Zobacz wątek - Przeróbka ze 125 na 160cc
NAS Analytics TAG

Przeróbka ze 125 na 160cc

i inne małe pojemności
_________

Przeróbka ze 125 na 160cc

Postprzez tomekpiatek » 18/4/2011, 21:15

Tak jak mi polecał tu ktoś , wysłałem mój cylinder do motor-tech okazało się ze tuleja jest całkowicie źle zrobiona zaproponował mi tłok i tuleje 160cc polini

Chciałbym się dowiedzieć :
Czy duża będzie różnica w jeździe
-Ile mam docierać
-Podobno na taką 160 trzeba uważać , zwłaszcza na początku
-Podobno trzeba stosować jakieś specjalne oleje - wyczynowe , w większej ilości
-Czy zmieni się spalanie
-Ile się leje oleju , jaki i ile na docieraniu
-I czy to będzie wszystko pasować i czy nie trzeba będzie nic zmieniać

Motor to Aprilia rs 125 96r
tomekpiatek
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2011, 22:51


Postprzez henio12323 » 18/4/2011, 21:47

1) czy duza czy nie to osobista kwestia na pewno bedzie lepiej sie zbierał i bedzie miał wiecej mocy to jest logiczne.
2) docierac około 500 km
3) zawsze trzeba uważać przy docieraniu
4) i trzeba i nie. ale zawsze warto lać lepsze oleje. np castrol power 2T około 40 zł za 1 litr. swietnie sie spala i bardzo dobrze smaruje
5) no na pewno spalanie wzrośnie wzgledem 125 ccm.
6) oleju normalnie powinieneś lac około 1:40. na docieranie 1:30
7) wszystko bedzie pasowac jezeli ktos ci takie cos proponuje.

i tak doradze jeszcze warto by było zrobic przegląd wału, a jak masz kase to wypadało by wymienic korbowód na jakis mocniejszy. po zwykłej 125 ccm przełozenie na 160 obciaza wał wiec stary moze na 125 by jeszcze pochodził a 160 moze go szybciej wymęczyc. no i ogólnie warto stosowac lepsze łozyska i mocniejsze korby.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez tomekpiatek » 18/4/2011, 23:26

Wał i korba jest w bardzo dobrym stanie.. a jeśli chodzi chodzi o 125 i 160 to co radzicie? mam możliwość tego lub tego a cena jest taka sama....

Czy 160 będzie droższa w utrzymaniu ?
tomekpiatek
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2011, 22:51

Postprzez henio12323 » 19/4/2011, 10:12

bedzie na pewno. czytaj ze zrozumieniem i wyciagaj wnioski :) logiczne że jak masz wieksze obciazenia to szybciej beda ci sie częsci zuzywały. wiec łozyska wału np beda szybciej szły. bedzie nieco wiecej palił wiec to dodatkowe koszta. najpierw zorientuj sie o jedno - czy dostaniesz bez problemu póxniej czesci zamienne. nie raz słyszałem historie że ludzie kupowali cylindry inne i później o tłokach było mozna zapomieć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 19/4/2011, 10:18

Tak, może i uważasz, że jest w dobrym stanie. Łożyska i korbe jednak radzę Ci wymienić bo jak Ci walnie to będziesz miał wióry z silnika...
A obciążenie będzie dość większe więc przyda się to zrobić.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez tomekpiatek » 19/4/2011, 21:29

Łożyska i te inne bajery wymieniłem , a korbę oceniał specjalista , a jeśli chodzi o części zamienne to tłok jest polini sekwencyjny , A ,B,C,D jak jeden będzie potrzebował to daje się następny o 0,01 większy

Mówi że mogę jeździć w stosunku 1:50 ale na tym oleju http://allegro.pl/ipone-synthesis-2-2t- ... 53477.html
tomekpiatek
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2011, 22:51

Postprzez henio12323 » 20/4/2011, 09:21

mozna ale ja bym lał 1:40 bez wzgledu na olej. a co do korby specjalista nie specjalista :D moze jedynie ocenic luzy a samej korby ci nie sprawdzi. moga byc mikropekniecia jakies przegrzania punktowe czy cos ale mam nadzieje ze jak mówisz wszystko jest ok :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KAPELA911 » 20/4/2011, 19:59

co do propozycji henia ja tam w sprzętach 1:50 robie zawszen normalną mieszankę czyli 20 ml oleju na litr wachy i zawsze coś tam jeszcze kapne od siebie i jest git.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez tomekpiatek » 20/4/2011, 21:37

Dobra te resztki castrola to wleje 1:35

potem tego crossowego będę lał na dotarciu 1:40 a normalnie to 1:50
tomekpiatek
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8/4/2011, 22:51

Postprzez henio12323 » 20/4/2011, 21:41

na dotarciu najlepiej lac jak najwiecej aby dał rade przepalic :D w jednym 1:20 przepali w innym 1:30 bedzie zawalał i niszczył swiece. ale wg mnie lepiej zalać wiecej oleju niz szybciej robic remont :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na gr