2sów i 4sow podsumowanie
Posty: 15
• Strona 1 z 1
2sów i 4sow podsumowanie
Witam! Przeglądam forum i widzę że wiele osób pisze " co mam wybrać 2t czy 4t" (chodzi mi o crossy) dziś chce powiedzieć o wadach i zaletach 2t i 4t
oczywiście pewnie wszystkiego nie napisze także jak o czymś zapomniałem to proszę napisać na dole
2T
Zalety:
-Lepiej wyważony od 4t
-Niżej środek ciężkości
-Mniejsze koszty utrzymania
-Proste w obsłudze
-Lepsze przyśpieszenie od 4t(nie mylić z większą mocą dużo osób pisze że 2t mocniejszy co jest nie prawdą ma tylko lepsze przyśpieszenie)
-Tańszy przy zakupie
-Niektórzy twierdzą że sie lepiej prowadzi ale to kwestia gustu
Wady:
-Częsta wymiana tłoka
-Częste remąty
-Duże spalanie
-Szybko tracą na wartości
-W dzisiejszych czasach mało kto teraz produkuje 2t
4T
Zalety:
-Piękne brzmienie
-Moc oddawana bardziej płynnie niż w 2T
-Mniej awaryjne
-Mniej palą
-Mniej tracą na wartości
Wady:
-3 razy droższe remąty niż w 2t
-Przy upadku na tylnym kole można wyrwać długą końcówkę wydechu
-Hamują silnikiem
-Według zawodników nie są tak kultowe jak 2t
-Koszty nie są tak rozłożone jak w 2t w 4t jak coś sie zepsuje to odrazu wszystko sie sypie
-Dużo osób które kupuje 4t po roku około przesiada sie a 2t
Dziękuje za przeczytanie mam nadzieje że komuś pomogę w kupnie motoru ja osobiście polecam 2T
Pozdrawiam
autorowi tego tematu proponuję wziąć w dłonie słownik ortograficzny i posprawdzać pisownię oraz dokonać stosownych korekt włącznie z tematem. forum powinno rozwijać również znajomość pisania bez błędów
madcap

2T
Zalety:
-Lepiej wyważony od 4t
-Niżej środek ciężkości
-Mniejsze koszty utrzymania
-Proste w obsłudze
-Lepsze przyśpieszenie od 4t(nie mylić z większą mocą dużo osób pisze że 2t mocniejszy co jest nie prawdą ma tylko lepsze przyśpieszenie)
-Tańszy przy zakupie
-Niektórzy twierdzą że sie lepiej prowadzi ale to kwestia gustu
Wady:
-Częsta wymiana tłoka
-Częste remąty
-Duże spalanie
-Szybko tracą na wartości
-W dzisiejszych czasach mało kto teraz produkuje 2t
4T
Zalety:
-Piękne brzmienie
-Moc oddawana bardziej płynnie niż w 2T
-Mniej awaryjne
-Mniej palą
-Mniej tracą na wartości
Wady:
-3 razy droższe remąty niż w 2t
-Przy upadku na tylnym kole można wyrwać długą końcówkę wydechu
-Hamują silnikiem
-Według zawodników nie są tak kultowe jak 2t
-Koszty nie są tak rozłożone jak w 2t w 4t jak coś sie zepsuje to odrazu wszystko sie sypie
-Dużo osób które kupuje 4t po roku około przesiada sie a 2t
Dziękuje za przeczytanie mam nadzieje że komuś pomogę w kupnie motoru ja osobiście polecam 2T
Pozdrawiam

autorowi tego tematu proponuję wziąć w dłonie słownik ortograficzny i posprawdzać pisownię oraz dokonać stosownych korekt włącznie z tematem. forum powinno rozwijać również znajomość pisania bez błędów
madcap
- kapsel410
- Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
- Lokalizacja: stronie śląskie
haha n3xt powodzenia w hamowaniu 2T. raz że 2T wcale nie hamuje, po 2 barek ma racje. nie mozna hamowac silnikiem bo nie ma smarowania. oczywiscie że tłok pracuje ale pracuje na sucho. przepustnica jest zamknieta i minimalna ilosc paliwa sie dostaje. nikt normalny crossówka np jak dojezdza nie puszcza gazu i dohamowuje. w 2T puszczasz gaz i od razu sprzęgło wciskasz. nie mylic z dohamowywaniem z heblami.
i kolejna sprawa w 4T hamowanie silnikiem to nie wada tylko zaleta
z tymi przesiadkami tez sie nie zgodze. bo znam ludzi którzy z 4T chetniej wracali na 2T.
i sie nie zgodze z remontami. fakt 4T kosztuje duzo drożej. ale robi sie remonty dosyc rzadko. i co wypada taniej to kwestia porównania 2 konkretnych motocykli. a nie wszystkich 4T do 2T
i kolejna sprawa w 4T hamowanie silnikiem to nie wada tylko zaleta

z tymi przesiadkami tez sie nie zgodze. bo znam ludzi którzy z 4T chetniej wracali na 2T.
i sie nie zgodze z remontami. fakt 4T kosztuje duzo drożej. ale robi sie remonty dosyc rzadko. i co wypada taniej to kwestia porównania 2 konkretnych motocykli. a nie wszystkich 4T do 2T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
redukcja. mozesz redukowac wręcz powinieneś ale chodz to że jedziesz sobie powiedzmy 6stka no i za 500 metrów chcesz sie zatrzymac to niedopuszczalnym jest żeby puscic gaz potoczyc sie potem 5 i sie potoczyc potem 4...3...2.. aż sie prawie zatrzymasz. to zabija silnik. a co innego jedziesz 6stka troche upuszczasz gazu redukcja na 5 zakręt gaz do konca i 6 stka. wtedy to jest normalna jazda.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sarkazmy, sarkazmy i jeszcze raz sarkazmy...
gdzie i kto widział hamowanie silnikiem w 2t?? on nie hamuje, on tylko wpada w wyższe obroty, 2t hamuje tylko hamulcem niczym wiecej,
wady 2t Szybko tracą na wartości
gdzie ty widzialeś aby 2t traciło na wartosci??
dla czego za 6 tysiecy mozna kupic yz 125 z 02 jak dobrze poszukasz a dla czego w tych pieniądzach kupisz yzf 250 z 05 04r 03r tego jest mnostwo? a kup jakąs 125 z 04r za 6 tysiecy??
kolejna sprawa Moc oddawana bardziej płynnie niż w 2T
płynnie to można oddawac mocz
różnica między 2t a 4t to charakterystyka pracy silnika która jest gwałtownie, agresywnie bądź spokojniej, równomiernie przekazywana układowi napędowemu wraz ze wzrostem obrotów.
kolejna sprawa, muszę chyba w nowym oknie otworzyc twoj temat bo tyle błędów że az strach
piszesz że 4t jest mniej podatna na awarie, a nastepnie że jak cos sie sypnie to jest sajgon
i znowu się mylisz, jeżeli nie wyregulujesz zaworów, nie naciągniesz odpowiednio łancuszka rozrządu, i nie dopilnujesz aby motor był odpowiednio ustawiony i wyregulowany masz w 100% sajgon w silniku
w 2t nie musisz sie ani martwic o zawory, ani o łancuszki rozrządu ani inne pierdoły
wystarczy tylko dbac o filtr powietrza oraz odpowiednią mieszanke w paliwie.
niestety ale na redaktora scigacz.pl to ty się nie nadajesz ;/
gdzie i kto widział hamowanie silnikiem w 2t?? on nie hamuje, on tylko wpada w wyższe obroty, 2t hamuje tylko hamulcem niczym wiecej,
wady 2t Szybko tracą na wartości
gdzie ty widzialeś aby 2t traciło na wartosci??
dla czego za 6 tysiecy mozna kupic yz 125 z 02 jak dobrze poszukasz a dla czego w tych pieniądzach kupisz yzf 250 z 05 04r 03r tego jest mnostwo? a kup jakąs 125 z 04r za 6 tysiecy??
kolejna sprawa Moc oddawana bardziej płynnie niż w 2T
płynnie to można oddawac mocz
różnica między 2t a 4t to charakterystyka pracy silnika która jest gwałtownie, agresywnie bądź spokojniej, równomiernie przekazywana układowi napędowemu wraz ze wzrostem obrotów.
kolejna sprawa, muszę chyba w nowym oknie otworzyc twoj temat bo tyle błędów że az strach
piszesz że 4t jest mniej podatna na awarie, a nastepnie że jak cos sie sypnie to jest sajgon
i znowu się mylisz, jeżeli nie wyregulujesz zaworów, nie naciągniesz odpowiednio łancuszka rozrządu, i nie dopilnujesz aby motor był odpowiednio ustawiony i wyregulowany masz w 100% sajgon w silniku
w 2t nie musisz sie ani martwic o zawory, ani o łancuszki rozrządu ani inne pierdoły
wystarczy tylko dbac o filtr powietrza oraz odpowiednią mieszanke w paliwie.
niestety ale na redaktora scigacz.pl to ty się nie nadajesz ;/
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
TaaaK jasne nie traca na wartosci, po 1 kazde moto z roku na rok traci na wartosci jak kazde inne rzeczy, czemu kupilem cr 125 06r. za 10tys., a teraz na allegro sa po 8tys. nie raz BO IDIOCI WYSTAWIAJA ? Hahaha...
HONDA CR 125 2006 r .
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
- N3xT
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 15/1/2010, 21:13
- Lokalizacja: Łódż
chyba nie chodziło że 10 letnia maszyna kosztuje tyle co nowa
kazdy moto traci ale bez przesady że 2T tracą jakos w zaskakującym tempie. dla przykładu dam ci mojego kata, kupiłem go powiedzmy za 12 tysięcy pod koniec wakacji. gosc dał mi stara umowe kupna sprzedaży (tą co on kupował) okazalo sie że moto kupił w maju czyli kilka miesiecy wczesniej i dał 15 tysiecy. 3 tysie stracił.. i co ? dlatego że w ciagu tych miesiecy ceny poszły w dół ? raczej nie... no i to by sie nie trzymało kupy mówiac że 4T na wartosci tak nie traci. wszystko traci. kwestia utrzymania stanu technicznego. tyle samo kasy stracisz na utrzymanie w idealnym stanie i sprzedanie go drogo. co nie robienie niczego i sprzedanie go duzo taniej... i co najgorsze duzo ludzi wybiera drugą opcje

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
barek253 napisał(a):2t nie mozesz hamowac silnikiem bo nie ma smarowania wtedy
Na płaskim jest smarowanie.
Ale co Ci to da, skoro sprawność hamująca 2T jest o wiele mniejsza od sprawnosci hamującej 4T ? To wynika z kompresji, konstrukcji silnika.
Panie i Panowie, mimo że matura.. Wróciłem na forum

Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości