalazłem w podobnych postach satysfakcjonującej odpowiedzi więc wybaczcie )
Wraz z żoną rozpoczęliśmy dziś kurs na prawko kat. A. O ile moje preferencje co do pierwszego moto do nauki, na najbliższy sezon są w miarę określone, tak mam problem z tym co kupić dla połowicy swej. Zatem prośba o radę.
Kobita malutka: 160 cm wzrostu, 50 kg wagi. Więc coś z niskim siodłem i w miarę lekkie.
Chciałaby szlifierkę (ale w życiu jej nie kupię) więc coś co wygląda z lekka jak szlifiera, ale nią nie jest.
Cena – to pierwszy motor. WiÄ™c pewnie nie raz bÄ™dzie przewrócony i takie tam inne, wiÄ™c chciaÅ‚bym coÅ› w zakresie 5 – 10 tysiÄ™cy
Czekam na wasze rady
Mam następujące pytanie (wiem, że ktoś może zarzucić bo już było, ale nie znalazłem w podobnych postach satysfakcjonującej odpowiedzi więc wybaczcie )
Wraz z żoną rozpoczęliśmy dziś kurs na prawko kat. A. O ile moje preferencje co do pierwszego moto do nauki, na najbliższy sezon są w miarę określone, tak mam problem z tym co kupić dla połowicy swej. Zatem prośba o radę.
Kobita malutka: 160 cm wzrostu, 50 kg wagi. Więc coś z niskim siodłem i w miarę lekkie.
Chciałaby szlifierkę (ale w życiu jej nie kupię) więc coś co wygląda z lekka jak szlifiera, ale nią nie jest.
Cena – to pierwszy motor. WiÄ™c pewnie nie raz bÄ™dzie przewrócony i takie tam inne, wiÄ™c chciaÅ‚bym coÅ› w zakresie 5 – 10 tysiÄ™cy
Czekam na wasze rady
- Arghor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
- Lokalizacja: łódzkie
Wszystkie motocykle o wyglądzie tzw. szlifierki, nawet te o pojemności 125ccm mają wysoko siodło więc będzie raczej kiepsko. Przy tym wzroście bardzo ciężko będzie Ci doradzić, szukaj czegoś jak najniższego a potem posadź ją na tym. Poniżej masz przydatne tematy.
http://motodriver.eu/kupuje-motocykl-f9 ... 11854.html
http://www.motofanipodkarpacie.pun.pl/v ... ?pid=38306
http://motodriver.eu/kupuje-motocykl-f9 ... 11854.html
http://www.motofanipodkarpacie.pun.pl/v ... ?pid=38306
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.
Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.
Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.
Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria
Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.
Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.
Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.
Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria
Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Witam
Na tej stronie możesz wirtualnie sprawdzić jak będzie pasował motocykl http://cycle-ergo.com/
Wystarczy zmienić opcje na metryczne wymiary.
Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup na początek do poj. silnika 500ccm.
Jeśli chce coś na wygląd plastika to może gsf500??
Na tej stronie możesz wirtualnie sprawdzić jak będzie pasował motocykl http://cycle-ergo.com/
Wystarczy zmienić opcje na metryczne wymiary.
Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup na początek do poj. silnika 500ccm.
Jeśli chce coś na wygląd plastika to może gsf500??
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
Adam wszyscy tutaj po toze jezdza ... Obnizac mozna o te 3-4 cm bardziej balbym sie o dziury na drogach.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
adam_tomasz napisał(a):motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.
Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.
Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.
Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria
Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.
Czy aby na pewno nie przesadzasz?
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
motoluka napisał(a):adam_tomasz napisał(a):motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.
Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.
Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.
Zasady sÄ… proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria
Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.
Czy aby na pewno nie przesadzasz?
Moim zdaniem Adam ma rację. Taki motocykl - obniżony - jeździ zupełnie inaczej, gorzej. Nie po to inżynierowie siedzą w tunelach aerodynamicznych, żeby zmieniać geometrię bo się nie dosięga do ziemi. I żeby nie było powtórki - nie mówię o motocyklach na tor.
Ale głupotą jest upieranie się na za wysokie moto, obniżanie go jak np użytkowniczka manka z twojego linku, która mimo obniżania ledwo palcami do ziemi sięga i stojąc na światłach prawie zwisa z motocykla.
Ostatnio edytowano 31/8/2011, 11:27 przez mlodapn, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
tylko Lech Poznań
-
mlodapn - Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
- Lokalizacja: Poznań
Także nie popieram "manka" ale są inne rozwiązania jak chociażby akcesoryjne kanapy na których można zyskać parę cm. Minimalne obniżenie motocykla, łącznie z kanapą do 5cm jest według mnie bezpiecznie.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
W sv k3 kanapa jest wysoko.
Małe ludziki w k4 wpadły na pomysł aby zmienić rame pomocniczą na niżej osadzoną co wpłyneło na obniżenie kanapy (chyba dokładnie o 5mm)
W niektórych sprzętach kanapa jest regulowana.
Jednak jak czytałem dostepne jest to w dosyć wysokich motocyklach,co mimo obniżenia kanapy i tak będzie wysoko.
A propo zmiany wysokości na zawiasach. Osobiście nigdy bym tego nierobił jakimiś zestawami np. z allegro, ze wzg. na swoje bezpieczeństwo.
Małe ludziki w k4 wpadły na pomysł aby zmienić rame pomocniczą na niżej osadzoną co wpłyneło na obniżenie kanapy (chyba dokładnie o 5mm)
W niektórych sprzętach kanapa jest regulowana.
Jednak jak czytałem dostepne jest to w dosyć wysokich motocyklach,co mimo obniżenia kanapy i tak będzie wysoko.
A propo zmiany wysokości na zawiasach. Osobiście nigdy bym tego nierobił jakimiś zestawami np. z allegro, ze wzg. na swoje bezpieczeństwo.
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
motoluka nie wiedziałem że jesteś specem od geometrii i aerodynamiki motocyklowej, skąd wziąłeś te 5 cm ??
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.
ps. bandit 400 albo coÅ› co ma bardzo nisko siedzenie.
może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.
ps. bandit 400 albo coÅ› co ma bardzo nisko siedzenie.
może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
adam_tomasz napisał(a):motoluka nie wiedziałem że jesteś specem od geometrii i aerodynamiki motocyklowej, skąd wziąłeś te 5 cm ??
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.
ps. bandit 400 albo coÅ› co ma bardzo nisko siedzenie.
może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.
Dużo rzeczy Pan o mnie jeszcze nie wiesz Pytałem o to kiedyś w salonie Yamahy dot. Kilofazera, nie dam sobie ręki uciąć ale posiłkuję się opinią autoryzowanego punktu.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
wybacz ale autoryzowane punkty nie są żadnym wyznacznikiem. Poza tym większość jak nie wszyscy mechanicy w Polsce są samoukami w jakiś sposób i mogą nie wiedzieć pewnych rzeczy. Ja mam za to same złe opinie co do serwisów a jak na razie a byłem już w kilku.
Jakby Japończycy chcieli zrobić dany motocykl niższy to pewnie by zrobili - a co najmniej dali by taką możliwość. Tyle w temacie.
Jakby Japończycy chcieli zrobić dany motocykl niższy to pewnie by zrobili - a co najmniej dali by taką możliwość. Tyle w temacie.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
No w tym przypadku faktycznie, przekonałeś mnie, masz racje. Chodź zachowanie zdrowego rozsądku w modyfikacjach może (nie musi ale może) wyjść na dobre.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
motoluka i adam
dalszą wymianę pogladów w sprawie zmiany geometrii zawieszania proponuję abyście sobie uskuteczniali na priv
jeszcze raz zobaczę takie jazdy z waszej strony i przydzielę po zółtej kartce (czerwonym pasku)
dalszą wymianę pogladów w sprawie zmiany geometrii zawieszania proponuję abyście sobie uskuteczniali na priv
jeszcze raz zobaczę takie jazdy z waszej strony i przydzielę po zółtej kartce (czerwonym pasku)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Ja mam 162 cm wzrostu i na małej ninjy siedzi mi się doskonale. Możesz kupić używkę lub poprzedni model. Przymierzałem się też do GS 500 jest super, wersja z owiewkami powinna wywołać pozytywne wrażenie.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Witajcie
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
JeÅ›li chodzi o przerabianie czegokolwiek, to nie zdecydujÄ™ siÄ™ na to. Po pierwsze nie znam siÄ™ za cholerÄ™. A nawet jak bym daÅ‚ motor do „dobrego” speca to nie miaÅ‚bym zaufania, czy aby na pewno wszystko jest ok.
Poza tym to pierwszy motor, wiÄ™c jakiekolwiek wpÅ‚ywanie na parametry jezdne może mieć poważne konsekwencje. Niech po takiej przeróbie tylko „trochÄ™” gorzej siÄ™ prowadzi… Dla maÅ‚ej nowicjuszki może to być „trochÄ™” za dużo.
Zatem zostajÄ… modele "gotowe".
Po wielu dyskusjach (kto ma kobitę wie, że logiczne argumenty to ostatnia sprawa do rozpatrzenia ) padło, na ten moment, na kawasaki Ninja 250R. Uparło się dziewuszysko, że ma być ten i żaden inny W środę jedziemy przymierzyć się do siodła. Zobaczymy jak wyjdzie
Co sÄ…dzicie o tym moto?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
JeÅ›li chodzi o przerabianie czegokolwiek, to nie zdecydujÄ™ siÄ™ na to. Po pierwsze nie znam siÄ™ za cholerÄ™. A nawet jak bym daÅ‚ motor do „dobrego” speca to nie miaÅ‚bym zaufania, czy aby na pewno wszystko jest ok.
Poza tym to pierwszy motor, wiÄ™c jakiekolwiek wpÅ‚ywanie na parametry jezdne może mieć poważne konsekwencje. Niech po takiej przeróbie tylko „trochÄ™” gorzej siÄ™ prowadzi… Dla maÅ‚ej nowicjuszki może to być „trochÄ™” za dużo.
Zatem zostajÄ… modele "gotowe".
Po wielu dyskusjach (kto ma kobitę wie, że logiczne argumenty to ostatnia sprawa do rozpatrzenia ) padło, na ten moment, na kawasaki Ninja 250R. Uparło się dziewuszysko, że ma być ten i żaden inny W środę jedziemy przymierzyć się do siodła. Zobaczymy jak wyjdzie
Co sÄ…dzicie o tym moto?
- Arghor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
- Lokalizacja: łódzkie
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości