Z 750 - wskaźnik poziomu oleju
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Z 750 - wskaźnik poziomu oleju
Mam mały problem z kontrolą poziomu oleju silnikowego - przez tą szybkę ledwo co widać... muszę się bardzo uważnie przyglądać w to okienko, żeby cokolwiek zobaczyć, nie wiem czy to normalne... może zależy to od rodzaju oleju zalanego?
W hornecie mojego kolegi poziom oleju silnikowego jest dużo bardziej widoczny...
Próbowałem przeczyścić tą szybkę, ale to nic nie daje... Olej wymieniałem w zeszłym tygodniu, stary olej wyglądał na zabrudzony może to przez to...
Czy ktoś się spotkał wcześniej z podobnym problemem?
pozdrawiam
W hornecie mojego kolegi poziom oleju silnikowego jest dużo bardziej widoczny...
Próbowałem przeczyścić tą szybkę, ale to nic nie daje... Olej wymieniałem w zeszłym tygodniu, stary olej wyglądał na zabrudzony może to przez to...
Czy ktoś się spotkał wcześniej z podobnym problemem?
pozdrawiam
- africashox
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/5/2007, 00:57
- Lokalizacja: Bochnia
tak - masz zawalony silnik nagarami po poprzednich olejach. W moich byłych sprzętach i róznych innych z autopsji wynika, że zawalone okienko od wewnątrz wskazuje na konkretny przebieg powyżej 70tyś km.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
70 tys? motor z 2008 r.? hmmm .... to trochę dużo chyba, na liczniku mam przejechane 23000...
Kawasaki Z750 - 2008r.
- africashox
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/5/2007, 00:57
- Lokalizacja: Bochnia
Zrobiłem fotkę i tak właśnie to wygląda:
Jak sami widzicie, trzeba się dobrze wpatrzyć żeby cokolwiek zobaczyć i przy dobrym świetle, pod wieczór poziom oleju jest kompletnie nie widoczny.
A tak się prezentuje cały motocykl:


Jak sami widzicie, trzeba się dobrze wpatrzyć żeby cokolwiek zobaczyć i przy dobrym świetle, pod wieczór poziom oleju jest kompletnie nie widoczny.
A tak się prezentuje cały motocykl:

Kawasaki Z750 - 2008r.
- africashox
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/5/2007, 00:57
- Lokalizacja: Bochnia
Też mam takiego samego Zeta tyle, że z 2007 roku. U mnie widoczność poziomu oleju jest zdecydowanie lepsza. Mój ma przebieg ponad 24000 km i olej był zmieniany nie później niż co 6000 km.
Jeśli u Ciebie olej wymieniany był o czasie i właściwy to może po prostu jest to wada materiałowa szybki, która na swojej powierzchni wchodzi w reakcję z olejem i olej zamiast spływać zostawia trwale film na jej powierzchni.
Jeśli jednak bardzo długo stał niejeżdżony albo długo jeżdżony na niewymienianym oleju to na szybce przylgnął kolor (osad) spalonego oleju.
Kiedyś miałem podobne doświadczenie ze starym niejeżdżonym Junakiem M10. Olej z czasem zamienił się w gęstą maź trwale brudzącą wnętrze karteli.
Jeśli u Ciebie olej wymieniany był o czasie i właściwy to może po prostu jest to wada materiałowa szybki, która na swojej powierzchni wchodzi w reakcję z olejem i olej zamiast spływać zostawia trwale film na jej powierzchni.
Jeśli jednak bardzo długo stał niejeżdżony albo długo jeżdżony na niewymienianym oleju to na szybce przylgnął kolor (osad) spalonego oleju.
Kiedyś miałem podobne doświadczenie ze starym niejeżdżonym Junakiem M10. Olej z czasem zamienił się w gęstą maź trwale brudzącą wnętrze karteli.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Olej wymieniłem w zeszłym tygodniu na Motul wraz z filtrem, jutro zakładam nowy filtr powietrza i świece irydowe, ale zastanawiam się teraz czy jest możliwość wyczyszczenia tego okienka, być może są jakieś środki chemiczne do tego celu...
Kawasaki Z750 - 2008r.
- africashox
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/5/2007, 00:57
- Lokalizacja: Bochnia
po co ?? az tyle oleju ci bierze zeby co chwila tam zerkać?? trzeba to było zrobić przy okazij wymiany oleju zdjąć dekiel i wyczyścić szybkę
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Przy następnej wymianie oleju na pewno tak zrobię, póki co odpuszczam temat, zajmę się wymianą filtru powietrza, świec i jazdą
Dzięki za wszystkie porady
Pozdrawiam
Dzięki za wszystkie porady
Pozdrawiam
Kawasaki Z750 - 2008r.
- africashox
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/5/2007, 00:57
- Lokalizacja: Bochnia
Jak będziesz zdejmował dekiel pamiętaj o wymianie uszczelki, bo stara może nie nadawać się do ponownego użycia. Po co sobie robić dodatkową robotę. Dopóki widzisz w szybce poziom, nawet używając latarki, ja bym tego nie ruszał.
Co do wymiany świec to jest strasznie ciężkie dojście. Rama motocykla przechodzi dokładnie nad dwiema środkowymi celami gdzie są świece. Sam to robiłem zimą i do tego musiałem pokupować przejścia z 1/2 cala klucza do świec na 3/8 cala i potem na 1/4 i krótką przedłużkę 1/4 cala długości 5 cm i klucz na 1/4 cala. Inaczej nie ma możliwości dojść. Do tego luzujesz termostat i i przesuwając dochodzisz do cel gdzie są świece. Albo całkowicie go demontujesz ale wtedy dodatkowa robota z ponownym napełnianiem i ewentualnie odpowietrzaniem układu chłodzącego.
Do tego dobrze jak się ma małe dłonie. Haha
P.S. Pamiętaj aby po wymianie wygrzać świece.
Co do wymiany świec to jest strasznie ciężkie dojście. Rama motocykla przechodzi dokładnie nad dwiema środkowymi celami gdzie są świece. Sam to robiłem zimą i do tego musiałem pokupować przejścia z 1/2 cala klucza do świec na 3/8 cala i potem na 1/4 i krótką przedłużkę 1/4 cala długości 5 cm i klucz na 1/4 cala. Inaczej nie ma możliwości dojść. Do tego luzujesz termostat i i przesuwając dochodzisz do cel gdzie są świece. Albo całkowicie go demontujesz ale wtedy dodatkowa robota z ponownym napełnianiem i ewentualnie odpowietrzaniem układu chłodzącego.
Do tego dobrze jak się ma małe dłonie. Haha
P.S. Pamiętaj aby po wymianie wygrzać świece.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości