Wipałery, szmery, bajery...
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wipałery, szmery, bajery...
Witam wszystkich. Posiadam chiński skuter Inca Street 50 2T. Kończy mi się silnik. Dlaczego? Kiedyś nalałem benzyny V-Power 95 ze Shell-a. Po zimie zastosowałem shell-owski dodatek do paliwa. Po nim skuter odmulił się (chodziło mi o poprawienie kondycji po zimie) ale po 100 km spadł v-max ale za to wzrosło spalanie - z 3,7 do 4,5 litra na setkę. Regulowałem, cudowałem, wymyślałem ale nic nie dało. Ostatnio wlałem Mixol, bo pomyślałem sobie - co mi szkodzi? I tak jest na wykończeniu (5300 km na szafie...). Na Mixolu poprawiły się przyspieszenie i praca silnika - już się tak nie dusi (jesienią zanim się rozgrzał to nie dało się jechać). Ostatnio pomimo lania mixolu coś gorzej chodzi i myślę o remoncie silnika. Mam tylko obawy co do docierania - jestem listonoszem i robię odcinki od 700 metrów do 3 kilometrów, odstawiam, stygnie, znowu ruszam... W takim cyklu może wykończę i nowy cylinder...
Więc... Co mi radzicie?
1. Robić remont? Komplet - tłok, cylinder itd. będę miał za 200 zł, a wymienię sam pod okiem kumpla.
2. Jak docierać? 300 km na Mixolu, a potem na oleju docelowym? Czy od razu lać coś lepszego (syntetyk lub półsyntetyk ze Shell-a)?
3. Mixol nie rozwali mi silnika lub wydechu?
4. Czy może zmienić same pierścienie?
Więc... Co mi radzicie?
1. Robić remont? Komplet - tłok, cylinder itd. będę miał za 200 zł, a wymienię sam pod okiem kumpla.
2. Jak docierać? 300 km na Mixolu, a potem na oleju docelowym? Czy od razu lać coś lepszego (syntetyk lub półsyntetyk ze Shell-a)?
3. Mixol nie rozwali mi silnika lub wydechu?
4. Czy może zmienić same pierścienie?
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Swiecę sprawdziłem i wyczyściłem, filtr powietrza był czyszczony, gaźnik czyściłem i regulowałem, dozownik to chyba nierozbieralny. Najgorzej ruszyć pod górę, bo wtedy jest takie wrbrrr... Jakby zdychał i nie miał siły ruszyć. Albo jak z kumplem jechałem - max obciążenie i charczał dosłownie. Tego, ze silnik się kończy to jestem pewien.
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
To się stało nagle - po zastosowaniu środka czyszczącego silnik. Rozwaliłem go i chcę teraz naprawić. Blokada jest tylko na module - ale nie zdejmuję, bo z odblokowanym i tak nie pójdzie więcej - co najwyżej z Giewontu;-)
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
a nie lepiej prosty test ? pojechac do serwisu za kilka zł zmierzą i kompresje i bedzie jasne czy to tłok sie konczy czy nie. objawy wskazuja na tłok nagły spadem w v maxu i zwiekszone spalanie. ale mozesz jeszcze sprawdzić jak sie maja zaworki membranowe te za gaźnikiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zaworki membranowe za gaźnikiem? Jak to wygląda i jak je sprawdzić?
Po zmianie z oleju półsyntetycznego na Mixol wzrosły osiągi (w sensie - gładsza praca silnika i lepsze przyspieszenie) i zmalało spalanie. Teraz znów się psuje więc chyba tylko remont już został... Pali ponad czwórkę i znów się dusi.
Co do tego lepszego paliwa - może mi się coś trafiło. Ale ogólnie to już nie to co było.
Po zmianie z oleju półsyntetycznego na Mixol wzrosły osiągi (w sensie - gładsza praca silnika i lepsze przyspieszenie) i zmalało spalanie. Teraz znów się psuje więc chyba tylko remont już został... Pali ponad czwórkę i znów się dusi.
Co do tego lepszego paliwa - może mi się coś trafiło. Ale ogólnie to już nie to co było.
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
ale to nie 4T zeby olej miał znaczenia to uszczelnienia zaworów
wiec olej aż takiego powodu wzrostu mocy nie mógł miec :d mało tego mixol mógł pogorszyc bo gorzej sie spala (dymi i pozostawia wiecej nagaru )
co do zaworków to za gaźnikiem ( w cylindrze) jest taki stelażyk w którym są takie listki (membranki) wystarczy że wykręcisz ten cały stelaż i zobaczysz czy membranki przylegaja do niego
jak maja luzy to skuter ciezej pali i ogólnie źle pracuje. kumplowi taka strzeliła (pekła) i bardzo ciezko odpalał ale jak odpalił słabo miał z mocą, i zalewało szybko

co do zaworków to za gaźnikiem ( w cylindrze) jest taki stelażyk w którym są takie listki (membranki) wystarczy że wykręcisz ten cały stelaż i zobaczysz czy membranki przylegaja do niego

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No to nie wiem... Zauważyłem, że im gęstszy olej tym lepiej skuter chodzi. A może Mixol wytworzył nagary i uszczelnił pierścienie? Po przejściu np. z Castrola Power1 Racing na orlenowski 2T Semisyntetic lepiej chodził. To nie wiem... Ale po zmianie tłoka i cylindra będę mógł lać syntetyk czy już nie za bardzo? Czy przedtem oczyścić silnik (przed wymianą tłoka) środkiem lub paliwem utleniającym?
A ten stelażyk muszę sprawdzić. Dziś może znajdę chwilę.
A ten stelażyk muszę sprawdzić. Dziś może znajdę chwilę.
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
to nie 4T
tu olej takiego znaczenia nie ma ;P wymien tłok i cylinder jak chcesz i od razu smiało mozesz syntetyka lać (castrol power 2T np ) nic czyscic nie trzeba 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości