Olej .. czy mogę zmienić firme ?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Olej .. czy mogę zmienić firme ?
Witam Was, mam olej castrol gps 10w40 i ciągle mi mówia żebym zmienił bo to niby jakiś kiepski jest, jeśli tak to na jaki najlepiej zmienić myślałem o bel-ray albo motul, no i tu jest druga sprawa jeszcze nie wymieniałem w sumie sam a już bym musiał, robić jak w serwisówce i kij nie ?
A no i jeszcze ile dokładnie tego oleju wlać.. pierwszy raz mi powiecie i już będę kumał, może jakieś specjalne przyrządy są potrzebne ?
A no i jeszcze ile dokładnie tego oleju wlać.. pierwszy raz mi powiecie i już będę kumał, może jakieś specjalne przyrządy są potrzebne ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
Motul 4T 5100 10W40 półsyntetyczny, ale castrol też jest dobry. Nikt Ci nie powie ile dokładnie wlać oleju, masz bagnet to możesz sobie sprawdzać poziom. W yz 250f to jest ok 1,5 l ale ok możesz mieć więcej a nawet mniej, na pewno poza 1 l. Przed wymianą rozgrzewasz silnik najlepiej pojeździć na wolnych obrotach wtedy szybko się silnik zagrzeje i olej stanie się rzadszy, następnie odkręcasz spust oleju śruba na klucz 12 w ramie mniej więcej na wysokości przedniego błotnika. Spuszczasz olej następnie wyciągasz filtr jest on na 3 śrubach po prawej stronie silnika niżej kolanka tylko nie pomyl z pąpą wodną do niej jest przyłączona rurka. Czyścisz lub wymieniasz, dokręcasz korek i nalewasz nowy olej wlew to ten sam co jest bagnet. Sprawdzasz stan i po robocie...
YAMAHA RACING TEAM
-
Marcin65432105 - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51
gdziesz do wyczyna półsyntetyka
moze w ogóle mineralnego za 10 zł/litr nalej
do tego moto castrol power 4T. albo (najlepiej) motul 300V


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przecież ci odpowiedział poważnie. Do wyczynówek leje się full syntetyk i Motul 300V wydaje mi się najlepszy. Filtrów oleju się nie czyści a wymienia na nowe. Ilość oleju podaje technikal producenta motocykla. Do badania ilości służy bagnet (miarka - taka coś na podobę jak w samochodzie ale mniejsza). Jak zmieniasz olej to i filtry. Spuszczasz olej na lekko rozgrzanym silniku. Ja dodatkowo jak spuszczę zakręcam korek i odpalam motocykl bez oleju żeby zlać resztki zalegające. Jak już nic nie ma to czyszczę sitka i wykręcam filtry oleju i zakładam nowe. Potem zalewam olejem odpalam motocykl niech sie silnik na nowo "zaleje" olejem. Odstawiam moto az ostygnie i lukam na bagnet czy mieści mi się ilość oleju w przedziale jaki mam na bagnecie (zawsze leje na maksa) U mnie w motocyklu (ktm) ilośc oleju to 1250ml. Ja daje 1300ml zawsze ciut więcej lepiej niż ma brakować a te 50ml oleju więcej nie spowoduje wiele większego ciśnienia w silniku.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
A dlaczego nie powinno? Przecież jeździć bez oleju nie będzie jeździł. A z tego co pisze motul olej jest wyposażony w estry które przywierają do zębatek itp. Więc jak odpali na max 30sek przecież nic sie nie stanie. A wypukasz resztę zużytego oleju.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Wiem co to jest bagnet, ale w mojej yzf'ce nie ma bagnetu tylko jest przezroczyste okienko i widać czy jest czy nie ma
hmm a skąd mam wiedzieć czy jak zmienię na full syntetyk to będzie dobrze, gość lał ciągle tego castrola to nie wiem czy nie powinienem lać takiego jak się lało a nie że zmieniać całkiem ?

ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
Słuchaj jak jak kupiłem kata koleś też lał ten sam olej co ty. Ale ja zmieniłem na motula najpierw półsyntetyk a teraz zmieniam na pełen syntetyk. I nie pisz nic o rozszczelnieniu silnika bo nic nie rozszczelni go na pewno. Najlepiej poszukaj technikala ile trzeba lać. Na pewno litr i coś tam. Przecież to prosto odmierzyć i zalać tak jak trzeba.
PS. Poszukałem za ciebie i tu masz:
http://chomikuj.pl/bodson1/Moto/Yamaha+ ... 626662.pdf
Tam jest serwis manual plus parts manual.
PS. Poszukałem za ciebie i tu masz:
http://chomikuj.pl/bodson1/Moto/Yamaha+ ... 626662.pdf
Tam jest serwis manual plus parts manual.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
roszczelnienie silnika to nie czasy nowoczesnych jednostek. stare trupy moze i maja cos z tego. ale nowoczesne silniki są tak spasowane że nie ma mowy o rozszczelnianiu. pozatym jak uwazasz ze moja wypowiedź jest dla jaj to naucz sie czytać
tez zalałem 1 raz castrola gps (bo sprzedawca mi wcisnął jako syntetyk a ja nie czytałem nawet opakowania ;/ ) i po tym silnik pracował moze nieco ciszej ale sprzęgło strasznie słabo pracowało. teraz uzywam castrola power 4T pełen syntetyk ( przynajmniej narazie bo docieram a kosztuje ponad 10 zł taniej niz 300V ) i jest super. sprzęgiełko smiga aż miło nawet na mocno rozgrzanym silniku. aczkolwiek jak dotre zapewne wymienie na motula 300V bo to podobno najlepszy olej ogólno dostępny. w serwisie polecili mi jeszcze putoline olej z serii off road podobno za granica wszyscy na tym latają ja niestety zastałem ostatnią buteleczke litrową wiec nie miałem okazji stestowac ;/ ale pdoobno tez daje swietne smarowanie i kosztuje 36 zł/ litr cos koło tego
no i dalej - do wyczyna nigdy sie nie leje pół syntetyka czy minerala ;d to wyczyn ma smigac na najlepszej klasy oleju. castrol gps leje ste do hondy transalp, suzuki DR itp
nie wyzyłowane jednostki.

no i dalej - do wyczyna nigdy sie nie leje pół syntetyka czy minerala ;d to wyczyn ma smigac na najlepszej klasy oleju. castrol gps leje ste do hondy transalp, suzuki DR itp

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mentor ja mam serwisówkę tylko jeszcze po prostu nie miałem czasu zajrzeć ile tam tego się leje, ogólnie to przejechałem 8 mh i jeszcze nic nie kupiłem i wymieniłem, może zadzwonię do tego mech co miałem ostatnio u niego robiony moto, jeśli też tak powie jak Ty henio z tym pełnym syntetykiem to tak zrobię. Poza tym ja nie mam teraz żadnych problemów z biegami bądź ze sprzęgłem też chodzi gites, rozumiem że w moim moto jest jeden olej do silinika i do skrzyni biegów ten sam ?! muszę się nieco upewnić. Henio ja nic do Ciebie nie mam tylko poczułem odrobinę sarkazmu jak napisałeś o tym mineralnym stąd myślałem że jest dla jaj..
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
ok luzik
hm a masz oddzielne 2 wlewy ? (sie tak pytam btw) bo i tak i tak mozesz smiało zalać jeden olej. wieszosc moto i tak ma 2 obiegi w którcyh olej raz zalany sie nie miesza. czyli ze skrzynia obraca jednym olejem rozrząd drugim. zalanym przez ten sam wlew
wiec smiało mozesz tego motula 300V czy castrola czy innego dobrego oleju wlac tu i tu ( jak masz te 2 oddzielne ) albo do jednego i bedzie ok
no mi tez działało super wszystko póki nie zalałem syntetyka
wtedy nieco inaczej to wszystko pracuje. a sprzęgło po prostu ciezko wysprzeglało i nie dało sie czasem luzu wbic ;/




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak teraz się jeszcze upewniłem na fotkach i mam chyba jeden wlew, więc prawdopodobnie jest jeden olej do wszystkiego.. no teraz jak napisałeś dokładnie o tym wysprzęglaniu to też w sumie mi się ciężko luz wbija
dzięki
btw olei, to jak byłem kupować spodnie to w sklepie się znów podniecali bel-ray olejem ale był po 70-80 zł litr to mega drogo chyba
spróbuje tego motula chyba zalać, zobaczę może do 10 mh dojadę i zmienię czy już 8 i muss ?

btw olei, to jak byłem kupować spodnie to w sklepie się znów podniecali bel-ray olejem ale był po 70-80 zł litr to mega drogo chyba

ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
własnie nie byłem pewien czy crfy czy yzfy
a co do wymiany to nie zawsze to co mówi serwisówka jest ok
jak serwisówka mówi co 10 mth to juz co tyle wymien ale patrz zawsze na stan tego oleju. są rózne silniki i np ja mam teraz po remoncie i 10 mth nie ma mowy zebym wyjeździł bo wyjeździłem 4 baki a olej juz czarny ;P pewnie za tydzien juz go wymienie. po prostu sie dociera i duzo syfu powstaje. ale jak masz idealnei dotarty silniczek bez luzów itp i widzisz ze olej jeszcze ma odpowiedni kolor to mozna poczekać z wymianą. włąsciwie to sie robi takie testy sączkowe. że zlewa sie olej do sączka i tam ileś syfu moze byc na ileś litrów oleju. i wtedy tak sobie liczysz co ile wlasciwie powinienes wymieniac olej 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości