Irydowe vs. Zwykłe - Które świece brać?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Irydowe vs. Zwykłe - Które świece brać?
Jak w temacie. Szukam świec do sporta.
Co przemawia (jeżeli w ogóle) za świecami irydowymi? Na które się zdecydować? Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy nimi pomijając cenę?
Dodam, że chodzi o NGK i zwykłe mam po 22zł/szt natomiast irydowe po 35zł/szt. Dla ciężej myślących różnica na komplecie to 52zł
Co przemawia (jeżeli w ogóle) za świecami irydowymi? Na które się zdecydować? Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy nimi pomijając cenę?
Dodam, że chodzi o NGK i zwykłe mam po 22zł/szt natomiast irydowe po 35zł/szt. Dla ciężej myślących różnica na komplecie to 52zł

-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nie masz podrasowanego moto (moc silnika) to bierz seryjne lub takie jak przewidzial producent. irydowki znacznie rzadziej sie wymienia bo sa duzo trwalsze i wolniej sie elektroda wypala.
Pozatym maja sporo mocniejsza iskre. Ale jak nie dlubales nic przy zaplonie czy tez mapach w ECU silnika to nie ma sesu pakowac sie w te swiece. Chyba ze masz trudny dostep do swiec i duzo roboty z wymiana to mozna sie pokusic, zeby co sezon-dwa nie sciagac plastikow, chlodnicy itp bo irydowka spokojnie starczy na 4 sezony.
Pozatym maja sporo mocniejsza iskre. Ale jak nie dlubales nic przy zaplonie czy tez mapach w ECU silnika to nie ma sesu pakowac sie w te swiece. Chyba ze masz trudny dostep do swiec i duzo roboty z wymiana to mozna sie pokusic, zeby co sezon-dwa nie sciagac plastikow, chlodnicy itp bo irydowka spokojnie starczy na 4 sezony.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Nie ma żadnych profitów poza wymienionymi? Łatwiejszy rozruch? Równiejsza praca?
To w sumie wystarczający argument za - oszczędność jest oczywista.
Dzięki
marcinpsk napisał(a):Chyba ze masz trudny dostep do swiec i duzo roboty z wymiana to mozna sie pokusic, zeby co sezon-dwa nie sciagac plastikow, chlodnicy itp bo <b>irydowka spokojnie starczy na 4 sezony.</b>
To w sumie wystarczający argument za - oszczędność jest oczywista.
Dzięki
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Trwalosc swiec obliczylem na podstawie tego co podaje np ngk.
W autach seryjne swiece powinno sie wymieniac co okolo 20 000 km a irydowki podaja do 100 000 a w moto z tego co zauwazylem przewaznie seryjne 12 000-15 000 a irydowki 70-80 tys. Nie jestem w stanie tego w praktyce potwierdzic bo nigdy tyle na zadnych swiecach nie przejezdzilem. Tzn od tego sezonu jezdze i w aucie i w moto na irydowkach bo w UK za grosze zanabylem i moje odczucia sa takie ze delikatnie rowniej pracuje silnik i zwawiej deczko na gaz reaguje.
W autach seryjne swiece powinno sie wymieniac co okolo 20 000 km a irydowki podaja do 100 000 a w moto z tego co zauwazylem przewaznie seryjne 12 000-15 000 a irydowki 70-80 tys. Nie jestem w stanie tego w praktyce potwierdzic bo nigdy tyle na zadnych swiecach nie przejezdzilem. Tzn od tego sezonu jezdze i w aucie i w moto na irydowkach bo w UK za grosze zanabylem i moje odczucia sa takie ze delikatnie rowniej pracuje silnik i zwawiej deczko na gaz reaguje.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
i irydówki nie tyle co pozwolą poprawic jakość spalania podtuningowanym jednostkom to w seryjnych sprzętach również da sie czasem odczuć jakość spalania. ja zauwazyłem niewielka zmiane na korzyść irydówek. moto równiej pracował lepiej i równiej trzymał niskie obroty i tak jakby wygładziła sie góra obrotowa. moze róznice nie były aż tak znaczne że jest to rodzaj tuningu. ale dla kogos kto przelatał jakis czas jakims sprzetem taka zmiana jest do zauwazenia. reakcja na gaz tez powinna sie poprawic. druga sprawa to zalezy od konkretnego motocykla. ale wiekszosc i tak sie poprawi na irydówkach. i jeszcze jedna sprawa sporo motocykli nie wsadzało seryjnie irydówek ani nie umieszczało ich jako opcjonalne w ksiazkach serwisowych a to z prostej przyczyny bo one własciwie od niedawna weszły do uzytku.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzis zamienilem z NGK cr9ek (podwojne elektrody) na irydowki i powiem tak....
1: lepsza reakcja na gaz
2: gladziej wchodzi na obroty
3: Wydaje sie ze lepiej odpala na zimnym silniku
4: minimalny przyrost mocy (ze wzgledu na lepsze spalanie)
Na starych swiecach przy wyzszych obrotach lubil sobie pierdnac przy odpuszczeniu manetki...teraz nic takiego sie nie dzieje.
Zamontuj i sam sprawdz...napewno nie pogorszysz sobie
1: lepsza reakcja na gaz
2: gladziej wchodzi na obroty
3: Wydaje sie ze lepiej odpala na zimnym silniku
4: minimalny przyrost mocy (ze wzgledu na lepsze spalanie)
Na starych swiecach przy wyzszych obrotach lubil sobie pierdnac przy odpuszczeniu manetki...teraz nic takiego sie nie dzieje.
Zamontuj i sam sprawdz...napewno nie pogorszysz sobie
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
RUTRA.RD napisał(a):zxer
ale wymieniłeś na nowe świece wiec co by było gdyby były to nowe zwykle, pewnie tez lepiej
Byc moze. Gdzies jednak czytalem ze dwu czy cztero elektrodowe swiece nie maja sesu poniewaz to na czym nam zalezy to gruba duza iskra co wlasnie dostarczaja irydowki. Roznica cenowa nie jest tak drastyczna wiec warto zainwestowac
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Bierz irydowe. Ja przy wymianie w swoim moto zdecydowanie zauważyłem różnicę. Lepiej chodzi na wolnych obrotach i zdecydowanie lepiej i szybciej się wkręca na obroty. I spokój z wymianą na długi czas co u mnie jest na plus bo dostęp do nich jest straszny.
YZF-R6 

-
KACZMAR12345 - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 16/8/2008, 14:28
- Lokalizacja: kraków
Miałem zwykłe NGK po wymianie na Irydowe NGK CR9EHI-9 maszyna pali od strzała lepiej wkręca się na obroty na zimnym nie trzeba długo trzymać na ssaniu lepiej chodzi na obrotach .
-
Adrenalina123xx - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/11/2012, 16:26
- Lokalizacja: Sieradz
Wszystkie motocykle lepiej chodza na irydowkach. To gratuluje. Z tego co slyszalem irydowki sa zalecane do motocykli turystycznych i bardzo nie lubia gaszenia motocykla, zanim sie dobrze rozgrzeja. Tego akurat zadne swiece nie lubia ale irydowki szybciej od tego siadaja. Przemysle temat jak bede wymienial. W poprzednim motocyklu zrobilem 30000 i sprzedalem nie wymieniajac swiec. Obecnie mam 20000 na swiecach i nie widze potrzeby wymiany. Ale jak ktos duzo jezdzi to i pewnie czesto wymienia
No i oczywiscie wszystkie moje motocykle dobrze odpalaja i dobrze sie wkrecaja, zeby nie bylo

No i oczywiscie wszystkie moje motocykle dobrze odpalaja i dobrze sie wkrecaja, zeby nie bylo

-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości