Motor dla 16 latka
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Motor dla 16 latka
Cześć.
Niedługo kończę 16 lat i będę wkrótce robić A1. Teraz rozglądam się za jakimś motorem dla mnie. Mam 1.75m, nigdy nie miałem do czynienia z czymś "poważniejszym" jeździłem tylko na crossie 125 i quadzie 50. Zależy mi aby motor mało palił, fajnie wyglądał. Będę nim jeździł przeważnie po mieście, ale też po mało ruchliwych ulicach. Fajnie jak by miał jeszcze "kufer" nawet mały, ale nieobowiązkowo. Zastanawiam się nad Hondą NSR i CBR 125. NSR jest dwusuwowa a CBR jest cztero, nie wiem czym to się różni. CBR podobno więcej pali.
Pozdrawiam
Niedługo kończę 16 lat i będę wkrótce robić A1. Teraz rozglądam się za jakimś motorem dla mnie. Mam 1.75m, nigdy nie miałem do czynienia z czymś "poważniejszym" jeździłem tylko na crossie 125 i quadzie 50. Zależy mi aby motor mało palił, fajnie wyglądał. Będę nim jeździł przeważnie po mieście, ale też po mało ruchliwych ulicach. Fajnie jak by miał jeszcze "kufer" nawet mały, ale nieobowiązkowo. Zastanawiam się nad Hondą NSR i CBR 125. NSR jest dwusuwowa a CBR jest cztero, nie wiem czym to się różni. CBR podobno więcej pali.
Pozdrawiam
- Mation
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 9/5/2011, 12:19
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam HONDE CBR 125, a mój kolega NSR 125... Więc tak:
1. Spalanie
NSR 125:
Jeśli chcesz żeby Ci spaliła te 5-7l musisz naprawdę traktować ostrożnie manetkę gazu, a przy tym jazda staje się jak jakąś 50, ponieważ pełna moc jest dopiero od 6-7k obrotów. A spalić przy sportowej jeździe potrafi nawet 10l.
CBR 125:
Ostatnio jeździłem we 2 osoby i prawie cały czas trzymałem ją na obrotach to wyszło mi spalanie 3,5l/100km. a jak sam, i spokojnie nawet poniżej 3l/100km
2. Dźwięk:
NSR 125:
Wiadomo brzmi jak 2T, ale nie pierdzi tak jak 50 cm3.
CBR 125:
Moja ma przerobiony tłumik i kolektor to przy wysokich obrotach brzmi jak rasowy, sportowy motocykl, a na niskich na biegu jałowym tylko słychać szum i tykanie...
3. OsiÄ…gi:
NSR 125:
Dobrze się zbiera do 140km/h następnie idzie ale już wolniej. Prędkość maksymalna 160 km/h Przyśpieszenie do 100km/h około 6-7 sek
CBR 125:
Dobrze się zbiera do 110-120 km/h następnie idzie ale już wolniej tak jak NSR od 140 km/h. Prędkość maksymalna 130-140 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h 10-12 sek. Na pewno żadne "50" (TZR 50, RS 50) nie mają szans.
4.WyglÄ…d i rozmiary:
NSR 125:
Przypomina już większą pojemność i typowego ścigacza. Jest bardziej obudowana i ma piękną czachę wraz ze światłami. Jest dosyć duża.
CBR 125:
Nie odstaje aż tak bardzo dużo od poprzedniczki. Ma piękny wygląd, pozycja za kierownicą jest lekko pochylona przy wzroście 184 cm. Jeśli nie widzieliście CBR 125 na żywo i nie siedzieliście to nie wypowiadajcie się na jej rozmiary, gabaryty i wygląd.
5. Użytkowanie:
NSR 125:
Jest to 2T więc bardziej podatny na remonty i trzeba lać bardzo dobry olej do mieszanki, aby długo jeździł. Na pewno jest mniej żywotniejszy od silnika CBR 125.
Musisz lać olej do mieszanki co dochodzi Ci do około 600-800 km olej za około 40-50 zł.
CBR 125:
Jest to 4T, żywotniejszy od NSR. Należy tylko dbać o wymianę oleju co sezon lub co 6000-8000 km(Jeżeli dużo jeździsz). Nie musisz dolewać oleju do mieszanki, tylko sprawdzasz stan co jakiś czas. Silnik CBR 125 pokonuje na prawdę duże przebiegi, jeżeli solidnie dbasz o niego, nie które mają po 40-60k km bez remontu i jeżdżą i są sprawne.
6. Elastyczność silnika:
NSR 125:
Ciągnie dopiero od 6-7k obrotów, wtedy CBR 125 odstaje. Poniżej 6k jeździ się jak ścigaczem 50 cm3 (może trochę lepiej).
CBR 125:
Ciągnie od dołu, jednak od około 7k obrotów dostaje lekkiego kopa jak ścigacz.
RAZEM:
Jak jechaliśmy na 1 biegu i około 2k obrotów jak dodaliśmy gazu to CBR 125 się szybciej zbierała, jednak jak NSR 125 wskoczyła na obroty rzędu 6-7k obrotów to wyprzedziła mnie, ale goniłem ją
. A jak jechaliśmy tylko do 6-7k obrotów. To CBR się lepiej zbiera, ale NSR bardzo nie odstaje.
Myślę że Ci pomogłem w wyborze. Byłem dość obiektywny i o NSR 125 pisałem z własnych doświadczeń i to co kolega mi mówił. Ja też mogłem mieć NSR 125, RS 125, TZR 125, jednak wybór padł na CBR 125 i nie żałuję tego.
TEAMAT: Cbr 125 czy Nsr 125
sledziu19: spalanie nsr przy 160 km/h na obwodnicy gdanska, to 12-14 litrow Very Happy pozdrawia.
1. Spalanie
NSR 125:
Jeśli chcesz żeby Ci spaliła te 5-7l musisz naprawdę traktować ostrożnie manetkę gazu, a przy tym jazda staje się jak jakąś 50, ponieważ pełna moc jest dopiero od 6-7k obrotów. A spalić przy sportowej jeździe potrafi nawet 10l.
CBR 125:
Ostatnio jeździłem we 2 osoby i prawie cały czas trzymałem ją na obrotach to wyszło mi spalanie 3,5l/100km. a jak sam, i spokojnie nawet poniżej 3l/100km
2. Dźwięk:
NSR 125:
Wiadomo brzmi jak 2T, ale nie pierdzi tak jak 50 cm3.
CBR 125:
Moja ma przerobiony tłumik i kolektor to przy wysokich obrotach brzmi jak rasowy, sportowy motocykl, a na niskich na biegu jałowym tylko słychać szum i tykanie...
3. OsiÄ…gi:
NSR 125:
Dobrze się zbiera do 140km/h następnie idzie ale już wolniej. Prędkość maksymalna 160 km/h Przyśpieszenie do 100km/h około 6-7 sek
CBR 125:
Dobrze się zbiera do 110-120 km/h następnie idzie ale już wolniej tak jak NSR od 140 km/h. Prędkość maksymalna 130-140 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h 10-12 sek. Na pewno żadne "50" (TZR 50, RS 50) nie mają szans.
4.WyglÄ…d i rozmiary:
NSR 125:
Przypomina już większą pojemność i typowego ścigacza. Jest bardziej obudowana i ma piękną czachę wraz ze światłami. Jest dosyć duża.
CBR 125:
Nie odstaje aż tak bardzo dużo od poprzedniczki. Ma piękny wygląd, pozycja za kierownicą jest lekko pochylona przy wzroście 184 cm. Jeśli nie widzieliście CBR 125 na żywo i nie siedzieliście to nie wypowiadajcie się na jej rozmiary, gabaryty i wygląd.
5. Użytkowanie:
NSR 125:
Jest to 2T więc bardziej podatny na remonty i trzeba lać bardzo dobry olej do mieszanki, aby długo jeździł. Na pewno jest mniej żywotniejszy od silnika CBR 125.
Musisz lać olej do mieszanki co dochodzi Ci do około 600-800 km olej za około 40-50 zł.
