Zobacz wątek - Dymi z rury wraz ze zwiększeniem obrotów.
NAS Analytics TAG

Dymi z rury wraz ze zwiększeniem obrotów.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dymi z rury wraz ze zwiększeniem obrotów.

Postprzez olsen » 22/4/2007, 17:47

Witam. Kupiłem GPZ 500, motor stał długo (podobno) i był używany sporadycznie na małych odcinkach z powodu konfiskaty prawka poprzedniego właściciela.(Włocha, bo motor był sprowadzony). Tu się zaczyna moje pytanie, skoro po kupnie i po około 200 km jazdy motor nic nie dymił, a teraz zaczął dymić(nagle) to co to może być. Pewnie ważne jest to, że ostatnio zalałem za duzo oleju przy wymianie, chyba duzo za dużo skoro wskaźnik był pełny i nie było widać tej bulki powietrza. Przejechałem się jakieś 20 km i zauważyłem dopiero na postoju że dymi z rury jak dodam gazu. Zlałem teraz troche oleju, tak do prawidłowego poziomu i niby dymi trochę mniej (sprawdzałem tylko przez chwilke na postoju). Mogły mi pójśc uszczelniacze zaworowe? Olej, gdy było go za dużo bardzo się spienił, ale jak motor postał jakieś 5 minut to był juz klarowny. Mogł się olej pienić podczas pracy sprzęgła? lub wału korbowego? Nie znam się na tym silniku bo mam go 3 tygodnie a przesiadłem się z MZ także nie śmiejcie się :roll:
olsen
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/4/2007, 19:47
Lokalizacja: Nisko


Postprzez olsen » 26/4/2007, 16:37

Może mi ktoś pomóc?? Wystarczy mi wskazówka co to może być. Czy uszczelniacze zaworowe czy coś innego. Myśłame że jest tu kilku speców co znają się np. na GPZ...
olsen
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/4/2007, 19:47
Lokalizacja: Nisko


Postprzez elco » 26/4/2007, 18:58

Ktory to jest rocznik ?? Czy silnik przypadkiem gdzeis nie cieknie ?? Przyczyn moze byc bardzo wiele. Ale najprowdopobniej silnik jest gdzies rozsczelniony i po prostu bierze olej. Przyczyna moga byc takze zuzyte tloki i pierscienie. Co do elementow, ktore wymieniles kazdy moze miec swoj wlasny wklad w takiej pracy silnika. Radze zglosic sie z tym do fachowca, chociazby po sama rade. Moze uda mu sie okreslic problem po samych ogledzinach motocykla czy pracy silnika.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez olsen » 26/4/2007, 19:26

Rocznik 87' z jedna tarczą z przodu jeszcze. Odnośnie tego dymienia, możliwe że poprostu winą było za duzo oleju, który przedostał się jakoś pod wpływem ciśnienia do komory spalania. Dzisiaj odpaliłem moto i nawet na ssaniu na nierozgrzanym silniku nie dymi. Robiłem dzisiaj alternator bo nie mam ładowania i myślałem, że sam sobie z tym poradze, ale okazało się że altek do wymiany. Z powodu odłamania kawałka magnesu uszkodzenia uległy cewki, są postrzepione i niektóre pokruszone. Jak wymienie altek to się okaże czy regulator jest dobry. Poprzedni właściciel jeździł bez ładowania i akumulator wyciągał codziennie :)))
olsen
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/4/2007, 19:47
Lokalizacja: Nisko

Postprzez Wombat » 26/4/2007, 22:59

1. zmierz ciśnienie sprezania... bedziesz miał natychmiastowa odpowiedz na conajmniej 3 pytania - no chyba ze jestes pewny ze juz nie dymi hehe i jest ok.
2. olej moze sie spienic na poczatku, zwłaszcza w zimie kiedy jest wilgoc bo to ona powoduje takie numery, ale widzialem takie numery i w lecie.... powinno sie uspokojic po dobrym wygrzaniu oleju w trasie...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê
cron