Kupno CROSSA - ProszÄ™ o pomoc.
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kupno CROSSA - ProszÄ™ o pomoc.
Witam,
Przymierzam się do kupna crossa i bardzo proszę o poradę. Motor ma być do jazdy amatorskiej i chce nim głownie jeździć po lasach itd. Mam 23 lata 185 wz i 85kg. Moje doświadczenie w jeździe na motocyklu jest niewielkie dlatego też bardzo proszę o fachową poradę ludzi zaprawionych w bojach
Jaki motor byście proponowali? i na co najbardziej zwracać uwagę przy kupnie.
Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziekuję
Pozdrawiam.
Przymierzam się do kupna crossa i bardzo proszę o poradę. Motor ma być do jazdy amatorskiej i chce nim głownie jeździć po lasach itd. Mam 23 lata 185 wz i 85kg. Moje doświadczenie w jeździe na motocyklu jest niewielkie dlatego też bardzo proszę o fachową poradę ludzi zaprawionych w bojach

Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziekuję

Pozdrawiam.
- obier
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/5/2011, 22:37
napisz jeszcze ile masz na to kasy. mozesz kupic moto za 3-4 tysiace a mozesz i kupic za 25 tysiecy 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak chcesz latac hmm sportowo to polecam jakies hard enduro. ktm exc 125, ktm exc-f 250, huska WR 125, i moze troche bardziej wytrzymałe ale nie aż tak sportowe kawasaki klx 250 albo 300. jak chcesz latac turystycznie mozna sie rozejrzeć za np suzuki DRZ 400
a na co zwracac uwage ? nie jestes pierwszy który o to pyta. poszukaj w istniejących tematach, patrzec trzeba na wszystko. jak sie nei znasz koniecznie musisz wziąć ze sobą kogos kto sie zna
a na co zwracac uwage ? nie jestes pierwszy który o to pyta. poszukaj w istniejących tematach, patrzec trzeba na wszystko. jak sie nei znasz koniecznie musisz wziąć ze sobą kogos kto sie zna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ale on nie napisał że będzie jeździł sportowo tylko amatorsko po lesie.
kup jakiś soft enduro do takiej jazdy. poszaleć też można i to dość ostro bo sprzęt nie jest najważniejszy.
drz 400 to według ciebie magik krowa? w wersji E ma 50km więc jak do szybkiej jazdy po lasach jest świetny. po za tym wcale jakoś nie odstaje od hard enduro o podobnych pojemnościach. ostatnio właśnie sam się tym sprzętem zainteresowałem i nie wiem czy na przyszły sezon go nie kupię ale rozważam jeszcze 2 inne opcje, albo kupię wr 400/426 albo zostanie dr 350. też słaby nie jest bo ostatnio miałem porównanie do klx 250 i w sumie bardzo podobnie się nimi jeździło.
kup jakiś soft enduro do takiej jazdy. poszaleć też można i to dość ostro bo sprzęt nie jest najważniejszy.
drz 400 to według ciebie magik krowa? w wersji E ma 50km więc jak do szybkiej jazdy po lasach jest świetny. po za tym wcale jakoś nie odstaje od hard enduro o podobnych pojemnościach. ostatnio właśnie sam się tym sprzętem zainteresowałem i nie wiem czy na przyszły sezon go nie kupię ale rozważam jeszcze 2 inne opcje, albo kupię wr 400/426 albo zostanie dr 350. też słaby nie jest bo ostatnio miałem porównanie do klx 250 i w sumie bardzo podobnie się nimi jeździło.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
domin195 napisał(a):ale on nie napisał że będzie jeździł sportowo tylko amatorsko po lesie.
kup jakiś soft enduro do takiej jazdy. poszaleć też można i to dość ostro bo sprzęt nie jest najważniejszy.
drz 400 to według ciebie magik krowa? w wersji E ma 50km więc jak do szybkiej jazdy po lasach jest świetny. po za tym wcale jakoś nie odstaje od hard enduro o podobnych pojemnościach. ostatnio właśnie sam się tym sprzętem zainteresowałem i nie wiem czy na przyszły sezon go nie kupię ale rozważam jeszcze 2 inne opcje, albo kupię wr 400/426 albo zostanie dr 350. też słaby nie jest bo ostatnio miałem porównanie do klx 250 i w sumie bardzo podobnie się nimi jeździło.
Czytaj ze zrozumieniem...
Napisałem, że wersja soft, E to też taka lipa jak się nastawiać na wyczyn, typowa wyczynówka enduro z drz to ta wersja bez literki. Waży 6kg mniej i brak zbędnej elektryki. Tylko wersje hard wymagają remontów, jak każde inne wyczynówki, a tutaj pyta się co taniej wychodzi.
Poza tym, nie zaliczył bym do super przyjemnych szaleństw (że o torze jednak nie wspomnę) na 136kg moto (na sucho, a gdzie tu płyny...)
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
na sucho drz 119kg (wersja E)
dla ciebie wyczyn to tylko jazda po torze? drz to enduro i w lesie w nawet bardzo trudnym terenie sobie poradzi (ja nawet na dr 350 ganiam w trudnym terenie i jakoś idzie chociaż jego waga jest odczuwalna ale w końcu to enduro a nie hard enduro). autor tematu pisał że chce do jazdy po lesie więc drz chyba będzie ok (z tego co się dowiadywałem od posiadaczy i czytałem na forach).
nie jestem jakiś bardzo doświadczony więc się nie sprzeczam.
nie uważacie że 50 konny motor jak dla kogoś kto nie ma doświadczenia będzie za mocny?
dla ciebie wyczyn to tylko jazda po torze? drz to enduro i w lesie w nawet bardzo trudnym terenie sobie poradzi (ja nawet na dr 350 ganiam w trudnym terenie i jakoś idzie chociaż jego waga jest odczuwalna ale w końcu to enduro a nie hard enduro). autor tematu pisał że chce do jazdy po lesie więc drz chyba będzie ok (z tego co się dowiadywałem od posiadaczy i czytałem na forach).
nie jestem jakiś bardzo doświadczony więc się nie sprzeczam.
nie uważacie że 50 konny motor jak dla kogoś kto nie ma doświadczenia będzie za mocny?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Weź to jeszcze raz przeczytaj!
Pisałem o wersji S! domin nie przeginaj, ty udajesz czy tak na prawdę? wersja bez literki waży 114kg, no wiesz, zaraz mi powiesz, że jest cudownie jak moto jest Cięższe.
Kolega pytał o tanie utrzymanie, pisałem o wersji S bo tam wymienia się praktycznie oleje ale do ostrego ganiania się nie nadaje, ok? I już na to nie odpisuj bo pewnie nie zrozumiesz, a prostować twojej kolejnej odpowiedzi nie będę!
Aha wersja S ma 40KM i jest bardzo spokojna, nie pisałem o E!
Poza tym by raczej ogarnął i wersje E bo przecież to nie taki bulwers jak exc...
Poza tym... od jazdy po lesie się zazwyczaj zaczyna, plany się zmieniają często, gęsto.
Pisałem o wersji S! domin nie przeginaj, ty udajesz czy tak na prawdę? wersja bez literki waży 114kg, no wiesz, zaraz mi powiesz, że jest cudownie jak moto jest Cięższe.
Kolega pytał o tanie utrzymanie, pisałem o wersji S bo tam wymienia się praktycznie oleje ale do ostrego ganiania się nie nadaje, ok? I już na to nie odpisuj bo pewnie nie zrozumiesz, a prostować twojej kolejnej odpowiedzi nie będę!
Aha wersja S ma 40KM i jest bardzo spokojna, nie pisałem o E!
Poza tym by raczej ogarnął i wersje E bo przecież to nie taki bulwers jak exc...
Poza tym... od jazdy po lesie się zazwyczaj zaczyna, plany się zmieniają często, gęsto.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
no właśnie. kolega pytał o moto do jeżdżenia po lesie a henio pisze o jakimś nastawianiu się na wyczyny. ja piszę tylko że cięższym moto też można polatać szybko a drz to w cale nie jest taka krowa. tak samo nie wiem dla czego piszesz że jazda na drz po torze nie będzie zbyt przyjemna skoro on pisał że tylko po lesie ma zamiar jeździć.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Bo pisałem o wersji S? Obudź się, ten motocykl waży 136kg i ma 40KM. Na drz-cie bez literki owszem, można nawet startować w mx, koło mnie koleś startował w cc i mx.
Ale piszę o S, no lubisz latać bo nie latałeś moto 20kg lżejszym, a to w 3 dury różnica.
Ale piszę o S, no lubisz latać bo nie latałeś moto 20kg lżejszym, a to w 3 dury różnica.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
ja rozumiem. tylko ja piszę swoje a on swoje. ja napisałem że drz to wcale nie jest krowa i do jazdy takiej o jaką chodzi autorowi postu będzie dobra a poszaleć można, na torze też pojeździsz a on odpisuje że chodzi mu o wersję S która według niego jest krową i pisze że nigdy nie jeździłem na lekkim moto pomimo że tego nie wie. to w końcu ja piszę bez sensu czy on? ja nie doradzam mu wersji E bo też jak byś nie zauważył napisałem żeby kupił softa ale nie zgadzam się że ogólnie (bez różnicy na wersję) drz nie nadaje się do szaleństw. nie wiem czy ja się nie wyraźnie wyrażam czy to ty nie zrozumiale piszesz ale jakoś nie możemy się dogadać.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Obaj piszemy głupoty szczerze:D
Najlepszym wyborem będzie klx 250/300 i tyle. DRZ S to krowa (domin, zrozum, że lepiej latać w terenie 104kg moto niż 136kg, no ale z tym się zgodzisz:D), Wersja E będzie i za mocna i za kosztowna jeśli tak się martwi o eksploatacje.
KLX - około 32KM, z tego co wiem to zmiana gaźnika na jakieś tam bardzo dużo daje i moto reaguje niemal jak crossówka, zawiesznie z torówki, waga niska, moc do opanowania, silnik nie wyżyłowany, nicasil - wymienia tłok i śmiga, bez docierania itp.
Najlepszym wyborem będzie klx 250/300 i tyle. DRZ S to krowa (domin, zrozum, że lepiej latać w terenie 104kg moto niż 136kg, no ale z tym się zgodzisz:D), Wersja E będzie i za mocna i za kosztowna jeśli tak się martwi o eksploatacje.
KLX - około 32KM, z tego co wiem to zmiana gaźnika na jakieś tam bardzo dużo daje i moto reaguje niemal jak crossówka, zawiesznie z torówki, waga niska, moc do opanowania, silnik nie wyżyłowany, nicasil - wymienia tłok i śmiga, bez docierania itp.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
a ja może cos od siebie
jeżeli kolego chcesz coś w las to drz bd idealna, masz swoje lata i wzrost, drz nie należy do wysokich maszyn, więc nie wiem czy nie bd za niska dla Ciebie
najdrożej wychodzi eksploatacja exc i excf
małe porównanie enduro
http://www.youtube.com/watch?v=sKF5QM4J ... re=related
proponował bym cos z klx, drz, xtx, exc ale tu już inna bajka, bardziej kosztowna maszyna
wszystko zależy co chcesz robic i jak długo
jeżeli kolego chcesz coś w las to drz bd idealna, masz swoje lata i wzrost, drz nie należy do wysokich maszyn, więc nie wiem czy nie bd za niska dla Ciebie
najdrożej wychodzi eksploatacja exc i excf
małe porównanie enduro
http://www.youtube.com/watch?v=sKF5QM4J ... re=related
proponował bym cos z klx, drz, xtx, exc ale tu już inna bajka, bardziej kosztowna maszyna
wszystko zależy co chcesz robic i jak długo
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Panowie nie sprzeczamy siÄ™
proszę was o pomoc bo mało się orientuje w tym temacie:) tak jak wspomniałem... doświadczenia brak... jazda ma być amatorska i głownie po lasach:) i chodzi mi głownie żeby nie robić często remontów
więc proszę o poradę
jakie motorki nie potrzebują aż tak często ich:)
kolego... wymieniasz maszynki mówisz że to bardziej kosztowna zabawa... Smile możesz mi coś więcej o kosztach powiedzieć takiej zabawy Smile tak szczerze mówiąc to zacząłem się właśnie przyglądać exc Wink



kolego... wymieniasz maszynki mówisz że to bardziej kosztowna zabawa... Smile możesz mi coś więcej o kosztach powiedzieć takiej zabawy Smile tak szczerze mówiąc to zacząłem się właśnie przyglądać exc Wink
- obier
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/5/2011, 22:37
dalej ciezko powiedziec. ja bym radził kawasaki klx 250 albo 300. moto ma super zawieszenie super sie prowadzi nie trzeba robic czesto remontów. jednak to jest dosyc mocny sprzęt i jednak jakiejs tam troski wymaga. w stosunku do wyczynówki to sie tam zagląda bardzo rzadko. ale w stosunku do takiej DR 350 która tez bedzie niezła do jazdy po lasach to tam sie zagląda czesto. wiec nie wiem jak czesto remonty cie satysfakcjonują i jak rozrgraniczyc kiedy jeszcze liczy ci sie jakość jazdy czy czas remontów. bo nie ma idealnego motocykla który przelata setki km bez zagladania i ma super parametry jezdne 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
przyznaję ci rację magik że lepszy lżejszy ale waga 130kg nie wyklucza motocykla z bardzo trudnego terenu. jedynie potrzebna lepsza kondycja i trochę większa siła.
też bym był za klx. ostatnio jeździłem trochę tym 250 to moc jak w dr 350 a pojemność mniejsza. no i ta waga. też nie za duża.
też bym był za klx. ostatnio jeździłem trochę tym 250 to moc jak w dr 350 a pojemność mniejsza. no i ta waga. też nie za duża.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości