Problem KTM 525
			Posty: 15
			 • Strona 1 z 1
		
	
Problem KTM 525
Witam
Mam problem ze swoim KTM'em 525 w supermoto ktorego zakupilem 2 dni temu, a raczej nie problem tylko zagadke. Opisze całą sytuacje to może będzie prościej ją rozwikłać. Dzisiejszego pięknego deszczowego wieczoru postanowilem sie przejechac po mieście i dojezdzajac do skrzyzowania (jak to robie zazwyczaj) lewa noga redukuje bieg a prawą dohamowywuje aż tu nagle czuje ze tył mi zaczyna uciekać to wyprostowalem motocykl, odpuszczam hamulec ale zero poprawy... z uwagi na to ze caly czas padało i droga byla mokra to udalo mi sie zatrzymac na srodku skrzyzowania ze zgaszonym silnikiem. Próbuje odpalic - nic. Zsiadam z motocykla, próbuje go przepchać na chodnik, ale tylne koło zablokowane. Jak już mi sie udalo go przepchac z zablokowanym kołem to zaczęło sie główkowanie co jest grane... zacisk luźny więc jedynie lancuch mogl trzymac ale po nacisnieciu sprzęgła nie bylo poprawy... motocykl odpalal ale jak probowalem ruszyć to cos caly czas trzymało koło. Po przemieszaniu 10 razy biegami w góre i w dol nagle ni stad ni z owąd puściło... ma ktoś może jakiś pomysł co jest grane? Wczesniej jezdzilem cbr'ką i ktm to dla mnie calkiem inna bajka, ale dodam że poci sie troche zimering pod zębatką o ile jest coś takiego i moze to mieć jakiekolwiek powiązanie 
z góry dzięki za pomoc,
pozdro
				
			Mam problem ze swoim KTM'em 525 w supermoto ktorego zakupilem 2 dni temu, a raczej nie problem tylko zagadke. Opisze całą sytuacje to może będzie prościej ją rozwikłać. Dzisiejszego pięknego deszczowego wieczoru postanowilem sie przejechac po mieście i dojezdzajac do skrzyzowania (jak to robie zazwyczaj) lewa noga redukuje bieg a prawą dohamowywuje aż tu nagle czuje ze tył mi zaczyna uciekać to wyprostowalem motocykl, odpuszczam hamulec ale zero poprawy... z uwagi na to ze caly czas padało i droga byla mokra to udalo mi sie zatrzymac na srodku skrzyzowania ze zgaszonym silnikiem. Próbuje odpalic - nic. Zsiadam z motocykla, próbuje go przepchać na chodnik, ale tylne koło zablokowane. Jak już mi sie udalo go przepchac z zablokowanym kołem to zaczęło sie główkowanie co jest grane... zacisk luźny więc jedynie lancuch mogl trzymac ale po nacisnieciu sprzęgła nie bylo poprawy... motocykl odpalal ale jak probowalem ruszyć to cos caly czas trzymało koło. Po przemieszaniu 10 razy biegami w góre i w dol nagle ni stad ni z owąd puściło... ma ktoś może jakiś pomysł co jest grane? Wczesniej jezdzilem cbr'ką i ktm to dla mnie calkiem inna bajka, ale dodam że poci sie troche zimering pod zębatką o ile jest coś takiego i moze to mieć jakiekolwiek powiązanie
 
z góry dzięki za pomoc,
pozdro
- 
				 
 Luku
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
uuu ;/ a który rok 525 ? zarznięty widac troche. po 1 sprawdź naciag łancucha 99% ktoś smigał albo ty smigasz na zbyt mocno napietym. w ktmie ciezko sie napina łancuch bo wydaje sie luźny a jak sie siadzie na moto sie szybko napina. jak sie konczy slizg od dołu to za slizgiem jak dociagasz łancuch do wahacza powinno byc 1 cm luzu miedzy wahaczem a łancuchem. nie mniej nie wiecej ;D wtedy jest idealnie ustawiony. 
a co do problemu sprawdź luz na łozysku wałka zdawczego. byc moze masz luzy na skrzyni i jakoś ci sie zblokowało ;/ skrzynia tam mocarna jest, no ale jak ma luzy to w krótkim czasie moze strzelić. jak cieknie tamtedy olej to zapewne masz luz i simering sie rozbił i puszcza.
				a co do problemu sprawdź luz na łozysku wałka zdawczego. byc moze masz luzy na skrzyni i jakoś ci sie zblokowało ;/ skrzynia tam mocarna jest, no ale jak ma luzy to w krótkim czasie moze strzelić. jak cieknie tamtedy olej to zapewne masz luz i simering sie rozbił i puszcza.
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z tego co mnie powiadomiono to jest to 2004 na ramie z 2001 bo homologacji tamta nie miała. Sprawdze dzisiaj ten łańcuch, ale wątpie że to przez naciąg łańcucha. Sprawdze ten zimering bo ponoć był wymieniany przed moim zakupem, ale cieknie dalej... A efekt po zablokowaniu koła był taki jakby sie zacisk zablokował... koło ani drgnęło. Jak odpaliłem i próbowałem ruszyć to coś tam drgnęło ale caly czas hamowało.
				
			- 
				 
 Luku
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
masz błotnik i boczki w jednym ? czy oddzielnie ?  
 
aaa czyli jestes pewien że to nic w silniku ? sprawdź te luzy. bo to jest realne że po wymienia szybko znowu strzeliło. jak ma luzy to strzela. no łancuch jak wyrobił łozysko to teraz juz nie ma znaczenia silnik do rozpołowienia i łozysko do wyiany. sprawdż luzy ruszajac śrubą od zebatki zdawczej w góre i w dół.
 silnik do rozpołowienia i łozysko do wyiany. sprawdż luzy ruszajac śrubą od zebatki zdawczej w góre i w dół. 
a co do tylnego koła sprawdź luzy w kole, moze łozysko ci strzeliło i zablokowało ?
chociaż sam nie wiem co jest przyczyna bo najpierw piszesz że po zmianie biegów nagle cos odpusciło ;P a teraz piszesz że cos w kole
				 
 
aaa czyli jestes pewien że to nic w silniku ? sprawdź te luzy. bo to jest realne że po wymienia szybko znowu strzeliło. jak ma luzy to strzela. no łancuch jak wyrobił łozysko to teraz juz nie ma znaczenia
 silnik do rozpołowienia i łozysko do wyiany. sprawdż luzy ruszajac śrubą od zebatki zdawczej w góre i w dół.
 silnik do rozpołowienia i łozysko do wyiany. sprawdż luzy ruszajac śrubą od zebatki zdawczej w góre i w dół. 
a co do tylnego koła sprawdź luzy w kole, moze łozysko ci strzeliło i zablokowało ?
chociaż sam nie wiem co jest przyczyna bo najpierw piszesz że po zmianie biegów nagle cos odpusciło ;P a teraz piszesz że cos w kole

KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie pisze, ze w kole... pisze jaki był efekt zebys łatwiej mogl stwierdzić o co kaman... cos sie zblokowało prawdopodobnie na skrzyni ale efekt był taki jakby sie zacisk zblokował... blotnik mam oddzielnie
				
			- 
				 
 Luku
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
aa juz czaje  skoro oddzielnie to nie masz 525 tylko 520
 skoro oddzielnie to nie masz 525 tylko 520  
 
tarcze ? na pewno by nie powodowały blokowania silnika.
zrób jak mówiłem sprawdź luz na łozysku jest jest to silnik do remontu niestety, bo nie ma co jeździc na luzach na skrzyni bo jak sie posypie miło nie bedzie ;/ i mozesz tez wymienic olej ( dla pewnosci ) i przy okazji zobaczysz czy nie było jakis opiłków czy cos. bo równie dobrze mogła sie jakos jakaś srubka odkręcic i sie o cos zblokowac ;/
				 skoro oddzielnie to nie masz 525 tylko 520
 skoro oddzielnie to nie masz 525 tylko 520  
 
tarcze ? na pewno by nie powodowały blokowania silnika.
zrób jak mówiłem sprawdź luz na łozysku jest jest to silnik do remontu niestety, bo nie ma co jeździc na luzach na skrzyni bo jak sie posypie miło nie bedzie ;/ i mozesz tez wymienic olej ( dla pewnosci ) i przy okazji zobaczysz czy nie było jakis opiłków czy cos. bo równie dobrze mogła sie jakos jakaś srubka odkręcic i sie o cos zblokowac ;/
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A łożyska w tylnym kole? Może coś z piastą? A może po prostu wysprzęglik (pompa wysprzęglająca) jest na wykończeniu i ta kuleczka co działa pod ciśnieniem na taki pręt (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) co idzie w kosz sprzęgłowy nie wysprzęgla ci prawidłowo? Zobacz na zimnym silniku samym sprzęgłem czy słyszysz taki szczęk jak tak to wysprzęgla dobrze. A może dźwigania zmiany biegów ma wytarty frez i ci omyka? Może podałem trywialne przyczyny ale może warto je sprawdzić.
				KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
			Suzuki GSR 600 K7
- 
				 
 mentorsct
- Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
a o łożyskach na wale nikt nie pomyślał?? jak masz łożysko na wykonczeniu to po chwili potrafi zblokowac wał i majtając motorem przod tył na biegu jakos przestawiasz łozysko i mozesz odpalic, ale jak tak dalej bd robil mozesz zmarnowac tlok, łozyska, korbe, radził bym oddac to do serwisu, bo samo z siebie koło nie ma prawa się zblokowac
				Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
			- 
				 
 Bostorn
- Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ee bosti to nie 2T  tam jak siada łozysko na wale to czuc duzo wczesniej
 tam jak siada łozysko na wale to czuc duzo wczesniej  a jak ma sie zblokować to widać bo korbowód zwykle wyłazi bokiem
 a jak ma sie zblokować to widać bo korbowód zwykle wyłazi bokiem 
				 tam jak siada łozysko na wale to czuc duzo wczesniej
 tam jak siada łozysko na wale to czuc duzo wczesniej  a jak ma sie zblokować to widać bo korbowód zwykle wyłazi bokiem
 a jak ma sie zblokować to widać bo korbowód zwykle wyłazi bokiem 
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dobra panowie sory ze tak długo tu nie zaglądałem, ale prawdopodobnie znalazlem przyczyne... tak to jest nie sprawdzic dokladnie motocykla po kupnie... wczoraj patrze na tylna zębatke a tu czegos mi brakuje... wszystkie śruby są luźne (pozrywane gwinty) a jednej wogóle nie było, poza tym świezy ślad na wachaczu tak jakby śruba sie wykrecila, zblokowała o wachacz i pewnie wpadla gdzies miedzy wachacz a zębatke... tylko dlaczego koło odblokowało sie po przemieszaniu biegami? wole żeby śruba pozostała przyczyną... ale zrobie z zębatką i sprawdze oczywiście juz teraz wszystko dokładnie bo nie lubie jeździć na zagadce. Dzięki za pomoc i jak kolejny raz zauwaze podobny objaw to odświeże jeszcze temat.
				
			- 
				 
 Luku
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
 moze jak wbijałes biegi to szarpało łancuchem. wiec i kołem i od takiego szarpania sruba sie przestawiła i odblokowało
 moze jak wbijałes biegi to szarpało łancuchem. wiec i kołem i od takiego szarpania sruba sie przestawiła i odblokowało  dobrze że ci sie w jeździe nie zblokowała ;/ ale na wszelki wypadek wymien olej
 dobrze że ci sie w jeździe nie zblokowała ;/ ale na wszelki wypadek wymien olej  posprawdzaj wszystkie luzy
 posprawdzaj wszystkie luzy  bo pewnie wiesz że tam piasty wadliwe ( chyba że SM miało jakies inne piasty).
 bo pewnie wiesz że tam piasty wadliwe ( chyba że SM miało jakies inne piasty).KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to jest przerabiane SM ze zwyklego exc  koła są prawdopodobnie od cbr'ki f2... mało wiem o 520 i ogólnie o sprzętach offroad'owych także chętnie sie dowiem na co warto jeszcze w 520 uważać
 koła są prawdopodobnie od cbr'ki f2... mało wiem o 520 i ogólnie o sprzętach offroad'owych także chętnie sie dowiem na co warto jeszcze w 520 uważać  a koło zblokowało mi sie w jeździe przy zbijaniu biegów... i to jeszcze na mokrym asfalcie także poczułem sie jak na lodowisku...
 a koło zblokowało mi sie w jeździe przy zbijaniu biegów... i to jeszcze na mokrym asfalcie także poczułem sie jak na lodowisku...
				
			 koła są prawdopodobnie od cbr'ki f2... mało wiem o 520 i ogólnie o sprzętach offroad'owych także chętnie sie dowiem na co warto jeszcze w 520 uważać
 koła są prawdopodobnie od cbr'ki f2... mało wiem o 520 i ogólnie o sprzętach offroad'owych także chętnie sie dowiem na co warto jeszcze w 520 uważać  a koło zblokowało mi sie w jeździe przy zbijaniu biegów... i to jeszcze na mokrym asfalcie także poczułem sie jak na lodowisku...
 a koło zblokowało mi sie w jeździe przy zbijaniu biegów... i to jeszcze na mokrym asfalcie także poczułem sie jak na lodowisku...- 
				 
 Luku
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
- Lokalizacja: Kęty (małopolskie)
 standardowo od cbr wsadzaja bo sÄ… tanie w zakupie
 standardowo od cbr wsadzaja bo są tanie w zakupie  to i ja moze sie od ciebie czegoś dowiem. jakie masz ośki u siebie ? bo w cbr idzie ośka cienka ;/ a w ktm gruba. i trzeba robic zmiennego przekroju ośki i ludzie kombinuja ze w jedno mocowanie lag wsadzaja takie pierscienie które zaciskaja sie na ośce jak sie dokręca lage. jak ty masz rozwiązane te ośki ?
 to i ja moze sie od ciebie czegoś dowiem. jakie masz ośki u siebie ? bo w cbr idzie ośka cienka ;/ a w ktm gruba. i trzeba robic zmiennego przekroju ośki i ludzie kombinuja ze w jedno mocowanie lag wsadzaja takie pierscienie które zaciskaja sie na ośce jak sie dokręca lage. jak ty masz rozwiązane te ośki ? 
co do pilnowania bolÄ…czka ktma to pekajace piasty no ale ciebie to nei dotyczy
 sruba górnego slizgu zrywa gwint i trzeba na patentach cos robic. stopka boczna jest masakrycznie nie wytrzymała i droga wiec trzeba uwazac na nią, choc masz SM i nizej siedzi to łatwiej jej jest
 sruba górnego slizgu zrywa gwint i trzeba na patentach cos robic. stopka boczna jest masakrycznie nie wytrzymała i droga wiec trzeba uwazac na nią, choc masz SM i nizej siedzi to łatwiej jej jest  , trzeba srubki w silniku zwłaszcza w głowicy wklejac na klej, bo np srubka od trzymania dekompresatora jak sie odkręci to moze rozwalić silnik ;/ to takie bolączki niby wady
, trzeba srubki w silniku zwłaszcza w głowicy wklejac na klej, bo np srubka od trzymania dekompresatora jak sie odkręci to moze rozwalić silnik ;/ to takie bolączki niby wady  ale jak sie wie o co chodzi mozna smiało z tym życ i jest dobrze
 ale jak sie wie o co chodzi mozna smiało z tym życ i jest dobrze  mi póki co doskwiera tylko problem latającego ślizgu bo gwint poszedł xd wbrew pozorom te silniki sa mega wytrzymałe
 mi póki co doskwiera tylko problem latającego ślizgu bo gwint poszedł xd wbrew pozorom te silniki sa mega wytrzymałeKTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
			Posty: 15
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości

