Zobacz wątek - Odpowietrzanie hamulców ZX6r
NAS Analytics TAG

Odpowietrzanie hamulców ZX6r

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Odpowietrzanie hamulców ZX6r

Postprzez strong007 » 29/5/2011, 09:22

witam, wymieniłem klocki w Kawie zx6r z 2002r
zapieczone były tłoczki w zaciskach więc je przeczyściłem.
Tylny hamulec ok. natomiast nie mogę odpowietrzyć przedniego. klamka ciągle jest miękka. Proszę o porade co na to można poradzić
strong007
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8/1/2011, 13:11


Postprzez specialist » 29/5/2011, 10:16

hej. mam ten sam problem co ty. caly czas mam miekka klamke hamulca. mimo tego ze odpowietrzalem kilka razy. po ktoryms odpowietrzeniu bylo wszystko ok, jednak na drugi dzien to samo. nie mam juz pomyslow co dalej. byc moze cos z pompa?? moze ktos wie i pomoze. moja kawa jest z 2000 roku
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp


Postprzez RUTRA.RD » 29/5/2011, 11:28

- strzykawka 100ml wężyk gumowy i wstrzykujemy płyn od dołu do góry
lub
- odkręcić odpowietrzniki poczekać aż płyn samoczynnie przez nie zacznie się wylewac


odpowietrzcie tez pompę hamulcowa poprzez odkręcenie przewodów przy niej przy wciśniętej klamce. uważajcie żeby dokręcając nie ukręcić śrub!
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez nianio » 30/5/2011, 17:05

RUTRA.RD
Dobrze mówi z tą strzykawką. Miałem popdobny problem. Okazało się że odpowietrznik był kompletnie zapchany. Strzykawka pomogła.
ZXR 400 '91
nianio
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 31/5/2011, 09:27

jak już się rozbiera cały zacisk to i odpowietrznik się czyści... Panowie no.. a strzykawką można rozwalić uszczelnienia pompy hamulca.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 31/5/2011, 15:16

zanim sie klocki uloza to klamka moze tez byc troszke miekka.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 31/5/2011, 15:24

ogólnie to pompować trzeba długo by przód odpowietrzyć. Najpierw prawy zacisk, później lewy. Na każdy zacisk trzeba przetoczyć dobre 200ml płynu czasem. Dodatkowo podłozyć szmaty wokół pompy a dokładniej miejsca gdzie przykręca się przewód hamulcowy i cały czas naciskając na klamkę poluźnić śrubę trzymającą przewód/przewody tak by się lekko wysączyło. Tam też powietrze lubi się zebrać. Po tym szybko zakręcić i zrobić tak ponownie. Tylko lekko odkręcać by nie zapowietrzyć. Ogólnie nie jest to wszsytko trudno ale wymaga troche "deptania".

Do tego tak jak powiedział Seba - jak nigdzie już powietrze nie wylatuje a sam płyn zdrowo a to nowe klocki to muszą się dotrzec do tarczy. nawet do 500 km będą się docierać w zależności od twardości klocków i zuzycia tarczy. Przez ten czas unikaj ostrych hamowań i długiego przytrzymywania hamulca.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez strong007 » 1/6/2011, 12:16

Przemo_rene:
już odpowietrzyłem powietrze nie wylatuje.
tylny hamulec ok, widać po tarczy ,że sie dociera
ale przód miękka klamka i praktycznie zero hamowania. nawet na tarczy nie widac by klocki tarły
ZX6R
strong007
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8/1/2011, 13:11

Postprzez Przemo_rene » 1/6/2011, 13:10

no to nadal zapowietrzony. cudów nie ma
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez maatiaas » 1/6/2011, 22:56

strong na 10 % masz zapowietrzoną pompe hamulca:
1. Pompuj kilka razy hamulcem
2. przy wciśniętym hamulcu poluzuj śrube trzymającą przewody hamulcowe, po czym zakręć ją ponownie przy wcisniętym hamulcu
3. Powtarzaj tą czynnośc póki nei zacznie sączyć się płyn
4. Poźniej przejdź do zacisków na dole

MA DZIAŁAĆ NI MA HU**
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez zxer » 2/6/2011, 04:06

jezeli pompujesz i nadal jest gabka to moze gdzies lapie powietrze ...czyli hamulce sa nieszczelne. A strzykawka nie wsztrzykujemy plyn A sciagamy tak zeby powietrza nie bylo
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez strong007 » 3/6/2011, 10:21

maatiaas
próbowałem tak jak napisałeś i dalej to samo.
z pompy leci płyn. póżniej przy odpowietrzniku zacisków też płyn. powietrze się nie pokazuje. a klamka dalej miękka. nie wiem już co mam z tym robić;/
ZX6R
strong007
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8/1/2011, 13:11

Postprzez Przemo_rene » 3/6/2011, 10:24

miękka jak bardzo? Tak do połowy czy miękka w 100%? Bo mówiliśmy, że nowe klocki jak masz to się to musi dotrzeć i klama będzie miękka na start i hamowac będzie nawet na 25% jak tarcza już nie najnowsza.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez strong007 » 3/6/2011, 10:29

no tarcza najnowsza nie jest.. miękka jest troche więcej niż do połowy..
tylny hamulec widać ,że klocki się docierają bo coś tam już łapią i na tarczy widać już ślady klocków a na przodzie ZERO
ZX6R
strong007
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 8/1/2011, 13:11

Postprzez Przemo_rene » 3/6/2011, 12:11

500km sie beda docierały jezeli twarde (HH). jezeli miekkie to ok. 200km.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez adamRS » 11/8/2011, 21:35

Wracając do tematu hamulców, jeśli w motocyklu jest zalecany płyn hamulcowy DOT 4 to można zastosować DOT 5.1? Nie mylić z DOT 5. 5.1 jest to płyn syntetyczny, nie uszkodzi przewodów lub uszczelnień?
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez zxer » 12/8/2011, 14:32

adamRS napisał(a):Wracając do tematu hamulców, jeśli w motocyklu jest zalecany płyn hamulcowy DOT 4 to można zastosować DOT 5.1? Nie mylić z DOT 5. 5.1 jest to płyn syntetyczny, nie uszkodzi przewodów lub uszczelnień?


masz na opakowaniu napisane z jakia specyfikacja plyn jest kompatybilny
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości




na gr