Tłoczki cylinderków od hamulców
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Tłoczki cylinderków od hamulców
Dzisiaj zacząłem wymieniać klocki hamulcowe i na tłoczkach (w zasadzie na ich wierzchniej części tej wypolerowanej) zobaczyłem takie ciemne punkty jakby brud przyklejony. Jak się okazało były to delikatne ślady rdzy. Jednak nie chciały zejść drapiąc je paznokciem. Wziąłem więc papier ścierny 2000 i na mokro w nafcie je przeszlifowałem. Tłoczki po tej operacji nie mają w miejscach rdzy żadnych wżerów bo nie były to ani mocne ani stare ogniska rdzy. Jak się przejeżdża palcem to nie czuć żadnych różnic, jednak na powierzchni widać bardzo delikatne ryski od szlifowania papierem.
Czy mogę to tak zostawić i nie będzie płyn hamulcowy wyciekał czy w takim przypadku powinienem wymienić tłoczki? Moim zdaniem nie powinien.
Tłoczki i gumy je uszczelniające mają 4 lata i ok 26000 km przejechane i teraz trzeci komplet klocków.
Te punkty rdzy musiały powstać po mojej mikołajowej jeździe w śniegu w grudniu.
Jak radzicie?
Czy mogę to tak zostawić i nie będzie płyn hamulcowy wyciekał czy w takim przypadku powinienem wymienić tłoczki? Moim zdaniem nie powinien.
Tłoczki i gumy je uszczelniające mają 4 lata i ok 26000 km przejechane i teraz trzeci komplet klocków.
Te punkty rdzy musiały powstać po mojej mikołajowej jeździe w śniegu w grudniu.
Jak radzicie?
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
a ja mam takie pytanie co może odpowiadać za to że tłocznki nie chowają się po puszczeniu hamulca o tyle ile powinny. zalałem nowy płyn , odpowietrzyłem dokładnie, cylinderki wyczyściłem.
Chodzi o to że ciężko mi się koło kręci. Czy moze to być przyczyna chudych klocków?
Chodzi o to że ciężko mi się koło kręci. Czy moze to być przyczyna chudych klocków?
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
no jak masz klocki na wykończeniu, to tak może się dziać, a co do papieru 2000 to ja też tak szlifowałem w moich motorach i było ok
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Tu http://www.larsson.pl/ powinieneś znaleźć większość gratów jeżeli nie ma to chyba zostaje tylko ASO.Po za tym chyba za mały przebieg żeby pompa była nie sprawna.Co do tłoczków to ja zawsze czyszczę je szczotką drucianą na wiertarce,można miedzianą jest miększa.Staram się nie używać papieru ściernego ze względu żeby nie za bardzo ingerować w powierzchnie tłoczka.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość