Zobacz wÄ…tek - Derbi GPR 50 vs Aprilia RS 50
NAS Analytics TAG

Derbi GPR 50 vs Aprilia RS 50

i inne małe pojemności
_________

Derbi GPR 50 vs Aprilia RS 50

Postprzez mati1014 » 27/3/2011, 17:56

Witam... Szukałem na Forum, ale wredna wyszukiwarka mi nie znalazła tego co chciałem... Ale do rzeczy:
mam 14 lat, robię niedługo kartę motorowerową, więc pora na jakiś motocykl...
Bardzo mocno zastanawiałem się nad dwoma motocyklami z tematu. Derbi mi się bardziej podoba; ma lepsze przyspieszenie, a Aprilia szybciej jedzie. Ok, cena mi pasuje, prawie wszystko ok. Czytałem bardzo dużo o Derbi... Jednak mam z jednym problem, który dręczy nie jednego chłopca, który chce mieć motocykl. Mam 155cm wzrostu (do wakacji może trochę urosnę) i 53kg wagi (odchudzam się :D), czy będę miał jakikolwiek problem z utrzymaniem GPR-ki, czy dosięgnę do nawierzchni przynajmniej na jednej nodze i pochylonym sprzęcie? I czy dobrze wybrałem spośród tych dwóch maszyn? A może jednak poczekać 2 latka i kupić sobie coś większego..?
mati1014
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/12/2010, 15:14
Lokalizacja: warszawa


Postprzez magik2208 » 27/3/2011, 19:44

Dosiegniesz zapewne jedna noga na pochylonym, o ile te 53kg to nie sam tluszcz to zero problemu bedzie z utrzymaniem.
Twoja sprawa ale 2 lata to duzo.
Dla mlodego chopa ktory nir wie co chce i tak najlepsze bedzie enduro. Te moto nie rozwijaja astronomicznych predkosci, a po enduro bedziesz wiedzial czy isc dalej w strone turystyki, scigaczy czy terenu, na scigaczu sie tego nie dowiesz, a wielu bylo zapalencow co tacy wielce za szlifierami, dopuki nie przejechali sie na terenowce, czy idac w strone asfaltu supermoto;)
Twoj wybor, ale ja na twoim miejscu bym bral enduro i za 2lata zdecydowal co dalej. Sam w wieku 14 lat marzylem o moto ktore podaLes, kupilem jednak enduraka i szykuje sie teraz do drz-y 400 ;)

Poza tym zobaczysz jak kupisz ze glupio by bylo czekac 2 lata, to tak jest - wsiadasz i mowisz sobie ze za 10min wracasz tylko sie przejedziesz, a z regoly jest tak, ze wrocisz dopiero jak rezerwa bedzie;)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16


Postprzez Sniper075 » 27/3/2011, 20:50

Po pierwsze kto Ci takich bzdur z przyśpieszeniem Derbi i prędkością Aprilii nagadał? Osiągi tych silników są niemal identyczne, kwestia przełożeń. Ja za to proponuję przejażdżkę na enduro i na sporciku i przekonanie się co Ci się bardziej podoba.
Sniper075
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 31/8/2009, 19:53
Lokalizacja: Radom

Postprzez magik2208 » 27/3/2011, 21:29

Co do pierwszego sie zgodze, predkosc tu rozni sie tu praktycznie tylko od przelozen.
Do drugiego niekoniecznie sie zgodze. Czy po przejazdzce 2km juz wszystko ci jasne czego chcesz? chyba nie...
A enduro spokojnid posmigasz w trasie, dla mnie nawet wygoda wieksza, natomiast scigiem w las? no nie bardzo.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Sniper075 » 27/3/2011, 21:52

No w sumie to się źle wyraziłem, chodziło mi, żeby polatał trochę (nie tylko się przejechał) na tym i na tym, jeżeli ma taką możliwość.
Sniper075
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 31/8/2009, 19:53
Lokalizacja: Radom

Postprzez mati1014 » 27/3/2011, 22:35

Sniper075 napisał(a):Po pierwsze kto Ci takich bzdur z przyśpieszeniem Derbi i prędkością Aprilii nagadał?

Czytałem o tym na forum... Nie chce mi sie teraz szukać bo to w google znalazłem :P. ale cytuje: "Derbi ma lepsze przyspieszenie, natomiast Aprilia więcej ciśnie"
A możliwość przejażdżki mam tylko na Aprilli RS 50, bo u mnie w miejscowości (małej, nie mieszkam w Warszawie bo to konto mojego brata ciotecznego:)), nie mają enduro itp ;P. Wszyscy kupują ścigacze i skutery bo jest na prawdę gdzie jeździć tym sprzętem. Zastanowie się jeszcze. Po 1 musze się nauczyć zmiany biegów, bo nigdy nie mialem do czynienia ze ścigaczem i nie bede tego ukrywał, ale mysle ze nie bede mial z tym problemów...Nie chce być zadnym szpanerem bo nie ma dla kogo, kazdy ma motor ale mnie fascynuja wieksze maszyny... :P

btw. 53kg to nie tak dużo ale wole mieć chudą sylwetkę :D jem dużo mięsa bo chce mieć 160cm do następnego roku...:) a wiadomo, tłuszczyku przybywa xD.
2 lata to dla mnie nie tak duzo :) . kupię sobie nowy komputer, sluchawki bo jestem maniakiem CSa i bede 2 lata grał, pojade na zawody jakies, zarobie pare stówek :D i doloze do motorku :)

I jeszcze mam pytanie. Na jakiej dokładnie wysokości jest kanapa w Derbi z 2005 roku?


przeczytaj jeszcze raz regulamin, masz opcjÄ™ "edytuj"to z niej korzystaj.


senekkorzenna
mati1014
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/12/2010, 15:14
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Dr_Acula » 28/3/2011, 17:41

Magik, co do enduro to raczej mu nie podejdzie. Ja mam 1,76m i na Rieju dotykam ziemi samymi palcami stóp, przy 1,55 musiałby z drabiny na niego wchodzić :o. Ale muszę się zgodzić, że enduro to fajne sprzęty, w sam raz na polskie drogi ;). Jak kupowałem swojego to w ogóle mi się nie widział (zainteresowałem się, bo cena była niska), wszystko się zmieniło po 1 jeździe.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez mati1014 » 28/3/2011, 18:36

Jak mierzyłem sobie wysokość kanapy Derbi (77cm lub 82cm), to kanapa bedzie na mnie na wysokości połowy pośladków... To w końcu dosięgnę czy nie? xD
Na tym pochylonym i na jednej nodze będą jakieś problemy? Dosięgnę pełną stopą czy na palcach?
mati1014
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/12/2010, 15:14
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Zivtam » 29/3/2011, 22:54

Dr_Acula Ja mam 168-170 i w rieju RR dosięgam naraz dwoma stopami, jeszcze kawałek a bym piętami styknął się z podłożem.
Nie polecam ścigacza 50ccm, są cięższe niż enduro/sm, dźwięk 2t w ogóle do nich nie pasuje i zauważyłem, że są droższe. Sylwetka ścigacza była opracowana żeby te sprzęty osiągały 300km/h+, przy prędkościach rzędu 90km/h aerodynamika odgrywa małą rolę w porównaniu z masą. A tak dla porównania: Tzr 50 (ścigacz) waży bodajże 125kg~, a moje Rieju (enduro)90-92kg. 35kg, to jest 1/3 więcej, całkiem sporo. To jest raczej pewne, że będziesz miał problemy z enduro, więc możesz wziąć supermoto, jest znacznie niższe, potem najwyżej dokupisz komplet kół z oponami, lub zostaniesz przy supermoto. Chociaż, z drugiej strony, dla chcącego nic trudnego, jeśli nawet miałbyś dotykać tylko leciutko palcami z jednej strony to już można jeździć, w końcu motocyklem się jeździ a nie stoi.
A biegi to tam pryszcz. Każdy w miarę ogarnięty koleś nauczy się płynnie ruszać i zmieniać biegi w przeciągu paru dni. To jest naprawdę łatwe.
Zivtam
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 26/3/2011, 23:32

Postprzez magik2208 » 30/3/2011, 14:55

No sm śmiało, ale przy tym wzroście w teren to straszna lipa. U mnie w apce tak samo palcami sięgam, ale krążą opinie, że w dt jakiś tam przy 160cm sięgają całymi stopami.
Pamiętaj, że jak siadasz to należy odliczyć sag zawieszenia, wiadomo ze trochę usiądzie, ale w terenie jak masz ledwo sięgać na pochylonym moto jedną nogą to sobie daruj bo lepsze błoto i lipa bo nawet się nie odepchniesz, natomiast na asfalt jak najbardziej sm/enduro przy tym wzroście.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez mati1014 » 30/3/2011, 20:12

Dziś z ciekawości zmierzyłem wysokość siodełka mojego roweru. Ma 85 cm i dotykam niemal pełną stopą, a poza tym noszę buty na wysokiej podeszwie (skate :D). Myślę, że nie bedę miał zadnych problemów. Dziekuję chłopaki. Ostrożności :)
mati1014
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/12/2010, 15:14
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Zivtam » 30/3/2011, 20:34

Siedzenie w rowerze jest bardzo cienkie, "gniecie jaja" a w motorze nogi idą bardziej na bogi, mają dłuższą drogę do podłoża. Ale poradzisz sobie. Nie ma co się poddawać.
Zivtam
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 26/3/2011, 23:32

Postprzez magik2208 » 30/3/2011, 20:44

rower HT, Full, pamiętaj ze w moto kanapa jest szersza i nóg nie masz prostych jak usiądziesz tak jak w rowerze:) Moto trochę też siada jak wspominałem, z resztą jak masz fulla to się niweluje.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Dr_Acula » 3/4/2011, 17:31

Hm na moje weź Derbi, może nie ma takiego denerwującego wypadania biegów jak AM6. Mam nowe moto i od początku czasami przy przełączaniu na 6-kę bieg nie wchodzi albo wejdzie i wyskoczy, dzieje się tak raz na pięć-sześć zmian na szóstkę. Wkurza to jak cholera i niestety z tego co widzę w internecie jest to powszechny problem silników minarelli.

A co do RR i RRX to może RR ma niżej siedzenie? Bo wiem ile mam wzrostu i że chcąc cofnąć nie bardzo mam jak się odpychać do tyłu :twisted: . A siedzę wtedy z przodu siedzenia, w najniższym miejscu. No i fakt co do siedzenia, niby jest wąskie ale tyłek raczej nie boli, większość ciężaru spoczywa na podnóżkach. No i enduro w porównaniu do ściga to siedzisz normalnie, a nie jak embrion, w enduro nie siedzisz dosiadem.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez magik2208 » 3/4/2011, 19:12

A mówi Ci coś powiedzenie "jak ktoś dba, tak ma"?
Ja je znam, zalewam dobrym olejem, ale i tak często idzie bez sprzęgła i co? AM6 12 letnie i 2 bieg spadnie przy wbijaniu (i nie wiem czy nie z mojej winy) raz na 10-15 razy, nigdy sam z siebie nie wypada, a jeżdżę dużo na tym biegu, także nie wiem skąd to przeświadczenie.

No nie, nie siedzisz dosiadem tylko często stoisz :D
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Zivtam » 4/4/2011, 15:39

"Jak dbasz tak masz" się często nie sprawdza. Np w chińczykach, kiedy to kupisz nowego, dbasz i szanujesz a po paru tysiącach zostaje z niego dowód rejestracyjny. W AM6 trzeba pamiętać, by przy zmianie na 6 dosyć porządnie walnąć w dźwignie, wtedy prawdopodobieństwo wypadnięcia biegu jest malutkie.
Zivtam
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 26/3/2011, 23:32

Postprzez magik2208 » 4/4/2011, 16:35

6 mi nigdy nie wypada, jedynie czasami (choć rzadko) 2 bieg.
I nie mów teraz o chińczykach bo mowa o markowych sprzętach a to inna kategoria:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Dr_Acula » 4/4/2011, 16:56

Trudno pisać "jak dbasz tak masz" gdy moto ma 240km przebiegu i od nowości są przeboje z tą 6-tką. Poza tym nie wiem jakim trzebaby być rzeźnikiem aby tak szybko zarżnąć skrzynię :shock: . Wcześniej miałem "moto" z półmanualem i teraz doszło mi tylko sprzęgło, na pierwszej jeździe opanowałem skrzynię. Nie wiem, może jest różnica w budowie silnika, bo ja mam AM6 ale z dopiskiem NG (new generation może?)?

A co do wspomnianego biegu to owszem, zdecydowane wbicie pomaga, ale dobra jest też metoda "wciskam sprzęgło, wbijam bieg, puszczam sprzęgło i dopiero zwalniam nacisk na dźwignię zmiany biegów". Jak ktoś zmienia biegi typu sprzęgło, przełączenie biegu i puszczenie sprzęgła to częściej będzie wychodziła ta 6-tka.

Napisałem w sprawie skrzyni do motor-landu, ciekawe co odpiszą...

O wypadającej 6-tce pisano już TU (otwórz link), TU (otwórz link), TU (otwórz link) i TU (otwórz link) - tutaj też nowe moto i chrzani się ta 6 na potęgę.

Magik, a jaki lejesz olej do skrzyni? Instrukcja Rieju podaje 10W40, workshop manual Aprilii podaje 75W90. Na jednej z powyższych stron spotkałem się z opinią, że 75W90 eliminuje problem 6 biegu.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez krzysieg » 4/4/2011, 18:40

Ja nie mam problemu z biegami w am6 chociaż rzadko jeżdżę na 6 ale na pewno dociśnięcie do oporu do góry i puszczenie dopiero po puszczeniu sprzęgła jest lepsze w innym sprzęcie już to zauważyłem z zupełnie innym moto z nietypowym silnikiem...
Jedyne co to mały minus skrzyni w am6 to taki że trzeba lekko dodać gazu aby wrzucić z 1 na luz bo inaczej wejdzie 2 mimo lekkiego nacisku .
Jeden producent moto z am6 zaleca 10w40 np yamaha inny 70w90 np Aprilia -potwierdzam .

mati1014 - w poprzednim enduro (malaguti stare) miałem regulacje amortyzatora i na tej regulacji go obniżyłem ale rzadko jest taka regulacja
jeśli nie ma to myślę że lepiej wstawić niższy amortyzator niż całe koła zmieniać .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê