Zobacz wątek - 2 pierścienie !!
NAS Analytics TAG

2 pierścienie !!

i inne małe pojemności
_________

2 pierścienie !!

Postprzez malukry122 » 28/5/2011, 16:39

Witam!! Mam Aprilie sr 50 (94-97). Zrobiłem szlif na 40,75 mm, kupując tłok z pierścieniami Meteor. Zrobiłem na nim ok. 150 km i skuter zrobił się mułowaty. Próbowałem ustawiać dawkę, świece i nic nie pomagało. Rozebrałem silnik i się okazało, że miedzy pierścieniem jest ok, 2 mm przerwa. Na cylindrze sa juz niewielkie progi od docierania. Czy można wstawić nowe pierścienie na ten sam cylek, czy muszę nowy szlif?? Proszę o odpowiedz!!
malukry122
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/4/2009, 18:23


Postprzez henio12323 » 28/5/2011, 16:54

hmm dziwne to jest że tak szybko sie zjechaly. moze ktos zrobił za luxny szlif ? pierscienie mozna wymienic. ale to jest doraźna pomoc. na pewno moto zyska. ale nie na dłuzszą mete. jak chcesz tym wiecej przelatac wymien wszystko. tylko to wrecz niemozliwe zeby po 150 km o 1.5 zwiekszył sie prześwit na zamku :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez malukry122 » 28/5/2011, 17:07

Może szlif był zły bo na cylku w jednym miejscu widać lekkie zarysowania. Może pierścienie były chińskie. Nigdy nie wiadomo co oni dadzą. Mój tata kiedyś do ciągnika dał nowe pierścienie po roku i chodzi już 16 lat.
malukry122
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/4/2009, 18:23

Postprzez henio12323 » 28/5/2011, 17:20

szlif nie musiał byc zły. moze po prostu jedna selekcja więcej nie zeszlifowała rys. ale jak taki tłok był to juz nikt sie nie bawił w wymiane tłoka na nieco wiekszy i drugi szlif. to nie zmienia faktu że pierscienie tak by sie zuzyły. bo to nie jest tez własciwie zuzycie pierscieni czy tłoka (choc zuzycie tłoka miało by wpływ na zuzycie tulei ) po prostu wytarł ci sie cylinder :P przez 150 km to jest wręcz niemożliwe. musiał by chyba plastikowy być xd widać na cylindrze pionowe rysy ? czy widać tylko ślady jak po honowaniu (rysy pod kątem 45 stopni ) ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez malukry122 » 28/5/2011, 17:34

Sorki!! po lepszym przyjrzeniu się widać takie smugi w górę i w dół, ale to chyba normalne?? Sądzę, że pierścienie były lipne. Jeździłem do 1/3 manetki. Czytałem o docieraniu według MotoMana i teraz chyba sie pod niego pod stosuje. Jakie mam teraz kupić pierścienie lepszej czy gorszej jakości. Na tłoku za pierścieniami widać brązowy nalot i sadzę.
malukry122
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/4/2009, 18:23

Postprzez henio12323 » 28/5/2011, 17:40

ale co ci po pierscieniach lipnych ? one wtedy by szły z szerokosci a nie z długosci :P jak miałes na zamku 2 mm przestrzeli to nie wina pierscieni tylko spasowania. miałes przedmuchy i to dlatego widac sadze nad pierscieniem. kumpel kupił tłok za 35 zł i lata aż miło :P miałeś źle spasowany tłok i juz. a co do motomana z tego co mi wiadomo on opisał sposób docierania silników 4t :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez malukry122 » 28/5/2011, 17:44

2t dociera się podobnie bo czytałem też taki artykuł od niego. Czyli jak teraz założę pierścienie to może stać się to samo??
malukry122
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/4/2009, 18:23

Postprzez henio12323 » 28/5/2011, 17:47

no to chyba że jakis drugi wyszedł :D

nie stanie sie to samo bo to musiałeś mieć od razu. miałeś za luźno spasowany zestaw pierscien od razu miał za duzy prześwit. inaczej po 150 nie było by opcji żeby ci o tyle sie tuleja wytarła. jezeli tak to wymien cylinder. kup wiekszy tłok z odpowiednimi pierscieniami zrób szlif o odpowiednim pasowaniu i bedzie ok :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez malukry122 » 28/5/2011, 17:49

Masz może jakieś propozycje na pierścienie. Tłok ma 40,75 mm
malukry122
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/4/2009, 18:23

Postprzez henio12323 » 28/5/2011, 17:52

pierscienie maja byc normalne pod ten tłok :P i juz :P Ty chyba nie rozumiesz o co chodzi do konca :D masz tłok i cylinder spasowanie musi byc tam do setnej mm. jak wsadzisz pierscien do cylka na głebokosc około 1 cm i wsadzisz szczelinomierz powinno byc tam 0.3 mm. maxymalnie. (chyba nie pamietam dokładnie) skoro ty masz 2 mm to masz za duzy cylinder pod pierscienie. a skoro pod pierscienie to i pod tłok. bo raczej nie sprzedali by ci tłoka z niepasującymi pierscieniami. skoro masz za luxno tłok cylek to w krótkim czasie zrobił by ci sie z cylka owal. więc powinienes wymienić tłok i zrobić odpowiedni szlif do niego.
Ostatnio edytowano 28/5/2011, 17:55 przez henio12323, łącznie edytowano 1 raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez malukry122 » 28/5/2011, 17:54

A, ok wielkie dzięki za pomoc!! :D
malukry122
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18/4/2009, 18:23

Postprzez mar111cin » 28/5/2011, 23:11

Henio zrób jeszcze wykład o selekcji ABC, chętnie posłucham jej w Twoim wykonaniu....


Słyszysz co autor mówi czy nie kojarzysz faktów?
po drugie uważasz że się nie da wcisnąć mniejszego pierścienia o jeden szlif na tłok ?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości




na górê