jawa 50 nie ma iskry
Posty: 17
• Strona 1 z 1
jawa 50 nie ma iskry
Witam!
Mam pewien problem z moją jawką gdyż nie ma iskry.Wymieniłem już kondensator cewke ok.15 świec oraz iskrownik.Ustawiałem już kilkakrotnie zapłon przerwe i nic
.Bardzo prosze o pomoc i z góry dziękuje.
Mam pewien problem z moją jawką gdyż nie ma iskry.Wymieniłem już kondensator cewke ok.15 świec oraz iskrownik.Ustawiałem już kilkakrotnie zapłon przerwe i nic

- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
fajke i kabel wymieniłem ale nic to nie dało.
Mam pytanie jak sprawdzic czy nie ma gdzies przebicia?
ProszÄ™ o szybkÄ… odpowiedz

ProszÄ™ o szybkÄ… odpowiedz
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
"wsadź" palec w fajkę i kopnij jeśli za grosz jest prądu lub nie ma to znaczy że jest przebicie
- hakeros5887
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
a ja wolno bede pisał...
wymien kabel WN, fajke... jasnowidzami nie jestesmy. jak chcesz szybko i pewnie naprawic wymien cały układ elektryczny ;P jak chcesz tanim kosztem to wymieniaj po kolei od najłatwiejszych rzeczy ;P moze jakis kolega ma taki sprzet i mógłbyś przełożyc cos ?

wymien kabel WN, fajke... jasnowidzami nie jestesmy. jak chcesz szybko i pewnie naprawic wymien cały układ elektryczny ;P jak chcesz tanim kosztem to wymieniaj po kolei od najłatwiejszych rzeczy ;P moze jakis kolega ma taki sprzet i mógłbyś przełożyc cos ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
dalej
a wiec musze teraz wymieniac wszystkie czesci zwiazane z pradem.wymienilem juz kondensator cewke iskrownik. co jeszcze trzeba wymienic?
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
Vertax gdzieś popełniasz błąd, lub wkładasz uszkodzone części, jeśli masz na 100% sprawną cewkę, kondensator, przerywacz oraz przewód WN, to wykręć fajkę i sam przewód bez fajki przytknij do głowicy wtedy kopnij kopką i musi być iskra! Może kabel od gaszenia gdzieś dotyka masy i przez to jest zanik iskry? Jeśli masz rozwiązanie takie jak w silniku komarka/rometa czyli z silnika wychodzą 2 konektory (wtyki) żeńskie oraz przewód WN, to rozłącz te 2 przewody i sprawdź czy jest iskra, w ten sposób sprawdzisz czy przewód od gaszenia gdzieś nie zwiera, jeśli iskra będzie to masz rozwiązanie, jeśli nie to rozbierz wszystko i zrób to dokładnie, musi być gdzieś błąd. Sprawdź też czy kowadełko i młoteczek przerywacza nie są zaśniedziałe, przybrudzone itp. jeśli tak to przeczyść, możesz to zrobić np papierem ściernym tylko o większej gradacji np 320 i więcej.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
kowadełko i młoteczek są czyste ale moze kupie nowy iskrownik bo tamten mam od kolegi i nie wiem czy jest dobry
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
Weź miernik (wskazówkowy, cyfrowy się do tego nie nadaje) i posprawdzaj przejście cewek, no chyba że takiego nie masz. Nie kupuj wszystkiego czego nie jesteś pewny, że jest sprawne, bo wydasz więcej niż ta jawa jest warta, poza tym teraz nowe części do tych starszych motorowerów już jako nowe są uszkodzone, nie raz się z tym spotkałem. Dziś niczego nie można być pewnym kiedyś nowe = sprawne, a teraz to czasami jak loteria, lepiej kupić od kogoś używane 20letnie, bo dłużej pochodzi niż nowe. Jak poszukasz w googlach to będziesz wiedział jak sprawdzić poszczególne części i będziesz pewny co jest sprawne, a co nie.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
Oj, z takim podejściem to ja nie wiem czy zrobisz to do końca wakacji
Na poczÄ…tek napisz czy
1 odłączałeś te dwa kable, które wychodzą z silnika od razu przy kablu od fajki? Są to kable od świateł oraz od gaszenia. (zostaw je odłączone)
2 zawsze sprawdzaj iskrę bez fajki i świecy, przytknij do głowicy sam kabel!
3 napisz czy masz miernik wskazówkowy? Jeśli nie wiesz jak to wygląda to wpisz na allegro.
4 weź do ręki kabel w który wkręcasz fajkę i zobacz czy widać w środku druciki jeśli nie to troszkę go skróć tak by było je widać.
5 jeśli iskry nadal nie będzie przejdziemy do sprawdzenia cewek iskrownika.
6 czy kondensator, który wymieniłeś jest nowy czy używany, ale sprawny?
W powyższych postach masz wszystko jasno opisane, nie wiem jak to prościej ująć.

1 odłączałeś te dwa kable, które wychodzą z silnika od razu przy kablu od fajki? Są to kable od świateł oraz od gaszenia. (zostaw je odłączone)
2 zawsze sprawdzaj iskrę bez fajki i świecy, przytknij do głowicy sam kabel!
3 napisz czy masz miernik wskazówkowy? Jeśli nie wiesz jak to wygląda to wpisz na allegro.
4 weź do ręki kabel w który wkręcasz fajkę i zobacz czy widać w środku druciki jeśli nie to troszkę go skróć tak by było je widać.
5 jeśli iskry nadal nie będzie przejdziemy do sprawdzenia cewek iskrownika.
6 czy kondensator, który wymieniłeś jest nowy czy używany, ale sprawny?
W powyższych postach masz wszystko jasno opisane, nie wiem jak to prościej ująć.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
1odłączyłem
2sprawdzam tak jak mówisz
3nie mam tego miernika
4jest duzo drócików
5jak sprawdzic te cewki iskrownika
6wymieniałem kilka kondensatorów i nawet gdyby kilka byloby zepsutych to choc jeden musial byc dobry
2sprawdzam tak jak mówisz
3nie mam tego miernika
4jest duzo drócików
5jak sprawdzic te cewki iskrownika
6wymieniałem kilka kondensatorów i nawet gdyby kilka byloby zepsutych to choc jeden musial byc dobry
- vertax 1999
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49
W takim razie pozostaje już tylko cewka i to prawdopodobnie ona jest przyczyną braku iskry, więc możesz śmiało wymieniać, natomiast jeśli nadal nie będzie iskry, to wtedy już musisz sam wszystko przeszukać, bo nie wiadomo gdzie jest popełniony błąd, możliwe że któryś kabel się przetarł czy coś, ale żeby to stwierdzić trzeba by to mieć przed sobą i widzieć.
Zrób jeszcze takie coś jak na obrazku (choć taki sposób nie daje 100% pewności, że cewka jest ok)
1 musisz wyciągnąć cewkę i znaleźć początek oraz koniec nawiniętego na nią zwoju (tego drutu miedzianego)
2 w miejscu gdzie jest czerwona kreska na obrazku, czyli pomiędzy kabel a baterię podłączasz początek i koniec tego drutu z cewki.
3 jeśli żarówka zaświeci znaczy, że cewka ma przejście (może być iskra choć nie koniecznie), jeśli natomiast nie zaświeci wtedy masz 100% pewność, że cewka nadaje się do kosza.
4 Zrób taki test i napisz co Ci z tego wyszło.
Zrób jeszcze takie coś jak na obrazku (choć taki sposób nie daje 100% pewności, że cewka jest ok)
1 musisz wyciągnąć cewkę i znaleźć początek oraz koniec nawiniętego na nią zwoju (tego drutu miedzianego)
2 w miejscu gdzie jest czerwona kreska na obrazku, czyli pomiędzy kabel a baterię podłączasz początek i koniec tego drutu z cewki.
3 jeśli żarówka zaświeci znaczy, że cewka ma przejście (może być iskra choć nie koniecznie), jeśli natomiast nie zaświeci wtedy masz 100% pewność, że cewka nadaje się do kosza.
4 Zrób taki test i napisz co Ci z tego wyszło.
- Załączniki
-
- bez tytułu.JPG (23.17 KiB) Przeglądane 11411 razy
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości