Zobacz wątek - Co robić, żeby motor nie był na wyrzucenie?
NAS Analytics TAG

Co robić, żeby motor nie był na wyrzucenie?

Enduro, Cross
_________

Co robić, żeby motor nie był na wyrzucenie?

Postprzez aXe » 5/5/2011, 20:23

Siemka Wszystkim!


Od niedawna mam nowy motor; Derbi Senda R 50ccm 2000r.

I właśnie tu moje pytania.

Co mam robić i co ile i jak, żeby motor nie był na wyrzucenie.
Po prostu nie znam się aż tak dobrze na tego typu motorach...
Chciałbym wiedzieć co muszę robić, aby mój motor służył mi z 2sezony+...
Chodzi mi ogólnie o cały motor, czy coś z silnikiem, co wymieniać.

WSZYSTKO!


Pozdrawiam i Dziękuję!
aXe
Ostatnio edytowano 5/5/2011, 20:29 przez aXe, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
aXe
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/5/2011, 20:07
Lokalizacja: okol. Piotrkowa Tryb.


Postprzez henio12323 » 5/5/2011, 20:25

po 1 zlikwiduj tą czcionke ;/
po 2 w skrócie. olej wymieniasz co pół roku. na jakis 10W 40 no motul transoil. olej do mieszanki jaki chcesz najlepiej castrol power 2T. i tyle. co jakis czas czyscisz i nasączasz filtr powietrza. moto jak zabrudzisz myjesz. dbasz o naciag łancucha. smarujesz napęd co wypad w teren. i to tyle z eksplo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez aXe » 5/5/2011, 20:28

Dziękuję :) A jak nasączać i czyścić filtr powietrza? I jak zadbać o naciąg łańcucha (jak smarować)!

Jeśli to tyle to bardzo mi pomogłeś!
Polecam tego gościa, 15sec po założeniu tematu już wiem co robić :)
Avatar użytkownika
aXe
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/5/2011, 20:07
Lokalizacja: okol. Piotrkowa Tryb.

Postprzez domin195 » 5/5/2011, 20:28

jeszcze przed chwilą doradzałeś innym a teraz sam się pytasz?

-czyszczenie i nasączanie filtra powietrza co jazdę/kilka jazd
-wymiany oleju i filtra oleju
-mycie motoru po każdej jeździe no chyba że to było do sklepu i z powrotem itp. no to nie trzeba
-po każdym myciu jak wyschnie moto (najlepiej przed następną jazdą) smarowanie łańcucha, zębatek itd.
-co kilka wyjazdów a najlepiej co jazdę w terenie przeglądy czy nic się nie stało w moto (koniec klocków, huczące łożysko, luzy itp.)

jak mi się coś przypomni to dopiszę.

to co powinieneś robić powinno być w instrukcji a jak nie masz to ściągnij z internetu.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez aXe » 5/5/2011, 20:31

Nie będę ci odpowiadał, gdyż chciałem się tylko upewnić, czy dobrze doradziłem innym ludziom... Ale Dziękuje i tak...
Avatar użytkownika
aXe
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/5/2011, 20:07
Lokalizacja: okol. Piotrkowa Tryb.

Postprzez domin195 » 5/5/2011, 20:34

ja w temacie obok dopytywałem o nasączanie filtra.

do łańcucha kup jakiś dobry spray a jak naciągnąć powinno być w instrukcji a jak nie masz to ściągnij z internetu.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez henio12323 » 5/5/2011, 20:35

dbać o naciąg jak ? masz napinacze na wahaczu i po prostu jak masz za luźny łancuch to go napinasz. nie mozna latac na zbyt napiętym i zbyt luźnym. łancuch trzeba tez myć mozna np myjka cisnieniową, a smarowac - najlepiej smarem do łancuchów offroadowych (dobrze ise trzyma w terenie ) psikasz na rolki czyli w srodek łancucha np mozna moto wstawic na podnosnik odpalic moto wbic 1 bieg i koło sie kręci a ty smarujesz. filtr czyscic jest najlepiej w gorącej wodzie z proszkiem do prania. choc niektóre płyny sa na to odporne. wtedy tylko preparat do zmywania płynu ratuje. nasączac ? rózne sposoby ja mam czysty sposbó wsadzenia filtra w woreczek foliowy, zalanie płynem i naciskanie aż sie rozpłynie po całym filtrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez domin195 » 5/5/2011, 20:41

ale to nie chodzi o to że się chwalę bo tutaj jest wystarczająco dużo osób które mnie swoją wiedzą na temat motocykli crossowych zagną spokojnie bo moja wiedza jest raczej podstawowa. chodzi o to że doradzasz ludziom a sam tak właściwie nie masz doświadczenia i możesz kogoś wprowadzić w błąd a on sobie coś z motocyklem zrobi bo będzie kompletnym laikiem i się posłucha.

ja ci nie bronię pisać i się nie czepiam. jak wiesz to pisz tylko też nie bezsensownie na podstawie tego co gdzieś tam kiedyś wyczytałeś.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez aXe » 5/5/2011, 20:43

dobrze, powiem OK bo nie będę się kłócił dalej :)
Avatar użytkownika
aXe
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/5/2011, 20:07
Lokalizacja: okol. Piotrkowa Tryb.

Postprzez magik2208 » 5/5/2011, 23:10

E ludzie co wy tak z tym myciem moto? ważne, żeby syfu nie było tam gdzie to konieczne, a nie pedanty jedne, kto tam moto myje jak na następny dzień czy za 2 dni znowu zrobi mu maseczkę:D

A ty aXe rób podstawowe rzeczy - oleje, smarowanie, czyszczenie filtra itp, i jeździj a nie będziesz tutaj o wszystko pytał.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez madcap » 5/5/2011, 23:14

1. aXe i Domin uspokujcie się
2. aXe zobaczę jescze raz takie infantylne kolorowanki a temat wywalę w kosmos a Tobie damy trochę czasu na mentalne dorośnięcie do forum
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez barek253 » 6/5/2011, 07:35

henio
karcherem o-ringowy tez sie myje?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 6/5/2011, 09:11

ja myje :D ale oringowego sie nie zakłada do 50 ccm. co do mycia :D to kwestia wizualna ale nie tyllko. jak masz np przegub wahacza w błocie to tam masz ciagle wilgosc a jak umyjesz to zaraz sie wysuszy. a tak to błoto troche wilgoci trzyma :D po 2 czasem błoto jak polezy kilka dni to potem jest niemalze nie do odmycia. zwłaszcza glina. ja zawsze moto myłem regularnie ale ostatnie mycie zrobiłem po tygodniu a potem po miesiacu chciałem doczyscic wydech i nie mogłem :D bo sie cegła wypaliła na nim. wiec warto myc prosto po przyjeździe wtedy moto ładniej wyglada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 6/5/2011, 12:31

czyszczenie filtra, nasączanie płynem do filtrów w spreyu najlepiej do tych pierdopędów, nie zakłądanie ch.. wie jak wyglądającego stożka, zalewanie dobrej benzyny i robienie odpowiedniej mieszanki jeżeli nie masz podajnika

i to wszystko, smarowanie lancucha przed jazdą i po myciu kiedy sprzęt wyschnie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez ganek_95 » 6/5/2011, 13:02

Tak w ógóle to sie nie myje łańcucha, a na pewno nie myjką cisnieniową, bo woda dostanie się pod uszczelniacze i zacznie sie korozja. Łańcuch nie trzeba czyścić. On jest na wierzchu i sam się wyczyści. Czyszczenie to tylko efekt wizualny , a niczego nie poprawi. Po drugie nie smaruje się łańcucha na wbitym biegu, można sobie tak obciąć palce jak zabraknie szczęścia. Do mieszanki używaj oleju Castrol Power Racing 2T-syntetyk. Po jakimś czasie przejdź do castrola 2t - półsyntetyku. Jeśli kupiłeś moto sprawdź kilka rzeczy. Po pierwsze luz na wahaczu, stan główki ramy. Na podniesionym na stojaku motocyklu poruszaj kierownicą. Nie powinno być rzadnych oporów i przerw. Zobacz czy nic nie wycieka- z przednich amortyzatorów, z silnika , z tylnego amora. Nasmaruj cięgna( linki), skontroluj tarcze i klocki czy nie są za cienkie, bo chodzi o bezpieczeństwo. Filtr powietrza czyść co jeden ostry wypad w teren i co np 10 jazd po drodze i do sklepu. Nawilż go środkiem do filtrów. Zobacz sobie Castrol oil filter. Co jakiś czas sprawdzaj ciśnienie w oponach.To w dużym skrócie.
ganek_95
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 24/11/2010, 16:02
Lokalizacja: Łagów Lubuski

Postprzez Bostorn » 6/5/2011, 13:12

może tak się robi z łancuchem w w 50 albo scigach, ale jeżeli chodzi o enduro i crossy to nie zgodze się z tobą kolego.

łańcuch musi byc czysty i odpowiednio nasmatowany, albo czysci się ropą i pozniej myjką cisnieniową albo samą myjką

ok benzyną nie ale ropa jak najbardziej

a po 2 w jaki sposob udzkodzi Ci się łancuch skoro po myciu i wyschnieciu smarujesz go
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 6/5/2011, 13:14

po za tym jak łańcuch będzie brudny to tylko smarem do łańcucha sobie po błocie i brudzie który jest na łańcuchu popsikasz a nie po łańcuchu.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez henio12323 » 6/5/2011, 15:39

dokładnie :D przeciez to crossówka ona lata w błocie wodzie itp itd. tak i tak sie woda dostaje. i po to sie uzywa mo myciu płynu żeby wszedł w rolki nasmarował je i wyparł wode
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr
cron