CBR 125:
Jest to 4T, żywotniejszy od NSR. Należy tylko dbać o wymianę oleju co sezon lub co 6000-8000 km(Jeżeli dużo jeździsz). Nie musisz dolewać oleju do mieszanki, tylko sprawdzasz stan co jakiś czas. Silnik CBR 125 pokonuje na prawdę duże przebiegi, jeżeli solidnie dbasz o niego, nie które mają po 40-60k km bez remontu i jeżdżą i są sprawne.
6. Elastyczność silnika:
NSR 125:
Ciągnie dopiero od 6-7k obrotów, wtedy CBR 125 odstaje. Poniżej 6k jeździ się jak ścigaczem 50 cm3 (może trochę lepiej).
CBR 125:
Ciągnie od dołu, jednak od około 7k obrotów dostaje lekkiego kopa jak ścigacz.
RAZEM:
Jak jechaliśmy na 1 biegu i około 2k obrotów jak dodaliśmy gazu to CBR 125 się szybciej zbierała, jednak jak NSR 125 wskoczyła na obroty rzędu 6-7k obrotów to wyprzedziła mnie, ale goniłem ją

Myślę że Ci pomogłem w wyborze. Byłem dość obiektywny i o NSR 125 pisałem z własnych doświadczeń i to co kolega mi mówił. Ja też mogłem mieć NSR 125, RS 125, TZR 125, jednak wybór padł na CBR 125 i nie żałuję tego.
TEAMAT: Cbr 125 czy Nsr 125
sledziu19: spalanie nsr przy 160 km/h na obwodnicy gdanska, to 12-14 litrow Very Happy pozdrawia.
- rudi0018
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40
Dzięki za odpowiedź. Chyba kupuje CBR. Mam jeszcze 1 pytanie. Na co zwracać uwagę przy zakupie używanej cbrki? Na allegro mam 1 ciekawą ofertę. CBRka z 2006 za 5600 zł. http://allegro.pl/honda-cbr-125-r-i1589426583.html
- Mation
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 9/5/2011, 12:19
- Lokalizacja: Warszawa
Egzemplarze z przebiegiem 15k-20k powinny mieć oryginalną oponę przednią, a także napę oryginalny, zwróć czy malowanie pasuje do rocznika CBR'ki. Czy dobre się wkręca na obroty, w czasie jazdy próbnej sprawdź wszystkie biegi, czy lekko wchodzą i nie wyskakują. Sprawdź jaki napęd jest obecnie założone jeżeli był zmieniany, czy jakich markowy czy jakiś z allegro za 120 zł. Na łańcuchu powinno pisać DID, RK lub YBN to najlepsze firmy, szczególnie dwie pierwsze. Sprawdź czy dobrze jest naciągnięty łańcuch, a także płyny, to Ci powie czy właściciel dbał o motocykl.
- rudi0018
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40
hah,
skoro ci leci te 140 to zmienione maszz zebatki albo podkolorowales historie,
mówisz ze nsr zeby spalila 5l trzeba smigac jak 50, ale mozesz odkrecic mocniej,
a na cbr siedzisz jak na nsr 50 czyli zgarbiony,
nie ukrywajmy jst ona mała,
kolejnym aspektem który wez po uwage to to czy masz górzysty teren czy raczej plasko
bo zapewne raczej plasko w wypadku cbr ;p
a to ze ci spala 3l to tez lekka kolorowanka albo wtrysk ;p
skoro ci leci te 140 to zmienione maszz zebatki albo podkolorowales historie,
mówisz ze nsr zeby spalila 5l trzeba smigac jak 50, ale mozesz odkrecic mocniej,
a na cbr siedzisz jak na nsr 50 czyli zgarbiony,
nie ukrywajmy jst ona mała,
kolejnym aspektem który wez po uwage to to czy masz górzysty teren czy raczej plasko
bo zapewne raczej plasko w wypadku cbr ;p
a to ze ci spala 3l to tez lekka kolorowanka albo wtrysk ;p
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
mysle że bez sensu robic kolejną wojne cbr vs. nsr. czy wy nie potraficie dzieci drogie korzystac z istniejących tematów ? chcesz zeby ci mało palił, i latac po miescie i czasem po jakies drodze - dla ciebie widze tylko CBR
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Do tomera
(otwórz link)
(otwórz link)
Nie no rzeczywiście CBR jest taka malutka że jej na zdjęciu nie widać..
NSR jak CBR to ścigacz, więc w przypadku NSR też raczej płasko, ale to nie znaczy że obiema nie pojeździsz po polnych drogach
Kolorowankę to masz chyba w domu przy ostrej jeździe, wyszło mi 3,3l więc spokojnie na gaźniku można zejść do 3l dodam że mam filtr powietrza sportowy K&N.
Nie mówię że moja idzie 140 km/h, a po drugie napisałem 130-140, zależy od warunków i kierowcy.tomera napisał(a):hah,
skoro ci leci te 140 to zmienione maszz zebatki albo podkolorowales historie,
Tylko jak odkręcisz mocniej to spalanie wzrośnie do 8-10l/100km.. a w CBR jak odkręcisz mocniej to możę maksymalnie 0.5l Ci wzrośnietomera napisał(a):mówisz ze nsr zeby spalila 5l trzeba smigac jak 50, ale mozesz odkrecic mocniej,
tomera napisał(a):a na cbr siedzisz jak na nsr 50 czyli zgarbiony,
nie ukrywajmy jest ona mała,


Nie no rzeczywiście CBR jest taka malutka że jej na zdjęciu nie widać..
tomera napisał(a):kolejnym aspektem który wez po uwage to to czy masz górzysty teren czy raczej plasko
bo zapewne raczej plasko w wypadku cbr ;p
NSR jak CBR to ścigacz, więc w przypadku NSR też raczej płasko, ale to nie znaczy że obiema nie pojeździsz po polnych drogach
tomera napisał(a):a to ze ci spala 3l to tez lekka kolorowanka albo wtrysk ;p
Kolorowankę to masz chyba w domu przy ostrej jeździe, wyszło mi 3,3l więc spokojnie na gaźniku można zejść do 3l dodam że mam filtr powietrza sportowy K&N.
- rudi0018
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40
Kolego polecam ci NSR. Z kolegami zazwyczaj śmiejemy się z CBR że to rower ;d dużo szersza nie jest opony ma jak od komara (taki stary motorower)
W ogóle od rowera naprawdę dużo szersza nie jest. Chodzi jak chopper i biorę ją na moim rieju rs2 70ccm.... Moim zdaniem syf ale to tylko moje zdanie.
Myślę że lepiej jednak zapłacić trochę więcej za paliwo i mieć motor którym komfortowo wyprzedzisz sobie tira, jest szeroki i wygląda bardziej jak rasowy scig niż jak rower, No i też ważne jest to że ludzie się nie śmieją z NSR tak jak jest to w przypadku tego pseudo roweru CBR.
Moim zdaniem jeżeli chcesz mieć w miarę dobry ścigacz, żeby miał buta jako takiego i co kolwiek jechał i jako tako działał i wyglądał to bierz NSR.
Jeżeli chcesz kupić CBR kup sobie choppera 125 (bądź rower) i masz to samo. Polecam Yamahe Virago 125 lub co kolwiek innego. Przynajmniej nie będą się śmiać że silnik działa jak u choppera bo będziesz miał choppera ;d
BTW. Proszę mnie nie najeżdżać to jest MOJE ZDANIE!
W ogóle od rowera naprawdę dużo szersza nie jest. Chodzi jak chopper i biorę ją na moim rieju rs2 70ccm.... Moim zdaniem syf ale to tylko moje zdanie.
Myślę że lepiej jednak zapłacić trochę więcej za paliwo i mieć motor którym komfortowo wyprzedzisz sobie tira, jest szeroki i wygląda bardziej jak rasowy scig niż jak rower, No i też ważne jest to że ludzie się nie śmieją z NSR tak jak jest to w przypadku tego pseudo roweru CBR.
Moim zdaniem jeżeli chcesz mieć w miarę dobry ścigacz, żeby miał buta jako takiego i co kolwiek jechał i jako tako działał i wyglądał to bierz NSR.
Jeżeli chcesz kupić CBR kup sobie choppera 125 (bądź rower) i masz to samo. Polecam Yamahe Virago 125 lub co kolwiek innego. Przynajmniej nie będą się śmiać że silnik działa jak u choppera bo będziesz miał choppera ;d
BTW. Proszę mnie nie najeżdżać to jest MOJE ZDANIE!
- bapka2
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 10/5/2011, 16:46
Ja nie mogę, to ja nie wiem jaką ja mam CBR, może moja jest jakoś robiona na zamówienie, dodałem foty z wyglądu i moim zdaniem w porównaniu do NSr nie wygląda jak rower, Rieju RS2 ma niewiele lepszy wygląd w porównaniu do innych 50 cmm.
- rudi0018
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40
Ma dźwięk 4T dlatego działa jak chopper. Masz zdjęcie wyżej zobacz na opone przednią u cbr patrz jaka chuda jest ile tam jest 80/70? Ja mam w rieju 100 z przodu.
Porównaj tył NSR i CBR ze zdjęcia zobacz o ile się różnią i jak do dupy wygląda CBR przy nsr. Zobacz też na bak i okolice kierownicy i też porównaj... rower jak nic
No i ta owiewka z przodu jest najgorsza. Jedna z najchudszych jakie widziałem... Trochę to wygląda głupio.. W porównaniu z przodem NSR jest naprawdę wąziutka
Moim zdaniem najgorszą rzeczą co może byc w scigaczu 125 to silnik 4T..
Porównaj tył NSR i CBR ze zdjęcia zobacz o ile się różnią i jak do dupy wygląda CBR przy nsr. Zobacz też na bak i okolice kierownicy i też porównaj... rower jak nic

No i ta owiewka z przodu jest najgorsza. Jedna z najchudszych jakie widziałem... Trochę to wygląda głupio.. W porównaniu z przodem NSR jest naprawdę wąziutka
Moim zdaniem najgorszą rzeczą co może byc w scigaczu 125 to silnik 4T..
- bapka2
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 10/5/2011, 16:46
papka kazdy ma swoje zdanie ja tam wolał bym 100X bardziej CBRke. nsr to myslisz scigacz?> to scigaczyk. pierdziawka. tak samo jak i CBRka. rakiety to nie są tak czy siak. kazdemu podoba sie co innego bez sensu znów sie kłócic
bo ostatnio same porównania CBR do NSR a przeciez nie ma tu czego porównywac ;/

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No ale patrz, że katy to same wysilone jednostki, utrzymanie może nie jak full, ale daleko im nie jest. Jak by mu to nie przeszkadzało to by się nie pytał czy cbr będzie dobra.
Proste
CBR - lepszy dźwięk (kwestia indywidualna, ale raczej większość się zgodzi), małe spalanie, eksploatacja ogranicza się na wymianach olejów i filtrów, wystarczy, że jest zdrowa rama, owiewki itp, bo silnik mało wysilony i jednak ciężko zarżnąć.
NSR - możesz wynająć cysternę, aby za tobą jeździła (nie brać tego aż tak poważnie), 2t wymaga jednak remontów, nie za piękny dźwięk (jak wyżej), dość duża moc (bo jednak będzie miała koło tych 30-32 KM), łatwo nadziać się na minę.
Ot wszystko, bierz co Ci akurat pasuje.
Proste
CBR - lepszy dźwięk (kwestia indywidualna, ale raczej większość się zgodzi), małe spalanie, eksploatacja ogranicza się na wymianach olejów i filtrów, wystarczy, że jest zdrowa rama, owiewki itp, bo silnik mało wysilony i jednak ciężko zarżnąć.
NSR - możesz wynająć cysternę, aby za tobą jeździła (nie brać tego aż tak poważnie), 2t wymaga jednak remontów, nie za piękny dźwięk (jak wyżej), dość duża moc (bo jednak będzie miała koło tych 30-32 KM), łatwo nadziać się na minę.
Ot wszystko, bierz co Ci akurat pasuje.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości