Zobacz wątek - luźne zawory, słabszy motor?
NAS Analytics TAG

luźne zawory, słabszy motor?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

luźne zawory, słabszy motor?

Postprzez Tabus » 9/2/2011, 22:11

Witam
Czy luzy płytek zaworowych mogą wpływać na moc crossówki? Jeśli nie to, to co w takim razie?

Przeniosłem do mechaniki ponieważ to dotyczy każdego silnika 4T

senekkorzenna
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20


Postprzez henio12323 » 9/2/2011, 22:15

na przyszłosc uzywaj przyklejonych tematów

tak rózne wartosci luzów zaworowych odwzorowują pracą silnika. z reguły rozregulowany zawory mozna poznać po tym że silnik nieco cięzej odpala lub tez ma zmienioną charakterystykę
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Tabus » 9/2/2011, 22:17

tzn, motor czasem zapali od kopa, czasem mu ciężej (to ostatnio zauważyłem)
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez henio12323 » 9/2/2011, 22:25

no to moze byc kwestia regulacji. ale kolego ty masz chyba full crossa jak mozesz nie wiedziec o regulacji zaworów ? w takim sprzęcie zawory reguluje sie co chwile ;P to podstawa eksploatacji takiego pojazdu. jak nie jesteś w stanie stwierdzic jakie są zawory to lepiej szybko do nich zajrzyj :) bo małe rozregulowanie moze narobić w przyszłosci szkód. dla przykładu powiem tak np w ktmie masz 0.12 luz a na luzie 0.10 albo 0.11 jest odczuwalna róznica w pracy silnika. nie chodzi o moc czy osiągi ale równiej pracuje silnik. a róznica 0.01 mm to chyba duzo nie jest :D wystarczą setne mm żeby moto inaczej pracowało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Tabus » 9/2/2011, 22:27

henio mam yamahe yz 250 f z 2006 roku :) jadę w poniedziałek na regulację i być może wymianę płytek, tylko nie wiedziałem, czy zawory mogą wpływać na charakterystykę silnika
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez henio12323 » 9/2/2011, 22:29

jak 250 to tym bardziej ;D zaworki to podstawa :D razem z pilnowaniem łancuszka :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Tabus » 9/2/2011, 22:34

ale to trzeba go rozebrać aby spojrzeć, to tą kwestię zostawię mechanikowi :)
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez henio12323 » 9/2/2011, 22:41

wystarczy chyba sciagnac bak i sciagnąć dekielki zaworowe. o ile takie cos istnieje przy regulacji płytkowej :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 10/2/2011, 01:14

żeby wyregulować tu zaworki to trzeba ściągnąc wałki :) henio wróciłeś do żywych :)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Tabus » 10/2/2011, 09:18

A w jaki sposób można pilnowac łańcuszka?
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20

Postprzez cichy » 10/2/2011, 09:39

Trzeba go często oglądać, czy się nie jest wyciągnięty.
Wałki ściągasz gdy konieczna jest regulacja, do sprawdzenia luzów wystarczy zdjąć pokrywę głowicy, (2 śrubki).
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Dzesiu10 » 10/2/2011, 12:16

łańcuszek zmieniaj co sezon i po sprawie, ja tak robie i jest ok:) a duzo śmigam:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 10/2/2011, 13:50

ja w swoim kacie po 5 latach włąsnie zmieniam z oryginalnego :D spoko wytrzymał :D 250 jest bardziej wyżyłowana i tam chyba masz 2 wałki ? wiec wypadało by wymieniac czesciej. dzesiu nie głupio radzi. łancuszek nie jest drogi aż tak żeby go zaniedbywac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Tabus » 10/2/2011, 16:31

Dzięki za rady to może od razu wymienię łańcuszek z regulacją zaworów :)
Keep the full throttle

YAMAHA YZF 450
Tabus
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 4/1/2011, 23:20



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê