Zobacz wÄ…tek - Sportowe 125
NAS Analytics TAG

Sportowe 125

i inne małe pojemności
_________

Sportowe 125

Postprzez DawKun » 27/2/2011, 19:54

Wiem, że są tematy porównawcze, ale takiego mi tutaj brakowało (nie mogę znaleźć, być może ktoś już taki stworzył, no ale ogarnięcie niemalże 200stron to jednak ciężki orzech do zgryzienia)

Chodzi o zamieszczenie informacji i porównań teoretycznych jak i praktycznych na temat wszystkich sportowych (ścigaczy) o pojemności 125 cc

Oto te, które ja znalazłem, to na pewno nie wszystkie, ale nie znam się tak bardzo

1. Yamaha YZF R 125

2. Honda CBR 125

3. Aprilia RS 125

4. Derbi GP1 125 GPR

5. Cagiva mito 125

Generalnie, jeżeli macie wszelkie informacje to proszę pisać.

Ja napiszÄ™, co mnie najbardziej interesuje
Generalnie to mam lada chwila 18. i jestem w trakcie robienia prawka na A i B (jazdy zaczynam za około 2tyg.)

Na wakacje do roboty + rodzina dołoży i mam zamiar zakupić porządny zestaw na motor (kask, kurka, spodnie, buty, rękawice) słyszałem że koszt takiego zestawu z wyższej klasy bezpieczeństwa to 5-7tys.

pozostałe oszczędności na maszynę, szukam takiej o sportowym charakterze z pojemnością 125 na początek (jak dobrze ją opanuje to kolejnym krokiem będzie 250 np. Kawa Ninja chyba najfajniejsza)

Nie znam się tak na motorach i chciałem coś używanego w młodszym roczniku (2007+) bo i wygląd i te wszystkie bajery ;P

Chodzi tu o temat, gdzie uwzględni się najlepszy wybór... wygląd to kwestia gustu, ale nie każdy "zielony" jak ja zna się na całej reszcie.

Jakie są ich koszty? Lepiej nówka czy używany na pierwszy motor,

Który mniej awaryjny? Wiadomo że "świeżaki" z reguły nie znają się na mechanice a i portfele nie mają regularnych wpłat.

Który mniej pali? Oszczędność to też plus ;)

Który ma lepsze osiągi? Vmax, przyśpieszenie, max obrotów itd. Nie wiem jak inni, mnie strasznie kręci dźwięk wysokich obrotów, to jak lepsze niż muzyka ;>

Jak się prowadzą? Który wygodniejszy

Mi prócz tego wszystkiego (bez awaryjność, niskie spalanie, dobre osiągi, wysokie obroty) podoba się rasowy wygląd... wygląda na potwora, a jest tylko 125 ;P
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez henio12323 » 27/2/2011, 20:02

po 1 masz podział na 2 kat. 4T i 2T. 4T malo palą i sa slabe. 2T są mocniejsze i wiecej palą. najmocniejsza jest cagiva mito. ale taka wymaga czestszych remontów. yzf czy cbr są słabe i praktycznie odkąd są produkowane nie powinny wymagac jeszcze remontów wiekszych. musisz powiedziec ile masz kasy na motocykl ? ile miałbys do wsadzenia w moto np rocznie. wg mnie niezlym sprzetem jest apka RS jest w miare mocna i nie wymaga aż takiego wkładu jak mito. aczkolwiek no na pewno nie pali tyle co CBR. ciezko cokolwiek doradzic. bo kazdy motocykl markowy jest dobry. jeszcze jak w miare swiezy to nie ma co patrzec raczej na marke czy model tylko na stan techniczny i na to co sie Tobie podoba i co odpowiada Tobie pod względem mocy, v maxu, spalania itp. niestety nie ma motocykla idealnego. i jak chcesz miec motocykl szybki - bedzie duzo palił.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez magik2208 » 27/2/2011, 20:31

A moim zdaniem 125 w 4t tym bardziej majÄ…c prawko to kompletne nieporozumienie.
Najlepszym wyborem będzie teraz właśnie ta kawa. Mocą aż tak nie powali bo i tak będzie miała podobnie do mito czy rs, za to będzie się cudnie zbierała z dołu, spali 2 razy mniej i nie będzie potrzeby częstych remontów, tylko stosunkowo często zmieniać płyny i części eksploatacyjne a cię nie zawiedzie:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 27/2/2011, 20:41

125 w 4T tez nie jest aż taką zła opcja. ma lepszy moment obrotowy niz 2T. i fajnie sie tym jeździ zwłaszcza po asfalcie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez madcap » 27/2/2011, 20:42

dziwne podejście
na ciuszki jak wydasz 5 koła to będziesz napradę solidnie zaopatrzony
zamiast jakiejś 125-ki lepiej byłoby uderzyć w gpz-kę, szczególnie, jeśli zwrócić uwagę na to, że do lata A już powinieneś zdać
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Kicaj. » 27/2/2011, 21:05

W porownaniu mito do rs to w mito zmienisz troszke szybciej tlok i nic po za tym.
Czym jezdziles wczesniej?
Jesli bedziesz mial A to lepiej kup 250 w 4t bo ona ma mocy tyle co 125 w 2t.
Zastanow sie tez moze ewentualnie nad kupnem 500 w 4t np gs 500 albo cb 500 zalezy tez od tego na czym jezdziles wczesniej chociaz gs 500 nie jest wielkim i ciezkim i super mocnym motocyklem a nauczysz sie na nim jezdzic.
Kicaj.
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
Lokalizacja: Poznań

Postprzez neon93 » 27/2/2011, 21:12

Uważam, jak poprzednik wybierz lepiej już 250 w 4t Kawasaki Ninja. Fajny wygląd, małe spalanie a moc na poziomie 125 2t :)
neon93
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 23/7/2009, 22:01

Postprzez henio12323 » 27/2/2011, 21:15

kicaj akurat GS w porównaniu z innymi wymienionymi motocyklami to cięzka krowa ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 27/2/2011, 21:16

Tak, ale stosunkowo ciezka. Choc to moze byc dobre wyjscie, waga przygotuje do mocniejszych maszyn. Mocy niecale 50KM przy jakis 32-34KM 2 taktow zapewne. Ludzie podaja, ze cagiva ma 40km ale to juz smiech na sali...
A jak wyglebisz to nie bedzie szkoda, a wyglebisz na bank;)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 27/2/2011, 21:20

tak stosunkowo nie mówie że nie. tylko po prostu sam sie ździwiłem jak siadłem z i tak cięzkiego skuterka (130 kg ) na GSa który ma środek cięzkosci 0.5 cm nad ziemią xd i prowadzi sie jak czołg. moca nie powalał to fakt. ale dla niektórych mało doswiadczonch moze sie okazac zbyt ciezko na początek. sporo ludzi nie radzi sobie z cieżkimi maszynami na postoju czy np dojezdzając do swiateł. oczywiscie zalezy kto co i jak... bo nie mówie że kazdy bd miał z tym problem :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Koval135 » 27/2/2011, 21:35

Dałbym se łeb uciac ze dla mnie gs prowadzi sie jak rower :shock:
Przeciez to jest mniejsze od mojego varadro.Chyba ze chodzi ci o GS z pod znaku wirujacego smigła to tam juz mozna o jakies wadze podyskutowac...
Ja bym szukal GS'a,cb,er-5.Dwutakty w dodatku leciwe to duze koszty.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez melonick » 27/2/2011, 23:25

Zgadzam się z kowal135 i dodam jeszcze, po cholere komu męczyć się z tymi w ogóle nie elastycznymi pierdo-suwami, przy wydatkach za olej i benzynę, większych niż przy jeździe cebrą 600? O tłokach, wałach, cylindrach, mieszance i dźwięku nie wspomnę.... :x

henio12323 widać jakie masz teraz doświadczenie, jak gs500, to dla ciebie czołg, czołgisto...
melonick
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 6/6/2009, 20:42

Postprzez magik2208 » 28/2/2011, 05:23

molonick
Zgedze sie, jak ma sie prawko to bez sensu brac 2 takta jesli chodzi o przecinaki, bo o teren bym podyakutowal.
Natomiast co do henia - moze wpadniesz na to, ze nie kazdy motocyklista to uzytkownik przede wszystkim drog asfaltowych, moze dla innych jest co innego wazne? Jezdzi w terenie a tam 120kg to juz krowa;)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 28/2/2011, 06:53

dla mnie gs to był czołg w 1 kontakcie po lekkich sprzętach... doswiadczony sie znalazl :)
chyba przyznacie że nie ma cpo porównywać viaderka czy GSa do apki RS ? powiedziałem że, po róznych yamaszkach DT i ciezkim skuterze przejażdzka na GS to było cos całkiem innego. całkiem inna masa i trzeba było sie inaczej zabrac w ogóle do jazdy. i w porównaniu do RS to czołg. i skoro twierdzisz że tak nie jest widac twoje doswiadczenie :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 28/2/2011, 08:13

ja do twojej listy dodał bym jeszcze scigacze gilery, np.
MXR 125, SP 01, SP 02, Croma itp

Kiedys byl problem z czesciami do tego, wiadomo to dalej nie to co honda/yamaha bo nie ma tej populatnosci, ale czesci w ostatnich latach naprawde przybylo,
mozna je taniej wyrwac poniewaz ludzie sa nastawieni negatywnie tak jak byli nastawieni na poczatku do cpi, derbi, motohispani, peugeota i ja bym sie nad tymi zabawkami zastanowił
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez DawKun » 28/2/2011, 08:16

Podsumowując z waszych odpowiedzi (dzięki że jest ich dużo)
Yamaha yzf 125 jest mało awaryjna, mało pali, ale osiągi ma raczej niskie, a ja dopóki nie zarabiam to raczej wiele wydać nie chcę.

Gdzieś w artykule czytałem, że najlepsza nauka i frajda to jeżdżenie po pojemnościach (125 potem 250 potem 350-500 potem 700 potem 1000) a przy okazji każda zmiana maszyny będzie mnie rajcować przyrostem mocy ;)

Myślę, że najpierw skuszę się na tą Yamahę używaną tak za 6-9 tys. a jak dobrze ją opanuje i będzie mi za mało mocy pod siedzeniem to Kawasaki Ninja 250

Znalazłem jeszcze jakiś artykuł właśnie http://www.motocykl-online.pl/testy/Yam ... ito_SP_525

Aprilia mi się podoba, ale wychodzi na to, że nie tylko droższa ale też dość awaryjna...

Do tego znajomy polecił mi kupować motory popularniejszych firm bo łatwiej je potem sprzedać ;P

Dzięki za wszystko!

Edit: aha co do mojego doświadczenia, to jest raczej b. niskie za to dużo jeździłem rowerem xDDD ale dostałem hopla na punkcie motorów ...

I pytanie dot. aprilii
http://otomoto.pl/aprilia-rs-125-replica-M1610086.html
http://otomoto.pl/aprilia-rs-125-promocja-M2249394.html

jedna ma 15KM druga 34KM
czym to jest spowodowane? SÄ… tak samo awaryjne?
Avatar użytkownika
DawKun
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 27/2/2011, 18:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez henio12323 » 28/2/2011, 15:56

moc wynika ze specyfikacji. ta droższa jest odblokowana po prostu i moze siedzi wiekszy gaxnik nie więcej. a w wersji 15 konnej masz blokade na module zapewne i nieduzym kosztem mozna odblokowac z 15 koni na 34
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Sniper075 » 28/2/2011, 19:11

Aprilia (szczególnie w nowej budzie) jeszcze długo Ci posłuży, są tak samo awaryjne jak inne 125 w 2t. Spokojnie możesz brać. Co do tych aukcji to 15KM ma wersja zablokowana, a 34KM odblokowana, obie wersje są tak samo (bez)awaryjne :) . Gdybym miał na moto tyle kasy co ty brał bym apke.
Sniper075
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 31/8/2009, 19:53
Lokalizacja: Radom

Postprzez magik2208 » 1/3/2011, 07:38

No i najlepszym wybrem bedzie zablokowana wersja i odblokowanie we wlasnym zakresie, bo z racji, ze ma zablokowane obroty i dawke mniejsza to nikt jej nie tyra i przy 14 tys zmienia bieg;)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Sniper075 » 1/3/2011, 15:17

Dokładnie, tylko raczej trudno znaleźć zablokowaną RS 125, no chyba, że nową.
Sniper075
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 31/8/2009, 19:53
Lokalizacja: Radom

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê