Zobacz wÄ…tek - Niezawodny offroad'owiec
NAS Analytics TAG

Niezawodny offroad'owiec

Enduro, Cross
_________

Niezawodny offroad'owiec

Postprzez Swr » 15/8/2011, 13:31

- Przygodę z offroadem zacząłem 4 lata temu na peugeocie xps 50, następnie dt 125.

- Wiek 19 lat, waga 80, wzrost 185

- Rozglądam się za motocyklem enduro/ cross (od 250cc i wyżej), do weekendowych wypadów ze znajomymi w teren (w okolicy mam mnóstwo "naturalnych hopek", szutrowych dróg, lasów i różnego rodzaju innych udogodnień, nie brakuje także ciężkiego terenu) i sporadycznych wyjazdów na tor.

- Myślę że w sezonie wyjeżdżę maksymalnie 1000-1200 km

- Na motocykl chcę przeznaczyć do 28000 zł

- Jeżeli chodzi o budżet jaki mogę przeznaczyć na niego w sezonie, 2-3tys zł, lubię pogrzebać przy sprzęcie ale zależy mi na "pancernym" motocyklu, jak najbardziej niezawodnym.

- KTM 525, 530; husaberg fe 390(tutaj ciężko byłoby znaleźć coś w tej cenie ale myślę że jest to realne)



p.s
Prośba do tych bardziej doświadczonych riderów, jak myślicie, w tym wypadku lepszy byłby 2T czy 4T? Z tego co wiem 2t jest bardziej niezawodne i tańsze w obsłudze niż 4T. Pozdrawiam.
Swr
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15/8/2011, 10:02


Postprzez henio12323 » 15/8/2011, 18:47

i 2T i 4T jest bardzo niezawodne o ile sie dba, jak zdrowe moto to nigdy nie zawiedzie :D sumka ładna. wiec polecam jako że jestem uzytkownikiem KTMa. EXC 525 lub 530. za tyle kasy spoko kupisz 530stke. moto pancerne. ja mam 525 robimy trasy po 200 km w terenie jednego dnia ( calutki dzien jazdy, przez bagna, lasy pola, itp itd) i moto nawet tego nie odczuwa. mysle że jak chcesz mniej grzebać to 4T bedzie chyba lepsze. 2T męczy sie na traskach, chyba że np EXC 250 w 2T.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Swr » 15/8/2011, 21:16

Sumę za jaką chcę kupić motor podałem maksymalną, rozrzutny nie jestem wiec jakby się trafił dobry okaz w niższej cenie byłbym zadowolony, resztę kasy mógłbym spożytkować na lepsze ciuchy. Obiło mi się o uszy że z 525 to dobrym wypustem był rocznik 2007, mógłbyś mi coś na ten temat powiedzieć?
Swr
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15/8/2011, 10:02

Postprzez mariusz2108 » 15/8/2011, 21:27

Ja mam do sprzedania YZ250 2T z 2006r. w bardzo dobrym stanie. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na priv.
mariusz2108
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 13/8/2011, 08:49

Postprzez henio12323 » 15/8/2011, 22:01

nie tyle dobrym co niby najlepszym. ale ja mam 2005 rocznik i róznice względem 2007 sa w zasadzie kosmetyczne. ot np w pompie wody masz dziurki dodatkowe, gdzie nie byłoi problemem jak ich nie było od 00 roku do 2005/6 :P piasty poprawili juz w 2004 roku, ogólnie dokładnych róznic nie znam. ale na 100% to tylko kosmetyka. silnik, częsci wszystko to samo. róznia sie detalami. częsci są wymienne z rocznika 2004 z rocznikiem 2007 ;P oo jeszcze róznica taka że okelina inna weszła xd. opinia jest taka bo potem pierwsze 530 podobno były troche nieudane i z roku na rok również wproawdzano zmiany ale tu nieco mniej kosmetyczne, wprowadzali nieco wieksze zmiany. ale znów nie takie duze jak np przejscie modelu 520 na 525.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Swr » 26/8/2011, 13:43

A KTM 450 EXC 2010 nadaje się do turystyki? I jak wypada porównanie do 525, 530? Jest tak samo bezawaryjny? Jak te motocykle w porównaniu do siebie oddają moc?
Swr
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15/8/2011, 10:02

Postprzez henio12323 » 26/8/2011, 19:08

450,520 525 nie nadaje sie do turystyki, chyba ze 100% terenowej ;P sam jak smigam co week to ganiamy od 7-8 rano aż do zmierzchu ;D i spoko sie nadaje, ale na asfalt lipa.
530 to lepsza wersja 525 i 525. ale pierwsze wersje 530 były nie do konca dopracowane, co nie znaczy że to padła i trupy.
450 i 525 oddaja moc w zasadzie podobnie, 525 ma troszke lepszy dół, i agresywniejszy z góry jest. ale w zasadzie w terenie jak kumpel miał duzo lepszą oponke to był szybszy na 450 :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Swr » 27/8/2011, 01:17

Może źle to nazwałem. Pisząc turystyka miałem na myśli sprzęt terenowy, ponieważ mój styl jazdy w terenie często przypomina jazdę na turystyku, co nie znaczy że nie lubię poszaleć. 450 chyba jest bardziej popularnym modelem przez co na rynku może być więcej części zamiennych. Nie na szybkości mi zależy, lecz bardziej na frajdzie z jazdy, domyślam się że trudno Ci będzie powiedzieć czy większą frajdę daje 525 czy 450 bo to zależy od osobistych upodobań. Zastanawiam się jak jest z trwałością silnika, bo w końcu na tym mi zależy.
Swr
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15/8/2011, 10:02

Postprzez henio12323 » 27/8/2011, 20:15

tak ale 525 ma wiekszosc częsci z 450 :P jedynie korba tłok głowica wieksze. ale wiekszosc rzeczy z silnika ta sama, rama 100% :P nie no 525 a 450 to jest w zasadzie to samo. 525 ciezszy ale troszke mocniejszy. róznice są bardzo małe. 525 jest bardziej trwały to wiem na 100% :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mikozniak » 28/8/2011, 19:02

http://otomoto.pl/ktm-inny-ktm-exc-530-M2738580.html ja bym kupił coś takiego i wsadzić do niego Akrapovica. I rezte kasy na pożadne ciuchy wydać jakies buty Tcx pro 2, ten nowy buzzer Leat Brace z łączeniami do stabilizatora karku. Jakieś asterisky sobie kupić. Z taką kaśa masz tyle pocji , że tylko szukać okazji i kupować Pozdro
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez barek253 » 28/8/2011, 19:40

jak wolisz turystycznie jezdzic to tez raczej bym polecil 4t
ktm 530 lub 525 nie ma sensu pchac calej kasy na to np ok 20tys.na motor plus reszta na ubrania akcesoria itp
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez zbyho222 » 28/8/2011, 20:04

Mikozniak Akrapovic Prawdo Podobnie nic nie zmieni...... Jeżeli komuś zależy na na pięknym brzmieniu to bedzie zajebisty, a tak szkoda ładowac kasy.... Ja osobiscie bym np. kase wolał wyładować w sportowe szprzęgło SFB

Chyba ze Jak zmieniać tłumnik to naprzykład na DEEPA S7 z power Bombą
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 28/8/2011, 20:45

akrap daje w ktmie troche ;) i jest sporo lzejszy. sprzegło spoko, ale seria i tak spoko daje rade :D przy wiekszym tuningu mozna sie połasic :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lapfactor » 28/8/2011, 20:53

Czemu wszyscy się napalacie na te KTM? Jak wszyscy będziemy jeździć ktm to się zrobi nudne trochę a co z np BMW Beta Hsabergami Husqvarnami?może TM albo coś innego tak wiem że ktm to świetna marka ale ludzie trochę szerszego spojrzenia na świat ja jakbym miał 28tyś to patrzyłbym na wiele marek a nie na jedną i na pewno nie wybrałbym ktm bo wszyscy tym jeżdżą jak byłem ostatnio na torze przyjechała ekipa 9z10 na ktm jeden na husce jakoś nie specjalnie odstawał sprzętowo ludzie różnorodność!!Ja radziłbym ci BMW nie jeździłem ale widziałem oglądałem jedną używkę na giełdzie motocyklowej czytałem o tym motorku i na pewno się wyróżnia ciekawymi rozwiązaniami a co więcej dobry egzemplarz kupisz za 19-25tyś jak nowy bo to mniej popularne moto w Polsce bo my wolimy reklamowane na chama KTM'y tak naprawdę większość nieświadomie poleca je tylko przez markę i jej reklamy wiecie że huski bmw husabergi (4t) są równie dobre co ktm ale polecicie ktm bo mają lepszą reklamę!mój wujek od dwóch lat ostro śmiga huską z 2008 te450 katuje topi i nic mu przez dwa lata się nie popsuło ktm z ekipy też radzą sobie równie dobrze więc z takim budżetem to już tylko twoja decyzja bo dla amatora te motory nie różnią się od siebie specjalnie oczywiście że w każdy z tych motorów trzeba się wczuć każdy prowadzi się inaczej każdy zachowuje się inaczej ale żaden nie prowadzi się źle i żaden nie jedzie źle :) to taka moja skromna opinia ludzie zróbmy coś by ten świat nie był jednakowy rutynowy i szary bądź też pomarańczowy :D
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 28/8/2011, 22:29

nie no jasne. ja to 100% potwierdzam. sam chetnie kupił bym jakas huske czy TMke. tylko kurde jak mam na kazde częsci czekac i szukac po necie to ja dziękuje ;/ wybrałem ktma bo mam 1 km do serwisu gdzie 99% częsci mam od reki. po 2 ktm ma taka zalete że 80% częsci pasuje od 125 ccm do 525 ccm. wiec częsci jest ogromna ilość, a jak jest duzo to i ceny są przyzwoite jak za uzywki. jak miałem honde CR niby tez chyba najpopularniejszy wyczyn a mimo to do ktma mam wiekszy dostep do części. kumpel forumowy mial huske WR 125. z pierdołami jak uszczelki pod cylinder miał problem. ja ide do serwisu i kupuje od ręki. nie ma duzo serwisów husek - ale masz 2 duzych importerów mleczek i zych. jeden nie miał uszczelki pod cylek. a drugi owszem miał, ale przysłał po 2 tygodniach... moto słuzy do jeżdżenia a nie czekania na częsci. zrobiła mu sie awaria i chłopak chciał jeździc :P dla tego wszystkie te sprzety są ok - ale jednak serwis ;/
2 sprawa kazdy mechanik robił ktma czy honde czy yamahe. podjedziesz z jakims nietypem i moze miec problem z poprawnym serwisem.

co do samego lepsze gorsze - husaberg jest lepszy od KTMa bo to pole testowe ktma. najlepsze rozwiÄ…zania sÄ… potem wsadzane do KTM. a husaberg zawsze jest o krok do przodu. huska nowa to samo - swietne moto.
i zgodze sie tez w 100% że dla amatora czy huska czy ktm to i tak potezne, doskonale prowadzące sie sprzęty.
huska i husab zaczeły robic bardzo dobre sprzęty od kilku lat, wiec nie kazdy jest do nich przekonany. ale na pewno jeszcze za kilka lat rynek wtórny bedzie na tyle duzy, a moto beda tak zrobione że nie bedzie duzych zmian miedzy rocznikami. i wtedy na pewno wg mnie bedzie mozna je bardziej polecać. póki co ja wole kupic moto, które tanio i szybko moge serwisowac ( a że to wyczynówki to wiadomo wymagaja sporo ;/ )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lapfactor » 28/8/2011, 23:06

Może to będzie zuhwałe co powiem ale na mnie już nie działa argument znajdywania jakiś części do moto jak huska to nie argument wr 125 pod cylinder powiadasz i to najlepiej tyko pod cylineder i nie komplet na silnik czary mary
http://allegro.pl/uszczelki-top-end-husqvarna-cr-wr-125-89-94-i1792256097.html (otwórz link) do innych roczników też są (do wszystkich)
Fantic mnie zahartował na takie argumenty nie wierze tylko w części do motrona SfW montesa czy mondial i tego typu marek ale do huski BMW?do bmw serwisów chyba nie brakuje :)
I Przekonuje coś niesamowitego nowiuteńki 2010 z gwarancją za 25tyś?!
http://otomoto.pl/bmw-g-g450x-abs-g450-x-abs-M1692255.html (otwórz link)
Byłbym zapomniał BMW ma też zarąbi*tą przewage w tym że warzy tylko 100 kg a huska np te 450 115 :wink:
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zbyho222 » 29/8/2011, 05:09

Obaj Panowie Macie Rację....... Ale Tutaj Mamy Polską rzeczywistość..... Tak Jak Henio Napisał Dobrze rozreklamowany produkt w Polsce Ma średnio 87 % popytu :) Ale teraz moje skromne zdanie Dla mnie istnieją tylko 3 firmy Motocykli jakie bym wybrał na swoje Next moto..... Honda, Yamaha i własnie Ktm..... Wszystko inne odpada.... Tak szczerze latam po torach lasach czesto nawet po 300 km od domu ( żeby nie było normalnie podjeżdżam pod CPN I tankuje Full Crossem ) i nigdy nie widziałem kogos na BMW takim jak wspomniałes czy innym Enduro, nawet ścigaczy BMW jest mało

Przyznajmy szczerze człowiek Zawsze Wybierze to co jest Znane i Sprawdzone przez innych

Teraz jedno z ważniejszych rzeczy Mechanika......

65 % motocykli Pada pod względem złego uzytkowania !

Niektórzy pajace Oddają moto do serwisu bo sobie nawet oleju zmienic sami nie Umią a potem płaczą przy Rachunku czy Fakturze....

Ile można kasy zaoszczedzic robiąc coś samemu wymienic łożyska, kupić cały zestaw Regenaracyjny zawieszania wyczyścic gaznik czy nawet pokusić się o ustawianie zaworów z serwisówką czy wspomniana wymiana oleju ;)


Dane Mam Z gazety Åšwiat Motocykli [/b]
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez mikozniak » 29/8/2011, 09:04

Wiesz, co przemyślałem to to na Twoim miejscu kupiłbym Honde crf 450x. Jest ich mało, ale są pozytywne opinie i cena jest ok. MOżesz poczkeać do przyszłego roku i model z 2011 bedzie po 28tys jak nie i niżej co o tym myślicie?? albo już bym jechał po ten. http://moto.allegro.pl/crf-450x-crf-450 ... 35020.html
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kazmir » 29/8/2011, 10:13

Kupowałem motor w mx life. Ludzie mają ogromny wybór motorów. Połowe mają wystawioną na allegro. Jak byłem tam 2 lata temu to mieli coś koło 7 yamah wr 450, sporo yz 125, a najwięcej ktmów. Motory kupują od zawodników,więc są trochę bardziej dojechane niż te od amatorów. Jak tam pojedziesz to na pewno coś wybierzesz. Przejechać się też można(mają tam z 1,5 km od nich tor crossowy).

Jakbyś u nich kupował i gość Ci powie,że wymieniał części w silniku to proś o paragon albo fakture na części. Mnie trochę zbajerował i niby tłok wymieniany a nie był i 1,5 sezonu na starym tłoku śmigałem. :lol:
Yamaha YZ 125 (niedługo do sprzedania).
Kazmir
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19/7/2010, 19:45
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez zbyho222 » 29/8/2011, 11:08

Mikozniak Motor niby Fajny niby Wszystko Okej...... Tylko Nie kupujcie Jakich kolwiek Crf-ek Na Wtrysku Paliwa.... Ten Wtrysk jest Wadą Fabryczną Bo podaje za dużo Paliwa.... Chodzi o model własnie na przełomie 2009/2010 roku... nie wiem jak jest z nowymi modelami..... Chyba sami wiecie co się dzieje z silnikiem ??? Są to pierwsze modele i nie są jakoś mega dopracowane.....
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê