sprej a olej do lancucha
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
henio12323 - o napęd to wal do sobka, wiesz którego. Ja u niego łańcych D.I.D kupiłem za 189zł a w sklepie na allegro najtańszy 268zł
Ja jeźdzę na x-ringowym. Ale do mojego moto wg serwisówki jest zalecany bezringowy hiper wzmocniony. Ale dla takiego leszcza jak ja wystarczy VX
super wzmocniony.
A tu obrazki co do oznaczeń:
a X-Ring to jest to samo uszczelnienie tyle że ma przekrój litery X
O-Ring dobry, X-Ring jeszcze lepszy.
Co do smaprowania istnieją też preparaty do "gotowania" łańcuchów zwykłych. Łańcuch taki umieszcza się w pojemniku ze specjalnym smarem i stawia na ogniu. Po kilku minutach wyciąga się go i wiesza do "wysuszenia". Tak zakonserwowany i przesmarowany łańcuch montuje do motocykla. Łańcuch myjemy naftą. Umycie łańcucha benzyną źle wpływa na gumowe o-ringi i spowoduje ich przedwczesne zużycie. Do smarowania łańcucha najlepiej używać oleju przekładniowego, nanosząc go na łańcuch pędzelkiem. Wbrew ogólnie przyjętym standardom jest to najwłaściwsza forma smarowania łańcucha. Możemy oczywiście używać preparatów w sprayu. Przy doborze sprayu zwrócić jednak trzeba uwagę do jakiego typu łańcucha jest przeznaczony.


A tu obrazki co do oznaczeń:

a X-Ring to jest to samo uszczelnienie tyle że ma przekrój litery X
O-Ring dobry, X-Ring jeszcze lepszy.

Co do smaprowania istnieją też preparaty do "gotowania" łańcuchów zwykłych. Łańcuch taki umieszcza się w pojemniku ze specjalnym smarem i stawia na ogniu. Po kilku minutach wyciąga się go i wiesza do "wysuszenia". Tak zakonserwowany i przesmarowany łańcuch montuje do motocykla. Łańcuch myjemy naftą. Umycie łańcucha benzyną źle wpływa na gumowe o-ringi i spowoduje ich przedwczesne zużycie. Do smarowania łańcucha najlepiej używać oleju przekładniowego, nanosząc go na łańcuch pędzelkiem. Wbrew ogólnie przyjętym standardom jest to najwłaściwsza forma smarowania łańcucha. Możemy oczywiście używać preparatów w sprayu. Przy doborze sprayu zwrócić jednak trzeba uwagę do jakiego typu łańcucha jest przeznaczony.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
co do łancucha wcale jakos kosmicznie mało nie dałes bo kumpel ten łancuch kupił za niecałe 180 zł z wysyłką
tez chyba z serwisu ktma w lublinie. tam maja najnizsze ceny w pl ;P co do róznic X ring a o ring. to oring źle wpływa na małe pojazdy. tzn ma spore opory podczas pracy. X ring uszczelnia tak samo ale dzieki mniejszej powierzchni tarcia nie męczy tak silnika
bo róznica jest odczuwalna w moto klasy 125 ccm w 2T i mniejszych. do jazdy ostrej moze i super wzmacniany bezoringowy moze byc
ale do jazdy turystycznej/amatorskiej. po prostu zeby na długo wszystko starczyło stosuje sie zębatki stalowe, a łancuchy oringowe.



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czyli w sumie każdy jeden trzeba dobrze umyć wodą pod ciśnieniem i przesmarować. A skąd będę wiedzieć że mam dobrze nasmarowany i wyczszczony i dlaczego nie castrola bo ja mam akurat spray castrola chain lube chyba. Ciągle dręczy mnie kwestia że napier ..dalałem ten mój bez oringowy łańcuch drucianką 

ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
tak kazdy. wtedy jest nasmarowany jak nei szelesci. ja stawiam moto na stojak, odpala, wbijam bieg i z 20 sekund psikam na łancuch. czytaj uwaznie - castron szybko sie wypłukiwał w kontakcie z wodą. to nie czysc go szczotkądruciana i juz... czysc zwykłą szczotką
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to jest taki MOTUL OFF ROAD CHAIN czy ten się nadaje do łańcucha bez o ringu ? bo nie widzę na allegro żeby w ogóle o tym pisali w aukcji.. No teraz Henio już wiem bo mi powiedzieliście tylko pytanie bo ja go tak z 5 x porządnie przejechałem tą drucianką czy on nie dostał w dupę ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
zalezy jak tarłeś jak mocno po oringach mogłes je troszke uszkodzic. na aukcji na pewno pisze czy do oringowego czy nie
ale spoko mozna taki stosowac do twojego łancucha

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no jasne. zwykły łancuch mozna psikac wszystkim. a oringowy x ringowy itp dla pewnosci lepiej psikac czyms do oringów. choc to nie znaczy że jak sie psiknie zwykłym to ci sie uszkodzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości