Dymi z rury wraz ze zwiększeniem obrotów.
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Dymi z rury wraz ze zwiększeniem obrotów.
Witam. Kupiłem GPZ 500, motor stał długo (podobno) i był używany sporadycznie na małych odcinkach z powodu konfiskaty prawka poprzedniego właściciela.(Włocha, bo motor był sprowadzony). Tu się zaczyna moje pytanie, skoro po kupnie i po około 200 km jazdy motor nic nie dymił, a teraz zaczął dymić(nagle) to co to może być. Pewnie ważne jest to, że ostatnio zalałem za duzo oleju przy wymianie, chyba duzo za dużo skoro wskaźnik był pełny i nie było widać tej bulki powietrza. Przejechałem się jakieś 20 km i zauważyłem dopiero na postoju że dymi z rury jak dodam gazu. Zlałem teraz troche oleju, tak do prawidłowego poziomu i niby dymi trochę mniej (sprawdzałem tylko przez chwilke na postoju). Mogły mi pójśc uszczelniacze zaworowe? Olej, gdy było go za dużo bardzo się spienił, ale jak motor postał jakieś 5 minut to był juz klarowny. Mogł się olej pienić podczas pracy sprzęgła? lub wału korbowego? Nie znam się na tym silniku bo mam go 3 tygodnie a przesiadłem się z MZ także nie śmiejcie się 

- olsen
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/4/2007, 19:47
- Lokalizacja: Nisko
Ktory to jest rocznik ?? Czy silnik przypadkiem gdzeis nie cieknie ?? Przyczyn moze byc bardzo wiele. Ale najprowdopobniej silnik jest gdzies rozsczelniony i po prostu bierze olej. Przyczyna moga byc takze zuzyte tloki i pierscienie. Co do elementow, ktore wymieniles kazdy moze miec swoj wlasny wklad w takiej pracy silnika. Radze zglosic sie z tym do fachowca, chociazby po sama rade. Moze uda mu sie okreslic problem po samych ogledzinach motocykla czy pracy silnika.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Rocznik 87' z jedna tarczą z przodu jeszcze. Odnośnie tego dymienia, możliwe że poprostu winą było za duzo oleju, który przedostał się jakoś pod wpływem ciśnienia do komory spalania. Dzisiaj odpaliłem moto i nawet na ssaniu na nierozgrzanym silniku nie dymi. Robiłem dzisiaj alternator bo nie mam ładowania i myślałem, że sam sobie z tym poradze, ale okazało się że altek do wymiany. Z powodu odłamania kawałka magnesu uszkodzenia uległy cewki, są postrzepione i niektóre pokruszone. Jak wymienie altek to się okaże czy regulator jest dobry. Poprzedni właściciel jeździł bez ładowania i akumulator wyciągał codziennie
))

- olsen
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/4/2007, 19:47
- Lokalizacja: Nisko
1. zmierz ciśnienie sprezania... bedziesz miał natychmiastowa odpowiedz na conajmniej 3 pytania - no chyba ze jestes pewny ze juz nie dymi hehe i jest ok.
2. olej moze sie spienic na poczatku, zwłaszcza w zimie kiedy jest wilgoc bo to ona powoduje takie numery, ale widzialem takie numery i w lecie.... powinno sie uspokojic po dobrym wygrzaniu oleju w trasie...
2. olej moze sie spienic na poczatku, zwłaszcza w zimie kiedy jest wilgoc bo to ona powoduje takie numery, ale widzialem takie numery i w lecie.... powinno sie uspokojic po dobrym wygrzaniu oleju w trasie...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości