Rodzaj silnika a normy emisji spalin
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Rodzaj silnika a normy emisji spalin
Witam, nie znam się na mechanice a intryguje mnie fakt, czemu popularne 2 cylindrowe 500-tki zniknęły z rynku.
Wikipedia:
W podobnym czasie na rynek wszedł Kawasaki ER-6, z większą pojemnością i podobnie jak CBF ma 2 cylindry.
Jak to jest, Kawasaki potrafiło przygotować moto pod nowe normy, a Honda zrobiła z CBFa większą pojemność z czterema cylindrami?
Jest jakaś zależność między ilością cylindrów a emisją spalin? Pomijając fakt, że rzędowa czwórka będzie się wyżej kręcić, ale nie da się jechać cały czas kręcąc do czerwonego pola.
To nie jest prowokacja, tylko ciekawość.
Pozdro
Wikipedia:
Ze względu na niespełnianie rygorystycznych norm środowiskowych EURO 3, produkcja CBF 500 została zakończona w roku 2007
W podobnym czasie na rynek wszedł Kawasaki ER-6, z większą pojemnością i podobnie jak CBF ma 2 cylindry.
Jak to jest, Kawasaki potrafiło przygotować moto pod nowe normy, a Honda zrobiła z CBFa większą pojemność z czterema cylindrami?
Jest jakaś zależność między ilością cylindrów a emisją spalin? Pomijając fakt, że rzędowa czwórka będzie się wyżej kręcić, ale nie da się jechać cały czas kręcąc do czerwonego pola.
To nie jest prowokacja, tylko ciekawość.

Pozdro
- lothar
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 19/5/2009, 21:02
nie ma jakiejkolwiek zależności między liczbą cylindrów a normami ojro x
stricte chodzi tylko o konstrukcję silnika - spalana ilośc paliwa, ilość i skład emitowanych spalin
stricte chodzi tylko o konstrukcję silnika - spalana ilośc paliwa, ilość i skład emitowanych spalin
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
rzeczywiście v2 lepiej idzie z niskich obrotów ale zdecydowanie gorzej brzmi
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
ok ale teraz porównajcie możliwości serwisowe v2 z r2 nieporównywanie lepiej byłoby z r2. dlatego protestuje dalszej produkcji v2 i rzadam zastapienia ich r2
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Teraz dlatego już raczej nie produkują dużo R2, bo V2 jest po prostu lepsze. Przy tej samej pojemności większa moc i moment (np. SV vs ER6).
A i prosiłbym o sprecyzowanie:
Jedni wolą single, drudzy rzędówki, jeszcze inni V'ki. Ja najbardziej lubię V'ki, co nie znaczy, że ślepo uważam, że taki układ cylindrów jest najlepszy, a wszystko inne <blee>
A i prosiłbym o sprecyzowanie:
RUTRA.RD napisał(a):teraz porównajcie możliwości serwisowe v2 z r2 nieporównywanie lepiej byłoby z r2
Jedni wolą single, drudzy rzędówki, jeszcze inni V'ki. Ja najbardziej lubię V'ki, co nie znaczy, że ślepo uważam, że taki układ cylindrów jest najlepszy, a wszystko inne <blee>
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
serwisuje właśnie swojego tl jeden gar z przodu drugi z tylu przy r2 ogarniam oba jednocześnie mam jeden łańcuszek nie dwa
zaoszczędzam czas i pieniądze

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
OdpowiadajÄ…c na pytanie autora.
Silnik Hondy nie spełniał norm spalin, bo był to tylko trochę przerobiony, leciwy już silnik z Hondy CB500 i nie dało się go przystosowac do nowych wymagań odnosnie emisji spalin. Kawasaki budowała swój silnik w nowych realiach i brała pod uwage nowe rygorystyczne normy.
Jak zapewne zauwazyłeś jest moda na posiadanie mocnych motocykli. idzie klient do sklepu i widzi dwa motocykle koło siebie-Horneta i CBF500. Różnica cenowa niewielka, a Hornet ma duzo więcej mocy. Jak myslisz co klient kupi? Zwłaszcza że pojemnośc te "prawie" podobna. Po prostu Hondzie nie szły CBF500 więc wycofali się z pomysły silnika r2 o pojemności 500cc.
Silnik Hondy nie spełniał norm spalin, bo był to tylko trochę przerobiony, leciwy już silnik z Hondy CB500 i nie dało się go przystosowac do nowych wymagań odnosnie emisji spalin. Kawasaki budowała swój silnik w nowych realiach i brała pod uwage nowe rygorystyczne normy.
Jak zapewne zauwazyłeś jest moda na posiadanie mocnych motocykli. idzie klient do sklepu i widzi dwa motocykle koło siebie-Horneta i CBF500. Różnica cenowa niewielka, a Hornet ma duzo więcej mocy. Jak myslisz co klient kupi? Zwłaszcza że pojemnośc te "prawie" podobna. Po prostu Hondzie nie szły CBF500 więc wycofali się z pomysły silnika r2 o pojemności 500cc.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Ja sadze ze silnik z CB500 spelnialby normy czystosci spalin gdyby zaadoptowali do niego wtrysk paliwa, komputer i wszystko to odpowiednio zestroili... ale zadecydowaly koszty takiej zmiany i po prostu zrezygnowano z tego pomyslu.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
ja sie nie dziwie ludziom ze przy różnicy np 5000zl miedzy hornetem a cb500 wybierali horneta tym bardziej w polskich realiach
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości