Start przygody
Posty: 38
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Start przygody
witam jestem nowicjuszem więc prosze o wyrozumiałosć
mam pare pytań dla doswiadczonych motocyklistów
mam dopiero 15 lat więc kartamotorowerowa
1)mam zamiar kupić sobie aprilie rs 50 lub yamahe tzr 50 czy ten motocykl nauczy mnie podstaw i technike jazdy i jest to dobry moto na pierwszy??
2) poprosze o opisanie tak zwanej (redukcji)teoretycznie wiem o co chodzi ale w praktyce nie bardzo
3) z 1 biegu umiem ruszać ale powyzej nie bardzo czy trzeba puszczać spręgło powoli czy mozna jusz troche szybciej?
4)jesli ktos ma do zaproponowania jakieś inne moto to poprosze o podpowiedzi... skutery mnie nie kręcą... chcę motor z biegami bo potem mam zamiar kupić jusz jakiś większy motocykl itd...
5)przy 50cc przy ilu obrotach powinno sie zmieniać biegi??
mam pare pytań dla doswiadczonych motocyklistów
mam dopiero 15 lat więc kartamotorowerowa
1)mam zamiar kupić sobie aprilie rs 50 lub yamahe tzr 50 czy ten motocykl nauczy mnie podstaw i technike jazdy i jest to dobry moto na pierwszy??
2) poprosze o opisanie tak zwanej (redukcji)teoretycznie wiem o co chodzi ale w praktyce nie bardzo
3) z 1 biegu umiem ruszać ale powyzej nie bardzo czy trzeba puszczać spręgło powoli czy mozna jusz troche szybciej?
4)jesli ktos ma do zaproponowania jakieś inne moto to poprosze o podpowiedzi... skutery mnie nie kręcą... chcę motor z biegami bo potem mam zamiar kupić jusz jakiś większy motocykl itd...
5)przy 50cc przy ilu obrotach powinno sie zmieniać biegi??
- zajkra
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 3/3/2011, 22:16
- Lokalizacja: suchedniów
1. Oba sÄ… dobre, bierz co Ci siÄ™ bardziej podoba
2. Co tu opisywać? Wciskasz sprzęgło, odpuszczasz gaz, wrzucasz niższy bieg, puszczasz sprzęgło i jazda.
3. Może się nie znam, ale ja zawsze ruszam z 1 biegu :p
Sprzęgło musisz puścić tak nie za wolno i nie za szybko, wyczujesz to po 15 minutach jazdy (nawet mniej)
4. Aprilia RS, Yamaha TZR, Derbi GPR, Rieju RS2, Peugeot XR6 i jeszcze kilka, koledzy pewnie dopiszÄ…
5. Zależy jak jeździsz, spokojnie, agresywnie, po mieście, w trasie, nie ma reguły to też wyczujesz po kilku minutach jazdy.
2. Co tu opisywać? Wciskasz sprzęgło, odpuszczasz gaz, wrzucasz niższy bieg, puszczasz sprzęgło i jazda.
3. Może się nie znam, ale ja zawsze ruszam z 1 biegu :p
Sprzęgło musisz puścić tak nie za wolno i nie za szybko, wyczujesz to po 15 minutach jazdy (nawet mniej)
4. Aprilia RS, Yamaha TZR, Derbi GPR, Rieju RS2, Peugeot XR6 i jeszcze kilka, koledzy pewnie dopiszÄ…

5. Zależy jak jeździsz, spokojnie, agresywnie, po mieście, w trasie, nie ma reguły to też wyczujesz po kilku minutach jazdy.
- Sniper075
- Świeżak
- Posty: 227
- Dołączył(a): 31/8/2009, 19:53
- Lokalizacja: Radom
dzięki za odpowiedz
słyszałem ze 50 da sie pojechać więcej niż 45 km/h tylko tam jakas blokada jest... czy mozliwe jest zdjęcie takiej blokady??
4)odpowiedz... z tych moto który rekomendujesz najbardziej??
słyszałem ze 50 da sie pojechać więcej niż 45 km/h tylko tam jakas blokada jest... czy mozliwe jest zdjęcie takiej blokady??
4)odpowiedz... z tych moto który rekomendujesz najbardziej??
- zajkra
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 3/3/2011, 22:16
- Lokalizacja: suchedniów
ścigaczów dla młodych jest dużo:
GPR, TZR, NSR, NS1, RS, Rieju Matrix itp, itd->allegro.pl
Tak można pojechać więcej niż 45 km/h, wystarczy ściągnać dane blokady. Każdy motocykl innej marki ma podobne lub inne blokady. 45km/h tyle cię upoważnia do jazdy z kartą motorowerową, przekraczasz prędkość na własną odpowiedzialność.
GPR, TZR, NSR, NS1, RS, Rieju Matrix itp, itd->allegro.pl
Tak można pojechać więcej niż 45 km/h, wystarczy ściągnać dane blokady. Każdy motocykl innej marki ma podobne lub inne blokady. 45km/h tyle cię upoważnia do jazdy z kartą motorowerową, przekraczasz prędkość na własną odpowiedzialność.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Ktoś kiedyś na forum płakał że się wyrócił na leżącym policjancie motocyklem klasy 50cm3 i się nieźle potłukł, jechał bez żadnych ochraniaczy.
Ty dbasz o swoje bezpieczeństwo, jest mase ochraniaczy na kolana, łokcie, zbroji, kombinezonów, butów, rękawic.
Moim zdaniem jak jechać to bezpiecznie.
Ty dbasz o swoje bezpieczeństwo, jest mase ochraniaczy na kolana, łokcie, zbroji, kombinezonów, butów, rękawic.
Moim zdaniem jak jechać to bezpiecznie.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
na początek wystarczy średniej klasy kurtka. plus jak chcesz ostrzej polatać to np jakies motocyklowe jeansy które sąduzo bardziej odporne na upadki niz normalne. no i nie wygladasz śmiesznie jadac 50tka w stroju skórzanym pół profesjonalnym po mieście 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
2. Co tu opisywać? Wciskasz sprzęgło, odpuszczasz gaz, wrzucasz niższy bieg, puszczasz sprzęgło i jazda.
Jak polecasz komuś rozpieprzyć skrzynie biegów i uczyć okropnych nawyków, to gratulacje. Jak nie masz jakiegokolwiek pojęcia o podstawach, podstawowej jazdy, podstawowym rowerem z podstawowym, 2 konnym silnikiem, z podstawową skrzynią manualną, to nie mnóż swoich podstawowych i okropnych błędów u kogoś innego.
Topic
Z redukcją biegu w motocyklu jest, tak na prawdę bardzo ciężka sprawa i bardzo dużo zależy od twojego zgrania się z motocyklem. Przed redukcją, musisz wyrównać prędkość obrotową z niższym biegiem.
Powiedzmy pierdopęd na czwartym biegu pierdzi przy 50 km/h 6000 obrotów, to oczywiście na 3 biegu, obrotów tych jest więcej, dajmy na to 8000 obrotów.
Musisz zgrać (na sprzęgle wszystko) gazem przed redukcją obroty, co w tym przypadku wynosi 8000 obr, jak już będziesz miał 8000 obr, to wtedy, leciutko klikasz w dół na zmianę biegów i pięknie, bez pierdzielnięcia wchodzi ci niższy bieg, z czasem, będziesz to robił w 1/3 sek. Oczywiście wszystko zależy od długości przełożeń skrzyni biegów.
Po drugie, widzę, że będziesz jeździł 2t, więc nie polecam długiego hamowania silnikiem, na wysokich obrotach, nie mówię oczywiście, że tego do końca robić nie można.

Jak byś czegoś z redukcją nie rozumiał to pytaj.
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
ciezko powiedziec poszukaj na alledrogo
kurtka pewnie z 250 zł jeansy mysle ze 100-150 zł najtansze. nie musza byc jakiejs pro firmy bo na początek i takie wystarcza
co do zmiany biegów jak sie uczyc to z międzygazem


co do zmiany biegów jak sie uczyc to z międzygazem

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
melonik dzięki
ale jesli wyrównoje obroty np do 8000 i zmieniam bieg na niższy to spada mi tez prędkosć??
i jesli jade z 30 km/h i mam skrzyzowanie i mam czerwone swiatło to jak mam zmienić biegi?? naciskam sprzęgło schodze na 1szy bieg i hamuje??
ale jesli wyrównoje obroty np do 8000 i zmieniam bieg na niższy to spada mi tez prędkosć??
i jesli jade z 30 km/h i mam skrzyzowanie i mam czerwone swiatło to jak mam zmienić biegi?? naciskam sprzęgło schodze na 1szy bieg i hamuje??
- zajkra
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 3/3/2011, 22:16
- Lokalizacja: suchedniów
nie, meloncik tez dokładnie tego nie opisał...
jak dojezdzasz do krzyzówek to juz wczesniej zaczynasz sobie hamować. zwalniając odpowiednio i naciskasz nagle sprzęgło robisz przegazówke gazem (lekkie drygnięcie manetką) i w tym momencie wbijasz nizszy bieg - puszczasz sprzęgło. to trwa ułamek sekundy tyle co sama przegazówka
i wtedy nieco silnikiem przyhamujesz no i ciagle hamulcem sobie dohamowujesz i znowu redukcja o nizszy bieg w ten sam sposób aż bedzie jedynka. kiedy zbijać to kwestia wyczucia motocykla. jak troche pojeździsz bedziesz wiedział kiedy zbić bieg na niższy żeby po puszczeniu sprzęgła nie złapał 15 tys obrotów i zeby bokiem nie wyskoczył xd (żart oczywiscie) z jakims tam czasem bedziesz idealnie zmieniał biegi i po puszczeniu sprzęgła bedziesz miał tylko delikatne dohamowanie silnikiem bez zbyt wysokich obrotów no i tez nie za nisko zeby jednak stabilizacja była
a międzygaz przy redukcji nieco poprawi jakość zbijania biegów no i nieco wydłuży żywotnosc skrzyni biegów
jak dojezdzasz do krzyzówek to juz wczesniej zaczynasz sobie hamować. zwalniając odpowiednio i naciskasz nagle sprzęgło robisz przegazówke gazem (lekkie drygnięcie manetką) i w tym momencie wbijasz nizszy bieg - puszczasz sprzęgło. to trwa ułamek sekundy tyle co sama przegazówka


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323
Przeeeeecież tooooo samooo napisałem, nie staraj błyszczeć się wszędzie, bo i tak bardzo wielu rzeczy nie wiesz. Gdzie dokładnie nie opisałem? Opisałeś to samo, tylko w skrócie, czuć hipokryzm.
Nie, silnik po prostu bardzo płynnie przechodzi na niższy bieg, prędkość spada, po zrobieniu tej czynności.
Najważniejsze, by koło było jak najmniej czasu odłączone od napędu poprzez sprzęgło i nie było narażone na silne szarpnięcia.
Nigdy nie wrzucaj 1 biegu, w ruchu powyżej 5 km/h, ten bieg występuje tylko przy ruszaniu i jak chcesz szybko i dynamicznie uciec z jakiejś sytuacji.
A schodzisz po kolei biegami. 6->5->4->3 (tutaj już możesz nie kombinować, zejdź do minimalnych obrotów i po prostu wrzuć 2 biegi niżej na luz)
Offtop
Nie polecam ci tego (pod)forum, jeżeli chcesz się czegoś ważnego dowiedzieć, ponieważ panuje tu dzieciarnia i ludzie, którzy się nie znają, to nie ten ścigacz co kiedyś.
Przeeeeecież tooooo samooo napisałem, nie staraj błyszczeć się wszędzie, bo i tak bardzo wielu rzeczy nie wiesz. Gdzie dokładnie nie opisałem? Opisałeś to samo, tylko w skrócie, czuć hipokryzm.
ale jesli wyrównoje obroty np do 8000 i zmieniam bieg na niższy to spada mi tez prędkosć??
Nie, silnik po prostu bardzo płynnie przechodzi na niższy bieg, prędkość spada, po zrobieniu tej czynności.
a międzygaz przy redukcji nieco poprawi jakość zbijania biegów no i nieco wydłuży żywotnosc skrzyni biegów
Najważniejsze, by koło było jak najmniej czasu odłączone od napędu poprzez sprzęgło i nie było narażone na silne szarpnięcia.
naciskam sprzęgło schodze na 1szy bieg i hamuje??
Nigdy nie wrzucaj 1 biegu, w ruchu powyżej 5 km/h, ten bieg występuje tylko przy ruszaniu i jak chcesz szybko i dynamicznie uciec z jakiejś sytuacji.
A schodzisz po kolei biegami. 6->5->4->3 (tutaj już możesz nie kombinować, zejdź do minimalnych obrotów i po prostu wrzuć 2 biegi niżej na luz)

Offtop
Nie polecam ci tego (pod)forum, jeżeli chcesz się czegoś ważnego dowiedzieć, ponieważ panuje tu dzieciarnia i ludzie, którzy się nie znają, to nie ten ścigacz co kiedyś.
- melonick
- Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42
dokładnie... nie wbija sie z 2 na luz. tylko z jedynki. i magik akurat w am6 jeszcze luz wręcz sam wskakuje
jak kupisz sobie kiedys jakiegos hard enduraka zobaczysz co to znaczy znaleść luz
a jeszcze w butach xd


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 38
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości