Yamaha FZR niewelka chmurka niebieskiego dymu. Dopuszczalne?
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Yamaha FZR niewelka chmurka niebieskiego dymu. Dopuszczalne?
A więc tak chłopaki mam pytanko. Mam fzr 600 rok 92 przebieg 60 tys., w czasie jazdy rzadko kiedy przekraczam 5 tys obr., spalanie oleju 6 tys. kilometrów około litra. I teraz pytanie gdy ,przegazuje" motocykl w okolicach odcięcia około 11 tys obr. to możliwe by puścił jednorazowo niewielką chmurkę niebieskiego dymu?? gdy trzymam go na obrotach około 9 tys. nic nie dymi na niebieskiego jedynie trochę na biało (ale wiem że to para wodna bo następuje zmiana temperatur). Moje pytanie czy jest to dopuszczalne przy tym przebiegu i tym roczniku motocykla?
Dodam że jak jeżdże żadnej chmurki dymu nie ma przy niskich jak i wysokich obrotach jedynie na biegu jałowym podczas tzw. "przegazówki"
Dodam że jak jeżdże żadnej chmurki dymu nie ma przy niskich jak i wysokich obrotach jedynie na biegu jałowym podczas tzw. "przegazówki"
Ostatnio edytowano 16/3/2011, 20:02 przez Lysek, łącznie edytowano 1 raz
- Lysek
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
olej na jakim latam to castrol Power1 gps 10W40. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale w tamtym roku tak jakby tej chmurki nie było a w tym roku mechanik robił mi synchro gaźników, wszystkie płyny zmieniałem itp. filtr powietrza i uszczelkę po pokrywą zaworów bo mi się tam pociło lekko i jakby sie pojawiła ta chmurka teraz...
- Lysek
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48
RUTRA.RD napisał(a):zacznij w końcu trochę kręcić bo taka jazda do 5 tys to silnik zamęczysz
a jakie wartości ma ten castrol ? 5w/40 ?
pol syntetyc ma chyba 10w40 przynajmniej ja taki mam Gps czy power1
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
zalej 15W50 motula 5100. Bedzie mniej chlał. Tak jak opisujesz to na uszczelniacze zaworowe wskazuje bardziej niż na pierścienie....ale to próba olejowa wykaże z manometrem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
troche mi jeszcze szkoda motocykla żeby mu syntetyk lać.. Nikt mi jeszcze nie odpowiedział czy przy tym kilometrarzu to już normalny objaw i nie ma narazie czym się przejmować?? Serwisówka mówi max 1 litr na 1000 km mi bierze 150 więc to chyba jeszcze w miarę dobrze czy się mylę?
- Lysek
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48
jak bedzie brał 1 litr na 1000km to bedziesz miała prawie ciągle niebieską chmurę (nie chmurkę) z wydechu. 60tyś to zależy i trudno powiedzieć...zależy jak był traktowany motocykl wcześniej- bo znam sprzety, które mają blisko tego przebiegu i nie trzeba im dolewać nic miedzy wymianami (co 6tyś km) a lekko nie mają. Znam też takie co walą na niebiesko a mają po około 40tys przebiegu (pewnie i tak kreconego..)
Trzeba zrobić próbę olejową to się dowiesz czy to pierscienie czy uszczelniacze zaworowe. Jak uszczelniacze to robota w głowicy same częsci to około 16zł za uszczelniacz (masz ich 16) czyli z 250zł. Do tego można splanować głowice jak już jest na stole (100zł), nowa uszczelka pod głowice 160zł średnio i robocizna za wszystko ... zależy...pewnie około 400-600zł bo trzeba także luz zaworowy koniecznie po tym ustawić na nowo!
Jeżeli pierscienie...to lepiej szukaj używki pieca z gwarancją rozruchową.
motul 15w50 5100 to półsyntetyk. Nie syntetyk.
Trzeba zrobić próbę olejową to się dowiesz czy to pierscienie czy uszczelniacze zaworowe. Jak uszczelniacze to robota w głowicy same częsci to około 16zł za uszczelniacz (masz ich 16) czyli z 250zł. Do tego można splanować głowice jak już jest na stole (100zł), nowa uszczelka pod głowice 160zł średnio i robocizna za wszystko ... zależy...pewnie około 400-600zł bo trzeba także luz zaworowy koniecznie po tym ustawić na nowo!
Jeżeli pierscienie...to lepiej szukaj używki pieca z gwarancją rozruchową.
motul 15w50 5100 to półsyntetyk. Nie syntetyk.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Możesz co chcesz
ja bym postarał sie dozbierać kasę i najpierw kazał zrobić próbę olejową by wykazać co bierze olej. To mało kosztuje - myśłe, ze 50zł max w serwisie. Bedziesz wiedział na co zbierac kase.
świece się moga zasyfiać olejem i zamiast 15tyś wymiana bedziesz musiał wymieniać je co np sezon. Komora spalania się syfi i tłumik w środku - no i wkurzasz ludzi jadących za toba Tylko pytanie jak długo tak można jeździć bo zazwyczaj objawy sie nasilają. A po 2 seoznach mogą być takie już dolewki, że taniej zrobić remont niż lać olej...
ja bym postarał sie dozbierać kasę i najpierw kazał zrobić próbę olejową by wykazać co bierze olej. To mało kosztuje - myśłe, ze 50zł max w serwisie. Bedziesz wiedział na co zbierac kase.
świece się moga zasyfiać olejem i zamiast 15tyś wymiana bedziesz musiał wymieniać je co np sezon. Komora spalania się syfi i tłumik w środku - no i wkurzasz ludzi jadących za toba Tylko pytanie jak długo tak można jeździć bo zazwyczaj objawy sie nasilają. A po 2 seoznach mogą być takie już dolewki, że taniej zrobić remont niż lać olej...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
dziwne bo czasami bywa że jeżdże z kumplem i pytałem się go dzisiaj to mówił że on nie zauważył żadnych niebieskich chmurek za mną nawet na wysokich obrotach a na postoju się taka pojawia choć widoczna dopiero w garażu a mam tam dobre światło i jest ona połączona z taką czarną gdzie niebieskiego jest dużo mniej tylko takie oznaki
a propos to pewnie te w tym 150 ml oleju na 1000 była jakaś część stracona przez tą uszczelkę gdzie dość mocno mi pociło z dwóch stron gdzie pojawiały sie niekiedy krople...
a propos to pewnie te w tym 150 ml oleju na 1000 była jakaś część stracona przez tą uszczelkę gdzie dość mocno mi pociło z dwóch stron gdzie pojawiały sie niekiedy krople...
- Lysek
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48
to sie nie przejmuj w ogóle i lataj zdrowo To nie jest juz na najnowszy sprzet i lepiej nie bedzie:) Ew jak na wysokich obrotach daje lekko czarnąchmurkę to możnaby sprawdzić regulacje gaźnika i/lub filtr powietrza wymienic
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości