Przd wymianą sprzęgła
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Przd wymianą sprzęgła
Przygotowuje się do wymiany sprzęgła w Kawasaki ZXR 400. Trochę boli to po kieszeni więc się zastanawiam nad oszczędnościami. W związku z tym mam pytanie czy każdorazowo należy wymienić uszczelkę pod pokrywą (u dealera 105zł)?
Olej zamierzam zlać i potem go zalać bo jeszcze jest świeży.
Które sprzęgło polecacie? NHC, EBC, LUCAS? Ceny od 100zł - 210zł
I ostatnie pytanie do osób które wymianiały już sprzęgło w ZXR 400. Czy oprócz śrub dociskających sprężynki, żeby wymienić tarcze, trzeba odkręcać tą środkową śrubę? Pytam bo mam za mały dynamometr
Olej zamierzam zlać i potem go zalać bo jeszcze jest świeży.
Które sprzęgło polecacie? NHC, EBC, LUCAS? Ceny od 100zł - 210zł
I ostatnie pytanie do osób które wymianiały już sprzęgło w ZXR 400. Czy oprócz śrub dociskających sprężynki, żeby wymienić tarcze, trzeba odkręcać tą środkową śrubę? Pytam bo mam za mały dynamometr

- nianio
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
- Lokalizacja: Warszawa
Nie, nie jestem pewien. Skończyła mi się regulacja linki, więc po konsultacji z kolegą mechanikiem stwierdziliśmy że to sprzęgło. Aczkolwiek najpierw chce rozebrać i pomierzyć. Najgorzej że musze w takim razie kupic klucz dynamometryczny z większym zakresem do odkręcenia tej środkowej śruby :/
- nianio
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
- Lokalizacja: Warszawa
a po co srodkową srube odkręcać ? wystarczy kopułke sciagnać którą trzyma ~5 srubek ze spręzykami i bedą tarcze na wierzchu. centralna sruba chyba odkręca cały kosz sprzęgłowy ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Nie chcę, ale tak napisał kolega w tym wątku. Nigdy nie rozbierałem sprzęgła, a serwisówka po niemiecku jak dla mnie jest mało precyzyjna. W takim razie mam wszystko. Rozbiore i obadam w weekend. A co z tą uszczelką. Kupić/ nie kupić?
- nianio
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
- Lokalizacja: Warszawa
raczej kupic, tam jest olej i moze leciec chociaz nie musi, ja bym kupil bo potem znowu odkrecac, czyscic itd, sruby srodkowej faktycznie nie musisz odkrecac do samych tarczek, pamietaj potem zeby je powkladac w tej samej kolejnosci co wyciagles o ile beda dobre jeszcze
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
ja zmieniałem ustawienia tarczek bo te srodkowe były przegrzane (przekładki) a zewnętrzne były jeszcze ok. wiec je podmieniłem (dałem srodkowe na zewnatrz ) i sprzegiełko nieco lepiej pracuje
co do uszczelki to tam jest troche cisnienia i potrafi kapać. jezeli uszczelka bedzie ładna to mozna zaryzykowac i wsadzic. ale jak długo nie było rozbierane może sie urwać gdzieś. wtedy kategorycznie do wymiany. a jak zejdzie ładnie cała to mozna potem na jakis specjalny silikon złozyc - loctite do misek olejowych, albo taki preparat dirko

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to już taniej jak jakiś szuwaks to wyjdzie mu ta uszczelka.
Do wyciagniecia tarcz i przekłądek tylko małe śrubki od sprężynek.
Do wyciagniecia tarcz i przekłądek tylko małe śrubki od sprężynek.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
ja tez chciałem tego uzyc na ktmie ale same drogie sztuki albo wielkie tuby za 100 zł ;/ kumplowi ostro ciekło na kapie sprzegła własnie uzył dirko i nic nie ciekło. ja wzamian kupiłem za 20 zł loctite do misek olejowych to taki siwy silikon odporny na takie temperatury i jak przylepi to trzeba uzyc siły zeby potem to odlepic 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to sylikon do kominków jak już w tych tematach się obracamy. Odporny do 1400*C. Jakby z gliny i miałki...kolor szaro-czarno-gliniasty. Odporny na koniec świata.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Dirko dostępny jest w tubkach po 30 zł. Taki właśnie nabyłem u mechanika.
Jak uszczelka będzie ładnie wyglądać, cienka warstwa silikonu z jednej i drugiej strony i powinno być ok.
Jak uszczelka będzie ładnie wyglądać, cienka warstwa silikonu z jednej i drugiej strony i powinno być ok.
Mów co myślisz , rób co mówisz .
Suzuki Bandit gsf 400
Suzuki Bandit gsf 400
- MaŁy_Bandzior
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24
henio12323 napisał(a):a po co srodkową srube odkręcać ? wystarczy kopułke sciagnać którą trzyma ~5 srubek ze spręzykami i bedą tarcze na wierzchu. centralna sruba chyba odkręca cały kosz sprzęgłowy ?
Np w hornecie nie bylo innej mozliwosci zeby wyjac tarcze.
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
dziwne
U mnie same sprężynki. Nawet Całej kapy nie trzeba scigać bo jest osobna specjalna kapa tylko na sprzegło co ma wielorazowy o-ring gumowy wiec ani oleju nie trzeba zlewać ani nowych uszczelek brać
Nic tylko wymieniać sprzęgło
co to tematu jeszcze. Tarcze i przekłądki EBC albo Lukasa. NHC to tajwan



co to tematu jeszcze. Tarcze i przekłądki EBC albo Lukasa. NHC to tajwan
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Nianio jak zrobisz to daj znać co było zużyte.
Ja mam podobny problem w moim Kawasaki z750. Skończyła mi się już możliwość regulacji linki a dźwignia wychodząca z obudowy sprzęgła z linią linki tworzy kąt 90 st a powinna 60. Moto ma 24000 przebiegu. Trochę mało. Tak się zastanawiam co się zużyło: elementy ścierne na tarczy się zjechały czy może jakiś popychacz kosza czy coś innego.
Ja mam podobny problem w moim Kawasaki z750. Skończyła mi się już możliwość regulacji linki a dźwignia wychodząca z obudowy sprzęgła z linią linki tworzy kąt 90 st a powinna 60. Moto ma 24000 przebiegu. Trochę mało. Tak się zastanawiam co się zużyło: elementy ścierne na tarczy się zjechały czy może jakiś popychacz kosza czy coś innego.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości