Zobacz wątek - Swica zapłonowa z gwintem M14x1.25
NAS Analytics TAG

Swica zapłonowa z gwintem M14x1.25

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Swica zapłonowa z gwintem M14x1.25

Postprzez bobek358 » 23/4/2007, 07:39

Witam

Mam do Was małe pytanie.
Otóż w swoim moto mam świece o gwincie M12x1.25 (aktualnie jest to świeca: NGK DR8ES). Moje pytanie jest takie:

Czy jestem w stanie dobrać świece o tych samych właściwościach tylko na gwincie M14x1.25 ?? A jeżeli tak to jaka to może być świeca.

Będę wdzięczy za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23/4/2007, 10:25 przez bobek358, łącznie edytowano 1 raz
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel


Postprzez lmpk » 23/4/2007, 09:31

chcesz zamienic m14x1.25 na m14x1.25? czy o co biega...
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury


Postprzez eristof » 23/4/2007, 10:15

No właśnie bobek co ty wypisujesz za głupoty???
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!

Yamaha Fazer FZS 600
Avatar użytkownika
eristof
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 482
Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13

Postprzez bobek358 » 23/4/2007, 10:17

Dokładnie chodzi o to, że mam w motorze teraz świece z gwintem m12x1.25 ale mam na niej zepsuty gwint i początkowo myślałem o przegwintowaniu gwintownikiem m14x1.25 i dać sprężynkę Heil Coli (sprężynki do naprawiania gwintów) i wkręcać normalną świecę z gwintem m12x1.25. Ale nie podobają mi się te sprężynki przy opcji z głowicą (duże ciśnienie i możliwość utraty odpowiedniej kompresji skutecznie mnie do nich zniechęca).

Myślałem o tulejowaniu, ale aby to zrobić porządnie trzeba by ściągać głowicę, a tego mi się nie chce robić.
Chciałem też (to by było najlepsze rozwiązanie) zalać otwór po świecy aluminium (czy tam z czego jest ta głowica zrobiona), wywiercić dziurę i nagwintować m12x1.25 i wtedy było by jak orginał, ale do tego także trzeba zdjąć głowicę i oddawać do serwisu zajmującego się regeneracją głowic.

Dlatego chce przegwintować gwintownikiem większym od gwintu mojej aktualnej świecy (aktualnie jest jak już wspomniałem m12x1.25), i wkręcić tam świece o tych samych właściwościach cieplnych itp. ale z gwintem m14x1.25.

Mam nadzieję że już wszystko dobrze wyjaśniłem.

Dodano:
Sorka właśnie widzę ze źle napisałem w pierwszym poście, oczywiście chodziło mi o świece z gwintem m12x1.25. Jeszcze raz sorka.
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel

Postprzez bobek358 » 24/4/2007, 07:42

Witam
Już sobie poradziłem i dobrałem odpowiednią świecę, aktualnie mam DR8ES a nowa z tymi samymi właściwościami tylko że z gwintem m14 to BR8ES

Może się kiedyś przyda dlatego zamieszczam opis do świec ngk:

Pole 1: oznacza średnicę gwintu
A = 18mm
B = 14mm
C = 10mm
D = 12mm

Pole 2: Konstrukcja
C = wielkość śruby(klucza do przykręcania świecy) 16mm
K = to samo co C, tyle że oznacza dodatkowo wysunięty izolator
M = mini świeca
P = wysunięty izolator
R = świeca typu "Resistor"
SD = świece o iskrze powierzchniowej
U = świece o iskrze częściowo powierzchniowej
Z = świeca tłumiąca spalanie ukryte

Pole 3: Przedział temperaturowy
2 = "gorąca", aż do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.

Pole 4: Długość gwintu
E = 19mm
F = świeca bez gwintu (stożkowa)
H = 12.7mm
L = 11.2mm

Jeżeli to pole jest puste i świeca ma średnicę gwintu 18mm jego długość=12mm, a jeżeli świeca ma średnica 14mm to długość 9,5mm.

Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposób spalania
A, B = świece specjalne,
C = specjalna elektroda zewnętrzna,
G = świeca typu "racing"
GV = świeca "racing" z elektrodą typu V (elektroda zew. ma kształt języka węża)
H = połowa długości gwintu
K = dwie elektrody zewnętrzne
L = świeca o 2 razy niższej ciepłocie
LM = świeca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!
M = świeca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)
N = specjalna elektroda zewnętrzna
P = elektroda centralna platynowana
Q = 4 elektrody zewnętrzne
R = elektroda typu delta dla BMW
S = standartowa elektroda centralna 2.6mm
T = 3 elektrody zewnętrzne
V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka średnica)
VX = elektroda centralna platynowana (high performance)
W = elektroda wolframowa
X = szczelina typu "booster" tak jak GV
Y = wyżłobiony rowek w elektrodzie centralnej

Pole 6: Szerokość szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)
Może być: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê