Zobacz wÄ…tek - z choppera dalej
NAS Analytics TAG

z choppera dalej

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

z choppera dalej

Postprzez pankton » 19/4/2007, 16:11

Kupilem na ten sezon choppera (jeśli można to tak nazwać;p) Kingwaya 200cm, relatywnie niedrogi, ale tyle chociaż że nowy, chce go używać do celów bardziej rekreacyjnych niż osiągowo-adrenalinowo-popisowych, wiec narazie prędkość maksymalna 120km/h mi wystarczy, zwarzając na to że to mój pierwszy motocykl (choć za mną 4 sezony na simsonie!;p), co wiecej chce najpierw umiec opanowac spokojny sprzet i sukcesywnie inwestowac w coraz to lepszy. Jestem tu nowy, "zwiedzajac" forum i niektóre tematy zauwazylem ze choppery nie maja tu dobrej prasy (no ale nazwa strony przeciez skąś się wziela;p) wiec krytyke samego rodzaju motoru mozna sobie darowac, ale przechodzac do sedna, nie jezdzilem nigdy na scigaczu, i stad moje pytanie, czy sama technika jazdy bardzo różni się od tej chopperowej? Czy po przejechaniu kilku tysięcy na takim sprzęcie można myśleć o czymś mocniejszym, ale w wersji ścigaczopodobnej? Czy może chopper a ścigacz to zupelnie inna bajka a jedyne podobienstwa to bak kierownica i dwa kola?
straight, there is no other way
pankton
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/4/2007, 15:22


Re: z choppera dalej

Postprzez fv » 20/4/2007, 16:41

pankton napisał(a):Czy po przejechaniu kilku tysięcy na takim sprzęcie można myśleć o czymś mocniejszym, ale w wersji ścigaczopodobnej? Czy może chopper a ścigacz to zupelnie inna bajka a jedyne podobienstwa to bak kierownica i dwa kola?

Jeśli zestawić te dwie możliwości na osi, tak że pierwsza bardziej na lewo, to napisałbym tak:
|-------------------------------------------------------XXX-------------|

;-)

Twój chopperek jest słaby mocowo, hamuje nożnym hamulcem lepiej niż przednim, nie idzie na koło, a zajmowana pozycja jest zupełnie inna niż na ścigaczu. Raczej bym na gixxere nie wsiadał po 200ccm.
Z drugiej strony simson to to nie jest. Jedzie powyżej setki, trzeba umieć złożyć w zakręt i dodawać w nim gazu, trzeba mieć taktykę...
fv
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 13/4/2007, 21:26


Postprzez michael » 20/4/2007, 17:26

prawdę mówiąc polecałbym kupić "normalnego" choppera. coś przynajmniej ok 1000ccc. bo to co miałeś to raczej motorek po bułki do sklepu niż serio chopper. a to czy chcesz ścigacza to zależy od upodobań. na pewno ostrzej się rusza, ostrzej hamuje, można bardziej składać w zakręty. ale jak masz wszystko OK pod kopułą ( a zapewne tak jest) to nie zrobisz sobie krzywdy. nie traktuj chopperów jak wstępu do ścigaczy. to różne maszyny do różnych zastosowań. zależy czy wolisz powoli cieszyć się z jazdy czy pruć ile fabryka dała. jak nie możesz się zdecydować to pozostaje HD V-rod :-p
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez spazz » 20/4/2007, 17:39

albo yamaha MT01.. silnikz copera reszta z drogowego motora.. kiedys myslaem ze tez bede dazyl do czopera i sobi bede jezdzil i jezdzil... teraz juz wiem ze wole motocykle ktore hamuja przyyspieszaja i skrecaja. ale dla kazdego cos milego sie znajdzie w motocyklowym swiecie
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez elco » 20/4/2007, 20:45

chopperow i maszyn sportowych nie powinno zestawiac sie razem. Te motocykle sie calkiem od siebie roznia. Inne rozwiazania konstrukcyjne, inne przeznaczenie. Scigacze to maszyny dysponujace poteznym momentem obrotowym, duza moca i co za tym idzie duza predkoscia. Inaczej wyglada tutaj hamowanie, zawieszenie i wszystko inne. Wszzystkie zalety tych motocykli jednak czesto osiaga sie kosztem komfortu jazdy i zywotnoscia motocykli oraz zupelnie innym serwisowaniem. Jezeli chcialbys sie przesiasc z choppera prosto na scigacza to odradzam. Wybralbym raczej motocykle posredni. Czyli jakiegos turystyka z zacieciem sportowym. Inaczej poczujesz sie jakbys przesiadl sie z krowy na dzikiego byka :D
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez cichy » 21/4/2007, 11:46

Lovtza, a skąd u ciebie takie doświadczenia, jak zabieranie się za grubą niemrawą dziewuchę? :wink: :lol:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez mlody » 21/4/2007, 12:04

elcommendante napisał(a): ..Scigacze to maszyny dysponujace poteznym momentem obrotowym...... :D


Yyyy co jak co,ale momemnt obrotowy w motocyklach sportowych nie jest zbyt rewelacyjny.
Jest osiągany przy wysokich obrotach,zmuszajac kierowce do wysokiego kręcenia silnika.
Natomiast,choppery badz nakedy typu MT 01,maja sie czym pochwalic jesli chodzi o momemnt obrotowy-przyspieszaja calkiem przyjemnie od samego dołu.

Co nie zmienia faktu ze sporty sÄ… o niebo lepsze,przynajmniej dla mnie :wink:
Obrazek (otwórz link)
Jak każdy właściciel Kawasaki mam zawsze racje i jestem najmądrzejszy :PPP

zx6r '2006
Avatar użytkownika
mlody
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1350
Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
Lokalizacja: opo

Postprzez elco » 21/4/2007, 17:11

tu masz racje mlody, ale z tych momentow obrotowych uzyskuje sie niestety mala moc, w przciwienstwie do przecinakow.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê