Zobacz wÄ…tek - Problem z przegrzewaniem 4T
NAS Analytics TAG

Problem z przegrzewaniem 4T

i inne małe pojemności
_________

Problem z przegrzewaniem 4T

Postprzez komarcc » 17/6/2011, 12:27

Sprawa wygląda tak: założony jest nowy cylinder 65ccm, na którym jest już przejechane 1000km, gdy jest zimny mogę odkręcić manetkę na full i jest dobrze, jednak gdy silnik się rozgrzeje i odkręcę manetkę na full to w cylindrze strasznie trzeszczy, i ten dźwięk przenosi się aż na cały tłumik, jest to objaw zapiekającego pierścienia i jestem tego pewny na 100%. Ściągnąłem cylinder oraz tłok i wszystko wygląda jak nowe, jedynie drobne ryski po honowaniu, pierścienie chodzą w rowkach lekko i wszystko wygląda cacy.

Gdy silnik jest rozgrzany i jedzie się z górki, skuter ma lżej i tak bardzo nie słychać tego trzeszczenia. Natomiast gdy jadę dłużej na pełnej manetce i ten cylinder trzeszczy to skuter powoli traci moc, gdy jadę do 65km/h jest ok.

I teraz moje pytanie dlaczego pierścień chce się zapiec? Mi się wydaje że to wina słabego smarowania. Czy może to być wina:

- oleju (mineralny, bo na dotarciu)
- za małej dyszy i dostaje za pało paliwa, przez co przy wyższych obrotach pierścienie są gorzej smarowane (przy 50ccm była dysza 78 teraz jest 85, iglica ustawiona na największą dawkę paliwa)
- Nie przychodzi mi nic więcej do głowy.

Ma ktoś jakąś propozycję co z tym zrobić? Dodam, że jest tak od początku, pierścienie były już nawet zmieniane, bo myślałem że są wadliwe, ale na każdych zachowywał się tak samo.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez grunder » 18/6/2011, 17:17

mineralny? Do docierania polecam: Samurai Racine Motor Oil 2T Ipone zapach truskawki. Lać mieszanke "bogatą" bezp do baku, tłok dobrze spasowany?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa


Postprzez komarcc » 18/6/2011, 17:46

Grunder w temacie wyraźnie napisane jest 4t, a Ty mi tu z taką radą :D
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez grunder » 18/6/2011, 19:29

wybacz pomyliłem się, w każdym bądż razie do docierania 4t ( :) ) to olej jak już wspomniałeś mineralny w klasie SG do SF.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez komarcc » 20/6/2011, 21:52

Dziś rozwiązałem problem, gdyby ktoś w przyszłości miał podobny to napiszę co zrobiłem.

- iglica jak najniżej, czyli ząbek na samą górę
- zmieniona dysza na 90 (na 100 się zalewał)

Olej póki co pozostał bez zmian.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez melonick » 21/6/2011, 09:36

SG do SF


Lepiej zwykły SD z racji braku filtra oleju. Na czas docierania oczywiście.
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê