Serwisowanie moto i narzędzia :)
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Serwisowanie moto i narzędzia :)
Witam..
Kupiłem moto 2 tygodnie temu i w niedziele się przejechałem 1 raz, wiem co powinienem zmienić, co wymienić itp.
Tylko teraz tak muszę odkręcić np. przednie koło i dać je do prostowania bo jajeczko się zrobiło, no i teraz próbuje to sam odkręcić to te śruby były tak dojeban-e że zjechałem jeden gwint
, później kiera mi tak sztywno chodzi, po prostu czego się nie tkne to jest tak dokręcone że koniec, chciałem sprawdzić stan płynu hamulcowego - to samo, ja nie wiem czy ja po prostu mam jakieś lipne narzędzia czy po prostu nie umiem czy co, w każdym bądź razie ten 1 raz dam do takiego serwisu u kumpla, z zamiarem:
-uszczelnienie lagów
-prostowanie koła
-podwyższenie tylnego zawieszenia
-no i przedni hebel coś cieknie, możliwe że ten płyn hamulcowy właśnie wyleciał
Po prostu czego siÄ™ nie tkne to po drodze wyskakuje coÅ› innego i siÄ™ za bardzo wkur..
Kupiłem moto 2 tygodnie temu i w niedziele się przejechałem 1 raz, wiem co powinienem zmienić, co wymienić itp.
Tylko teraz tak muszę odkręcić np. przednie koło i dać je do prostowania bo jajeczko się zrobiło, no i teraz próbuje to sam odkręcić to te śruby były tak dojeban-e że zjechałem jeden gwint

-uszczelnienie lagów
-prostowanie koła
-podwyższenie tylnego zawieszenia
-no i przedni hebel coś cieknie, możliwe że ten płyn hamulcowy właśnie wyleciał
Po prostu czego siÄ™ nie tkne to po drodze wyskakuje coÅ› innego i siÄ™ za bardzo wkur..

ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
czemu sluzy ten temat?
masz jakies pytania?
za wulgaryzmy dostaje sie wrany
masz jakies pytania?
za wulgaryzmy dostaje sie wrany
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Mam, czy tego typu prace powinienem na początku wykonywać sam i kupić sobie jakieś konkretne narzędzia - jak tak to jakie, czy raczej dać do serwisu i na początku się nie .. w sumie to nie wulgaryzuje i jak chcesz to daj 

ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
jak masz zerowe pojecie o obsludze motocykli to lepiej dac i podpytac co jak sie robi. Podstawowe czynnosci lepiej robic samemu ( olej, czyszczenie filtra powietrza, sprawdzanie luzow w zawieszeniu) Na grubsze roboty ( zawory, lagi, lozyska zawieszenia, tloki i korby) jak nie masz wiedzy i odpowiednich narzedzi proponuje oddawac do serwisu, to sie niestety wiaze z kasa. Crossowka to nie jest tanie hobby
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
no to tak okiem moim skromnym to wyglÄ…da tak
albo bezmyślnie to odkrecasz, albo na pałe, albo nie używasz wódeczki (wd 40) albo kręcisz w przeciwną stronę
jeżeli cos nie chce isc wystarczy psiknąc wd, poczekac z 30 min psiknąc znowu i po 10 min odkrecamy, mozna lekko w przeciwną strone tknąc aby zruszyc srubę, mozna rownież mlotkiem puknąc kilka razy nie za mocno w srubę aby ją zruszyc
2ga teza jeżeli nigdy nic nie robisz i nie ma nikogo kto by Cię nakierunkował lepiej oddaj moto do mechanika który się tym fachowo zajmie
narzedzia?? najlepsze klucze są zamknięte tzn
http://moto.allegro.pl/honiton-zestaw-k ... 99440.html
taki zestaw w zupełności starczy, oczywiście to jest tylko przykład, równie dobrze mozna taki kupic za 100zł czy oddzielnie po 20 50zl za jakis tam komplecik
a odnośnie kluczy zamkniętych , tego typu są najlepsze
http://moto.allegro.pl/klucze-plasko-oc ... 87204.html
albo bezmyślnie to odkrecasz, albo na pałe, albo nie używasz wódeczki (wd 40) albo kręcisz w przeciwną stronę
jeżeli cos nie chce isc wystarczy psiknąc wd, poczekac z 30 min psiknąc znowu i po 10 min odkrecamy, mozna lekko w przeciwną strone tknąc aby zruszyc srubę, mozna rownież mlotkiem puknąc kilka razy nie za mocno w srubę aby ją zruszyc
2ga teza jeżeli nigdy nic nie robisz i nie ma nikogo kto by Cię nakierunkował lepiej oddaj moto do mechanika który się tym fachowo zajmie
narzedzia?? najlepsze klucze są zamknięte tzn
http://moto.allegro.pl/honiton-zestaw-k ... 99440.html
taki zestaw w zupełności starczy, oczywiście to jest tylko przykład, równie dobrze mozna taki kupic za 100zł czy oddzielnie po 20 50zl za jakis tam komplecik
a odnośnie kluczy zamkniętych , tego typu są najlepsze
http://moto.allegro.pl/klucze-plasko-oc ... 87204.html
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Twoja YZ-ta ma delikatne gwinty trzeba dokręcać z wyczuciem, najlepiej kluczem dynamometrycznym.
Obsługi takiego motocykla docelowo powinieneś się sam nauczyć, w przeciwnym razie wydasz majątek na serwis.
Ten sprzęt wymaga ciągłej opieki.
Obsługi takiego motocykla docelowo powinieneś się sam nauczyć, w przeciwnym razie wydasz majątek na serwis.
Ten sprzęt wymaga ciągłej opieki.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
A mam jeszcze jedno pytanko, jak już mi się ukręci jakiś łepek od śrubki to muszę wtedy jakąś oryginalną kupić czy wystarczy że pojadę do jakiegoś sklepu metalowego gdzie dostanę taki rozmiar ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
To już zależy tylko i wyłącznie od tego ile masz kasy i czy ci nie szkoda na moto. Wiadomo, że najlepsze będą fabryczne bo nawet potem przy sprzedaży kupujący zwracają na to uwagę. Bo jak w połowie moto będą śróbki nieoryginalne to trochę to podejrzane.
Ale te z metalowego same w sobie nie są złe, tylko jedz do ajkiego ś dobrego sklepu i weź najdroższe jakie mają
Ale te z metalowego same w sobie nie są złe, tylko jedz do ajkiego ś dobrego sklepu i weź najdroższe jakie mają
- arti16
- Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 25/5/2008, 11:04
nie najdroższe tylko nierdzewki ;d i najlepiej wzmacniane, wszystko zależy od czego jest ta śrubka i takie tam bajery
ktm też nie miał kilku śrubek to wymienialem na zwykle ale szybko rdzą zachodziły, dla tego polecam ocynkowane wzmacniane, hartowane bądź inne które nam poleci pan majster w metalurgicznym
ktm też nie miał kilku śrubek to wymienialem na zwykle ale szybko rdzą zachodziły, dla tego polecam ocynkowane wzmacniane, hartowane bądź inne które nam poleci pan majster w metalurgicznym

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Problem polega na tym, że jak za mocno dokręcisz np. pokrywę iskrownika, to do wymiany nie będzie śrubka, tylko kartery.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
wszystko robi siÄ™ na czucie
u mnie osłona pompy sprzęgła ktm parts tjuningowa byla tak podokrecana ze z 3 srub tylko 1 dobrze trzymała reszta albo nie do konca dala sie dokrecic albo wogóle mozna bylo ją wyjąc i włożyc bez zakręcania
ale jakos sobie z tym poradzilem, troszkę izolacji do śrub, przewodów hydraulicznych i jak ta lala się trzymała
u mnie osłona pompy sprzęgła ktm parts tjuningowa byla tak podokrecana ze z 3 srub tylko 1 dobrze trzymała reszta albo nie do konca dala sie dokrecic albo wogóle mozna bylo ją wyjąc i włożyc bez zakręcania
ale jakos sobie z tym poradzilem, troszkę izolacji do śrub, przewodów hydraulicznych i jak ta lala się trzymała
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości