Zobacz wątek - Przd wymianą sprzęgła
NAS Analytics TAG

Przd wymianą sprzęgła

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przd wymianą sprzęgła

Postprzez nianio » 17/5/2011, 16:09

Przygotowuje się do wymiany sprzęgła w Kawasaki ZXR 400. Trochę boli to po kieszeni więc się zastanawiam nad oszczędnościami. W związku z tym mam pytanie czy każdorazowo należy wymienić uszczelkę pod pokrywą (u dealera 105zł)?

Olej zamierzam zlać i potem go zalać bo jeszcze jest świeży.

Które sprzęgło polecacie? NHC, EBC, LUCAS? Ceny od 100zł - 210zł

I ostatnie pytanie do osób które wymianiały już sprzęgło w ZXR 400. Czy oprócz śrub dociskających sprężynki, żeby wymienić tarcze, trzeba odkręcać tą środkową śrubę? Pytam bo mam za mały dynamometr ;)
nianio
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez hugo2003 » 17/5/2011, 17:12

Oczywiscie zeby wymienic tarcze musisz odkrecic te srodkowa duza srobe .
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez RUTRA.RD » 18/5/2011, 06:30

jestes pewny ze to tarcze? kumpel zmienil sprezyny za 50zl i ma wszystko luks
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez nianio » 18/5/2011, 07:15

Nie, nie jestem pewien. Skończyła mi się regulacja linki, więc po konsultacji z kolegą mechanikiem stwierdziliśmy że to sprzęgło. Aczkolwiek najpierw chce rozebrać i pomierzyć. Najgorzej że musze w takim razie kupic klucz dynamometryczny z większym zakresem do odkręcenia tej środkowej śruby :/
nianio
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 18/5/2011, 07:36

kuczem dymanym sie przykręca nie odkręca, jak pomierzysz tarcze i sa ok to wymień sprężyny
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 07:58

a po co srodkową srube odkręcać ? wystarczy kopułke sciagnać którą trzyma ~5 srubek ze spręzykami i bedą tarcze na wierzchu. centralna sruba chyba odkręca cały kosz sprzęgłowy ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 18/5/2011, 08:02

raczej napewno jak chce niech odkreca jego sprawa :) zmień sprężyny
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez nianio » 18/5/2011, 08:09

Nie chcę, ale tak napisał kolega w tym wątku. Nigdy nie rozbierałem sprzęgła, a serwisówka po niemiecku jak dla mnie jest mało precyzyjna. W takim razie mam wszystko. Rozbiore i obadam w weekend. A co z tą uszczelką. Kupić/ nie kupić?
nianio
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sonycbr77 » 18/5/2011, 08:23

raczej kupic, tam jest olej i moze leciec chociaz nie musi, ja bym kupil bo potem znowu odkrecac, czyscic itd, sruby srodkowej faktycznie nie musisz odkrecac do samych tarczek, pamietaj potem zeby je powkladac w tej samej kolejnosci co wyciagles o ile beda dobre jeszcze
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 08:26

ja zmieniałem ustawienia tarczek bo te srodkowe były przegrzane (przekładki) a zewnętrzne były jeszcze ok. wiec je podmieniłem (dałem srodkowe na zewnatrz ) i sprzegiełko nieco lepiej pracuje :D co do uszczelki to tam jest troche cisnienia i potrafi kapać. jezeli uszczelka bedzie ładna to mozna zaryzykowac i wsadzic. ale jak długo nie było rozbierane może sie urwać gdzieś. wtedy kategorycznie do wymiany. a jak zejdzie ładnie cała to mozna potem na jakis specjalny silikon złozyc - loctite do misek olejowych, albo taki preparat dirko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Przemo_rene » 18/5/2011, 09:10

to już taniej jak jakiś szuwaks to wyjdzie mu ta uszczelka.

Do wyciagniecia tarcz i przekłądek tylko małe śrubki od sprężynek.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 18/5/2011, 10:20

dirko srebrny kumpel uzywa i bardzo chwali
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 11:43

ja tez chciałem tego uzyc na ktmie ale same drogie sztuki albo wielkie tuby za 100 zł ;/ kumplowi ostro ciekło na kapie sprzegła własnie uzył dirko i nic nie ciekło. ja wzamian kupiłem za 20 zł loctite do misek olejowych to taki siwy silikon odporny na takie temperatury i jak przylepi to trzeba uzyc siły zeby potem to odlepic :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Przemo_rene » 18/5/2011, 11:46

no to sylikon do kominków jak już w tych tematach się obracamy. Odporny do 1400*C. Jakby z gliny i miałki...kolor szaro-czarno-gliniasty. Odporny na koniec świata.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez MaŁy_Bandzior » 18/5/2011, 13:59

Dirko dostępny jest w tubkach po 30 zł. Taki właśnie nabyłem u mechanika.
Jak uszczelka będzie ładnie wyglądać, cienka warstwa silikonu z jednej i drugiej strony i powinno być ok.
Mów co myślisz , rób co mówisz .

Suzuki Bandit gsf 400
MaŁy_Bandzior
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24

Postprzez hugo2003 » 18/5/2011, 15:23

henio12323 napisał(a):a po co srodkową srube odkręcać ? wystarczy kopułke sciagnać którą trzyma ~5 srubek ze spręzykami i bedą tarcze na wierzchu. centralna sruba chyba odkręca cały kosz sprzęgłowy ?


Np w hornecie nie bylo innej mozliwosci zeby wyjac tarcze.
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 18/5/2011, 15:41

dziwne :) U mnie same sprężynki. Nawet Całej kapy nie trzeba scigać bo jest osobna specjalna kapa tylko na sprzegło co ma wielorazowy o-ring gumowy wiec ani oleju nie trzeba zlewać ani nowych uszczelek brać :D Nic tylko wymieniać sprzęgło :P


co to tematu jeszcze. Tarcze i przekłądki EBC albo Lukasa. NHC to tajwan
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez kasztan » 18/5/2011, 15:48

Nianio jak zrobisz to daj znać co było zużyte.
Ja mam podobny problem w moim Kawasaki z750. Skończyła mi się już możliwość regulacji linki a dźwignia wychodząca z obudowy sprzęgła z linią linki tworzy kąt 90 st a powinna 60. Moto ma 24000 przebiegu. Trochę mało. Tak się zastanawiam co się zużyło: elementy ścierne na tarczy się zjechały czy może jakiś popychacz kosza czy coś innego.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez RUTRA.RD » 18/5/2011, 15:56

myster przebieg na polskim rynku jest warty tyle co kurz zebrany przeze mnie do odkurzacza
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 18/5/2011, 19:38

kasztan obstawialbym okladziny!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na gr